Se dau urmatoarele: motor 1397cm, cam obosit, scapa compresie la greu in carter. I-am pus furtunul "epurator in atmosfera" de riguare, insa mai manifesta "efecte colatrale": supurare ulei la garnitura dintre delcou si bloc (am sa o rezolv cu inca vreo 2 garnituri, pt o etansare mai buna) si (asta am presupus eu) contaminarea platinilor din delcou.
In ce consta fenomenul? Parte din gazele scapate in carter se infiltreaza printre axul si carcasa delcoului, ajung la platoul cu platini si, in contact cu acestea, se depunde pe contactele platinate intr-o pelicula foarte fina, insa izolatoare electric. Efectul: porniri greoaie, mai ales la cald sau in prezenta unei aprinderi electronice (ce vehiculeaza prin contactele platinate un curent infim, incapabil sa rupa pelicula de ulei).
Precizez ca am ajuns la aceste supozitii in timp, desfacand si refacand Dacia pana la ultima saiba, nu sunt profan, celelelate cauze "clasice" le-am verificat si eliminat demult. Motorul am sa-l repar spre toamna, vreau un set adus de afara, original pt el, la noi exista numai falsuri.
Am nevoie de parerile vostre, este corect ceea ce am enuntat eu sau bat campii? Multumesc anticipat.