Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: se incalzeste.. fara termostat..
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
ionutz_ro23
am mers cu masina vreo 15-20 km dupa care am urcat un deal (cam 1km) dar numai cu viteza 1, si cand sa o parchez am mai ambalat-o un pic ca patina pe iarba si a inceput sa-mi fiarba apa in borcan
de ce se incalzeste asa repede apa? termostatul mi l-am scos pe timp de vara. si radiatorul l-am spalat cu apa numai ......
de ce nu se raceste apa?
alinakes
Dar de ce ai scos termostatul pe timp de vara ?

Racirea este facuta de ventilatorul ce ventileaza radiatorul !

Ventilatorul este comandat de ...... ai ghicit , termostat !

Ai grija ca daca iti fierbe masina de mai multe ori s-ar putea sa se fisureze garnitura de chiuloasa si atunci or sa inceapa cu adevarat problemele !
argon
Confunzi, Electroventilatorul e comandat de termocupla, nu de termostat, dar nu conteaza, ca sigur are elice pe fulie.

Termostatul e recomandat sa-l scoti daca motorul are tendinta de a fierde, deoarece chiar daca functioneaza bine, si e deschis, tot obstructioneaza circulatia apei putin.

Ionut, vezi amestecul si avansul sa fie reglate bine, si incearca sa speli si motorul , si radiatorul calumea, daca ai canale infundate sigur nu se desfunda de la o simpla spalare cu apa.
renault12gordini
argon are dreptate. poti merge si fara termostat.daca vrei sa cumperi termostat,ceva bun ia unul frantuzesc sau nemtesc, se gasesc in magazine.

renault 12 gordini
alinakes
Imi cer scuze !

Greseala mea !

D2ani
salut. eu am o 1410 si se incinge destul de tare vara. ai radiator mic sau mare? a mea are radiator mic si pare sa fie de multi ani. vara mai umblam si eu fara termostat, cu rezultate bune. de cind este masina? s-ar putea sa fie semicolmatata instalatia de racire. din ce am citit nu prea este bine sa bagi ceva chimicale sa o cureti pentru ca sint multe tipuri de metale, plastice si cauciuc si nu stii pe care ti-l maninca si pe care ti-l curata. daca si fara termostat iti fierbe nu este bine de loc. in plus, un lucru pe care l-am retinut si patit este ca vara pe calduri mari daca ai amestecul prea bogat si ralantiul mare (in jur de 1000rpm la mine), se incinge motorul cam rau. momentan iar il am bogat (asa merge masina cel mai bine, deh, dacie) si in traficul de prinz sau seara acul de temperatura ajunge la maxim, aproape sa intre pe rosu.solutia, trag capota si merg cu ea putin ridicata.fostul proprietar avea si un lemnisor special care tinea capota putin ridicata sa se ventileze motorul.
FLP
Care e treaba cu amestecul si cu incalzirea motorului argon ? Explica`ne si noua mai in detaliu. Ideea e ca si mie mi s-a incalzit cam tare apa in sensul ca a ajuns in ultima casuta de sus (la inceputul ei ce`i drept). Adevarul e ca si temperatura a crescut, si eu am mers cu ea cam mult azi si am prins o droaie de ambuteiaje. Cam pe cand sa ajung acasa deja nu imi mai statea la relanti si dadea sa moara. Oricum cat de curand ma duc sa ii curat carburatorul si sa il regleze cineva profesionist.
argon
Daca amestecul e sarac motorul se va supraincalzii. Nu cred ca e cazul, daca nu ai schimbat jiglerul principal.
Daca avansul e mic, de asemenea se va supraincalzii motorul.
FLP
Jiglerul principal fiind cel de relanti ?

Ai uitat ca acum cateva topicuri postam ca l-am pierdut prin motor cand l-am suflat si am cumparat unul la 15 mii ??? Avansul e ok, nu s-a umblat la el. Amestecul in schimb cred ca e praf reglat ... si nush ce sa ii fac
ct03nut
eu l-am scos termostatul...si cred ca sambata seara am fost singura dacie din mamaia care nu tragea pe dreapta, crestea pe la 85-90 grade fara el

45 de minute de mers numai cu viteza I ca sa ies din Mamaia
argon
Nu ala, ala nu e jigler principal. E pe fundul CNC langa supapa de refulare.
renault12gordini
bravo, cel mai bine cand e cald sa mergi sa termostat, iar cand e frig normal sa il pui la loc.


renault 12 gordini
FLP
Hmmm... Daca il duc la service specializat sa il curete si sa il regleze pe banc se rezolva problema ?
argon
Cred ca o spalare sub presiune a instalatie va rezolva problema. Mie nu-mi mai trece acul de jumate, pe orice panta.
FLP
Da mai tata.... nu compara panta cu statu la coada la gara de nord cate 40 de minute pe 35 de grade celsius...In alta ordine de idei ... motorul din cauza ca s-a supraincalzit mi-a murit si nu`mi mai tinea bine relantiul ? Eu totusi inclin sa cred ca toata nebunia asta de la carburatie vine.
ionutz_ro23
am radiator mare, l-am spalat odata cu apa la presiune. poate nu s-a curatat bine?
relanti imi sta pe la 800-maxim 900. carburatorul este nou de 2 luni
argon
Intradevar nu se compara panta, e mult mai rau pentru motor, la relanti nu am nici o problema, indiferent de temperatura exterioara si de cat o las, sta acul cam sub jumatate.
dyogenes
Auzi frate... da' capacu' la borcan cum e? L-ai strans calumea, sau umblii ca "meseriasii", cu el pe jumatate destrans, sa nu crape de la presiune?
FLP
Capacul de la borcan l-am verificat, dupa ce s-a incalzit mai tare apa l-am desfacut si a fasait, apoi l-am strans bine la loc.
Dyda
QUOTE(ct03nut @ 27 Jun 2006, 18:28)
eu l-am scos termostatul...si cred ca sambata seara am fost singura dacie din mamaia care nu tragea pe dreapta, crestea pe la 85-90 grade fara el
45 de minute de mers numai cu viteza I ca sa ies din Mamaia
*



Fara termostat si numai cu apa simpla, temperatura masurata la sonda nu depaseste 75 grade. Daca la tine a ajuns fara termostat la 90 grade, cu termostat depasea 100 grade lejer, asa ca ecuatia ta nu se verifica

QUOTE(Armandos @ 27 Jun 2006, 18:42)
Eu totusi inclin sa cred ca toata nebunia asta de la carburatie vine.
*



De regula carburatia nu prea are tangenta cu clocotitul motorului, numai daca folosesti cherosen, benzina usoara cu CO mult peste 100 sau alt combustibil cu vilvataie mare.

QUOTE(dyogenes @ 29 Jun 2006, 11:48)
Auzi frate... da' capacu' la borcan cum e? L-ai strans calumea, sau umblii ca "meseriasii", cu el pe jumatate destrans, sa nu crape de la presiune?
*



Auzi frate, da' supapa din capu' borcanului de ce se puse. Taman ca sa elimine aista presiune care pe linga faptul ca poate crapa borcanul nu mai permite aerului acumulat in radiator sa treaca in acest ciubar.
Asa ca ori slabesti capacul ori in fiecare luna cureti supapa, supapa care in timp nici curatata nu-si mai face rolul.

Parerea me sprijinita de ceva vechime in astfel de fiare este ca fara termostat este greu ca sa nu zic imposibil sa fierbi motoru in conditii de esploatare normale
renault12gordini
intrebare un pic , off topic, daca s-ar pune in locul elicei de la motor, o elice fizata pe radiator ca la supernova, nu ar raci mai bine apa din circuit.



renault 12 gordini smile.gif
C.C.
tot din experienta in fiertul motoarelor tongue.gif iti spun ca poate fi proasta aerisire a instalatiei de racire. fa aerisirea ca lumea si o sa vezi diferenta.
daca insa fierbe si dupa aceea, s-ar putea sa fie mai rau- adica garnitura de chiuloasa.
nu etansati borcanul de apa. supapa respectiva nu lucreaza bine=> alte defectiuni.
folositi amestec apa+antigel. creste punctul de fierbere si protejeaza pompa de apa.
am observat ca si uleiul uzat creste semnificativ riscul de supraincalzire. asa ca..
Zaheiu
S-a rasdiscutat. E cea mai buna solutie, exista pe forum instructiuni cum sa o pui in aplicare.

Supapa vasului de expansiune creaza presiune in instalatie, si de aici un punct de fierbere mai mare. Cu instalatie etansa poti sa mergi cu apa la 110C si sa nu fiarba. Asa au majoritatea masinilor de conceptie mai noua.
BAC
Nu este de ajuns sa fie curatat doar radiatorul si canalele din interiorul motorului trebuie sa fie curate. Nu folositi apa chioara, puneti impreuna cu un antigel de calitate(pt cei cu radiatoare de cupru/alama de culoare verde-fluorescent, pt cei cu radiator de aluminiu de culoare rosu-portocaliu) care asigura protectia motorului si a radiatorului la coroziune. Daca dupa o saptamana se aduna iar mal in vasul de expansiune insemana ca motorul nu e protejat de antigel. Capacul borcanului are o supapa de suprapresiune, ea trebuie sa asigure etanseitatea circuitului pana la o anumita presiune. Apa la presiune inalta fierbe la 110-120 grade.
Toate masinile moderne au electroventilator fixat pe radiator pt racire. Acel ventilator functioneaza in functie de nivelul de temperatura al motorului nu ca si celalalt, care functioneaza in functie de turatia motorului. Electroventilatorul poate functiona la turatie maxima chiar daca motorul este la turatie mica sau relanti, racindu-l mai eficient.
C.C.
inteleg ca instalatia presurizata asigura in punct de fierbere mai inalt, DAR, motoarele noastre nu merg bine peste 90 de grade (ca sa nu mai vorbim peste 100). asa ca presurizarea nu-si are rostul la dacii. plus ca exista riscul (foarte serios) ca supapa respectiva sa nu mai deschida deloc=> motor terminat.
s-o fi discutat chestiunea, dar va spun sigur ca nu merita riscul..
diaconuliviu
Esti convins?
Ia gindeste putin ce se intimpla daca ai busonul defiletat si mai esti si la inaltime mare, unde presiunea atmosferica (deci si a instalatiei) e mai mica decit 760mmHg.

Apa va fierbe inainte de 100 grade, evaporare masiva, golire instalatie, gripare motor.
Sa spunem ca esti la o inaltime acceptabila; apa va fierbe la 100, evaporare de asemenea usoara.

Cu instalatia presurizata, fierberea va fi peste 100 grade, la fel evaporarea, peste temperatura initial expusa.
Acea presurizare nu se face pentru cazurile de functionare normala ci tocmai pentru situatii critice, pentru evitarea defectelor.

Orice motor poate ajunge in faza in care benzina e proasta, avansul blocat pe mic, ardere proasta, cazuri in care temperatura creste. Sau chiar in situatia in care termostatul sa se blocheze inchis.

Si n-a spus nimeni ca un motor nu merge bine la 100 grade. Din punct de vedere al arderii, el merge bine la temperatura mai mare, din al ungerii, umplerii, etc, se doreste temperatura mai mica. Asa se ajunge la un "compromis" asumat.
C.C.
teoretic ai dreptate. practic, insa, raman la parerea mea. in lumea reala smile.gif presurizarea creste riscul de a cheltui bani mai multi. de ce? tocmai pt.ca acest sistem (presurizat) presupune ca toate elementele aflate in circuit (radiator, furtune, racorduri si chiar garnitura chiuloasa) sa fie in stare buna- cel putin. nu acceptabila, ci buna sau foarte buna. de ce? pt.ca presiunea mai mare le va forta pe toate si te vei trezi ca, rand pe rand, vor incepe sa curga, sa sufle, etc.
o sa spuneti: "bine, dar astea oricum trebuie sa fie foarte bune..". hmm. eu nu va spun decat ca toate acestea pot functiona mult si bine (ani de zile) fara probleme intr-o instalatie depresurizata, insa, supuse presiunii, vor ceda repede- mai ales daca sunt putin imbatranite.
fiecare poate calcula riscul in functie de buzunarul sau. sa recunoastem, totusi, ca motoarele de dacie fierb doar in conditii grele si foarte grele (sau in caz de defectiuni importante). in conditii normale de exploatare, acest risc este foarte redus. ei bine, acestui risc, ii opunem pe acela de a reusi sa spargem un radiator sau sa fisuram garnitura de chiuloasa intr-o instalatie presurizata, doar pt.ce? ca sa avem satisfactia ca motorul nostru se invarte si la 100 de grade. in acest caz, oricum nu-i va merge prea bine, daca nu tragem pe dreapta sa-l racim. asa ca.. fiecare cum crede.
eu asta cred. sal.
Zaheiu
La daciile cu elice pe fulie s-ar putea sa fie adevarat ce spui tu. La cele cu electroventilator nu tine. De ce? In aglomeratie/pante grele cu viteza mica temp. creste peste 90. Pe un sistem nepresurizat asta inseamna la un pas de fierbere. Ventilatorul porneste de obicei la 9x si poate sa nu raceasca suficient in timp scurt si sa fiarba apa.
cristidb
Spalati circuitul de racire cu solutie de curatat. Eu am folosit 2+2 si am fost multumit. Costa 5 RON bidonul. Nu mergeti fara termostat. Nu face bine motorului.
E adevarat ca scade temperatura motorului daca se scoate termostatul. La fel si daca se foloseste doar apa, fara antigel. Astea sunt solutii temporare. Cel mai bine e sa se curete circuitul de racire. Curatarea cu apa a radiatorului nu rezolva nimic. Rugina si calcarul depus in el nu se iau doar cu apa.
C.C.
pt. zaheiu: pai daca da sa fiarba nu-i in regula. mai ales daca ai elv, care este mai eficient decat elicea pe fulie.
sa fie clar: cand un motor de dacie da sa fiarba, inseamna ca ceva nu este in regula. faptul ca instalatia presurizata nu lasa sa fiarba la 100 de grade nu inseamna ca motorul are voie sa ajunga acolo. iar cine spune ca motorul lucreaza ok la 100 de grade, cred ca greseste. este vorba de dilatarea pieselor din motor, de frecari mai mari, etc., la astfel de temperaturi, deci, uzuri mai mari. macar teoretic, ai avea nevoie de ulei mai scump care sa le protejeze, etc. mai intreb odata: cu ce scop? ca sa dai bani in plus pe ele?
da, ma rog, fiecare face cum vrea.. eu, in cazuri extreme, prefer sa trag pe dreapta 10 min., decat sa m-apuc sa arunc cu banii pe piese si uleiuri scumpe.
sa nu credeti ca vorbesc fara sa cunosc. acelasi lucru ca si voi l-am spus cand mi-am luat masina: "de ce desface "nea gica" capacul putin? asta-i o prostie.." si l-am strans. rezultatul? radiatorul s-a dus la scurt timp, apoi am luat furtune si, in final, cred ca am bulit si garnitura de chiuloasa. pana la urma, catarul din mine a acceptat faptul ca mai bine desfac putin capacul si nu mai am probleme. si asa a fost.
intr-adevar, in trafic, pot sa apara si situatii de supraincalzire (mai ales daca sunt si alte probleme..). dar apar suficient de rar incat sa nu mai risc sa stric si ce am bun. mai bine, in astfel de cazuri, trag pe dreapta 10 min. ca nu arde. am patit-o si eu pe brasov si a fost ok.
oricum, cine are instalatie noua sau macar buna, poate s-o presurizeze. pe ceilalti, insa, nu-i sfatuiesc. de ce? pt.ca motoarele noastre sunt veechi, fratilor. si proaste..
sal
FLP
Domnilor, hai sa fim seriosi... inginerii aia care au proiectat motorul de dacia eu ii consider niste oameni ceva mai destepti decat noi ! Si nu ! Motoarele de dacie nu sunt proaste, poate vechi da ! Se pare ca la noi s-a format o mentalitate de genul : si asa dacia e masina proasta ce rost are sa investesc bani in ea . Un ulei scump si bun in acelasi timp de exemplu protejeaza f bine motorul, implicit ajuta la o racire mai buna a lui, un antigel bun la fel, si verificarea instalatiei si repararea ei cand e nevoie la fel ajuta. Haideti sa nu mai umblam cu carpeli si borcane desfacute ca nu are rost... Daca fierbe motorul verificati instalatia de racire, sa nu fie radiatorul infundat si tot asa. Daca e infundat si nu se desfunda, altul ! Nici macar nu-i scump ! Ce faceam daca aveam masini straine si pateam asa ceva ? Repararea unei instalatii de racire la o masina straina te ajunge cat o dacie noua
C.C.
de acord cu tine. ca si conceptie- nu sunt deloc proaste (mai ales pt.anii `60 tongue.gif ). insa faptul ca sunt vechi, le face asa. daca mai punem si piesele de azi made in ro si lipsa de bani..
nu spune nimeni ca e mai bine sa umbli cu capacul de la borcan putin desfacut. nici ca n-ar merita investitia in piese noi si uleiuri mai bune, pt.cine vrea s-o faca.
doar ca pt. mine, nu se justifica, de vreme ce poate sa mearga si cu sistemul depresurizat muult si bine, fara probleme si fara alte investitii..
iar daca spui ca un radiator nou nu e scump.. e parerea ta. ultima data cand m-am uitat la preturi era ceva de genul 300ron. da, ma rog, fiecare dupa buget.. smile.gif ..
sal
Zaheiu
Termocupla mea e cumparata de la piese de origine si mi-au spus ca e cea recomandata pt. nova (m-am mirat si eu cand am vazut ca cupleaza la 95 sau 97). Exista si termocuple facaturi nemtesti/chinezesti care cupleaza la 86, dar dupa ce am incercat 2 din care una nu cupla iar cealalta nu mai decupla am preferat sa dau dublu pe una "originala". De fiert nu mi-a fiert niciodata, spuneam ca temp este f. mare.
Imi puteti recomanda o termocupla de calitate (nu de 15 lei) care sa porneasca mai jos?
lgabyy
... mi se ridica temperatura .. in oras... in afara sta bine ... cum reduc un pic cum hopa sus.. am dat termostatul jos...am gpl... unsure.gif tot asa face... cred ca radiatorul e infundat.. garnitura nu cred ca e ... nu scote bule in borcan.. intrebare : CUM DESFUND RADIATORUL... e din ala mare.. motor 1400... am mai bagat eu pilitura acum ceva timp cam curgea... ASTEPT PARERI... repede (nu "RPD", ca nu sintem pe mirc!)
Pedro
Sa sti ca de la pilitura s-ar putea sa fie , la doua dacii si 4 radiatoare cat am schimbat pana acum, imediat dupa ce puneam pilitura regimul termic crestea considerabil. Acum depinde si cata pilitura ai pus. Pilitura ca pilitura, da sa vezi ce interesant e atunci cand schimbi radiatorul mic spart cu unul mare si nou si in loc sa scada regimul termic creste huh.gif .
workarea
Cam aceleasi simptome, desi la mine nu e valabila treaba cu pilitura.

Mi se urca temperatura pina la penultima linie alba, la orele de virf in Bucuresti, coloana, stationare. Deci scot termostatul de acolo, nici nu ma uit la el, il arunc direct la gunoi blink.gif . Iau unul nou, de 87-89, ala stas. Mi se urca temperatura mult mai repede (deci ala vechi era mai "rece"). Dupa o ora de stat in coloanele alea pe drumul spre mare de le vedeti la TV, da si in fiert. Il scot, dar tot se urca destul de mult cind stau pe loc. Aerisesc circuitul - au iesit ceva bule -, dar fara efecte vizibile. Am radiator mare, de aluminiu, unii opineaza ca ar fi colmatat si ca ar fi foarte greu de curatat. Precizez ca merg cu amestec apa-antigel, nu cu apa chioara.

De ce mi se intimpla doar de cind am inlocuit termostatul vechi? E drept ca pina acum nici nu am stat chiar atit cu motorul pornit pe loc. Se poate curata radiatorul? Iau unul nou? Are rost sa ma mai stresez, avind in vedere ca oricum vine toamna?

Am cautat termostat mai rece la citeva magazine. Nu am gasit. Scuze pentru postul lung.
Pedro
Nu stiu daca are rost sa il iei si pe al doi-lea nou , al meu e din cupru si tot am sesizat cresterea temperaturii , mai mult ca sigur ca sunt fagurii prost facuti , aliajul departe de reteta ssd, cine stie . Mai schimbati si voi furtunele , mai ale alea de sub carburator si in special ala de intra in stutul ce da in chiuloasa si uitati-va si la stutu cu pricina , e mic si se obtureaza/sparge/mananca usor
workarea
Poate ar fi bine ca topicul asta sa fie unit cu http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=48767, unde se discuta de mai mult timp problema.
lm
Te duci cu radiatorul la un service de radiatoare si pentru 40 de lei o desfunda. Desfac capacul cositorit, desfunda , spala iar la urma pun inapoi capacul. Evident numai la cele cositorite. Vei uita de temperaturi. Si nu mai folositi faina aia, dati jos radiatorul si mergeti la un servie cu ea. Tot atata va costa, si nu se infunda.
Pedro
pret desfundat + pret lipit = pret unul nou de unde rezulta timp si nervi pierduti prin service de pomana si alte potentiale gauri care d-abia asteapta sa apara , mai bine iei unu nou
ionutz_ro23
am spalat radiatoru de 2 ori, tot fierbea cand fortam motoru, apoi am pus alt radiator, aceeasi problema. am schimbat garnitura de chiuloasa si tot se incalzeste apa de aproape ca fierbe.
se ridica nivelul la apa mul peste jumatate si daca stau la relanti !!! ce poate fii?
gugul
Ai verificat daca ti circula apa prin pompa?

Si cand este foarte cald afara si vrei sa forjezi motorul da drumul la radiatorul de caldura. Oricum nu o sa l simti ca e cald si in masina, dar o sa se cunoasca imediat la indicator.

Vezi daca ai circulatie buna in circuit.
Pedro
Ok, tot s-a vorbit de asta pe aici de asta. Eu nu aerisesc nimic , am instalatia de racire sub presiune nici un fas pe nicaieri , am schimbat tot cu manutele astea doua biggrin.gif sa fiu sigur, torn cat intra in instalatie si dupa aia in borcan, dupa pornire "suge" din borcan si gata , completez tot in borcan. Cum e , cineva pe aici spunea ca instalatia de racire la berlina este cu auto aerisire, la mine asta ar fi logic sa se fi intamplat , nu!? Deci este sau nu este ? Caci daca este atunci avand bule de aer ar insemna ca e pe undeva o gaurica o ceva de intra aer si asta clar duce la incalzire excesiva.
argon
Motorul de Dacie fierbe din cauza intretinerii defectuase.

M-am intors din concediu, printre altele am urcat si Transfagarasanul, intr-o zi caniculara, in miezul zilei, fara nici o pauza pana la Balea, motorul in permanenta peste 3700 de ture, acul indicator abia trecuse de jumate, nici vorba sa fiarba, deci se poate si la Dacie, pe drum am trecut pe langa cel putin 5 Dacii trase pe dreapta , capota ridicata, si aburi la motor.

Termocupla si ELV nu am, sunt frectie la picior de lemn daca circuitul de racire are depuneri in interior.
Pedro
Argoane vezi ca trisezi biggrin.gif , pai si eu urc anual transfagarasanul de cateva ori si nu am avut motorul niciodata mai rece ca acolo , e de la aerutul ala gingas si caldut de munte de la mama lui biggrin.gif. Nici moarta nu urca peste , atentie 80!, am si film facut , unde se aude clar cum intr-un limbaj pestrit ma exprim favorabil situatiei in cauza total mirat dupa ce ii dau o forja cu a doua numa, numa sa vad acul ala miscandu-se da parca la lipit careva cu super glue radmasa.gif
cristidb
Pedro, nu stiu cum e la cele cu bord de CN dar la cele cu bord scoica nu scoti tot aerul din circuit fara aerisire. Si tot la astea, de cele mai multe ori prinde aer pe la robinetul de radiatorului de incalzire. E proiectat prost sistemul. Radiatorul de incalzire e prea sus, la fel si robinetul lui. La Nova merge cum spui tu. Vasul de expansiune e cel mai inalt punct. Se aeriseste singura.
argon
Pedro..trebuia sa pun carton? biggrin.gif
Pedro
radmasa.gif lasa ca cica si avioanele alea micute de productie mai din 1900 toamna au probleme cu motoarele la altitudini mari dacia de ce nu ar avea...........probleme in rest blink.gif
argon
Probleme au fost..nu mai statea relantiul in parcare la Balea, inainte de tunel..adica statea, dar la 600 rpm..ce sa mai zic ca a pornit cu slujbe...cum am inceput sa cobor au disparut toate problemele.
Pedro
Pai normal batrane , aer ioc, altitudine , aer tare sarac in oxigen desi fi atent, nu e obigatoriu , eu am schimbat carburatorul si nu mai face asa , carburatorul vechi nu era planat si intra aer aiurea prin el .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.