Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Upgrade ambreiaj
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Twister
Tocmai mi-a crapat placa de presiune (cred), ceea ce inseamna schimbarea intregului kit ambreiaj - placa, disc, rulment presiune. Tinand seama ca Dacia mea din '94 este echipata cu placa & disc de 180 (din ce imi aduc aminte, i-am batut ferodo-uri prin'98 si am uitat de atunci), intrebarea este: pot monta un kit ambreiaj de 200 ? Si care ar fii avantajele?
Multumesc. rolleyes.gif
EUROPE_
Din cate stiu eu, ca sa ii pui ambreiaj de 200 , trebuie sa ii schimbi volanta.
Twister
Oh, nasol, in acest caz raman pe Φ180, nu vreau sa ma intind la alte subansamble exceptand ambreiajul.
diaconuliviu
Dar de ce vrei de 200? Ca sa "bata priza" mai repede?

Acuma, ai de ales: pe motor 1397 e recomandat ambreiaj fi 200. Problema e ca la cele de 200 apare mult mai des/repede acea "bataie de priza"-asa zisa uzura a bucsei din volant.
Twister
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Aug 2006, 07:59)
Dar de ce vrei de 200? Ca sa "bata priza" mai repede?

Acuma, ai de ales: pe motor 1397 e recomandat ambreiaj fi 200. Problema e la cele de 200 apare mult mai des/repede acea "bataie de priza"-asa zisa uzura a bucsei din volant.
*



Merci pt precizari, nu cunosteam aceste amanunte. Ce imi recomanzi, Valeo este o alegere buna? Lucrez la o reprezentanta (nu Dacia) si piesele de origine ale masinilor respective sunt fabricate de Valeo, nu am avut probleme, insa am inteles ca si-au deschis fabrica in Romania, ceea ce inseamna calitate mai slaba pt reperele ce se produc aici.
Sachs sunt cam scumpi, Borg-Beck nu stiu daca fabrica ambreiaj compatibil cu cel de pe Dacie.
Ma poti ajuta cu amanunte, daca ai cunostinta de asa ceva?

Later edit:
Mi-am comandat la un furnizor de-al meu kit italian pe GST Nuova banuiesc. N-am incredere in astea, insa n-am gasit pe altceva, trebuia sa astept 3zile.
diaconuliviu
Pai "de origine" ce avea? Da, mai scump, dar la cit se pling unii pe aici de "piese straine de Dacia".....
Twister
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Aug 2006, 10:30)
Pai "de origine" ce avea? Da, mai scump, dar la cit se pling unii pe aici de "piese straine de Dacia".....
*



Nu aveam nimic de origine, era prima varianta, iti dai seama. E dealer de piese de import, asa ca mai putin romanesti. Nu am contract cu discount cu dealer de piese de origine pt Dacia, as fi apelat la el daca se putea.
Uncle-Sam
QUOTE(diaconuliviu @ 8 Aug 2006, 07:59)
Dar de ce vrei de 200? Ca sa "bata priza" mai repede?

Acuma, ai de ales: pe motor 1397 e recomandat ambreiaj fi 200. Problema e ca la cele de 200 apare mult mai des/repede acea "bataie de priza"-asa zisa uzura a bucsei din volant.
*



cum adica bataie de priza? e problema cunoscuta la ambreiajul de 200? sau daca pui ambreiaj mai mare decat acela cu care e prevazut motorul?
diaconuliviu
Bataie de priza: acea bataie la relanti cu ambreiajul cuplat, asa-zisa "de la bucsa din volant". De fapt e uzura bucsei provocata de uzura/jocul prizei la imbinarea pe arborele primar.
La ambreiajul de 180 mm n-am intilnit-o, doar la cele de 200 mm, probabil din cauza maselor in miscare mai mari.

Prin '96-'97 era problema arhicunoscuta ("bate priza, se schimba bucsa dar bate din nou"- asta ti se spunea in service pentru ca nu actionau si asupra prizei.)
Twister
Da, prin '96-'97 s-au montat ambreiaje de 200 pe motorul de 1400.
Am primit si eu kit-ul ambreiaj de 180, pe cutie scrie GST Nuova, placa nu are inscriptionat nici un brand, doar o sigla care nu-mi spune nimic si nr 118; discul e Raybesto,cu 6 arcuri, iar rulmentul... nu stiu , probabil SKF, e in colivia lui.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.