Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Cutia de viteze de la papuc 4X4
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
madalina
Buna!

Am ghinionul sa detin la firma un papuc 4X4 luat din iunie anul trecut! Deoarece soferii se schimba foarte mult pe masina respectiva, nici-unul nu are grija de ea! Eu l-am condus foarte putin, dar am observat cateva probleme si inca doi soferi ( cu mare xeperienta in condus) mi-au dat dreptate! Toate vitezele sunt deplasate: I in locul vitezei a III-a, II in locul lui IV, III in locul lui V, IV in linie cu III, si V undeva mult in dreapta vitezei III incat daca nu ai mainile foarte lungi, nu poti baga in viteza a V-a ca trebuie sa te apleci mult prea mult! e foarte usor pt cel din dreapta sa schimbe viteza! Apoi, trebuie sa iti folosesti toata forta pentru a schimba viteze! Nu sunt eu puternica, dar nici macar la o berlina de 10 ani nu ma chinuiesc atat!

Apoi pentru a pleca de pe loc nu intra niciodata in viteza I, ci trebuie sa bagi in a II-a si apoi sa impingi!

Mai am un papuc, dar nu este 4X4 si la acesta poti schimba vitezele fara sa te fortezi si sunt toate la locul lor!

Eu zic ca nu este normal si ar trebui schimbata/reparata urgent, dar altii mi-au spus ca e normal, :?: ca asa ar fi tipul de cutie de la papucul 4X4!

Ajutor!

Multumesc anticipat!
Dyda
Servus

Ghinionul se poate transforma in succes daca un priceput regleaza Timoneria, adica legatura intre cutie si maneta schimbator viteze.

Placuta selectoare trebuie reglata si ea, verificat daca exista arcul readucere maneta, obligatoriu pus astfel mesteci mai abitir decit in tuciul cu mamaliga

Si ultima interventie dar si cea mai naspa inlocuite inelele sincron vitz I-II, eventual craboti, din cauza lor intra greu in treapta respectiva.

Concluzie : O vizita la Service

Bafta
adumitrachy
Si eu am condus un papuc 4x4 si nu avea probleme de astea la cutie. Era stransa cutia (cu exceptia la a V a, cand aveam senzatia ca bag mana in torpedou). Cred ca ar trebui mers la un mecanic. Acelasi lucru l-am intalnit la o dacie din 76(adk treptele erau imprastiate rau tare).
madalina
Multumesc pentru raspunsuri! Am tot dus-o in service, dar mi-au zis ca e normal! O sa iau raspunsul lui George si il voi recita in fata mecanicului! Asa va impresia ca stiu mai multe decat el si va face treaba! :wink:
tyka
e defect din febricatie.nu cred ca reusesti sal faci ,doar daca tai din pedalier. icon_mrgreen.gif
cristidb
In afara de du-te la service shi fa scandal alte sfaturi nu mai datzi?

In primul rand faptul ca vitezele nu sunt aliniate nu are nici o legatura cu cutia de viteze. E de la maneta, eventual s-a uzat nuca, sau de la tijele de legatura intre maneta shi cutie.

Faptul ca intra greu in toate vitezele tot de acolo ar putea fi. Se pune putzina vaselina pe articulatzia manetei shi sunt shanse mari sa se rezolve.

Cu treapta 1 care nu intra decat dupa 2 e alta problema. Poate fi sincronul uzat sau pinionul, sau ambele. Asta se constata doar dupa desfacere. O alta cauza ar putea fi ambreiajul care nu decupleaza complet sau din cauza frecarii dintre priza shi bucsha de bronz din volanta. Daca la marche arriere caraie la cuplare sigur e din ambreiaj (cutia se invarte chiar shi cand ambreiajul e complet apasat).
OCEBE
poate parea oarecum offtopic dar mi-aduc aminte de un Aro (l-am si condus) care avea aranjate (de la mama lui) vitezele cam asa:

I-a, a II-a si a IV -a in fata;

III-a si R in spate.

Revenind la problema colegei, banui ca toata timoneria+ maneta schimbatorului+cautatorul sunt istorie!
madalina
la marche arriere intra perfect - e singura in care intra bine - e acolo unde ar trebui! Si nu caraie!
RaduMan
La mine erau mutate vitezele cand se rupsese un suport de la cutie, si din cauza asta cutia statea aplecata intr-o parte. Mai apoi, mi s-a rupt si maneta schimbatorului, si am condus cateva zile cu o surubelnita in loc. Foarte interesant.
psichoman
Eu-ti zic sa muti volanul pe dreapta si muta-te in Anglia...
liviu05
QUOTE(OCEBE @ 13 May 2004, 15:46)
poate parea oarecum offtopic dar mi-aduc aminte de un Aro (l-am si condus) care avea aranjate (de la mama lui) vitezele cam asa:
I-a, a II-a si a IV -a in fata;
III-a si R in spate.
Revenind la problema colegei, banui ca toata timoneria+ maneta schimbatorului+cautatorul sunt istorie!
*




Nu stiu ce fel de ARO ai condus tu, si de la ce mama avea cutia astfel "aranjata"!
Iti spun din experienta proprie de angajat al acestei firme unde am lucrat patru ani, si daca acea cutie nu era de la o alta mama(vitrega eventual) mama buna nu i-a dat la nastere asa ceva. Pentru asta sunt in stare sa pun mana in foc! produsele de serie nu au avut niciodata astfel de configuratie a cutiei de viteze(nici macar cele de la Sf.Gheorghe)
liviu05
QUOTE(madalina @ 16 May 2004, 18:07)
la marche arriere intra perfect - e singura in care intra bine - e acolo unde ar trebui! Si nu caraie!
*



Cutia este cu comanda direct pe capacul cutiei, sau este cu tije si articulatii?
matrafox
de fiecare data cand aud vb de cutii sunt cu ochii lipiti de monitor si degeaba .toata lumea stie ca daca ai probleme la cutie tre sa mergi la service dar chiar nimeni nu stiu ca intr-o cutie daca baga mana un ghiolban mai bine o dai la fier vechi ptr ca nu va mai fii buna de nimic?cel mai bine ar fii sa spuneti si voi daca stii cumva cateva service-uri klumea sau niste meseriasi klumea ptr cutii.acesta ar fii un mare ajutor.daca stie cineva si ptr cta un meserias klumea ii raman dator.numai bine
diaconuliviu
Pt. Madalina:
Dezaxare timonerie:
Pe linga posibilitatea deplasarii cutiei datorita uzurii/ruperii traversei, tampoanelor:
1. daca bieleta este cu tampoane din cauciuc-modelul vechi este posibil sa se fi 'alungit unul din ele sau sa se fi rupt.
2 daca este tip nou, adica fara acel platou rectangular ci doar o tija articulata spre cutie cu o bucsa asemanatoare cu cea de la capul de cremaliera:
-uzura bucsa bronz de pe bieleta (la articulatia cu levierul)
-uzura bucsa cauciuc.
- deformare bieleta

Solutie: daca nu sint uzuri ci deformare, se demonteaza bieleta din partea cutiei, si se deformeaza acea furca (bratele ei gaurite) spre dreapta privind dinspre levier spre cutie) Asta se face cu o inelara de dimensiune potrivita(nu mai stiu exact marimea)
Evident, este posibil ca "reglajul" sa nu reuseasca din prima, necesitind "retusuri"
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.