Cruiser
11 Aug 2006, 16:15
Masina a devenit destul de sensibila la denivelari, si cum e vara (ploioasa) si drumarii sparg de zor... se cam simte. Oare e suficient sa-i cumpar 4 amortizoare noi, sau ar fi bine sa schimb si arcurile? Afara de tinuta de drum (spatele ridicat in functie de incarcatura) arcurile ar putea imbunatati suspensia la drum rau? Sau pot ramane cu ele (sunt din `77 toamna, de cand masina, si cele din spate au tampoane din cauciuc, puse de tata tot intr-o toamna...
) Multumesc anticipat de sfaturi.
ksi_id
11 Aug 2006, 18:58
Daca se balanseaza schimba telescoapele iar acrurile de pe fata pune-le pe spate (tai o spira din ele daca trebuie dar daca au 30 de ani nu cred ca mai trebuie) iar pe fata ia altele noi.
Masina arata bine pentru varsta ei ! Pastreaz-o tot asa ca merita !
La dacia 1300 constructiv spatele este un pic mai lasat decat la modelele mai noi pentru o aerisire mai buna a baii de ulei .
Daca schimbi arcurile , schimba si amortizoarele . Asa e cel mai bine . Cumpara totul NOU .
Daca ai arcuri inmuiate [ adica uzate [ adica ai carat ceapa si cartofi si pepeni ] ] si pui amortizoare noi o sa se buleasca repede .
Daca pui arcuri NOI si ai amortizoare uzate [ adica dupa ce le dai jos poti sa le comprimi usor cu mainile ] masina o sa te zgaltane mai tare ca inainte .
Succes !
map3tz2003
12 Aug 2006, 01:04
De obicei amortizoarele se inlocuiesc numai daca prezinta defectiuni care ar implica proasta lor functionare:tija pistonului indoita,pierderi de ulei in zona imbinarilor sau pe langa tija,cilindrul are tija blocata, capul de fixare al amortizorului de bratul superior este fisurat...si exemplele pot continua
Daca se aud si zgomote verifica si tu bratele sa nu fie slabite sau tirantii sa nu fie slabiti, tampoanele de cauciuc sa nu fie rupte...poate ceva piulite desfacute pe acolo(oricum o verificare nu strica nici daca nu se aud zgomote
)
-cat despre arcuri...sa verifici sa nu fie spirele fisurate sau sa nu fie arcurile moi...in rest parerea mea e ca daca nu prezinta simptomele astea sunt bune.
Atat ca incep sa plictisesc.Spor la treaba
Cruiser
12 Aug 2006, 15:32
M-am apucat de lucru... poze mai jos...
Cruiser
12 Aug 2006, 15:36
Gata, s-a facut. Am urmat sfatul cel mai costisitor... la cati bani am bagat in ultimu an in babutza asta (set motor, planetare, disc ambreiaj, placa ambreiaj, rulment de presiune) ce mai conta... Am luat 2 arcuri de fata, 2 de spate, 4 amortizoare - Monroe
, le-am pus sus, am strans toate surubelele si... intr-adevar e diferenta. Parca sta altfel pe drum. Mai am de facut (din nou, ca am mai facut pene) geometria rotilor din fata la o vulcanizare (ca imi cam tremura la peste suta la ora). Si apoi... sa mai vedem
LE: Silos a facut greseala sa o laude nitel pe babutza. Asa ca, iaca, i-am facut niste poze si vi le bag la album. Cu multumiri, al vostru....
sorin1983
12 Aug 2006, 15:43
cat au costat amortizoarele?
Cruiser
12 Aug 2006, 15:47
[quote=sorin1983,12 Aug 2006, 16:43]
cat au costat amortizoarele?
[quote]
1 mil - fata
1mil 2 sute - spate
bucata
sorin1983
12 Aug 2006, 15:56
mersi
nu de alta dar am si eu nevoie pe spate
Cruiser
16 Aug 2006, 17:02
O problema veche. Pe care inca nu am eliminat-o, se pare. Nu mai deschid alt topic, oricum, am mai intrebat.
Exact la 100 kmph masina imi tremura, se simte in special in pedalier. Am eliminat pana acum problema echilibrarii rotilor - s-a facut astazi, din nou, la vulcanizare. Suspensiile sunt noi integral, deci nici ele nu pot fi cauza... Oare ce ar putea fi? De indata ce trec de 100 kmph, tremuraturile dispar.
Ce ziceti?
E vorba de rezonanta probabil , daca vibreaza NUMAI pedala de acceleratie .
Motorul intra in rezonanta cu pedalierul si de aia vibreaza . La alta viteza decat 100 kmh iese din rezonanta si problema dispare . Te deranjeaza ? La alte masini constructorul te avertizeaza sonor cand treci de o anumita viteza . Dacia te avertizeaza prin virbratie
Cruiser
16 Aug 2006, 23:00
Ei, nu e vorba doar de pedala... tremura toata podeaua, asta voiam sa sugerez. Nu e un sentiment placut. Bine, nu pare nici ca masina s-ar desface, dar, totusi, e deranjant... In plus, azi am observat ca face si la 120 kmph... Ma intreaba pasagerii din masina: de ce tremuram?
QUOTE(SiloS @ 11 Aug 2006, 23:35)
La dacia 1300 constructiv spatele este un pic mai lasat decat la modelele mai noi pentru o aerisire mai buna a baii de ulei .
OAU! m-a uimit imaginatia ta!
probabil ca la scutul de pe 1300 nu te-ai gandit cand ai conceput aceea teorie revolutionara
Si acum un sfat pentru Cruiser schimba si barele de torsiune spate/fata abia atunci ai suspensie ca lumea!
Devils
17 Aug 2006, 14:25
QUOTE(Cruiser @ 12 Aug 2006, 18:32)
M-am apucat de lucru... poze mai jos...
Frumoasa masinuta!
Sa ai noroc de ea
.
rs44 , te las sa zici ca tine , dar sa stii ca e ca mine
In nu stiu care manual dacia 1300 am citit si eu ceva de genul asta cu racirea baii de ulei, adevarul este ca francezii au oprit productia renault 12 si datorita unui esec de proiectare. Romanii probabil au preluat proiectul dacia 1300 si au "remediat" acel defect prin schimbarea centrului de greutate al masinii. De fapt buba era ca masina este instabila la frane in curbe datorita spatelui masinii foarte usor. Coborarea fundului masinii nu face bine defel din punct de vedere al aerodinamicii . Montarea spoilerelor pe masinile puternice sau de curse tocmai efectul asta il are si anume nepermiterea intrarii curentului de aer sub masina care creeaza fenomenul de portanta , masina da sa se ridice de la sol fara acele spoilere.
driverx
18 Aug 2006, 09:42
Berlina mea cu arcuri de break (pana acum un an) si acum arcuri uzate de fata sta excelent pe drum (atat cat poate sta de excelent o berlina). Raspunde la directie binisor si la franare de urgenta de la 110-120. Cred ca se datoreaza si faptului ca e putin lasata in fata si astfel volumul de aer care intra sub ea e mai mic si pe masura ce avanseaza catre spatele masinii, are volum mai mare, ceea ce creaza o diferenta de presiune ce (poate) apasa usor masina. Berlina lu' tata era cam lasata de spate si avea comportamente ciudate la viteze mari.
Buyaka
18 Aug 2006, 10:27
QUOTE(Cruiser @ 17 Aug 2006, 00:00)
Ei, nu e vorba doar de pedala... tremura toata podeaua, asta voiam sa sugerez. Nu e un sentiment placut. Bine, nu pare nici ca masina s-ar desface, dar, totusi, e deranjant... In plus, azi am observat ca face si la 120 kmph... Ma intreaba pasagerii din masina: de ce tremuram?
... ce caucuicuri ai?.... s-ar putea sa fie de la cauciucuri... sa fie strambe chestie care se intampla in 70% din cazuri mai ales la cauciucurile uzate... n-ai ce le face decat sa le schimbi...
In principiu masina nu vibreaza din cauza directiei sau a amortizoarelor decat daca sunt duse rau... am inteles ca le-ai schimbat... deci raman cauciucurile...
La masina mea am avut cauciucuri NOI care vibrau in urma echilibrarii... si nu o echilibrare ci 3-4 echilibrari la vulcanizari diferite... verdictul a fost acelasi schimbate si se rezolva problema... si cauciucurile nu erau romanesti...
Edit: mai poate fi din cauza jantelor strambe dar nu cred ca se pune problema din moment ce zici ca le-ai echilibrat... decat daca baietii nu si-au facut treaba calumea...
Unde cititi voi ca daca spatele masinii e mai ridicat franeaza mai bine ?
QUOTE(Pedro @ 18 Aug 2006, 10:09)
In nu stiu care manual dacia 1300 am citit si eu ceva de genul asta cu racirea baii de ulei, adevarul este ca francezii au oprit productia renault 12 si datorita unui esec de proiectare. Romanii probabil au preluat proiectul dacia 1300 si au "remediat" acel defect prin schimbarea centrului de greutate al masinii. De fapt buba era ca masina este instabila la frane in curbe datorita spatelui masinii foarte usor. Coborarea fundului masinii nu face bine defel din punct de vedere al aerodinamicii . Montarea spoilerelor pe masinile puternice sau de curse tocmai efectul asta il are si anume nepermiterea intrarii curentului de aer sub masina care creeaza fenomenul de portanta , masina da sa se ridice de la sol fara acele spoilere.
Bai omule de unde le scoti!
QUOTE(rs44 @ 18 Aug 2006, 12:32)
Bai omule de unde le scoti!
La ce anume te referi?
QUOTE(Pedro @ 18 Aug 2006, 10:09)
In nu stiu care manual dacia 1300 am citit si eu ceva de genul asta cu racirea baii de ulei, adevarul este ca francezii au oprit productia renault 12 si datorita unui esec de proiectare. Romanii probabil au preluat proiectul dacia 1300 si au "remediat" acel defect prin schimbarea centrului de greutate al masinii. De fapt buba era ca masina este instabila la frane in curbe datorita spatelui masinii foarte usor.
la asta
Devils
18 Aug 2006, 11:52
si daca deschizi portierele din spate deodata ajuta la franare
In primul rand sterge-ti grimasele de pe fata sa nu faci hemoroizi si dupa aia ia una bucata dacia berlina ridicata de cur si fa un drive test in conditiile de care vorbeam , dupa ce termini testeaza si una cu fundul cazut
, dupa aia ai sa vezi de unde le scot .
Devils
18 Aug 2006, 12:07
Un spoiler am avut si eu montat pe dacia mea, dar diferenta n-am vazut sa fie. Adevarul este ca la asa ceva folosesc spoilerele..sa mentina spatele apasat, dar la alte masini ... nu la dacie.
Acum , serios, pe bune, am citit pe internet undeva faza cu renault 12, ca erau instabile iar cu astia de la pitesti am citit intr-o carte despre dacia 1300 , parca era si o poza cu aerul care trecea pe sub masina si raceste mai bine baia, o sa caut si mai revin cu informatii.
"la asa ceva folosesc spoilerele..sa mentina spatele apasat" In nici un caz, nu la asta folosesc spoilerele, cred ca vorbesti de eleroane. Spoilerul fata tine botul apasat (de fapt toata masina) Mai nou incepe sa se renunte la eleroane chiar si in formula unu.
Noul monopost honda fara eleron , cica atinge 400 km/h
Cruiser
18 Aug 2006, 15:00
Pana una alta, am descoperit ceea ce nu stiam pana acum. N-am stat niciodata pe locul din spatele soferului, si deci nu stiam. Acolo e o balansare permanenta, usor de sesizat in mers, stanga-dreapta. Probabil are ceva cauciucul din stanga spate...
Inca ceva... se echilibreaza si rotile din spate? Ca nu stiam daca are relevanta
Devils
18 Aug 2006, 15:16
QUOTE(Pedro @ 18 Aug 2006, 15:10)
"la asa ceva folosesc spoilerele..sa mentina spatele apasat" In nici un caz, nu la asta folosesc spoilerele, cred ca vorbesti de eleroane. Spoilerul fata tine botul apasat (de fapt toata masina) Mai nou incepe sa se renunte la eleroane chiar si in formula unu.
Noul monopost honda fara eleron , cica atinge 400 km/h
ma rog.... tu ai inteles ce trebuie ...
QUOTE(Cruiser)
Inca ceva... se echilibreaza si rotile din spate? Ca nu stiam daca are relevanta
bineinteles ca se echilibreaza!
raptordivx
21 Aug 2006, 16:29
Am fost astazi sa achizitionez 2 arcuri de fata si 2 de spate .Oameni buni nu le-am mai achizitionat sunt la fel de scumpe ca si amortizoarele. Ce DUMNEZEU au frate de sunt in halul asta de scumpe ? Masina mea e din 85 si sigur arcurile sunt originale mancalear mama. Cred ca sunt super uzate, m-am gandit sa le schimb dar sa dau 4 milione pe ele .. neah... Mai bine imi schimb doar amortizoarele. Voi ce spuneti ?
raptordivx
23 Aug 2006, 12:30
Acum mi-a mai spus un coleg ca daca iau arcurile de pe fata si le tai juma de spira le pot pune lejer pe spate si scap de 2 milioane date aiurea. Voi ce parere aveti ?
Daca ai arcurile uzate , muta-le pe alea de fata pe spate si cumpara arcuri de fata pe fata . Normal ar fi sa iti faci si amortizoarele ...
raptordivx
23 Aug 2006, 13:14
Am priceput. merci mult.
Da ce naiba-s asa scumpe, parca erau mai ieftine brin bucuresti , de pe la 500.000 in sus da nu chiar milionu si arcul?
Siconi
24 Aug 2006, 14:08
Si prin CS sunt destul de piperate... in jur de 600-800mii, deci iti cam vine sa colinzi Remat-ul.
cristidb
24 Aug 2006, 15:25
driverx ai pus arcurile de break pe spate netaiate? In carte spune ca arcurile spate de break si de berlina au aceeasi lungime destinse, dar sub sarcina cele de break sunt cu 5cm mai lungi. Bat amortizoarele cu arcurile de break (sunt la capatul cursei cu masina goala)?
La berlina am un arc rupt, si ma gandeam sa le schimb pe ambele cu unele de break.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.