Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme Nova
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Dacia Nova
gianni
Salut, am o Nova din 1998 pe carburator dublu corp pe care am pus GPL .In sarcina motorul functioneaza cu intreruperi si pe benzina si pe gaz.Am schimbat toata aprinderea dar nu am avut nici un rezultat. Are cineva idee de la ce poate fi aceeasta problema? mad.gif mad.gif
mihai0070
Ce inseamna cu intreruperi da sa se poreasca sau nu nu merge rotund si simti tu o usora scadere in turatie... vezi daca ai suficient gaz (de la surubul de debit...) mai vezi si daca avansul este ok sa nu fie dezavansat... si vezi si nivelul in benzinei in CNC sau sa nu fie filtrul infundat de benzin ... inceraca-le pe toate si elimina-le...pe rand
argon
Fise bulite? masoara-le.
EUROPE_
Aceasta problema am avut-o si eu, si la mine problema a fost CNC, a ramas cuiul poanto blocat pe inchis...
Deci problema ta pare a fi de la alimentare. Dar mai intai verifica avansul, aprinderea, fisele, bujiile, platina... huh.gif
gti98
Salut!
Inca o "reanimare"!
Ce sa-i fac, nu cred ca are rost sa deschid un topic nou (na, c-am gasit si termenul!)
La Nova mea GTi, imi face urmatoarea figura: Daca o "calc" mai energic, ajungand cu turatia peste 3000 rpm, incepe sa "tuseasca", si se aprinde becul ala de la injectie. Daca o "las mai moale", merge OK. Cum aveam vreo 30k km cu filtrul de benzina, l-am schimbat, in ideea ca s-a infundat partial si nu mai am debit suficient de benzina, dar simptomul continua sa fie prezent. Cum as putea masura presiunea data de pompa?
Bujiile sunt schimbate recent (sub 5k km) si nu am motive sa suspectez aprinderea (piesele cu probleme, capacul si rotorul distribuitorului au fost eliminate la Motronic-ul asta)
Bafta maxima!!
mihai0070
injectorul , motorasul , clapeta acc, sau eroare calculator ... fuga la service ... din cate am inteles becul de injectie de injectie se aprinde cand sunt probleme (in timpul functionarii motorului) atunci calculatorul foloseste alt program decat standardul si mersul se poate continua dar nu evitati un traseu la service ...
volint
Catalizator infundat!! Va zice Stan Patitul!!. O solutie de compromis o reprezinta flex, ciocan, aparat sudura...
De cumparat altul, pe la dezmembrari (riscant ca nu se stie in ce stadiu este) sau la "baietii" care se ocupa cu evacuari. Eu am luat catalizator Borla (cu tot cu evacuare) pe fi 50mm si sunt f multumit. Asa ca... Spor la vanatoarea de preturi post-336-1110552449.gif
gti98
Multumesc pentru sugestii, mai ales ca sunt rezultatul unor experiente concrete. Dar caut un manometru sa verific prima data presiunea data de pompa (voi incerca si proba aia de debit: 65 litri pe ora=aproape 1.1litri pe minut = 0,28 litri in 10 sec)
Aprinderea becului se poate produce deoarece apar variatii bruste si foarte mari a semnalului dat de sonda lambda. La scaderea sarcinii, dispar "hopurile" de amestec saracit, semnalul de la lambda revine la valori normale si becul se stinge.
Da, poate ca o testare ar scoate un cod de eroare din calculator...
Privitor la infundarea catalizatorului... Nu prea cred, porneste usor, trage destul de bine, dar... tot patitu-i priceput si cum eu nu am patit-o... Daca nu gasesc nimic pana acolo, voi ajunge si la el, doar are aproape 9 ani, dar doar 65k km, dar parcurs mai mult prin oras...
Va tin la curent!
Toate cele bune!
paulica
Dom' Gti cu manometrul masori presiunea pompei de benzina. Si este destul de simplu, trebuie un T-eu, o bucata de furtun, 2 coliere (se poate si fara) si manometrul conectat la verticala T-eului. Se desface filtrul de aer, se scoate furtunul de tur se intercaleaza manometrul si vezi ca perca la Nova GTi trbuie sa fie 0,9 barr. Pentru debit iti trebuie debitmetrul, dar cica se poate face cu vas gradat si cronometru. Vezi ca la Tutoriale, Tips & tricks este un topic Site-uri utile, si chiar in primul post am pus eu niste link-uri unde zice ce si cum.
Bafta
P.S. Vezi totusi bobina de inductie. Nu e chiar "indestructibila".
OVIDIU_1600
excl.gif am gasit forumul de curand. ce inseamna dezavansata?...cand accelerezi nu da randament mai deloc? nu se tureaza bine?se misca delcoul in ce parte?? asta ca remediere?merci!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.