Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme cu marsarrier-ul
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Wizard84
Salut, in primul rand vreau sa multumesc anticipat celor care vor incerca sa ma ajute!
Ce s-a intamplat: Am mers cu frana de mana trasa vreo 1/2km, si imi tinea destul de bine frana (nu radeti, sunt incepator si masina abia am cumparat-o)
Problema: La mers inapoi se aude un zgomot in fatza in zona planetarelor, sau la CV. Este un zgomot uscat, de metal, ca si cum ar scapa pinioanele si roata tremura violent, mi-e frica sa nu se rupa ceva... Mentionez ca in fatza merge perfect nu tremura nu face zgomot. Problema se manifesta doar in marsarrier. Am verificat rotile spate, sa nu se fi blocat, am verificat rotile fatza, am aerisit franele... deci la roti nu sunt probleme!
Si a doua problema a aparut dupa ce am aerisit franele, se blocheaza intai rotile spate. Am frana servo cu 3 conducte si din cate am inteles nu am ICP dar problema asta nu are prioritate...
map3tz2003
Daca se aude de la cutia de viteze:
-ar putea fi rulmentiisparti, gripati sau uzati(ungere insuficienta, neschimbarea la timp a lubrifiantului...etc).ar fi bine sa mergi la un mecanic pentru ca daca lucrurile stau asa risti sa se sparga rulmentii si bilele sa ajunga la pinioane
-ar putea fi rupti dintii pinionului de mers inapoi(zgomotul este cumva ritmic sau ti se blocheaza cumva cutia?).
Oricum parerea mea este sa mergi la un mecanic si sa vezi unde este problema ca sa nu risti sa se intample si altceva.
P.S: Sper sa nu te fi plictisit rolleyes.gif
Wizard84
QUOTE(map3tz2003 @ 12 Aug 2006, 01:54)
...zgomotul este cumva ritmic sau ti se blocheaza cumva cutia?.
*


Zgomotul si... "tremuratul" rotilor nu este constant, cateodata se intampla sa mearga bine pt. cativa metrii, tind sa zic si eu ca e din cutie, dar nu prea am cum sa verific.Parca are o tendinta de blocare a rotilor fatza, oricum o turez mult pentru a ma misca cu ea in marsarrier Ciudat pt. ca a mers impecabil pana sa fi mers eu cu frana de mana trasa, si totusi nu vad legatura la frana de mana si problema mea cu mersul inapoi.
Wizard84
Se poate sa verific cumva daca este de la cutie, dar fara sa dau cutia jos ?
Wizard84
orice parere este binevenita!! drunksinging.gif fac cinste!!
mihai0070
pai da poti verifica daca este de la cutie fara sa o dai jos incerci la rece si vezi cum intra in viteze inclusiv "R" daca este ok pornesti motorul si incerci din nou fara sa pleci de pe loc... si pe urma pleci cu a 1 a , a 2 a de pe loc ... si asa mai departe... pana la a 4 a daca pleaca de pe loc ambreazul este bun si atunci incerci si cu "R" daca face figuri doar la "R" cu siguranta este cutie (testul cu vitezele si plecarea de pe loc cu ele este pentru ambreaj posibil sa cu cupleze bine si daca sa faca asa ...) daca nu intelegi ceva spune-mi ... (si mai spune-mi ce masina ai ... cutia este cu 4 sau 5 trepte...)
re-atum
Verifica daca toba intermediara este prinsa bine. Asa am patit eu cand am schimbat-o, ca atingea de cutia de viteze numai in marsarier (motorul si cutia nu au acelasi sens de rotatie si trepideaza rau). Eventual cutia de viteze poate sa nu fie stransa bine in suruburi.
Buyaka
... si bineinteles verifica suportii si tampoanele cutiei de viteze... posibil sa fie unul rupt.
Wizard84
QUOTE(mihai0070 @ 14 Aug 2006, 09:56)
pai da poti verifica daca este de la cutie  fara sa o dai jos incerci la rece si vezi cum intra in viteze inclusiv "R" daca este ok pornesti motorul si incerci din nou fara sa pleci de pe loc... si pe urma pleci cu a 1 a , a 2 a de pe loc ... si asa mai departe... pana la a 4 a daca pleaca de pe loc ambreazul este bun si atunci incerci si cu "R" daca face figuri doar la "R" cu siguranta este cutie (testul cu vitezele si plecarea de pe loc cu ele este pentru ambreaj posibil sa cu cupleze bine si daca sa faca asa ...) daca nu intelegi ceva spune-mi ... (si mai spune-mi ce masina ai ... cutia este cu 4 sau 5 trepte...)
*


Da, am incercat asta cu plecatul de pe loc, merge in toate treptele mai putin "R"! Cutia este in 5 trepte.
Am mai facut o constatare nu stiu daca are vreo legatura dar poate voi stiti mai bine. M-am bagat sub masina, si am vazut o "gaura cu filet" in cutie, si avea urma ca acolo fusese infiletat ceva pentru ca filetul era curat, stralucitor. "Gaura cu filet" de care vorbesc este undeva in stanga de axul de care se leaga tija de comanda care duce la schimbator(levierul care intra in masina). Mam uitat la o alta cutie in 5 trepte si nu are aceasta gaura, si totusi nu e gaura data de cineva, e din fabrica, poate e alt model de CV. Sper ca nu va deranjeaza ca nu cunosc termenii, dar sunt "mecanic auto" de scurt timp
Devils
Posibil sa fi pierdut dopul de alimentare cu ulei a cutiei. Acesta se afla in partea stanga. Nu este murdara de ulei cutia? daca da atunci nu mai ai ulei in cutie. Ungerea in cutie se face prin barbotare si posibil sa fi pierdut uleiul pe acolo.
Wizard84
QUOTE(re-atum @ 14 Aug 2006, 11:54)
Verifica daca toba intermediara este prinsa bine. Asa am patit eu cand am schimbat-o, ca atingea de cutia de viteze numai in marsarier (motorul si cutia nu au acelasi sens de rotatie si trepideaza rau). Eventual cutia de viteze poate sa nu fie stransa bine in suruburi.
*


Sunt prinse bine amandoua, si cutia si toba. Nu se atinge nimic, mie-mi tremura rotile cand dau in spate si are o tendinta sa se blocheze. Daca imping masina pe liber in spate merge, nu se blocheaza, nu tremura. Se poate sa fie din planetare ? Dar totusi in fata merge bine.
Wizard84
QUOTE(Devils @ 14 Aug 2006, 13:39)
Posibil sa fi pierdut dopul de alimentare cu ulei a cutiei. Acesta se afla in partea stanga. Nu este murdara de ulei cutia? daca da atunci nu mai ai ulei in cutie. Ungerea in cutie se face prin barbotare si posibil sa fi pierdut uleiul pe acolo.
*


Este foarte posibil sa ai dreptate, ciudat totusi ca filetul la acea gaura este curat si are urme de pilitura de aluminiu(s-o fi rupt filetul la dop) Zi-mi exact unde este acel dop de care zici tu, ca sa pot sa verific. La mine, gaura aia e pe capacul din spate al cutiei, undeva in stanga de axul de la schimbator care iese din cutie. Daca asta e, ma duc sa cumpar ulei... si o bere de fericire! biggrin.gif
Devils
Poate de la trepidatii s-a desurubat singur. Dupa cate tin eu minte se afla pe latura din stanga (cum stai la volan), undeva mai sus de jumatatea cutiei. Dopul respectiv este cu cap patrat de 10(parca). Alta "gaura filetata" in zona aceea eu nu mai stiu.
Wizard84
Aveti o schema a cutiei de viteze? sau un manual pt. Dacia ? (format electronic) dar sa nu incalcam drepturile de autor, legea 8 etc... puteti sa il trimite-ti la mail_lucian@yahoo.com Imi trebuie ca sa verific ce este gaura aia de la mine din cutie
argon
Cum stai fata in fata cu botul masinii, gaura pe ce parte e?
Wizard84
QUOTE(argon @ 14 Aug 2006, 14:33)
Cum stai fata in fata cu botul masinii, gaura pe ce parte e?
*


Daca stau fata in fata cu masina, gaura este in partea dreapta, dar nu pe vreo latura a cutiei exact pe capacul din spate. Mai exact, pe capacul ala am :
-1 ax de care se prinde o tija care duce la schimbator (bieleta de comanda cred ca ii zice)
-o piulita hexagonala care se misca atunci cand schimb treptele(misc schimbatorul)
-"gaura cu filet"
Imi pare rau dar nu cunosc piesele, stiu doar cateva lucruri de baza...
mihai0070
Eu cred ca ai ramas fara ulei...posibil sa fi pierdut dopul de golire al cutiei (daca este situata gauta in locul cel mai jos) daca nu si este cam aproape de jumatate pe partea stanga daca stai in masina si pe partea dreapta daca stai cu fata la sofer inseaman ca nu ai supsps care elibereaza presiunea din cutie... modelele vechi aveau asa ceva la cutie (idee buna ca sa nu se mai distruga semeringurile din cutie)...dute la mecanic sau desfa surubil de alimentare erd ca se poate desface cu o cheie de 10 si este patratos... si verifica nivelul uleiului cu o sarma si vezi cat de mult intra si masoara cat de mult se umezeste.
Andrei87
Am avut o problema asemanatoare... rupsesem un dinte (fortand marasierul... :| ) de la pinionul de marsarier. La inceput nu era cine stie ce problema, facea un tac-tac-tac in marsarier. Dupa un timp, nu mai intra in treptele 1, 3 si 5 (se mai rupsese 1 dinte dela marsarier, care intrase si blocase furcile). In marsarier facea in continuare tac-tac-tac. Primul mecanic la care am fost (inainte sa se blocheze furcile) a spus ca nu are rost sa imi bat capul cu marsarierul, ca o cutie odata desfacuta nu mai e la fel ... asta e adevarat in cazul in care mecanicului care o "rezolva" ii raman piese dupa ce a demontat si remontat cutia :|. Lucrul cel mai bun pe care l-am facut a fost ca am dus cutia la un mecanic bun, care mi-a rezolvat-o. Si am avut bafta ca nu s-a rupt mare lucru prin cutie, doar pinionul de marsarier (60 RON) + 2 litri ulei de cutie (12 RON) si cateva maruntisuri, stifturi si semeringuri. Alte piese din cutie valoreaza singure peste 400 RON deci ar fi bine sa duci cutia la un mecanic bun, care sa o desfaca sa vada ce-i cu ea...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.