Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Disc ambreiaj schimbat
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
lights
Salutare! Am schimbat discul de ambreiaj,fara placa-era buna-si rulmentul de presiune,toate bune pana aici. Problema este urmatoarea:Cand dau sa plec de pe loc in prima viteza tremura toata si sare cateodata din viteza fiind nevoit sa o accelerez tare si sa plec cu demaraj puternic!Dupa ce am plecat de pe loc nu mai este nici o problema intra in viteze bine! Ce poate fi?Se mai lasa cu timpul?Isi mai da drumul?

Multumesc anticipat pentru raspunsuri
EUROPE_
Din cate am citit aici pe forum, asa am inteles, ca pana isi mai da drumu`, motorul o sa trepideze la plecarea de pe loc. Nu stiu daca e normal sa iti sara si din viteze.
De curiozitate, si eu am discul nou, adica a fost schimbat inainte sa cumpar masina, la mine, de exemplu daca dau cu spatele trebuie sa dau drumu mai mult la ambreiaj ca sa imi plece de pe loc, iar daca la plecarea de pe loc, daca e un obstacol ( bordura, denivelare ) ambreiajul cupleaza foarte greu, de abia sus, deci trebuie sa ii dau drumu mult ... foarte nasol. dry.gif
danny_b
QUOTE(EUROPE_ @ 13 Aug 2006, 17:46)
Din cate am citit aici pe forum, asa am inteles, ca pana isi mai da drumu`, motorul o sa trepideze la plecarea de pe loc. Nu stiu daca e normal sa iti sara si din viteze.
De curiozitate, si eu am discul nou, adica a fost schimbat inainte sa cumpar masina, la mine, de exemplu daca dau cu spatele trebuie sa dau drumu mai mult la ambreiaj ca sa imi plece de pe loc, iar daca la plecarea de pe loc, daca e un obstacol ( bordura, denivelare ) ambreiajul cupleaza foarte greu, de abia sus, deci trebuie sa ii dau drumu mult ... foarte nasol. dry.gif
*



Cursa pedalei de ambreiaj se poate regla din cablul de ambreiaj.Cablul bine reglat face ca ambreiajul sa prinda la jumatatea cursei pedalei.Deci,dupa reglarea cablului trebuie sa existe un joc liber de aprox. 4mm. Apoi se stringe contrapiulita pe cablu.
EUROPE_
Deci toate aceste efecte se datoreaza reglarii incorecte a cablului de ambreiaj? huh.gif
colombina29
QUOTE(EUROPE_ @ 13 Aug 2006, 21:22)
Deci toate aceste efecte se datoreaza reglarii incorecte a cablului de ambreiaj? huh.gif
*



Da, e de la reglaj. Ia o panza de bomfaier si regleaza cursa - cam atat inseamna 0.4 mm. S-ar putea sa fie si arcurile putin mai tari dar nu mai umbla cu ea asa, se poate supraincalzo si sa crape discul, mai ales pe caldurile astea... Mare greseala ca nu ai schimbat si rulmentul, era o nimica toata. Sia ala poate sa fie putin tocit inegal si sa apese neuniform pe placa.

A, inca ceva: ti-a reglat cumva altfel furca la cutia de viteze(adica simti ca levierul intra in vitezaI in alta pozitie decat cea cu care erai obisnuit?)
danny_b
QUOTE(EUROPE_ @ 13 Aug 2006, 21:22)
Deci toate aceste efecte se datoreaza reglarii incorecte a cablului de ambreiaj? huh.gif
*



Cu cit e mai strins cablul,cu atit prinde mai sus.El trebuie sa aiba o cursa libera.Astea daca toate componentele nu au uzuri mari.Si cind e uzat discul prinde sus.
EUROPE_
Discul nu e uzat, e nou, asa a zis mecanicu` cand am dat motorul jos. Dar sa stii ca, cupleaza foarte repede, si chestia asta nu prea imi place, parca nu mai plec de pe loc cum plecam cu celelalte dacii. La cealalta dacie, imi cupla unde-va mai sus de jumatate, dar trebuia sa tin ambreiajul ca sa plec cu ea de pe loc, pe cand cu actuala dacie, daca masina a apucat sa se miste putin de pe loc, pot sa dau drumu cu incredere la ambreiaj pana aproape sus de tot, trepideaza motorul, dar nu se opreste mad.gif .
Deci trebuie sa reglez cursa libera a pedalei de ambreiaj. Stiu ca la dacii, cursa trebuie sa fie de 120 mm, iar la 90 mm trebuie sa cupleze ( sau sa inceapa sa cupleze ). cool.gif
lights
Deviem de la subiectul initial al topicului.....
EUROPE_
Pai nu stiu cat de mult am deviat din moment ce noi discutam de ambreiaj.
Poate ca, daca intri mai des in discutie nu mai deviem atat de mult wink.gif . Sorry.

P.S. Poate problema ta e de la relgarea incorecta a cablului de ambeiaj.
Twister
Posibil sa ai joc in busca volant, de obicei aceasta se schimba si se greseaza la inlocuirea discului de ambreiaj.
Eu tocmai am schimbat kit ambreiaj - disc, placa, rulment presiune, respectiva bucsa si operatiunea a reusit pe deplin, nici nu a trebuit sa fac multe reglaje ale cablului, am ghicit-o din prima. Se simte oarece diferenta, masina intra mai usor in vitezele inferioare si nu smuceste deloc la debraiere (vechile arcuri ale descului erau decalite, m-au tinut 80.000km, un ferodou lipsea, l-am adunat bucati din priza).
Giurisici Fabian
eu am avut problema asta cu tremurat la plecarea de pe loc de imi clantaneau dintii si avea si un zgomot ciudat si era de la placa de presiune care avea un defect din fabricatie si care intr-un sfarsit a crapat(intr-o iarna pe ger puternic a pleznit soarele) am luat una in cutie de la dacia si acum pleaca lin
EUROPE_
QUOTE(Twister @ 13 Aug 2006, 22:47)
Posibil sa ai joc in busca volant
*


Eu am schimbat bucsa aia. O sa reglez maine cablul de ambreiaj. O sa revin cu detalii.
lights
Pai nu are cum deoarece singurele lucruri pe care le-am schimbat au fost rulmentul si discul-atat iar inainte pleca lin de pe loc...
EUROPE_
Sa nu fie discul cum-va pus invers? A mai avut un membru de pe forum problema asta.
Twister
O fii disc "muppets", facut de unul dintre sutele de SRL-uri ce se ocupa de manufacturarea rebuturilor. Daca e montat invers bate in suruburile volantei.
EUROPE_
Posibil, ca, garniturile sa nu fie de calitate, montate prost ( din fabrica ).
Posibile defecte pentru problema membrului @lights:
spargerea discului de presiune, slabirea sau ruperea discului condus, ruperea niturilor de fixare a garniturilor de frecare, dereglarea sau ruperea parghiilor de decuplare ( soarele ).
ct03nut
mai toceste-l putin , isi revine, sau crapa , ceea ce e bine in ambele cazuri smile.gif
horsewhisperer27
nu ti-a pus cumva alta placa de presiune??? blink.gif
lights
Masina este o nova din 1998 si discul nu merge pus invers ca la berlina iar placa nu mi-a schimbat-o,am stat numai langa mecanic.Daca dau drumu un pic mai brusc la ambreiaj si o turez la 1500 rpm totul e ok,dar daca vreau sa plec lin de pe loc face urat,repet numai in prima viteza!
mihai0070
Si eu am NOVA din 97 modelul GT si iti spun stai linistit daca la 1500 ture pleaca bine de pe loc este ok ori cum ea sta la relenti cam pe la 800-900 de eu zi ca este bine ... incearca discul de ambreaj incearca sa pleci de pe loc cu a 3 a viteza daca merge este discul ok... chestia asta poti sa o faci si cu viteza a 4 a daca masina pleaca in viteza 3 si 4 de pe loc este ok kitul ambreaj... asa am testat nova mea si cand m-a dus sa il schimb la 30.000 km discul era ok... nu cera sa fie schimbat...asta este...
Pedro
Nu are voie sa iti tremure chiar daca e nou pus si eu am pus unul nou, tremura si pe urma a inceput de mergea bine, ca deznodamant a crapat placa intr-un final foarte apropiat de inceput. Regleaza cursa si vezi furca daca debreiaza cum trebuie ca degeaba reglezi cablul daca furca isi face de cap smile.gif
lights
Asta inseamna sa dau motorul jos din nou?E munca.........
Si problema o face numai la plecarea de pe loc-atat-trebuie sa dau drumu mai brusc la ambreiaj,in rest totul e super ok!
Twister
Sigur i-ai montat acelasi tip de disc? Daca nu elimini cauza, deznodamantul va fii o placa de ambreiaj distrusa, joaca-te la reglaj cablu ambreiaj, iar daca rezultatul nu e pozitiv, da din nou jos motorul & stuff. Si schimba mecanicul sau monteaza-l singur.
EUROPE_
Numai cand ma gandesc, sa dai iar motorul jos... munca nu gluma, mie mi-a luat ore bune ca sa demontez/montez alternator, electromotor, galerii, suportii... .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.