Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimbare carburator+galerii
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mcm
Salut.
In primul rand vreau sa rog moderatorii sa nu-mi inchida topicul. Stiu ca s-a mai vorbit, dar vreau sa fac eu chestia asta si poate ajuta si altora.

Dublucorpul face ca toti dracii. Am impresia ca trage aer fals. Nu-mi urca turometrul peste 2000 nici batut, ca sa nu mai zic ca nu sta la relanti.
Deci am urmatoarele piese :

- galerie admisie evacuare standard (1310)
- carburator monocorp cu flansa calda (1400)
- garnitura pentru partea superioara a galeriei (la chiulasa)
- garnitura pentru partea inferioara a galeriei (la esapament)

Problema mea e urmatoarea :

Dau jos galeria si carburatorul dar :

la flansa calda am 3 stuturi -- 2 pentru apa (care stiu de unde sa o iau, ca tai un furtun, si am poze la o dacie clasica) dar al treilea stut habar n-am ce se face cu el, si comunica cu interiorul carburatorului (sub clapeta)

Sub toata sandramaua de carburator, pe galerie, ce garnituri mai pun ? Eu am cerut la magazin si mi-au dat 2 de klingerit si una de plastic (distantierul). Intreb pt. ca intre flansa calda si corpul propriu-zis al carburatorului sunt deja 2 garnituri de klingerit si distantier.

De asemenea la dublucorp returul iese direct din carburator iar la pompa de benzina e obturata iesirea clasica de retur. (stransa cu patentul) Daca o tai si nu este infundata, as putea sa pun returul acolo ? Sau sa schimb pompa de benzina (eventual numai capacul) ?

Va atasez si niste poze .
mcm
pozele
Buyaka
Ce-l de-al treilea stut de la flansa este echivalentul stutului de pe galerie: preia gazele nearse din carter... deci pe el sau pe cel din galerie va veni furtunul cu duza (pleaca din T-ul de plastic).
Ai de ales pe care sa-l folosesti... oricum un stut din cele doua va trebui obturat.

Garniturile sub carburator/ flnsa, le vei pune exact asa cum le-ai cumparat:
klingherit/ebonita(plastic)/klingherit... nu ramane nimic in plus wink.gif.
Cu returul poti face exact asa cum ai zis... tai stutul...atentie sa ramana loc pentru mufare si mare atentie la spanul care va intra in pompa de benzina- va trebui desfacuta pompa si curatata- daca e infundat, sigur se poate inlocui numai stutul... nu trebuie toata pompa...
Bafta la montat si numai bine.
mcm
QUOTE(Buyaka @ 14 Aug 2006, 08:49)
Ai de ales pe care sa-l folosesti... oricum un stut din cele doua va trebui obturat.


*




Sa inteleg ca pot foarte bine sa-l obturez pe asta de pe flansa calda sa nu mai fac alte modificari ... (CU CE ? smile.gif )
Si ca sa fie f clar deci vine garn clingherit - garn plastic - garn clingherit - flansa calda- garn clingherit - garn plastic - garn clingherit in total 4 garn clingherit + 2 garn plastic ?
Buyaka
Poti obtura linistit orificiul din flansa, e suficient un dop de cauciuc (e depresiune acolo).
Garniturile... teoretic vine o singura garnitura de plastic intre galerie si flansa (de fapt ar veni asa: k-plastic-k-flansa-k- carb) dar daca le ai deja montate... lasa-le asa...
Din cate stiu eu garnitura de ebonita (plastic) e pusa pentru a prelua dilatarile diferite ale materialelor -- fonta(galeria) / aluminiu (flansa) / Zamag (carburatorul)... in concluzie poti sa pui ambele garnituri de plastic.
Uncle-Sam
1.decat sa obturezi orificiul ala, nu iti cumperi mai bine T-ul de la magazin? toate astea au fost gandite.
2. nu taia stutul pt retur de la pompa. gaura va fi prea mare si nu vei mai avea debit suficient la pompa (am patit si eu asa). da-i o gaura cu un burghiu extrem de mic (de marimea unui ac)
mcm
QUOTE(Uncle-Sam @ 14 Aug 2006, 09:45)
1.decat sa obturezi orificiul ala, nu iti cumperi mai bine T-ul de la magazin? toate astea au fost gandite.
2. nu taia stutul pt retur de la pompa. gaura va fi prea mare si nu vei mai avea debit suficient la pompa (am patit si eu asa). da-i o gaura cu un burghiu extrem de mic (de marimea unui ac)
*




Ce T ? pai am T ...
Fac niste poze si revin ... Ref la stut .... nu mai bine ma duc sa vad daca nu este de cumparat si sa-l schimb ? Burghiul cel mai mic pe care-l am in dotare este de 2.
mcm
asa arata acum
Buyaka
Incearca sa-l scoti din pompa cu un patent... e bagat prin presare... prins in menghina si taiat... e mai bine...
viperfox
zi`mi si mie cat te-a costat galeria noua? ca trebuie sa imi iau si eu...
mcm
QUOTE(Buyaka @ 14 Aug 2006, 11:57)
Incearca sa-l scoti din pompa cu un patent... e bagat prin presare... prins in menghina si taiat... e mai bine...
*




l-am rezolvat ....

@viperfox ... am facut-o rost de la al batran biggrin.gif.... nu stiu cat e ... carb de 1400 a fost 180 RON
mcm
Se pare ca am terminat.
Acum sa va povestesc. Cea mai grea operatie a fost desurubarea celor trei piulite dinspre espament. Pana n-am dat jos scutul si am rupt o cheie de 13 nu am reusit sa le desfac. Pentru flansa calda am taiat un furtun care trecea pe langa chiulasa si i-am pus doua coliere. Galeria noua avea un surub (dop ) pe care m-am gandit sa-l pun in galerie, pentru a ma lega cu furtunul de cauciuc care vine din "T" in flansa calda. Acum am o nedumerire - ala are in el un fel de supapa -- > asa trebuie sa aiba ? sau sa cumpar un furtun nou ? . De asemenea am mai investit 7,5 RON in arcul de revenire (care e o porcarie de altfel ) , capacul care vine de la filtrul de aer si un colier. Personal imi place cum merge, dar cred ca mai trebuie reglat avansul si eventual carburatia. Desigur nu mai are aceeasi vana ca si cu dublucorp dar sper ca de la 11 l sa ajung pe la vreo 8-9 maxim. (Ma refer in oras, ca afara imi lua 6) Despre viteza maxima am sa va spun saptamana viitoare cand am un drum exterior. La fel si consumul.
diaconuliviu
Bun, dupa poze se pare ca ai legat furtunul intre teu si flansa- dupa mine e cea mai buna solutie, flansa are in ea o gaurica de 2 mm care inlocuieste duza. Acuma te intreb daca pe galerie ai avut stutul aferent sau era obturat cu surub? Asigura-te ca e surub-trebuie sa fie pe undeva sub carburator; daca ai galerie de 1400 mai noua, posibil sa nu aiba acea gaura.
De ce e mai bine cu duza din flansa? Pentru ca flansa e calda iar eventualele depuneri (gen "muci") care apar pe o duza normala, pe flansa se vor inmuia si vor fi eliminati de depresiune de acolo.
Daca in furtunul ala dintre flansa calda si teu ai totusi o duza (o piesa din plastic cu o gaurica de 1,5 mm) o scoti, e inlocuita de acea "duza" din flansa calda. Probabil in urma acestei operatii va trebui reglat un pic relantiul- duza din flansa calda e de 2 mm, mai mare deci mai mult aer, dar si motorul de 1400 sau - cazul tau - 1600 e mai mare.

Despre reglare carburator monocorp, da o cautare, e discutata de multe ori asta.
Si reglaj avans static ai subiecte dedicate, in principiu se aliniaza semnele de pe volanta cu cel de pe carcasa ambreiaj, incit si lama lulelei sa fie spre aripa stinga, dupa care se scoate fisa centrala, se apropie la 2-3 mm de masa (de bloc motor, na) apoi se slabeste piulita care fixeaza delcoul, se roteste orar delcoul 3-4-5 cm apoi antiorar (cu contactul pus) pina apare scinteie. Acolo se fixeaza. Daca ti se pare ca e lenes poti incerca rotire antiorara putin pina creste turatia la maxim, apoi revenire pina in toba ai cel mult o "tuse" la 3-4 secunde.
argon
Cand a zis ca ar avea motor de 1600?
diaconuliviu
Cind a afirmat ca vrea inlocuire de dublucorp cu monocorp.
1% din posesorii de monocorp pun dublucorp, majoritatea fac invers.
mcm
QUOTE(diaconuliviu @ 15 Aug 2006, 08:39)
[...]



Pe galerie am avut gaura filetata. Si in chitul de prezoane am avut si 2 stuturi noi pentru furtunul care vine de la pompa de frana , repectiv pentru furtunul din "T". De asemenea mai era un surub pentru obturare (ceea ce am si facut, se vede pe una din poze, sub flansa calda)
Pana la urma am pus doar o garnitura de clingherit intre galerie si flansa calda si am ramas cu un distantier si inca o garnitura. Nu de alta, dar mi s-a parut ca e prea inalt ansamblul si sa nu-mi dea in capota.
Iar referitor la furtunul din "T" , tocmai sunt in drum spre a scoate duza din el. smile.gif
diaconuliviu
Ups, n-ai pus acea "cala" mai groasa din textolit (eventual dublata cu clingherit) intre flansa calda si carburator? Daca e asa, urgent pune-o, o sa vii sa ne intrebi de ce merge prost si de ce la cald nu mai porneste. Aia are rol de "gituire" a caldurii transferate spre carburator, evita supraincalzirea lui.
mcm
QUOTE(diaconuliviu @ 15 Aug 2006, 08:52)
Ups, n-ai pus acea "cala" mai groasa din textolit (eventual dublata cu clingherit) intre flansa calda si carburator? Daca e asa, urgent pune-o, o sa vii sa ne intrebi de ce merge prost si de ce la cald nu mai porneste. Aia are rol de "gituire" a caldurii transferate spre carburator, evita supraincalzirea lui.
*



Daca te uiti in ce-am scris la inceputul topicului .. AM distantier intre flansa calda si carburator. Ideea era daca mai trebe una si spre galerie. Se vede si din poza plasticul de deasupra flansei calde.
diaconuliviu
Nu, alea le tii de rezerva.
mcm
Bun. Se pare ca totul e in regula dar mi se pare ca are o problema la avans, intrucat daca o calc pare ca se ineaca si trebuie sa apas un pic ambreiajul. Dupa 2000 de ture insa nu mai are nici o problema. Trebuie reglat ceva in delcou ? Precizez ca e pus lac rosu pe rotitele alea dintate. Sau poate trebuie sa schimb delcoul cu totul ?
diaconuliviu
Desfa jumatate de tura surubul de amestec, aventual si putin avans..
mcm
Ok. Explicati-mi si mie.... surubul de amestec stiu care e. Da' la avans is bata. spre baterie ce inseamna si spre radiator ce inseamna ? putin avans spre baterie sau spre radiator ?
diaconuliviu
Spre baterie e avans, spre radiator e intirziere.
mcm
Relativ se pare ca merge binisor .... insa NU sunt multumit. Eu am inteles ca pierde din putere prin montarea unui monocorp in loc de dublu corp, dar parca o calc degeaba smile.gif Sau poate eram eu obisnuit sa traga cand o calc. Se duce in 3000 rpm imediat ... da' de plecat mai incet. Ce-i drept acum pot sa schimb vitezele la 4000 rpm.
@diaconuliviu Ce-as putea sa-i fac ?Sa-i pun dublucorpul inapoi ? Sau sa-mi fac flansa , pun galeriile de dublucorp inapoi si imi iau un alt dublucorp cand voi da de unul ? Carb monocorp care sa si traga de pe ce model de masina ar merge cu galeriile aste ?
diaconuliviu
Si un dublucorp merge bine daca e bine reglat. Si nici nu consuma mult. Problema e ca se deregleaza usor si se regleaza mult mai greu, practic devine imposibil de reglat fara banc. Cu monocorpul vei avea oarecare pierdere de putere, poate si o pornire de pe loc mai lenta, dar merge, se regleaza usor.
Pe galeria originala poti incerca un Ozon-de la Lada; cind va apare dodobird (e in concediu) ia legatura cu el pe Yahoo Messenger, el voia adaptarea asta pe un papuc cu motor de 1557.
mcm
Revin cu date.
In weekend am facut aprox 50 km in oras si dupa aceea 100 km in exterior. Consumul a fost de 11 l --- > consum de 7,33 % . Viteza maxima 130.
Totusi cu a 4-a la 4000 rpm (100 km/h) imi da rateuri... ca la BMW cand decupleaza ... biggrin.gif ... sa fie de la aprindere ? De asemenea cu a 5-a la 3000 rpm am acum o viteza de 100 km/h , in loc de 110 cat aveam inainte.
diaconuliviu
QUOTE(mcm @ 21 Aug 2006, 09:05)
[...]
Totusi cu a 4-a la 4000 rpm (100 km/h) imi da rateuri... [...]... sa fie de la aprindere ? De asemenea cu a 5-a la 3000 rpm am acum o viteza de 100 km/h , in loc de 110 cat aveam inainte.
*


Asta e IMPOSIBIL! doar daca ai schimbat cutia. Daca apare asa, ceva nu e in regula (turometrul-caz in care verifica si aprinderea) sau kilometrajul.
Ce spui cu turatia/viteza nu e din carburator.
Acele rateuri pot fi si de la aprindere...
mcm
ma gandesc ca are ceva aprinderea. De altfel imi mai joaca acul de la turometru (foarte putin ) si la relanti. Dar serios, la 4000 rpm , cu a 4-a imi da senzatia ca nu mai are scanteie ...
Si inca ceva ... relantiul l-am reglat la 800 rpm, da' dupa ce se incalzeste motorul urca la 1100 rpm. Ma gandeam ca e de la delcou.
diaconuliviu
QUOTE(mcm @ 21 Aug 2006, 12:36)
1 De altfel imi mai joaca acul de la turometru (foarte  putin ) si la relanti.
2Si inca ceva ... relantiul l-am reglat la 800 rpm, da' dupa ce se incalzeste motorul urca la 1100 rpm. Ma gandeam ca e de la delcou.
*


1. Daca joaca acul la relanti, ori relanti reglat prost ori avans mare.Asculta si la toba, daca "tuseste" e mare.
2. Acea crestere asa mare, arata ca ai reglat amestec bogat la rece. reglajul se face la CALD.
mcm
post-336-1110552475.gif
@ diaconuliviu cheers.gif la Timisoara oricand

Intr-o vreme numai ii aratam cheia si pornea... acum face figuri dimineata in sensul ca trebuie sa o turez. (Ma ingrozeste ideea ca vine iarna) La aprindere nu mai stiu ce sa-i reglez. I-am pus platina noua... am scos gotronicu' ... am reglat bujiile la 0.6 (cum erau) ... dist. la platina 0.4 . ma gandeam chiar sa-mi cumpar un delcou nou. Avansul l-am dat mare (o fi prea mare) urmandu-ti sfatul sa nu mearga sacadat. De taierea scanteii la 4000 rpm ce puteti spune ? Sa fie tot de la avans ?
is89ckd
Ca sa nu mai deschid alt toipic, am sa postez si problema mea tot aici, pt ca e oarecum similara sper sa ma poata dumiri cineva.
Masina e o dacie din 1989 motor 1410 ( 1398 cmc), CV 4 trepte, carburator Carfil (nu stiu daca e de 1400 s-ar putea sa fie cu jicloare de 1400 si difuzor de 25.5 in loc de 27, nu stiu sigur).
Problema: acum cateva zile s-a fisurat furtunul de presiune dintre caburator si motor (cel inferior cu duza, nu stiu daca are o denumire speciala), am fost la magazin, am cerut altul, am pus duza de 1400 pe el si l-am montat. De atunci merge in suturi si nu mai trece de 4000 de rpm nici daca rog frumos, in nici o treapta de viteza. Apoi am schimbat toate furtunele, inclusiv supapa de la servofrana pt ca am observat ca se oprea motorul in mers cand calcam frana, dar acest lucru nu a rezolvat problema. Am curatat evident jiclorul de relanti si toate filtrele de benzina (cel de la pompa de benzina si cel de la carb), am folosit apoi si o solutie din aia de la 2+2 care o pui in benzina si curata carb procedand intocmai cum scria pe eticheta. Am reglat cum am putut mai bine carb si avansul (ca la carte aproape). Suplimentar am inlocuit si filtrul de aer si am strans cat am putut de bine prezoanele de la galerie si suruburile de la carburator.
Dupa toate aceste lucruri masina tot nu mai trece de 4000 de rpm, turatia are o variatie de aproximativ 300-400 rpm mai tot timpul (chiar si la relanti), am impresia ca la turatii mari (3000-3500 rpm) trage aer fals pe undeva si se simte un miros de benzina (benzina nearsa si benzina arsa am impresia) in masina.
Poate imi da cineva o idee ceva ce garnituri sa mai verific, nu mai stiu ce sa fac, pana nu ma duc la un mecanic care sa ma rupa de bani.


Am uitat sa mentionez ca am schimbat si bujiile (pus sinteroame) acum 1 saptamana, uleiul motor si la CV acum 1 saptamana (desi nu cred ca informatia e relevanta), fisele schimbate acum 2 luni (pus urziceni), schimbat capac delcou tot acu 2 luni dar atunci mergea perfect.
diaconuliviu
@mcm
Stai! cu avansul am spus asa: dupa reglaj la semn, se poate creste (rotire spre baterie) cit sa fie turatia maxima dar fara scacadari.
Taiere la 4000 - spui ca face si cu si fara acel Gotronic. Bobina cu scapari la turatie sau nivel mic in CNC? Sau pompa de alimentare cu debit mic?
mcm
Cu gotronic n-am incercat. Spuneam doar ca l-am dat jos dupa operatia de schimbare carburator.M-am exprimat eu gresit. Semnul ala (apropo, care-i volanta ?)nu l-am gasit niciodata smile.gif desi m-am uitat dupa el. CNC eu stiu ca e nivelul din carburator. Sau ? (N-am umblat la el ca e sigilat) Pompa e aia veche. Daca ducea dublucorp il duce si pe asta, nu ? I-am desfacut capacul , membrana e ok.
diaconuliviu
QUOTE(mcm @ 22 Aug 2006, 08:01)
Cu gotronic n-am incercat.[...]

Atunci la ce am spus, mai adaug si potential vinovat condensatorul.

Volanta este acea "roata" mare pe care este montata coroana pentru demaror.
Te muti pe partea cu filtrul. Acolo, pe carcasa ambreiaj vezi o fanta in care o sa vezi volanta(o parte) si o parte a coroanei. Rotind motorul de la paleti(ventilator) vei vedea un semn, o crestatura in volanta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.