Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Releu de Semnalizare
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Piese auto - Dacia Clasic
cryss
Salutare !
Ma poate ajuta cineva cu schema de conectare a unui releu de semnalizare electronic , nu mai face nimic asa ca l-am dat jos am refacut niste lipituri , am schimbat 3 condensatoare si vreau sa-l incerc : am 4 borne - " + "
- " C "
- " -"
- " R "
Multumesc !
diaconuliviu
QUOTE(cryss @ 8 Feb 2005, 14:44)
Salutare !
Ma poate ajuta cineva cu schema de conectare a unui releu de semnalizare electronic , nu mai face nimic asa ca l-am dat jos am refacut niste lipituri , am schimbat 3 condensatoare si vreau sa-l incerc : am 4 borne - " + "
                                                                                              - " C "
                                                                                              - " -"
                                                                                              - " R "
Multumesc !
*




+ = + 12V
- = masa
C= semnalizare (adica se pune bec intre C si masa ca sa incerci "in casa")
R= martor de bord

releul se autoamorseaza in momentul in care becul de semnalizare se conecteaza intre C si -(masa).
In montaj real C se conecteaza la centralul comutatorului de semnalizare. Prin el se conecteaza becurile stg, respectiv dr.
cryss
Am reusit , merge ...
Multumesc mult !!!
diaconuliviu
QUOTE(cryss @ 9 Feb 2005, 09:08)
Am reusit , merge ...
Multumesc mult !!!
*



N-ai de ce..
daca vrei scanez schema si ti-o trimit.. e "ridicata" de pe placa..stii tu, cu creion si multa munca
Tokai
Intreb si eu ca prostu'. Dar astea mecanice de ce au numai 3 contacte? Masa ramane in aer, am vazut.
Intreb ca azi m-am chinuit si eu cu unul mecanic care nu mai vrea sa mearga decat pe dreapta si ca avarie. Pe stanga e mort. L-am desfacut si am vazut cum functioneaza. Are si o ata pe acolo, care la mine avea si un capat care atarna aiurea. Ma gandesc ca din cauza capatului astuia nu merge semnalizarea pe dreapta.
Oricum am facut si niste poze. Nu are nici o piesa, nici un condensator, nimic. Cred ca de aia e ieftin si dureaza cat dureaza. Dat-mi si mie idei despre ce relee de alte masini s-ar potrivi pe Dacia. Poate ma ajunge mai ieftin pe la dezmembrari decat unul electronic nou sau macar ma tine mai mult.
Liviu, da-mi si mie schema electronica, poate conving un coleg sa-mi fca si mie unul.
Slider
QUOTE(Tokai @ 11 Feb 2005, 15:10)
Intreb si eu ca prostu'.  Dar astea mecanice de ce au numai 3 contacte? Masa ramane in aer, am vazut.
Intreb ca azi m-am chinuit si eu cu unul mecanic care nu mai vrea sa mearga decat pe dreapta si ca avarie. Pe stanga e mort. L-am desfacut si am vazut cum functioneaza. Are si o ata pe acolo, care la mine avea si un capat care atarna aiurea. Ma gandesc ca din cauza capatului astuia nu merge semnalizarea pe dreapta.
*


Da' intreb acu si eu...ce treaba are releu cu semnalizarea dreapta sau stinga? parca asta facea comutatorul de semnalizare.
Tokai
S-ar putea sa ai raison. O sa verific. Multam.
marius-gabriel
Apropos,are cineva schema de conexiuni a unui releu de semnalizare de Audi/Vw ,ca am achizitionat de curand unul si nu-i dau de cap ca are mai multi papuci decat ala de dacie?
dex lada
misto "jucaria" ai de releu cu bimetal mai functioneaza ?
care e durata de viata ?

asa ce va am si eu la frana de mana ,dar se aprinde becul cand isi se trezeste releul din betie (de la atata votca) uneori se trezeste mai repede alteori mai incet.
Rahatul asta de releu este influentat si de temperatura.
diaconuliviu
Uite schema;
de facut de unul singur... mai greu-are in el o rezistenta din material rezistiv si foarte scurta-mai repede faci rost de unul defect si-l repari..
Iti atasez schema.
Tokai
Merci. O sa incerc sa pun si eu un releu de pe un Opel. Am vazut la dezmembrari si au spus ca imi fac ei legaturile. Merci pt schema, o tin pentru rezerva.
Dex lada, releul il am de vreun an si ceva. Am probleme, asa cum spunea cineva mai sus, din cauza manetei.
milu
QUOTE(marius-gabriel @ 13 Feb 2005, 23:03)
Apropos,are cineva schema de conexiuni a unui releu de semnalizare de Audi/Vw ,ca am achizitionat de curand unul si nu-i dau de cap ca are mai multi papuci decat ala de dacie?
*




Uite aici am de golf 86, mai am si alte scheme de la VW, spune-mi doar din ce an este masina de la care ai luat releul!

[attachmentid=5544]
Daccia
QUOTE(Tokai @ 11 Feb 2005, 15:10)
Intreb ca azi m-am chinuit si eu cu unul mecanic care nu mai vrea sa mearga decat pe dreapta si ca avarie. Pe stanga e mort. L-am desfacut si am vazut cum functioneaza. Are si o ata pe acolo, care la mine avea si un capat care atarna aiurea. Ma gandesc ca din cauza capatului astuia nu merge semnalizarea pe dreapta.
*



Releul de semnalizare mecanic se bazeaza pe principiul dilatarii metalului la caldura. Sarmulita aia cand trece curentu' prin ea se incinge si dilatandu-se, lasa un contact elastic sa se inchida, alimentand cu (+) dreapta SAU stanga, in functie de intrerupatorul de langa volan. Cand curentul trece prin circuitul mentionat mai sus, nu mai trece curent prin sarmulita aia, si atunci ea se raceste si se contracta, deschizand contactul acela elastic. Si tot asa... biggrin.gif

Si daca merge pe stanga sau pe dreapta, musai sa mearga si pe partea cealalta, altfel ceva nu e in regula pe circuitul respectiv, nu la releu. smile.gif

Daca merge ca avarie, tre' sa verifici firele pe sub bord. blink.gif
dex lada
adica mai pe scurt cu bimetal.
sistems_electronic
Am un releu de semnalizare VW , Audi si nu stiu sa il conectez are 6 pini, la 4 din ei scrie :30, 31, 15, 87, si la 2 pini scrie : L, P
bygy007
desfa capacul de plastic si fa o poza clara si cu definitie mare fata spate (piese cablaj) si poate te ajut eu
marius-gabriel
poze releu VW/AUDI
are idee cineva cum se leaga?
Buyaka
oare se potriveste un releu de logan la berlina... de fapt bip-ul imi place... e din releu sau din calculitor??? biggrin.gif
bygy007
dupa cum vad este posibil cam 70% sa fie releu temporizator stergator nu inteleg de ce nu pui un releu electronic de semnalizare din comert daca nu ma insel nu costa mai mult de 25 ron singura chestie este ca daca ai dala mecanic cu 3 fire mai trebuie sa tragi unul de la masa pina la borna unde scrie -
marius-gabriel
bygy, am deja releu de semnalizare electronic (initial am avut electromecanic), dar ma gandeam ca daca tot il am pe-asta nemtesc sa-l si montez.
sincer nici nu mi-a trecut prin cap ca ar putea fi releu temporizator..
bygy007
daca poti zi-mi si mie ce sccrie pe integratul ala inceruit de mine cu rosu ca se-mi dau seama ce ar fi releul ala
dyogenes
Bygy, iti zic eu ce scrie (nu stiu sigur, dar sunt convins): CD4011. biggrin.gif
marius-gabriel
da, e asa cum zice dyogenes, cd4011 BCN-CD4K CMOS Logic Qd 2-Input NAND Gate
dyogenes
Mie mi-e foarte greu sa imi dau seama cum se conecteaza dupa poze. Dar cert e ca nu are nimic special acest releu, fata de cele romanesti, cu tranzistori.
cristidb
Eu am urmatoarea problema cu releul. S-a stricat cel al masinii (nova), in sensul ca uneori nu merge, si am pus de berlina. Functioneaza, dar in bord, atunci cand semnalizez dreapta se aprinde sageata stanga iar cand semanlizez stanga nu se aprinde nimic. Problema e din releu, pentru ca daca il pun pe cel vechi functioneaza corect luminile din bord. Care ar fi explicatia? Ambele sunt electronice.
dyogenes
Nu stiu cum e la Nova, releul de berlina are o singura iesire pentru martorul din bord, nu are cum sa indice dreapta-stanga. Logic mi s-ar parea ca acest lucru sa se faca din comutatorul de semnalizare, nu din releu. Mai multe nu stiu...
kondordv
Am o problema mare si nu stiu cum ii dau de capat. Sa va povestesc. Am desfacut cu mare greu bordul la Dacia berlina 1310 cu bord de CN. Am facut asta doar ca sa vad ce are sistemul de incalzire de nu se mai directioneaza la picioare si in fata. Am gasit problema si am remediat-o, daca va intereseaza o sa va povestesc.

Problema mea este caci dupa montarea la loc a bordului, la fel de greu si cu multa rabdare am ajuns la alte doua probleme. Releul de semnalizare si avarii desi mergea perfect inainte nu mai lucreaza, doar se aprind semnalizarile sau avariile fara sa clipeasca. Am scos releul si l-am testat in casa, cu bec intre masa (-) si C si lucra perfect. Ce s-a intamplat? de ce pe masina nu mai lucreaza? Are cineva schema firelor releului pe culori si conectarea lor?

Alta problema a fost tot dupa remontare caci curentul la bricheta, e mult mai slab, desi este curent la bricheta de unde alimentez chiar si playerul de masina nu mai are putere sa porneasca, ca si cand n-ar fi suficient curent. Aveti vreo idee ce prostii am facut? Sincer nu prea mai am chef sa desfac bordul ala nenorocit! S-ar putea sa se fi deconectat vreun fir?

Multumesc,
Antonio
CriSTI68
daca nu ma insel releul de la papucarul diesel cel cu avertizare acustica din buzzer este integrat in computer sau separat ?
bygy007
QUOTE(kondordv @ 5 Jan 2008, 21:53)
Am o problema mare si nu stiu cum ii dau de capat. Sa va povestesc. Am desfacut cu mare greu bordul la Dacia berlina 1310 cu bord de CN. Am facut asta doar ca sa vad ce are sistemul de incalzire de nu se mai directioneaza la picioare si in fata. Am gasit problema si am remediat-o, daca va intereseaza o sa va povestesc.

Problema mea este caci dupa montarea la loc a bordului, la fel de greu si cu multa rabdare am ajuns la alte doua probleme. Releul de semnalizare si avarii desi mergea perfect inainte nu mai lucreaza, doar se aprind semnalizarile sau avariile fara sa clipeasca. Am scos releul si l-am testat in casa, cu bec intre masa (-) si C si lucra perfect. Ce s-a intamplat? de ce pe masina nu mai lucreaza? Are cineva schema firelor releului pe culori si conectarea lor?

Alta problema a fost tot dupa remontare caci curentul la bricheta, e mult mai slab, desi este curent la bricheta de unde alimentez chiar si playerul de masina nu mai are putere sa porneasca, ca si cand n-ar fi suficient curent. Aveti vreo idee ce prostii am facut? Sincer nu prea mai am chef sa desfac bordul ala nenorocit! S-ar putea sa se fi deconectat vreun fir?

Multumesc,
  Antonio
*


este posibil sa fie o masa lipsa un surub ceva care nu e strins bine cauza este comuna la semnalizare posibil sa fi pus gresit firele de la butonul de avarii
kondordv
"este posibil sa fie o masa lipsa un surub ceva care nu e strins bine cauza este comuna la semnalizare posibil sa fi pus gresit firele de la butonul de avarii"

hmmm, ciudat, m-am gandit si eu la asta o vreme dar tot nu-mi imaginez ce poate fi, mai ales pentru faptul ca nu m-am atins de cupla cu patru contacte, in cruce, ce merge la releu (+, -, R si C), si nici de firele de la intrerupatorul de avarii. Ce l-ar face pe releu sa lucreze? Nici nu stiu schema externa de functionare...e nevoie sa demontez din nou bordul? um pot verifica unde e problema?

multumesc,
Antonio
bygy007
uita-te la firul negru (masa)de la releul de semnalizare sa fie bine strins iar acolo unde vine strins sa fie curatat uita-te si la cele doua reglete + contact si + fara contact sa nu fie iesit vre-un fir ,este situat in stinga sub bord sus pe linga releul de semnalizare
petcasandrei
am si eu probleme q releu de semnalizare. semnalizeaza foarte rar. spunetimi si mie cum sal reglez. este model de 1300 cel cu carcasa de aluminiu , are doar 3 picioare.
bygy007
este releu cu BIMETAL si nu prea ai ce sa-i faci poti face o imbulatatire , ii poti pune electronic dar mai trebuie sa-i tragi firul de masa de la piciorul unde scrie - la carcasa
sobolan
imi cer scuze daca gresii dar....am releu mecanic pe masina,am unul electronic bun(probat pe o dacie) ....il pun la mine,ii trag fir de masa si merge ok pe avarii fara contact pus......cand pun contactul porneste singur pe avarii indiferent ce as face.....oi fi legat gresit ca tot am verificat dar nu pare nimic in neregula ???am vreun fir inversat ceva la butonul de avarii ???
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.