Am o problema cu dacia mea.
Se incalzeste roata din spate dupa cativa km de mers in special la mers urban (cu frane multe).
Am avut aceeasi problema si anul trecut si un cunoscut a demontat roata, tamburul si a zis ca problema e rezolvata. Dar acum vad ca a reaparut.
Exista vreo solutie care sa rezolve problema o data pt totdeauna si nu prea scumpa? Ce imi recomandati?
verifica cablul franei de mana sa nu ramana blocat sau mecanismul de reglare al ferodourilor (tot pt frana de mana). Problema doar de acolo poate sa apara deoarece ferodourile au oricum un sistem de revenire cu arc (sunt legate intre ele cu un arc :mrgreen: ) si nu au cum sa ramana distantate sa frece in tambur, decat daca sunt trase de frana de mana.
Alta posisibilitate, dar fffffff mica, este sa ai repartitorul blocat in asa fel incat sa ai presiune in instalatia de franare pe spate. Dar cum ziceam, e aproape imposibil.
Deci, verifica frana de mana :idea:
cristidb
18 May 2004, 13:11
Frana de mana blocata sau pistonashele ruginite. Schimba cablul sau curatza cilindrul. Atentzie la cilindru. Nu da cu shmilgher mare inauntru ca o sa curga dupa aceea. Se poate da cu unul foarte fin. Eu folosesc de 300 sau mai fin. Pistonashele le curetzi cu ce vrei.
gdm, mai poate fi o cauza: sunt 2 arcuri care tin ferodourile aproape de placa pe care sunt prinse toate piesele de la frana spate (arcuri cu o singura ureche). Daca s-au desprins sau sunt intinse, partea exterioara a ferodourilor pot freca de "oala" si se incalzeste.
cristidb
18 May 2004, 13:55
Daca sunt desprinse arcurile alea zdrangane dar nu se incalzeshte tamburul.
Am uitat sa sic un amanunt: se incalzeste doar o roata, cea de pe stanga spate.
Mai ramane ipoteza cu frana de mana blocata?
normal, ce tu ai vazut frana de mana care sa tina bine si pe ambele roti ? :mrgreen:
P.S. ... la dacie ma refeream :twisted:
Nu cred ca ar fi frina de mina, mai degraba mecanismul de autoreglaj acele sectoare dintate care mentin saboti la aceeasi distanta fata de tambur indiferent de uzura acestora.
Suspeda masina pe cric si verifica daca roata se invirte relativ usor cind o actionezi cu mina
Daca nu - este limpede ca sunt saboti si trebuie sa actionezi la acel mecanism si sa-l dai inapoi cu un dinte
Verifica si resortul care mentine sabotul perpendicular pe tambur , daca este desprins acesta flencane ca o masea stricata . Sunt 2 prinse de taler cu o tabla in forma de T
Am rezolvat-o. Problema era de la un pistonas blocat. L-am curatat si acum merge bine
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.