Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Pun aparatul de masura langa alternator in aer si indica 12v
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
spyderman
Am un aparat de masura electronic si intimplator l-am pus langa alternator cu firele in aer si pentru o secunda, doua aveam 12v.Cum se explica?

Stiam eu ceva de cand aveam mavo ( aparat de masura electromecanic) avea fluctuatii in apropierea alternatorului.

Eu cred ca campul electromagnetic este destul de puternic,iar aparatul masoara doar tensiunea, si nu este dependent de curent.Doar asa s-ar explica.

Avem vreun specialist care ma contrazice :oops:
Ov
parca era ceva cu inductie ?!!? :roll:

parca asa mergea si codul din cheie de la sn/slz, sau acces control-ul bazat pe carduri de proximitate, dar parca la un nivel mai mic ....



asteptam alte pareri ......
beby1300
MAVO-ap. de masura analogic. citeste tensiunea real-time.

un aparat digital nu citeste tensiunea decat la intervale de timp fixe. posibil ca de aici sa vina valoarea fixa care ti-o indica aparatul.
viulian
Pai depinde cat de bun e aparatul electronic de masura.. La mine cand incepe sa-mi arate tensiuni aiurea, chiar daca nu are nimic cuplat la borne, stiu sigur ca e de la baterie (a aparatului) care e pe duca.



La aparatul mecanic tensiunea e indicata trecand un curent foarte mic prin bobina indicatorului - iar acesta cand e adus langa alternator (unde sunt campuri magnetice suficient de intense) tensiunea indusa de acel camp magnetic in bobina indicatorului devine suficient de mare incat sa devieze acul.
spyderman
Se pare ca viulian a avut dreptate,am schimbat bateria fiindca in ultimul timp cand masuram bateria, tensiunea imi crestea ca si cum era pe redresor,dar azi o sa mai incerc si o sa-ti spun daca ai avut dreptate
milu
Aparatul de masura digital are un convertor analog - numeric care transforma semnalul analogic citit in semnal digital care este prelucrat si apoi afisat pe display.

Problema care iti apare este din cauza bobinei de inductie si a fiselor, care dau peste cap partea digitala si de aceea afiseaza aiurea. Eu cu un aparat digital nu am reusit niciodata sa reglez incarcarea la motoare cu scanteie ci numai la diesel. La masinile cu scanteie masor tot cu un mavo dar rusesc (mavo erau facute la AEM Timisoara).
adumitrachy
Eu am patit asa la tester cand am fost cu masina.Nu s-au putut apropia aia cu chestia aia care se pune pe fise, pt ca li se reseta testerulk. Eu cred ca ar putea fi din cauza ca am aprindere electronica sau din cauza condensatorilor pentru deparazitare. Ar mai fi o cauza, dar nu cred ca e valabile:din cauza bujiilor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.