Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: curge ulei din cutie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Casper87
salut , am si eu o mica problema cu dacia mea...am o dacie 1310 din 82` totul e ok, doar ca de fiecare data gasesc ulei sub ea, m-am uitat era ulei de cutie, am curatat cutia, se vedea umed pe langa semeringuri, am schimbat semeringurile si aceeasi chestie ... si curge destul de mult ... care ar fi problema?
mihai0070
ai schimbat semeringurile de la planerate sau la ce semeringuri te referi...daca tot pierde vezi exacti pe unde... in cel mai rau caz trebuie data jos desfacuta si reetansata cu sisicon rosu...asta daca nu o fi sparta... vezi exact pe unde curge
Casper87
QUOTE(mihai0070 @ 21 Aug 2006, 15:06)
ai schimbat semeringurile de la planerate sau la ce semeringuri te referi...daca tot pierde vezi exacti pe unde... in cel mai rau caz trebuie data jos desfacuta si reetansata cu sisicon rosu...asta daca nu o fi sparta... vezi exact pe unde curge
*




semeringurile de la planetare, si acea bucsa din spatele cutiei ... de la schimbator ( un mecanic mi-a spus ca e cutie Franceza... de sparta nu e sparta ca am curatat-o si pe unde am vazut ca scapa ulei este pe la planetare, deci unde am pus semeringuri noi...

---------------------------------------------------

am ulei romanesc bagat in cutie, s-ar putea ca asta sa fie cauza? chestiile astea le face de cand am completat cu ulei romanesc, nu stiu ce ulei era inainte in cutie, poate sa fie prea subtire..?
EUROPE_
@Casper87, asa curge la toate cutiile de dacie, pe la semeringurile alea. Uita-te tu la orice dacie, din ce an vrei sa vezi ca la toate curge. Asa sunt construite. Poate rar gaseste exceptii. Vezi ca poate mecanicul ala vrea sa ia niste bani de la tine, vrea sa te curete cu chestia asta. Uita-te sub cutia lui sa vezi ca si la el curge.
Bine acum sa nu crezi ca la toate cutiile curge ulei cu litri, curge putin dar sigur.
Casper87
QUOTE(EUROPE_ @ 21 Aug 2006, 21:31)
@Casper87, asa curge la toate cutiile de dacie, pe la semeringurile alea. Uita-te tu la orice dacie, din ce an vrei sa vezi ca la toate curge. Asa sunt construite. Poate rar gaseste exceptii. Vezi ca poate mecanicul ala vrea sa ia niste bani de la tine, vrea sa te curete cu chestia asta. Uita-te sub cutia lui sa vezi ca si la el curge.
Bine acum sa nu crezi ca  la toate cutiile curge ulei cu litri, curge putin dar sigur.
*




da ... stiu ca, curge ...dar la mine curge cam prea mult... intelegi? asta e problema...si dupa cum am zis , m-am cam zgarcit putin si am bagat ulei romanesc ,care este destul de subtire...din cate am inteles sunt uleiuri straine de calitate mai buna si mai "groase" in volum... cutia nu este sparta am verificat-o ... in rest nu are pe unde sa curga decat pe la semeringuri...deci cu un ulei mai bun , nu ar mai fi asa de mari petele nu?
colombina29
Aceeasi problema am avut-o si eu la Dacia 1300 din 1972, curgea ulei din cutie si era cutie frantuzeasca, nu s-a umblat la ea sau la planetare(excluzand burdufele, desigur) 160.000 km si asa am vandut-o. Ma obisnuisem cu ideea ca n-am sa fac niciodata schimb de ulei la cutie, completam o data pe luna si era ok. Partea nasoala era ca trebuia sa ma bag sub masina si sa pierd o juma' de ora cu operatiunea palniuta wink.gif

Off-Topic: In rest, masina FOARTE buna, chiar sa stii ca mi-a parut rau cand am dat-o. Mai mult decat dupa solenza... Masina asta m-a dus in Delta de Pasti cu o fusta de piston (original) sparta pe drum, consuma cam 1 litru de ulei la 150 km, DAR M-A DUS! Acolo mi-am facut concediul, n-am avut probleme, desi eram constient ca poate crapa motorul oricand. M-am intors in buc, am facut motorul si a uitat un bou sa-mi stranga o biela si mi-a spart blocul. A trebuit sa fac tot motorul de la inceput. N-a mai fost acelasi motor cu cel frantuzesc, avea un zgomot mai de...pitesti. Cel original nu avea nici o bataie inainte de incident!
Casper87
QUOTE(colombina29 @ 21 Aug 2006, 22:32)
Aceeasi problema am avut-o si eu la Dacia 1300 din 1972, curgea ulei din cutie si era cutie frantuzeasca, nu s-a umblat la ea sau la planetare(excluzand burdufele, desigur) 160.000 km si asa am vandut-o. Ma obisnuisem cu ideea ca n-am sa fac niciodata schimb de ulei la cutie, completam o data pe luna si era ok. Partea nasoala era ca trebuia sa ma bag sub masina si sa pierd o juma' de ora cu operatiunea palniutza  wink.gif

Off-Topic:  In rest, masina FOARTE buna, chiar sa stii ca mi-a parut rau cand am dat-o. Mai mult decat dupa solenza... Masina asta m-a dus in Delta de Pasti cu o fusta de piston (original) sparta pe drum, consuma cam 1 litru de ulei la 150 km, DAR M-A DUS! Acolo mi-am facut concediul, n-am avut probleme, desi eram constient ca poate crapa motorul oricand. M-am intors in buc, am facut motorul si a uitat un bou sa-mi stranga o biela si mi-a spart blocul. A trebuit sa fac tot motorul de la inceput. N-a mai fost acelasi motor cu cel frantuzesc, avea un zgomot mai de...pitesti. Cel original nu avea nici o bataie inainte de incident!
*




la mine e ok motoru` merge ca uns , a fost segmentat recent ... cu tablaria nu e problema ... de aceea vreau sa mai bag niste bani in ea si sa o fac nice... masina a fost luata de la un batranel , e masina intretinuta...asta-i singurul ei defect... si vreau sa-i dau de cap ... deci sa nu mai las balti de ulei in urma mea...
colombina29
Din cate am inteles eu, problema vine de la faptul ca planetarele glaenzer originale nu s-ar etansa perfect cu semeringurile alea. Eu am avut masina 20 de ani in garaj si aveam pe jos urme de ulei. Asa ca e buba generala, rar cand vezi dacii dintr'astea facute intre '72-'88 sa nu scape ulei de la cutie... Decat sa-i lasi p'astia sa-ti umble la cutie, mai bine fa-ti rost de o palnie, un furtun si baga ulei ca altfel s-ar putea sa-ti iei alta cutiutza!
EUROPE_
QUOTE(colombina29 @ 21 Aug 2006, 23:32)
M-am intors in buc, am facut motorul si a uitat un bou sa-mi stranga o biela si mi-a spart blocul. A trebuit sa fac tot motorul de la inceput. N-a mai fost acelasi motor cu cel frantuzesc, avea un zgomot mai de...pitesti. Cel original nu avea nici o bataie inainte de incident!
*


Vreau sa imi spui mai pe larg aceasta problema. O sa iti trimet PM.
Casper87
deci, este adevarata faza ca un ulei strain de calitate , este mai gros si nu se prelinge precum cel romanesc?! mie-mi curge ulei si raman balti dupa mine doar de cand am completat in cutie cu ulei romanesc...
Ford_V6
in primul rand siliconul rosu nu este pentru etansari la ulei . . .nu tine . . .doar cel negru tine la ulei

in al doilea rand vezi ca se gasesc in comert piulitele de reglaj cu tot cu semeringuri paslate . . .sunt vreo 300.000 buc si nu o sa mai dea gram de ulei pe acolo . . .
Casper87
QUOTE(Ford_V6 @ 22 Aug 2006, 04:38)
in primul rand siliconul rosu nu este pentru etansari la ulei . . .nu tine . . .doar cel negru tine la ulei

in al doilea rand vezi ca se gasesc in comert piulitele de reglaj cu tot cu semeringuri paslate  . . .sunt vreo 300.000 buc si nu o sa mai dea gram de ulei pe acolo . . .
*




deci am pus si semeringuri cu pasla si din astea doar de guma ... aceeasi chestie... ulei este bagat in cutie FULL adica pana la refuz, este posibil ca din cauza asta sa piarda inca ulei???
colombina29
Orice ulei, in conditii de incalzire se dilata si automat isi mareste volumul. Problema e ca la cutiile astea e o imbinare proasta undeva, din cauza asta ai pete de ulei sub masina, nu stiu sigur sa-ti spun unde. Poti sa schimbi 10 seturi de semeringuri si ce vrei tu, o sa etanseze o perioada dupa care o sa-ti apara iar... Asta e boala lor, n-ai ce-i face. Se laudau astia ca la daciile mai noi rezolvara problema da sa stii ca nu la toate ramane uleiul in cutie constant!
Casper87
QUOTE(colombina29 @ 23 Aug 2006, 22:49)
Orice ulei, in conditii de incalzire se dilata si automat isi mareste volumul. Problema e ca la cutiile astea e o imbinare proasta undeva, din cauza asta ai pete de ulei sub masina, nu stiu sigur sa-ti spun unde. Poti sa schimbi 10 seturi de semeringuri si ce vrei tu, o sa etanseze o perioada dupa care o sa-ti apara iar... Asta e boala lor, n-ai ce-i face. Se laudau astia ca la daciile mai noi rezolvara problema da sa stii ca nu la toate ramane uleiul in cutie constant!
*




am inteles, va multumesc tuturor pentru sprijin!
paul_p
Cand ai schimbat semeringurile te-ai uitat sa nu fie uzate planetarele acolo unde calca semeringurile ? Daca s-a format un canal acolo semeringul se va uza mai rapid si nici nu va etansa.

Pentru compensarea dilatarii aerului si uleiului din cutie exista o supapa undeva deasupra cutiei.
raptordivx
Va rog sa imi spuneti mai exact ce trebuie sa am pentru a schimba uleiul in cutie in afara de ulei. Am inteles ca palnie si furtun .. astea la ce folosesc daca ma bag sub masina? As vrea sa scurg tot uleiul inainte sa il introduc pe asta nou. Trebuie sa spal cutia cu ceva inainte de al pune pe asta ? Am loc sub masina sa torn uleiul fara sa o ridic pe elevator ? Ce cheie trebuie sa desfac busonul (asa cred ca are).
diaconuliviu
Sint mai multe topicuri cu asta, dar iata:
Ori furtun cu pilnie ori spritiera.
Cutia are pe partea inferioara un dop filetat - doua modele: ori cu cap patrat, ca si cel lateral ori cap hexagonal. Pe acolo se goleste uleiul.

Pe partea laterala stinga privind in sensul de mers, deci pe partea cu delcoul, are un dop lateral cu cap patrat de 10. Unii "temerari" incearca sa desfaca acel dop cu cheie fixa de 10; mai sigur e cu cheie speciala pentru ca "prinde" toate 4 laturi.

Daca de scos uleiul poate vei reusi cu masina pe roti la nivelul solului, de incarcat uleiul, mai greu, acel dop lateral e pozitionat asa incit manevrele is greoaie.

Recomand urcarea pe o rampa sau canal. Dupa golire se remonteaza dopul inferior, apoi prin cel lateral se introduce un furtun adecvat pe care-l scoti pe linga planetara in sus pina in habitaclul motor. Acolo pui pilnia si torni ulei pina incepe sa curga prin acel orificiu-acel orificiu este pt nivel(cel in care ai virit furtunul). La cutia 4 tr intra cam 2 l, la cea 5tr 2,5 l, poate ceva mai putin.
Cu pilnie si furtun va curge foarte lent, de aceea recomand o spritiera.

Dupa ce incepe a curge, se pune dopul strins f. putin, se porneste motorul pe loc 2-3 min. pentru ca uleiul sa fie preluat in cutie prin toate colturile, inclusiv in capac.
Dupa asta se lasa sa se linisteasca iar dupa 15-30 min (depinde si de temperatura de afara) se reface nivelul. Se stringe dopul lateral cu simt, nu "la nemurire", el fiind conic.

L.E.:
O spritiera ad-hoc o poti face din tub de silicon din cel ce se monteaza pe acel pistol, o tija filetata la un capat(poate fi preluata de la un pistol din ala defect) si un tub sau furtun din plastic(e bun tubul de instalatii electrice).

Se elimina siliconul din tub, se impinge inapoi acel piston din plastic, se curata temeinic resturile de silicon. Se practica o gaura in centrul pistonului dupa care pe tija filetata se monteaza o piulita, o saiba mai lata, pistonul, alta saiba si alta piulita. Tubul din plastic se poate indoi la cald la 90 grade asa incit sa rezulte un L cu partea lunga de 50-60 cm iar ce scurta de 7-10 cm.
La partea lunga se face la cald o evazare incit sa intre fortat pe sutul tubului de silicon.
Dupa ce se introduce partea scurta in cutie se monteaza tubul fara piston, se toarna ulei, se remonteaza pistonul, se apasa pe tija, etc.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.