Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Primele chestii care se verifica!
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
dkrysty
Problema cu motorul mers la relanti prost dupa 2,5 ani de mestereala la dacia mea au fost 2 variante(la masina mea):
1 - jiclorul de relanti infundat (obturat) cel mai probabil;
2- distanta la bujii reglate prea mare sau prea mica; apoi am incercat sa schimb o data jiclorul de relanti si mergea mult mai prost decat cu al lui original asa ca l-am pus la loc!
--------------------------------____________________----------------------------
- Rar am auzit sa se infunde la cineva carburatorul, mai ales ca eu am si filtru decantor si filtru de hartie pana in carburator; jiclorul de relanti DA...

- Prea putin am vazut sa conteze reglajul avansului vacumatic... ideea e sa se simta diferenta cand scoti furtunul...(adica sa isi faca treaba...)

- Platina sa fie 0,4mm urcata pe cama...
- Furtunul de aer desfundat, cel cu duza... sa traga aer in partea de sub carburator...
- fisele infipte bine si neoxidate macar in partea cu bujiile...
- Iar avansul cat mai mare dar mers rotund fara detonatii in teava de esapament(tuf..ta, ta, ta, ta, tuf)... e rau cand e mai mic ca se ineaca !!! cand accelerez brusc!

Treaba cu reglatul aprinderii si in special a bujiilor(reglatul corect 0,6-0,7 la aprindere electronica cu platina) mi s-a parut ca a avut cea mai mare influienta asupra mersului motorului! Si am vazut ca o bujie calda de 1300 ...18 merge mai bine ca ...21 la 1400 !!!
La bujii mai conteaza si paralelismul dintre electrod si partea de deasupra (nu trebuie sa dea scanteea intrun coltz ci pe toata suprafata dintre cele doua!)

La carburator:
- Niveleul de CNC - la mijlocul pantei. Iar sita sa nu fie rupta!!! sau prea murdara!
- Surubul de amestec merge si mai la stanga si mai la dreapta... e bine sa obtii o turatie mai mare, dar daca nu e diferenta... sa il lasi pe la mijloc intre maxim (desurubat) si minim (pana sa se opreasca motorul)...
(Altfel jiclorul de amestec in mare trebuie desfacut vre-o 6-6,5 ture de cand e strans de tot...) iar celalalt sa se duca turatia pe la 900 cu motorul cald... asta ca sa fie bine si dimineata cu motorul rece si fara shoc (vara) cand o scot din garaj.
- Iarna in special se formeaza in camera de nivel constant (CNC) o bula de apa(condens probabil), e bine sa o extrageti cu o siringa poate sa fie atrasa prin jiclorul principal si sa "tuseasca motorul"... sau chiar sa se opreasca...(se intampla rar)
E bine sa puneti pe furtunul dintre pompa si carburator un filtru de hartie!!! e bun si pt retinerea apei si pt. gunoaiele mici!!!
AKKA
Salut!
Avansul cat mai mare..inseamna rotirea delcoului in sensul acelor de ceasornic(daca stau in partea cu volanul,deci stanga) sau invers?Zici ca un semn bun pt un avans corect sunt detonatiile acelea la teava de esapament?..dar eu cam la orice Dacie am observat ca sunetul la toba nu e tot timpul constant(cand motorul este la relanti)..de ce oare?
dkrysty
QUOTE(AKKA @ 22 Aug 2006, 13:36)
Salut!
  Avansul cat mai mare..inseamna rotirea delcoului in sensul acelor de ceasornic(daca stau in partea cu volanul,deci stanga) sau invers?Zici ca un semn bun pt un avans corect sunt detonatiile acelea la teava de esapament?..dar eu cam la orice Dacie am observat ca sunetul la toba nu e tot timpul constant(cand motorul este la relanti)..de ce oare?
*



Avans mai mare e in sens invers acelor de ceasornic!!! (de pe partea cu volanul ca pe partea cealalta nici nu ajungi cred).

Din ce am observat in primul rand de la bujii... ex am 3 seturi de bujii noi:
- bosh (350.000 o groaza de bani)-se simt detonatii iar bujia nu e caramizie e neagra...,
- brisk culoarea e buna dar tot mai da cate o neregularitate,
- sinterom dar de acelea noi "nu stiu cum"... 21 cica de 1400 (dar facute prost am vazut electrodul sau cum se cheama sudat stramb si merge neregulat tare motorul).
In schimb am niste bujii sinterom mai vechi ...18 folosite pe cand aveam o dacia 1300 de cel putin 6 ani care merge perfect regulat fara sa fi umblat la vreun reglaj!!! Deci doar am schimbat cele 4 seturi de bujiile ... toate reglate la 0,65mm) ce concluzie tragi deci???

Am vazut ca pot sa ajustez detonatiile prin scaderea avansului dar nu e o solutie ca pierd din putere... dar motorul sa mearga destul de bine...
ionutctn
QUOTE(dkrysty @ 22 Aug 2006, 13:51)
Avans mai mare e in sens invers acelor de ceasornic!!! (de pe partea cu volanul ca pe partea cealalta nici nu ajungi cred).
   
    Din ce am observat in primul rand de la bujii... ex am 3 seturi de bujii noi:
- bosh (350.000 o groaza de bani)-se simt detonatii iar bujia nu e caramizie e neagra...,
- brisk culoarea e buna dar tot mai da cate o neregularitate,
- sinterom dar de acelea noi "nu stiu cum"... 21 cica de 1400 (dar facute prost am vazut electrodul sau cum se cheama sudat stramb si merge neregulat tare motorul).
    In schimb am niste bujii sinterom mai vechi ...18 folosite pe cand aveam o dacia 1300 de cel putin 6 ani care merge perfect regulat fara sa fi umblat la vreun reglaj!!! Deci doar am schimbat cele 4 seturi de bujiile ... toate reglate la 0,65mm) ce concluzie tragi deci???

    Am vazut ca pot sa ajustez detonatiile prin scaderea avansului dar nu e o solutie ca pierd din putere... dar motorul sa mearga destul de bine...
*



Mai baieti nu va mai agitati voi cu bujiile BOSCH la 300k ROL sunt toate turcesti asa ca sa ma iertati. Doar nu vrei sa imi spui mie ca la banii aia sunt originale. Stii cat costa bujiile BOSCH originale? 150 RON bucata nu setul. Da, ai citit bine atat costa. Asa ca alea la 300k ROL nush ce vor sa fie. Nu contest ca alea turcesti pot fi mai bune decat alea romanesti dar nu prea cred.
dkrysty
QUOTE(ionutctn @ 22 Aug 2006, 13:56)
Mai baieti nu va mai agitati voi cu bujiile BOSCH la 300k ROL sunt toate turcesti asa ca sa ma iertati. Doar nu vrei sa imi spui mie ca la banii aia sunt originale. Stii cat costa bujiile BOSCH originale? 150 RON bucata nu setul. Da, ai citit bine atat costa. Asa ca alea la 300k ROL nush ce vor sa fie. Nu contest ca alea turcesti pot fi mai bune decat alea romanesti dar nu prea cred.
*



Sincer nu stiu daca sunt originale sau nu dar sunt luate de la un magazin unde nu are produse dacia, sunt doar din import pt masini straine, si le-am luat acum 2 ani!!! am auzit ca cele turcesti sunt 150 toate 4! au la magazinul din coltz!!!

Poate sunt turcesti... dar la ce pret ai vazut bujii bosh normale bc7? stiu ca sunt si de 800.000 dar cu 4 electrozi si alte modele...

Ideea pe care voiam sa o subliniez e ca la dacie cel mai bine si regulat a mers motorul cu ce am spus...
argon
Sinterom 14np18 sunt cel;e mai bune pentru motorul de Dacie, indiferent daca e de 1300 sau de 1400.

Restul sun placebo, si bani aruncati degeaba, tot o scanteie intre 2 parti metalice stiu sa faca toate.

Am incercat Bosch, Brisk, NGK, si nu am fost multumit...dar am ramas cu banii dati.
mirceas
eu merg cu Brisk (15 NY si nu mai stiu ce) de ani de zile si fara cea mai mica problema. cred ca de 2 ori le-am curatat pana acum si asta pentru ca nu aveam ce face, imi place sa o intretin.


QUOTE(argon @ 22 Aug 2006, 13:07)
Sinterom 14np18 sunt cel;e mai bune pentru motorul de Dacie, indiferent daca e de 1300 sau de 1400.

Restul sun placebo, si bani aruncati degeaba, tot o scanteie intre 2 parti metalice stiu sa faca toate.

Am incercat Bosch, Brisk, NGK, si nu am fost multumit...dar am ramas cu banii dati.
*


ct03nut
am cumparat pentru mine acum 2 luni sinterom np21 si aveau electrodul cat de cat drept, nu am dat mare importanta..nu mi-a sarit in ochi nici o neregularitate..ce am observat insa e ca partea de contact care intra in fisa este din acelasi metal cu restul electrodului si nu se desurubeaza, dar merge foarte bine

am cumparat acum 2 saptamani tot sinterom np21 din acelasi magazin iar electrozii erau decalati..strambi iar partea care intra in fisa era galbena..cupru sau nu stiu ce aliaj si se desuruba ...


de ce au acelasi cod cand se fapt sunt diferite ?
AKKA
QUOTE(ct03nut @ 22 Aug 2006, 14:46)
am cumparat pentru mine acum 2 luni sinterom np21 si aveau electrodul cat de cat drept, nu am dat mare importanta..nu mi-a sarit in ochi nici o neregularitate..ce am observat insa e ca partea de contact care intra in fisa este din acelasi metal cu restul electrodului si nu se desurubeaza, dar merge foarte bine

am cumparat acum 2 saptamani tot sinterom np21 din acelasi magazin iar electrozii erau decalati..strambi iar partea care intra in fisa era galbena..cupru sau nu stiu ce aliaj si se desuruba ...
de ce au acelasi cod cand se fapt sunt diferite ?
*


Fratilor..de 2saptamani imi fac draci cu un jaf de dacie:))..adica a mea!:) Dadea in nas..se accelera aiurea-adica inconstant si fara vlaga-s-au uitat si si-au dat cu parerea atatia 'meseriasi':)..pana cand azi am descoperit buba! Un om batran dupa ce s-a uitat la ea si a incercat cateceva si-a dat seama ca daca scoti primele 3bujii abia daca se aude vreo modificare la mersul motorului!!! Doar a4a era ceva mai buna..dar bujiile sunt noi ,scanteieste,benzineste:)) si omu a zis:Jocul la culbutori!! Si cred ca are mare dreptate pt ca la Dacia lui daca scoti fisele pe rand se aude clar schimbarea mersului la motor.Mie imi baga compresia in evacuare..vai de capu meu!!:)
Deh..asa e cand te duci la altii sa-ti regleze anumite chestii..dar e greu sa le stii pe toate in viata!Oricum ,maine imi iau inima in dinti si ii reglez eu pt ca omu mi-a zis cum si sper sa reusesc..015 pe admisie,020 pe evacuare..
Asa ca:mare atentie la acest mic mare 'detaliu'-jocul la culbutori!!!
Bafta tuturor!
danny_b
QUOTE(AKKA @ 22 Aug 2006, 18:20)
Fratilor..de 2saptamani imi fac draci cu un jaf de dacie:))..adica a mea!:) Dadea in nas..se accelera aiurea-adica inconstant si fara vlaga-s-au uitat si si-au dat cu parerea atatia 'meseriasi':)..pana cand azi am descoperit buba! Un om batran dupa ce s-a uitat la ea si a incercat cateceva si-a dat seama ca daca scoti primele 3bujii abia daca se aude vreo modificare la mersul motorului!!! Doar a4a era ceva mai buna..dar bujiile sunt noi ,scanteieste,benzineste:)) si omu a zis:Jocul la culbutori!! Si cred ca are mare dreptate pt ca la Dacia lui daca scoti fisele pe rand se aude clar schimbarea mersului la motor.Mie imi baga compresia in evacuare..vai de capu meu!!:)
Deh..asa e cand te duci la altii sa-ti regleze anumite chestii..dar e greu sa le stii pe toate in viata!Oricum ,maine imi iau inima in dinti si ii reglez eu pt ca omu mi-a zis cum si sper sa reusesc..015 pe admisie,020 pe evacuare..
Asa ca:mare atentie la acest mic mare 'detaliu'-jocul la culbutori!!!
Bafta tuturor!
*



ATENTIE LA REGLARE !Daca culbutorii au cavitate se regleaza mai rau cu lera.Trebuie rotita tija impingatoare de mai multe ori sa vezi cum e jocul, daca nu au cavitate, atunci motorul sa aiba cca.21 grade celsius si poti regla corect cu lera.
Asezarea culbutorilor: E1A1-A2E2-E3A3-A4E4
Reglarea :E1 atacat complet -se regleazaA3 si E4
E3 atacat complet -se regleazaA4 si E2
E4 atacat complet -se regleazaA2 si E1
E2 atacat complet -se regleazaA1 si E3
E o schema de reglaj buna .Poate foloseste si altora.Succes!


AKKA
QUOTE(danny_b @ 22 Aug 2006, 19:50)
ATENTIE LA REGLARE !Daca culbutorii au cavitate se regleaza mai rau cu lera.Trebuie rotita tija impingatoare de mai multe ori sa vezi cum e jocul, daca nu au cavitate, atunci motorul sa aiba cca.21 grade celsius si poti regla corect cu lera.
Asezarea culbutorilor: E1A1-A2E2-E3A3-A4E4
Reglarea :E1 atacat complet -se regleazaA3 si E4
                E3 atacat complet -se regleazaA4 si E2
                E4 atacat complet -se regleazaA2 si E1 
                E2 atacat complet -se regleazaA1 si E3
  E o schema de reglaj buna .Poate foloseste si altora.Succes!
*


NU cred ca era de la culbutori..le-am lasat chiar jocul mai mare..sa fiu sigur..dar tot nu prea se simte mare lucru cand scot fisele pe rand de la bujii..e normal asa ceva?Am strangulat si furtunul de la servofrana dar tot la fel! Si la accelerare tot cu datu in nas si progresie inconstanta-imi vine sa-i dau foc!!
La relanti cam da mici detonatii in toba..cand si cand..si daca pun mana la toba impinge gazele(la relanti) destul de tare!E normal asa ceva?
Poate sa fie colectorul de admisie fisurat si sa ia aer fals pe acolo?
Daca ar fi chiulasa ovalizata(sa presupunem) ar putea face nazuri la accelerare?
Imi mananca zilele masina asta..tot mai buna e bicla:))
danny_b
QUOTE(AKKA @ 23 Aug 2006, 13:14)
NU cred ca era de la culbutori..le-am lasat chiar jocul mai mare..sa fiu sigur..dar tot nu prea se simte mare lucru cand scot fisele pe rand de la bujii..e normal asa ceva?Am strangulat si furtunul de la servofrana dar tot la fel! Si la accelerare tot cu datu in nas si progresie inconstanta-imi vine sa-i dau foc!!
La relanti cam da mici detonatii in toba..cand si cand..si daca pun mana la toba impinge gazele(la relanti) destul de tare!E normal asa ceva?
Poate sa fie colectorul de admisie fisurat si sa ia aer fals pe acolo?
Daca ar fi chiulasa ovalizata(sa presupunem) ar putea face nazuri la accelerare?
Imi mananca zilele masina asta..tot mai buna e bicla:))
*



Inclin sa cred ca e proasta benzina.Ar fi bine daca ai masura si compresia sa stii cum stai cu motorul .Ar putea fi si aer fals tras pe sub talpa carburatorului care poate sa fie curba.O verifici cu o rigla .Daca ai detonatii in toba s-ar putea sa fie si avansul la aprindere de bai.Putin prea intirziat.Cam la asta ma gindesc eu.
dacis
INTREBARE: ce se intampla daca culbutorii se regleaza la distante mai mari (0,25 - 0,30). Spun asta ca la mine este si pardalnica de scobitura...
danny_b
Treaba e simpla.Nu-ti mai deschid corect supapele,ele nemaifiind impinse de culbutori.Si adio mers motor.Daca ai cavitati in culbutori, atunci reglezi fara lere lasind un joc aproximativ,sa nu poti introduce lera usor.Dar asta o face un meserias.Poate sa iasa bine.Mai sus am dat o schema buna de reglaj.
bygy007
am si eu un sfat verificati si jocul de la delco ca eu am patit la fel pornea greu mai ales cind era motorul cald si mergea destul de prost intrerupea la relanti dar nu gaseam problema schimbind setul se bujii de citeva ori si degeaba
verificarea jocului se face in sensul indicat de sageti daca este mare si modifica distanta platinei e posibil sa mearga prost
dacis
QUOTE(danny_b @ 22 Aug 2006, 20:50)
E1 atacat complet...
*


Ce inseamna ATACAT?
dannyt
Chiar ...
ca nici eu nu stiu ce inseamna si eu ar cam trebui sa ii reglez... da no.
Si cand imi dau seama ca e atacat complet?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.