Problema cu motorul mers la relanti prost dupa 2,5 ani de mestereala la dacia mea au fost 2 variante(la masina mea):
1 - jiclorul de relanti infundat (obturat) cel mai probabil;
2- distanta la bujii reglate prea mare sau prea mica; apoi am incercat sa schimb o data jiclorul de relanti si mergea mult mai prost decat cu al lui original asa ca l-am pus la loc!
--------------------------------____________________----------------------------
- Rar am auzit sa se infunde la cineva carburatorul, mai ales ca eu am si filtru decantor si filtru de hartie pana in carburator; jiclorul de relanti DA...
- Prea putin am vazut sa conteze reglajul avansului vacumatic... ideea e sa se simta diferenta cand scoti furtunul...(adica sa isi faca treaba...)
- Platina sa fie 0,4mm urcata pe cama...
- Furtunul de aer desfundat, cel cu duza... sa traga aer in partea de sub carburator...
- fisele infipte bine si neoxidate macar in partea cu bujiile...
- Iar avansul cat mai mare dar mers rotund fara detonatii in teava de esapament(tuf..ta, ta, ta, ta, tuf)... e rau cand e mai mic ca se ineaca !!! cand accelerez brusc!
Treaba cu reglatul aprinderii si in special a bujiilor(reglatul corect 0,6-0,7 la aprindere electronica cu platina) mi s-a parut ca a avut cea mai mare influienta asupra mersului motorului! Si am vazut ca o bujie calda de 1300 ...18 merge mai bine ca ...21 la 1400 !!!
La bujii mai conteaza si paralelismul dintre electrod si partea de deasupra (nu trebuie sa dea scanteea intrun coltz ci pe toata suprafata dintre cele doua!)
La carburator:
- Niveleul de CNC - la mijlocul pantei. Iar sita sa nu fie rupta!!! sau prea murdara!
- Surubul de amestec merge si mai la stanga si mai la dreapta... e bine sa obtii o turatie mai mare, dar daca nu e diferenta... sa il lasi pe la mijloc intre maxim (desurubat) si minim (pana sa se opreasca motorul)...
(Altfel jiclorul de amestec in mare trebuie desfacut vre-o 6-6,5 ture de cand e strans de tot...) iar celalalt sa se duca turatia pe la 900 cu motorul cald... asta ca sa fie bine si dimineata cu motorul rece si fara shoc (vara) cand o scot din garaj.
- Iarna in special se formeaza in camera de nivel constant (CNC) o bula de apa(condens probabil), e bine sa o extrageti cu o siringa poate sa fie atrasa prin jiclorul principal si sa "tuseasca motorul"... sau chiar sa se opreasca...(se intampla rar)
E bine sa puneti pe furtunul dintre pompa si carburator un filtru de hartie!!! e bun si pt retinerea apei si pt. gunoaiele mici!!!