Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Papagalul de la carburator
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
sorynel
Papagalu imi arunca benzina pe marginea carburatorului este normal asa ceva si + deasta mai imi consuma si 10 in afara blink.gif poate sa fie o cauza si ca am luat jigloare de 1300 si eu am motor de 1400 ?
Spuneti`mi si mie unde trebuie sa arunce normal papagalu benzina, pe cineva am auzit ca in mijlocu carburatorului in cerculetzu acela
sorynel
deci la mine daca arunca benzina pe peretele carburatorului nu e bine si ce trebuie sa fac sa trag cu patentu de "papagal" pana cand benzina o sa fie aruncata pe margine clapetei ?

si inca o intrebare ce influentza au jiglaorele de 1300 pe motor de 1400 cum am eu, care este diferenta intre jigloarele de 1300 si cele de 1400 ?
dyogenes
Intrebare: ai doar jicloare de 1300 sau carburator de 1300. Ca la cele 2 tipuri difera si difuzorul, etc. De obicei nu se recomanda "strutocamila", ori pui carb de 1300 (32 IRMA), ori de 1400 (32 IRM2AM). Nu fa ghiveci. Eu am carburator de 1300 pe motor de 1400, nu simt nici o diferenta la pueterea motorului. Consumul la mine e mic (in concediul de vara 5,3 l/100 Km Tg-Mures - Timisoara). Dar am UIS, elica si turbonator.
argon
Eu am inteles ca are jigloare de 1300 pe motor de 1400.

Pune jigloare corespunzatoare motorului, ca nu rezolvi nimic cu amestec sarac.

Ps: si e problema tehnica, nu imbunatatire.
EUROPE_
Asa am facut si eu, am pus jiclor de 1.25, pe motor de 1,3 L. Nu avea putere deloc, imi murea motorul la plecarea de pe loc. Deci, un sfat, daca motorul a fost proiectat sa mearga cu jicloare de 1400, pune jicloare dinalea.

P.S. Plus ca nu rezolvi nimic cu consumul. O sa fie acelasi.
sorynel
am mers cu ea si are aceasi putere nu am simtit o diferenta

si "ciocul de papagal" acum l`am luat dar cred ca este de proasta calitate deaia nu`si face treaba bine
EUROPE_
Da si probabil acelasi consum. Asa e, nu e mare diferenta, dar motorul tau o simte. dry.gif
QUOTE
si "ciocul de papagal" acum l`am luat dar cred ca este de proasta calitate deaia nu`si face treaba bine


Pai depinde, ciocul de papagal poate sa fie bun, dar ai verificat membrana pompei de repriza?
sorynel
QUOTE(EUROPE_ @ 23 Aug 2006, 23:34)
Da si probabil acelasi consum. Asa e, nu e mare diferenta, dar motorul tau o simte. dry.gif
Pai depinde, ciocul de papagal poate sa fie bun, dar ai verificat membrana pompei de repriza?
*


" pompa de repriza " asta care este ca nu am auzit de ea blink.gif
EUROPE_
Pompa de sprit? laugh.gif de asta ai auzit?
sefu_alx
am motor de 1400 si carburator de 1300
din cate vad pe aici nu prea se impaca
de ce la mine merge bine chiar si pe gpl? or fi jigloarele schimbate?
sorynel
QUOTE(EUROPE_ @ 23 Aug 2006, 23:39)
Pompa de sprit? laugh.gif de asta ai auzit?
*


garniturile care sunt acum in comert sunt de proasta calitate am cumparat una si am mers 100 de km cu ea si s`a dilatat si am mers cu benzina fara plumb nu cu gazolina sau toate extractiile, o sa caut una de pe timpu lu ceasca ca poate mai gasesc pe la tata
EUROPE_
Sunt multe firme care se ocupa cu asa ceva. Te duci la magazin si intrebi care e cea mai buna. Normal ca o sa fie si cea mai scumpa wink.gif .
@sefu_alx, pai gpl-ul tau a fost reglat pentru motor de 1400 biggrin.gif .
payty
QUOTE(sorynel @ 23 Aug 2006, 21:45)
am mers cu ea si are aceasi putere nu am simtit o diferenta

si "ciocul de papagal" acum l`am luat dar cred ca este de proasta calitate deaia nu`si face treaba bine
*




am luat si eu ciocul ala. cele care se gasesc separat sunt facute de cine stie ce srl infect si nici macar nu dau jet, ci un fel de "balta" de benzina. Ca sa gasesti unele ca lumea, incearca set de jicloare carfil. Nu sunt stralucite, dar setul contine si cioc de papagal si e destul de bun. e vreo 3 sute de mii. Ciocul ar trebui sa bata catre buza clapetei, pentru ca benzina sa intre in galerie la cea mai mica deschidere a acesteia.
mirceas
daca seturile carfil nu sunt nici ele stralucite, care sunt mai bune? ca mie numai din astea mi se recomanda si altele mai de calitate nu stiu...

QUOTE(payty @ 23 Aug 2006, 22:44)
am luat si eu ciocul ala. cele care se gasesc separat sunt facute de cine stie ce srl infect si nici macar nu dau jet, ci un fel de "balta" de benzina. Ca sa gasesti unele ca lumea, incearca set de jicloare carfil. Nu sunt stralucite, dar setul contine si cioc de papagal si e destul de bun. e vreo 3 sute de mii. Ciocul ar trebui sa bata catre buza clapetei, pentru ca benzina sa intre in galerie la cea mai mica deschidere a acesteia.
*


argon
Jigloarele originale Carfil nu sunt. Se folosesc de Buzau..asa stiu eu..stiu rau?
mirceas
pai eu fiind din bv pot sa iti spun ca se gasesc jigloare de carfil prin magazine. si daca te duci la service la carfil, tot piese originale din uzina de la ei iti pun.

sunt curios... ca se emit tot felul de ipoteze, cum ca exista variante mai bune decat carfil. le-as schimba si eu daca ar fi asa.

QUOTE(argon @ 24 Aug 2006, 07:38)
Jigloarele originale Carfil nu sunt. Se folosesc de Buzau..asa stiu eu..stiu rau?
*


diaconuliviu
Da, daca ai convinge papagalul sa arunce jetul exact in partea opusa, acolo unde clapeta "coboara" la accelerare si nu pe partea care "urca", ar merge mai bine. Asta presupune un papagal modificat, adaptat, ceva intre cel original si cel Solex-din teava din alama. Ala si pulverizeaza mai bine.
argon
Ar merge mai bine la accelerari bruste, la drum intins nu conteaza absolut deloc, merge si fara papagal tongue.gif
payty
stiti cumva daca merge vreun cioc de la alt carburator? eu am rupt deja unul incercand sa il indoi ca sa bata jetul la buza clapetei si nu am chef sa mai dau 300 de mii pe un set de jicloare din care sa iau doar ciocul biggrin.gif biggrin.gif
diaconuliviu
direct nu cred ca gasesti; doar din "montura" celui rupt (partea cilindrica cu putin din conducta laterara prelucrata) si unul din alama (parca la Solex erau, si la dublucorpul de la 1600) se face unul dupa dorinta.
Pedro
QUOTE(payty @ 24 Aug 2006, 09:08)
stiti cumva daca merge vreun cioc de la alt carburator? eu am rupt deja unul incercand sa il indoi ca sa bata jetul la buza clapetei si nu am chef sa mai dau 300 de mii pe un set de jicloare din care sa iau doar ciocul  biggrin.gif  biggrin.gif
*



Iti dau eu ciocuri, am vreo 3-4 pe acasa, da PM daca vrei sa ne intalnim sa iti dau.
EUROPE_
QUOTE(argon @ 24 Aug 2006, 08:59)
Ar merge mai bine la accelerari bruste, la drum intins nu conteaza absolut deloc, merge si fara papagal tongue.gif
*


Exact, mie nu prea imi spriteaza cum trebuie, daca apas ptuin mai tare pe acceleratie imi cam da in nas, dar daca apas pe acceleratie progresiv nu se simte.
payty
QUOTE(diaconuliviu @ 24 Aug 2006, 09:34)
direct nu cred ca gasesti; doar din "montura" celui rupt (partea cilindrica cu putin din conducta laterara prelucrata) si unul din alama (parca la Solex erau, si la dublucorpul de la 1600) se face unul dupa dorinta.
*




eu am vrut initial sa il repar pe acela folosind rasina din aia epoxy metal care cica e pentru lipit diverse piese de metal, inclusiv bloc motor. dar imi era teama sa nu se desfaca din cauza benzinei si sa cada ciocul in carburator, sa ma dea de alte belele. Ai idee cumva, e vreo problema cu rasina asta? pot lipi fara grija? Ma gandesc ca pentru modificare ar fi destul de simplu sa fac o lipitura din asta.
ct03nut
am schimbat 3 ciocuri de papagal, si carfil si de srl.. (culmea ca alea de SRL par bine lucrate..o sa dau poze diseara, si cel de carfil avea un finisaj care lasa de dorit) si tot nu mergea frumos motorul , dadea in nas, m-am dus frumos am luat un cioc de papagal original de la un prieten si mergea frumos, pana la urma am schimbat carburatorul cu totul si am scapat de complicatii smile.gif
cristidb
Eu am facut urmatoarea chestie la nova. Ciocul ala e din doua bucati, varful se poate roti. L-am pozitionat incat sa trimita benzina spre centratorul de amestec. In momentul in care e actionata acceleratia benzina se pulverizeaza in momentul in care atinge centratorul de amestec. In locul jetului, benzina ajunge pulverizata in galerie, un lucru bunn pentru ca galeria de aluminiu e rece. Reactia motorului la accelerare e semnificativ mai buna.
payty
eu am un cioc din asta de la un Weber 32 DARA de pe renaul 18. e mai scurt dar tot nu directioneaza jetul cum trebuie.
sorynel
eu am setu de jicloare luat de la piese auto am dat 45.000 pe el nu avea mai scump si aveam nevoie neapart ca trebuia sa plec cu masina si de atunci merge de toata jena
trage numai cand o calc brusc,daca apas acceleratia usor imi da in nas
maine o sa ma duc la un service cunosc pe cineva sa iau ceva bun de la ei
de cand cu toate srl`urile astea nimic nu mai este bun
payty
daca ai dat doar 45 de mii pe tot setul, e clar ca e facut de srl si probabil nu are nici o legatura cu cel original. Ar trebui sa fie cam 300 de mii ( toate jicloarele si cioc)
sorynel
o sa ma duc azi sa caut ceva mai bun ca nu mai pot merge cu ea decat daca ii dau talpa si mai si consuma sad.gif
Kinetix
Sorynel, mai sunt vreo doua topicuri care detaliaza reglarea si rezolvarea problemelor carburatoarelor. S-ar putea ca problema ta sa nu fie doar de la "papagalul" ala. Ex.:
http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...73&#entry488773

P.S. Cine imi spune si mie cum sa modific un filmulet(animatie) cu functionarea carburatorului ca sa poata fi atasat aici? E de tip Video Clip si are vreo 3.7MB.
EUROPE_
Păi sunt destule programe pentru a taia clipuri.
einstein1984
Incarca-l pe youtube si da link.
Kinetix
Uite link-ul:
http://www.youtube.com/watch?v=J6HTwMNQnyU
Filmuletul e foarte scurt, asa ca trebuie sa fiti atenti pentru a observa traseul benzinei.
argon
Am studiat problema si la mine , ciocul de papagal da jetul chiar pe peretele carburatorului, si formeaza pelicula. Presupun ca nu e bine..o sa-l schimb, dar dati-mi o idee cu ce sa-l desfac, ca sa nu mai distrug capatul de alama al surubului huh.gif
Fizz
QUOTE(argon @ 6 May 2007, 14:12)
Am studiat problema si la mine , ciocul de papagal da jetul chiar pe peretele carburatorului, si formeaza pelicula. Presupun ca nu e bine..o sa-l schimb, dar dati-mi o idee cu ce sa-l desfac, ca sa nu mai distrug capatul de alama al surubului huh.gif
*


Cu o surubelnita mai lata decat diametrul surubului la exterior.
argon
Am desfacut vechiul cioc de papagal, care trimitea jetul exact in peretele carburatorului, si am incercat sa-l indrept, se poate vedea rezultatul: [attachmentid=52943]

Am pus alt cioc, care nu prea seamana cu ala vechi, in sensul ca e mai ascutit la capat, si gaura mi s epare ca e o idee mai mare, si-mi bate [attachmentid=52946]


E ok? de indreptat e exclus, ce-i de facut?
shapk
Legat de problema cu jicloare de 1.3 pe motor de 1.4 eu mi-am pus asa si cu un reglaj meserias al motorului nici nu se simte, iar consumul extern il am de 5%.
argon
Am fost la magazin...buun, am cerut sa vad set de carfil(35 ron), jicloarere erau OK, dar ciocul de papagal parea lucrat din dalta si ciocanm basol de tot.

Mai aveau set de jiclere de "Micar srl"(6,6 ron) care par mult mai bine lucrate, inclusiv ciocul. Am mai luat cioc separat(2 ron), nustiu de cine e facut, pare bine lucrat, azi experimetez care scuipa mai bine.
mirceas
nu te uita la aspectul exterior, daca au marginea aia nefinisata ca e irelevant. important e canalul, orificiul etc.
argon
presupun ca important e unghiul in care e dat orificiului final..
mirceas
intradevar, acesta ar fi unul din cele mai importante aspecte... jetul nu trebuie sa fie pe perete. poti testa si cu carburatorul dat jos, capacul desfacut, pui benzina in cnc si actionezi clapeta de acceleratie.

si am vazut si ajustare de unghi cu patentul asa ca nu iti fa griji. biggrin.gif
argon
Al saselea cioc de papagal a fost bun, si asta cu mici prelucrari, adica dat pe un smirhel fin, pentru ca nu erau plane suprafetele de contact. Celelelate ori scapau grosolan benzina, ori jetul era dat aiurea. Asta e marfa din magazine, asa ca atentie.


Apropos, dati-mi o idee de etansare , inafara de garniturile alea infecte de cupru, care etanseaza daca ai noroc...ar merge ceva saibe din cauciuc/teflon?
mirceas
garniturile alea de cupru sunt cele mai bune daca sunt bine facute (grosime, calitate cupru, nu prostii de aliaje...). dar ca si ciocurile de papagal, si garniturile sunt "infecte".
diaconuliviu
Folie din teflon de 0,3-0,5 mm sau o polietilena densa.
Acele inele din Cu sau Al, in cazul unei deplanari cum ai avut tu, nu vor putea fi tasate de "antimoniul" din "papagal".
Fizz
Vei obtine rezultate bune si cu cele din cupru dar cu conditia sa le decalesti.
Vei vedea ce moi devin dupa operatia asta.(nu se refolosesc) smile.gif
diaconuliviu
Daca papagalul ala e deplanat/cu fete neparalele poti decali la nesfirsit. Si decit sa planez sau, mai ales, sa refac paralelism la papagal, ori il arunc, ori pun teflon/plastic.
Fizz
QUOTE(diaconuliviu @ 9 May 2007, 07:28)
decit sa planez sau, mai ales, sa refac paralelism la papagal, ori il arunc, ori pun teflon/plastic.
*


Corect!! biggrin.gif
argon
Domnilor, incapatanamandu-ma sa bata jetul exact perpendicular in jos, am mai achiztionat cateva ciocuri de la 3 magazine diferite, concluzia, al 11-lea cioc e bun, scuipe perfect drept in jos, si jetul trece la 1-2 mm de peretele difuzorului. Am reusit cu chiu cu vai sa-l etansez, si am reusit.

Prin urmare dau 10 ciocuri care bat in balarii biggrin.gif
cristidb
Eu am obtinut un raspuns mai bun la acceleratie la carburatorul de nova orientand jetul sa bata in centratorul de amestec. Practic benzina este pulverizata cand se loveste de centratorul de amestec. La carburatorul asta varful ciocului se poate roti.
sobolan
mai argoane trebuia sa stii ca daca incerci sa-l indoi se rupe ca doar e din antimoniu.....la mine a bagat jet bun cu al cincilea cioc de papagal....4 erau pe naspa wink.gif

azi am pus un jiclor de ralanti de pe un carb weber de reno....are gaura aia din el bine centrata si intradevar pare sa aibe 5zecimi pe diametru....rezultatul : sta bine la ralanti si nu mai oscileaza deloc turometru...i-am luat si ciocu ala de papagal dar nu merge deloc...e un pic diferit....caut eu de la altu si va tin eu la curent cu ce am facut.....
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.