Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: rateruri toba
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
ghost4ever
Cum scapam de raterurile la toba ? adica am incercat in nenumarate randuri sa reglez din surubul de aer si din avans sa numai aiba retaurile alea la toba mai ales incerc sa mearga motorul rotund sa scap de dereglarile de turatie, acul la turomentru variaza rau iar cand este motorul rece chiar il opreste cateva..!!

stiu ca sa mai discutat dar cine imi poate spune clar cum reglez motorul din avasn si aer sa fie ok..!! excl.gif
argon
reglezi avansurile, si pui la punct aprinderea. Eventual mai poate fi de la culbutori.
ghost4ever
unde sunt si cum remediez colbutorii astia ? eventual si cu poze...
EUROPE_
Desfaci capacul culbutorilor, o cheie fixa de 10, lere de 0,15 si 0,20, si un patent, sau o surubelnita. Depinde ce fel de surub de reglaj ai.
anndi
vezi ca rateurile s-ar putea sa mai fie si din cauza ca nu ai traseul de tobe etans. Daca astupi toba si inca mai sufla de acolo e problema. Nu trebuie sa faca neaparat zgomot.
ghost4ever
toba e noua, toata

ideea e alta... reglez cum am gasit in topicuri anterioare merge ok, opresc motorul pornesc din nou si am o turatie de tot... invariabila rau in jur de la 500-600 rpm ...!!

din 5 porniri de 2 merge bine de 3 nu... ce are ? merge doar cand vrea ea ?
danny_b
QUOTE(ghost4ever @ 25 Aug 2006, 13:40)
toba e noua, toata

ideea e alta... reglez cum am gasit in topicuri anterioare merge ok, opresc motorul pornesc din nou si am o turatie de tot... invariabila rau in jur de la 500-600 rpm ...!!

din 5 porniri de 2 merge bine de 3 nu... ce are ? merge doar cand vrea ea ?
*



Ar fi bine sa-ti regleze cineva priceput avansul la aprindere ,dupa ce in prealabil ai pus la punct toata instalatia de aprindere adica bujii,platina,avans vacumatic,fise,capac delcou.Toate au o importanta deosebita.De obicei rateurile in toba sunt din cauza ca combustibil nears se aprinde in evacuare,din cauza unei schintei slabe sau tirziu data.
AKKA
QUOTE(danny_b @ 25 Aug 2006, 19:38)
Ar fi bine sa-ti regleze cineva priceput avansul la aprindere ,dupa ce in prealabil ai pus la punct toata instalatia de aprindere adica bujii,platina,avans vacumatic,fise,capac delcou.Toate au o importanta deosebita.De obicei rateurile in toba sunt din cauza ca combustibil nears se aprinde in evacuare,din cauza unei schintei slabe sau tirziu data.
*


Sa nu uiti de condensator..mama lui..e periculos rau asta!!
ghost4ever
am aprindere t ranzistoriala rosie care inlocuieste c...
Muttley
Am o problema f suspecta de cand a venit frigul...
Porneste f f f greu, la a enjpea cheie. In w-e am descarcat bateria de tot.
Scanteie si benzina are.
Dar... si d-aia am si postat aici, azi mi-a trantit un rateu de mai mare frumusetea in evacuare la una din tentativele de pornire. Ma rog, pan' la urm-a luat-o.

Am verificat asa: capacul delco sa nu fie umed sau fisurat, rotorul, benzina, scanteia, totul pare ok. Tare mi-e teama insa ca si-a dat ultima suflare "cutiuta rosie" de pe bobina care-i acolo de 3 ani. O fi asa? Alte pareri?

Mersi
diaconuliviu
rateu in toba dupa tentativa de pornire nereusita = aprinderea nu da scinteie decit uneori si slaba; gazele s-au evacuat nearse, s-au acumulat, una din scintei a aprins ce era in cilindru iar el, poate mai sarac sau prea bogat, a ars lent aprinzind si ce era in toba.

Vezi de aprinderea aia rosie(pune pe clasic) apoi mai vorbim.
sobolan
rateuri in toba = de vina e aprinderea.....parerea mea e sa nu pui aprindere electronica pt ca rolul ei e sa forteze bobina ca sa dea o scanteie mai ferma....regleaz-o calumea si nu pune aprindere....
fa asa :1.pune niste fise bune tesla sau bosch
2. pune un rotor(pipa delco) bosch sau acdelco
3 pune un capac delco nou pote sa fie si romanesc si o platina calumea si n-o sa ai treaba........asta e parerea mea
4.pune un set de bujii noi sinterom ca sunt bune:14np18 la 1300 sau 14np21 la 1400/1600
Muttley
sobolan, am fise Tesla, Bujii Eyquem, platina Bosch si ce mai zici tu p-acolo...

Am facut proba azi dimineata fara aprinderea electronica si a pornit imediat. Saraca, m-a tinut 3 ani. Mai ramane sa micsorez la loc distanta intre electrozii bujiilor pt ca fara aprindere imi cam intrerupe. Sincer imi pare rau ca m-a lasat, mergea bine cu ea... sad.gif
Ovidiu Comănescu
Salut, nu cumva ar putea fi si de la o supapa de evacuare care nu inchide bine, chiar daca culbutorii sunt reglati?
qiu
dar eu nu vreu sa scap de rateuri, pe mine nu ma deranjeaza ba chiar imi place. Se aud numai in frana de motor si cand e la turatie mare.
Intrebare mea este daca afecteaza in vreun fel aceste rateuri. Multam anticipat
argon
alo, atunci e de la avansul vacumatic, verifica capsula si du-l la cineva cu strobo sa-l regleze calumea.
cosmo
'ghost4ever' sa fiu sincer eu am incredere in ce zic baietii acestia....... de multe ori am vrut sa pun cutiuta rosie si tot de atatea ori am ezitat (nu ca nu ar fi buna, poate am sa incerc si eu candva), motivul ? nu cred ca am atat de mult de castigat daca totul este ok pe aprinderea clasica.

eu, cu ce am invatat de aici de pe forum, in cazul ca toate sunt ok, ma refer la piese (adica nu sunt uzate) pot sa iti sugerez urmatorii pasi (sa nu ma injurati daca nu o fi bine, sunt inca invatacel):

- sa ai filtrul de aer curatat sau schimbat, la fel si cel de benzina.
- sa ai fise bune (eu dupa 9 ani am pus bosch silicon si merg, nu stiu daca sunt atat de bune!).ok

- la platina poti pune pe o cartela de tel hartie abraziva special auto cea mai fina si incet..incet sa dai pentru a manca mizeria de pe ele sau poate daca e impuscata (atentie nu prea mult ca pica mizeria in interior, daca vrei poti sa-l dau afara pe tot, nu este greu), apoi sa fixezi acum distanta intre ele .ok

- tachetii la lera fixati (aici inca nu am nimerit-o, inca imi bat, deci nu te indrum), bujiile (0.6 clasic sau 0.9 1.0 la electronic sau ....) si platina (0.4 clasic sau 0.3 0.25 la electronic sau ....).ok

-foarte important daca ai ajuns la acest pas, blocheaza masina (frane activate fara a baga in viteza)

- cu o surublenita care tii de ea o bagi in locasul de la volanta in timp ce misti in sensul acelor de ceasornic ventilatorul de la radiator, in acest timp vei observa pe gaurica aceeia ceva ce se misca (inca nu am invatat ce este, banuiesc doar placa sau disc!!!), ATENTIE pe carcasa de la CV ai un semn micut care este nu in relief este ca o linie in material, tu trebuie sa gasesti cu surubelnita sau vizual acelasi semn pe volanta ......... atentie daca ai trecut de el nu te intorci.....misti iarasi de elice incet-incet pana le aliniezi.ok

- acum partea cu delcoul (ar fi bine dupa cum ai vazut sa ai capac nou si chiar pipa, eu le am tot bosch) , slabesti putin surubul, invarti la maxim in sensul acelor de ceasornic delcoul (fara capac , sa te poti uita la platini), iar dupa aceea ATENTIE , incet - incet invarti invers si te uiti foarte atent intre platini atunci cand se desprind (atunci cand zaresti ca ar vrea sa se desprind, foarte putin distanta intre ele, insesizabila chiar, atat cat sa intrerupa contactul) . Daca cumva ai ai depasit cu cativa mm te intorci iar de la (-) neaparat.ok

- presupunand ca acel carburator ar avea jicloarele ok si ca ar fi curatat , adica nu are gunoie in el, trebuie curatat si acel jiclor de pe exterior si inclusiv cele din carburator.ok

- la carburator ai acel surub intr-un invelis de plastiv (ar fi de aer , ar fi de amestec, nu stiu sigur, dar pe acolo emulsia cred ca patrunde pentru a fi arsa), usor cu o surublenita il strangi la maxim (sa nu uiti sa memorezi unde a fost, numeri de cate ori ai invartit de surub, pentru a reveni la loc daca nu merge!!!)
...... apoi il desfaci cu 3 rotiri la 360 de grade.ok

Acum ar fi prima cheie, nu trebuie sa te sperii ca moare sau mere. Fiind poate rece trebuie tras putin socul . Dupa ce este calda 80-90 grade cred , te uiti la turatii, daca ai 775-750 este ok, il lasi asa, daca nu, misti stanga dreapta de surubul de la acceleratie ii iei sau ii mai dai depinde de ce iti trebuie sau ... si cred ca este mai bine sa deschizi aerul (emulsia) pana obtii turatia maxima, dupa care mai diminuezi (prin deschidere surub) putin pana la 775-750 surubelul de sus. Atentie cel de jos sa nu il deschizi la maxim pentru ca s-ar putea mari consumul.

A mea are 5si1/2 rotatii de 360grade la aer (emulsie) deschidere si 3si1/2 la cel de sus si merge foarte bine (sa fiu sincer nu stiu daca este si certificata metoda asta ca ar fi bine de folosit, inca nu am facut testul cat consuma, eu am acum alte belele cu ea, roti, simeringuri....)

Daca am uitat ceva sau ceva nu este corect va rog sa ma corectati pentru a-mi reviziui cunostintele si a rectifica si la mine si a nu invata si pe altii prostii








cosmo
- adevarta, am uitat de avansul vacumatic, am cumparata unul nou si l-am montat singur, vad ca merge, l-am reglat cum era cel anterior (sigur nu e corect dar asta e!!!), cel vechi nu mai lucra. pune furtunasul de merge la el in gura si sufla-trage sa vezi in interiorul delcoului, lucreaza, adica platina se misca ... ceva de genul acesta, si sa cureti si diuza aia de pe furtunul dintre motor si carburator (al doilea)...

....in speranta ca am fost si eu cu ceva de ajutor sper sa nu fi spus nebunii care le-am pus in practica pe masina mea....
diaconuliviu
Avans vacuumatic prea mare nu are cum, am mai spus. Sub acea rotita dintata exista acea came de egalare Dwell care se misca intr-o gaura, deci miscarea ei e limitata, avansul maxim e pe la 15 grade. Pot apare de la aprinderi aleatoare sau avans mare in general.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.