Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Fiind incepator+Ajutor, va rog
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
The_One
Buna ziua, inainte de toate
Sunt si posesor de permis de foarte curand si mi-am cumaparat o Dacie 1310. Dupa ce am avut mici probleme cu ea si am umblat prin service si am vazut ca mecanici nu au pic de mila de incepatori si ii ard la bani ca vad ca habar nu au despre masini, lucru care ...... dar sa ma abtin si sa revin la problema mea. Am vazut zilele trecute ca acul care indica presiunea la ulei creste apropiindu-se de 6, apoi astazi am vrut sa vad daca face la fel si am observat ca si in momentul cand e in relantiu si o acelerez imi creste presiunea si scoate fum negru, foarte negru. Rugamintea mea la dumneavoastra este sa-mi spuneti c-am care ar fii problema si c-am ce anume ar fi de facut, deoarece nu vreau sa ma duc din nou in service si sa-mi zica aia ca defapt se trage de nu stiu unde problema si ca terbuie sa-mi schimbe nu stiu ce. Va multumesc anticipat
blackout
Negru sau albastru ? Cand motorul e uzat, consuma ulei iar pe teava de esapament ar trebui sa scoata fum albastrui. Si cand o accelerezi, creste presiunea la ulei.
The_One
QUOTE(blackout @ 24 Aug 2006, 19:04)
Negru sau albastru ? Cand motorul e uzat, consuma ulei iar pe teava de esapament ar trebui sa  scoata fum albastrui. Si cand o accelerezi, creste presiunea la ulei.
*




fum negru, foarte negru ....... in nici un caz albastrui. Da si in momentul cand o accelerez creste presiunea la ulei ajungand la 6.
argon
Amestec bogat..foarte bogat.
Presiunea nu-i problema, e normal sa ajunga la 6, problema e undeva in carburator..amestec, jigloare, etc.
danny_b
QUOTE(The_One @ 24 Aug 2006, 19:22)
fum negru, foarte negru ....... in nici un caz albastrui. Da si in momentul cand o accelerez  creste presiunea la ulei ajungand la 6.
*





Parerea mea, e ca ai un amestec carburant foarte bogat,adica prea multa benzina .Se poate ca si avansul la aprindere sa nu fie bine reglat.Cit despre ulei, asa trebuie sa fie, mai ales cind uleiul e rece.Sta la 6 cind pornesti .Dupa ce se incalzeste,numai cind o turezi ajunge la 6 presiunea de ulei iar la ralanty ar trebui sa stea undeva in jurul a 2,5 atm.Minim 0,7 atm asa spune in carte. Acuma daca nu te pricepi deloc,cauta un baiat tinar, mecanic care sa te ajute.NU DIN SERVICE.Acestia mai au inca dorinta de a face ceva din pasiune.Oricum, trebuie vazut PE VIU ce e acolo si in functie de asta luate masuri.
EUROPE_
Fum negru, jicloare decalibrate, filtrul de aer colmatat. Îți recomand sa schimbi jicloarele, reglezi camera de nivel constant, te uiți bine la filtru, iar dacă e imbâcsit îl schimbi, relgezi avans și gata.

PS. Și mie imi scotea fum negru la accelerari, la mine era setul dus, nu aveau compresie 2 pistoane, iar prin fumul ăla negru mai ieșea și putin albastru.
Alex G.
Si masina mea scoate o fumaraie neagra la pornire. Dupa ce turez putin (cca. 30secunde) fumul nu mai este vizibil. Eu suspectez filtrul de aer colmatat. Am filtru de aer din acela in carcasa metalica. Am sa schimb elementul filtrant din el. Daca nu e filtrul de aer voi mai posta aici. De mentionat ca porneste la cheie dar cand e rece motorul trebuie sa accelerez putin pentru a porni.

Cand e vreme cu ceata sau ploua usor fumul este albicios cu miros de carburant.

Eu am facut setul acum 10.000km. Ulei nu mananca (inca).

Nu ma plang de masina, nu se inneaca nu face nazuri. Trebuie sa mentionez ca daca scot din capul carburatorului "conducta" de aer de la filtru porneste la prima cheie fara acceleratie. Cred ca mai am probleme si la amestec, e posibil sa fie prea bogat.

Cu stima si respect,
Alex
raptordivx
Daca nu e cu suparare am sa pun si eu o intrebare, cu toate ca nu prea e locul aici.. daca sta mai mult de 4-5 ceasuri a mea frumoasa nu mai vrea sa porneasca decat cu shocul tras, o pornesc... o las 10 secunde bag socul inapoi si gata merge foarte bine. E posibil sa nu ramana benzina in carburator.. sau de ce face faza asta? Pana in 4-5 ceasuri de stationare porneste la prima cheie.
tatabobu
Raptor, e de bine 04.gif Asa trebuie sa porneasca o masina cu carburator. E pe duca motorul la cele care pornesc si iarna fara soc tras.
argon
Totusi acum nu e iarna biggrin.gif
tatabobu
Mdea, nu e iarna, dar totusi e o diferenta suficient de mare intre 86 de grade (temperatura normala de functionare) si 40 de grade.
vyper
daca pleca fara shock....nu prea vad de ce ar fi motoru dus...a mea asta iar nu pleca cu sochu ca se inceca asa ca o porneam tot mereu fara soc...si pornea sa stii tongue.gif
danny_b
QUOTE(raptordivx @ 25 Aug 2006, 11:57)
Daca nu e cu suparare am sa pun si eu o intrebare, cu toate ca nu prea e locul aici.. daca sta mai mult de 4-5 ceasuri a mea frumoasa nu mai vrea sa porneasca decat cu shocul tras, o pornesc... o las 10 secunde bag socul inapoi si gata merge foarte bine. E posibil sa nu ramana benzina in carburator.. sau de ce face faza asta? Pana in 4-5 ceasuri de stationare porneste la prima cheie.
*



Incearca fara soc dar cu 3 sprituri inainte de pornire.Cred ca va porni.Ideea e ca benzina e de o calitate indoielnica,asa ca sa nu mire pe nimeni ca il pune in nas la o accelerare brusca sau nu porneste doar cu socul tras.Daca vreti sa vedeti cum ar trebui sa mearga un motor bun ,atunci incercati sa puneti un aditiv de benzina.Nu mai recunoasteti masina ,asa de schimbat e motorul care trage mai bine ,nu mai are rateuri.Eu am folosit mult timp aditiv ,numai ca e relativ scump.Alegerea e a voastra.
EUROPE_
Motorul pornește și fără șprițuri și fără șoc, dar ii dai ceva mai mult la automat, 3-4 secunde, depinde cum e reglat. Chiar azi îl porni așa.
danny_b
QUOTE(EUROPE_ @ 25 Aug 2006, 20:57)
Motorul pornește și fără șprițuri și fără șoc, dar ii dai ceva mai mult la automat, 3-4 secunde, depinde cum e reglat. Chiar azi îl porni așa.
*



Si daca baeria lui e pensionara? biggrin.gif
EUROPE_
sad.gif Păi eu unu am redresor, așa ca îmi mai permit să o pornesc și așa. Nu cred ca moare bateria în 10 secunde, adică vreo 2 chei mai lungi.
danny_b
QUOTE(EUROPE_ @ 25 Aug 2006, 22:06)
sad.gif Păi eu unu am redresor, așa ca îmi mai permit să o pornesc și așa. Nu cred ca moare bateria în 10 secunde, adică vreo 2 chei mai lungi.
*



Bine,bine dar el are?Si daca acum porneste asa, la frig?Ceva nu-i ok la el.
EUROPE_
Asta așa e. Dar trebuie să regleze carburatorul, jicloare noi...
bygy007
Ehe depine de maina de exemplu a mea cind in vremurile inepartate mergeam pe benzina vara daca dadeam un sprit nu pornea nici in ruptul capului, daca dadeam doua pornea la sfert ,daca dadeam trei o inecam iar de pornit nu mai pornea decit daca dadeam o cheie mai lunga (15 -20 sec) cu pedala de acceleratie la podea iar iana trebuia sa trag socul 2/3 dincursa si aceleasi doua sprituri la 1 nu pornea iar la 3 se ineca nedumerire.gif acum am gaz dar tot asa este pretentioasa pun cotactu las 2 sec apoi dau la automat apasind scurt acceleratia daca nu fac acest ritual nu porneste nici in ruptul capului radmasa.gif
os
Despre pornirea la rece:

A nu se confunda temperatura de lucru a motorului cu clima de afara. Un motor care are 30-40 de grade celsius (intr-o zi caniculara) este inca "rece". De aceea este in principiu necesara imbogatirea amestecului pentru pornire, folosind dispozitivul de pornire la rece (socul) sau - fiindca totusi nu e ger - poate fi suficienta imbogatirea obtinuta cu ajutorul pompei de acceleratie ("sprit").

In cele 4-5 ore mentionate, motorul se raceste.
gti98
QUOTE(EUROPE_ @ 26 Aug 2006, 09:06)
Asta așa e. Dar trebuie să regleze carburatorul, jicloare noi...
*



Corect. Depinde de reglajele carburatorului. Daca mecanicul l-a reglat mai "generos" (nivel un pic mai ridicat, surubul de dozare relanti mai larg ), porneste si fara soc, cel putin la vremea asta. A doua mea "iubire" (prima a fost Dacia 1100 a lui taica-miu) pornea destul de usor (stiam cum s-o iau!), dar nu exista inecare (puteam sa-i dau si 5 sprituri) Am avut ocazia sa merg cu o Dacie cu Solex; am facut greseala fatala sa-i dau, in mod reflex, ca la a mea, un sprit "de control", la o pornire la cald intr-o zi caniculara!
Am stat dup-aia un sfert de ora cu cotul de alimentare scos, sa se evapore benzina!!...
Din incercari vei invata, desigur, cu efortul de a mai indrepta cate o greseala din cand in cand...
Bafta!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.