Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme UCE decodor
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
Pages: 1, 2, 3
Bogdanescu4
Salutare tuturor

Postez pentru prima data, va rog, putina ingaduinta. Am clasica problema cu UCE decodor, care nu imi mai recunoaste nici una dintre chei (prima si-a dat duhul acum trei ani, a doua acum o luna). Rezolvarea cea mai simpla este la service, dar nu dispun deocamdata de cele cinci milioane necesare. Uitandu-ma pe forumuri sa vad cum as putea rezolva altfel problema, am dat peste niste posturi din 2003 cu o lista a masinilor care aveau probleme de acest gen si care trebuiau reparate gratuit, iar surpriza mi-a fost foarte mare sa vad ca seria mea se afla in respectiva lista. Spuneti-mi daca mai este de actualitate sau daca exista vreo smecherie sa-mi rezolv problema fara sa dau atatia bani. Am o Clima din 2002, sunt al doilea proprietar.
Va multumesc anticipat pentru raspunsuri.
gabimaxim
Nu mai poti face nimic. Cei din lista cu probleme trebuiau sa se prezinte la reviziile obligatorii, unde se schimba automat setul. Daca nu s-a prezentat fostul proprietar, atunci a pierdut garantia. Si eu sunt unul de pe lista, dar cand am cumparat masina (tot SH), am verificat in carnetul de intretinere si garantie, unde am vazut ca s-a schimbat setul de capete chei si cutia decodoare.
Pulsar
eu cand am cumparat-o, gagiul de mi-a vandut ma vazut asa mai habarnist si nu mi-a spus ca pornirea prin apasarea butonului de pe chieie e o anomalie. mama lor de romani tzepari.
CristiRzR
Poti sa faci in felul urmator, asa cum am facut si eu, dupa ce mi s-a intamplat acelasi lucru:

Vorbeste cu cineva de la un service autorizat Dacia sa-ti schimbe numai capetele de chei. Pentru asta trebuie reprogramat UCE-ul cu un dispozitiv care numai service-urile autorizate au. Te va scuti de vreo 2 milioane. Eu am platit 2,5milioane, dintre care 500 de mii i-am dat celui care s-a ocupat de chestia asta deoarece schimbarea frecventei este ilegala, dar merita happy.gif

Ma bucur ca te-am putut ajuta si vezi cum faci sa-ti faci o pila la service, ca ajuta rau de tot biggrin.gif
Bogdanescu4
Va multumesc pentru informatii. La mine nu a fost cazul sa imi iau teapa, fiindca am cumparat-o de la o ruda destul de apropiata, dar respectivul nu a avut probleme cu cheile si nu a stiut de existenta acelei liste. Si-a facut toate reviziile la timp, a mai fost de cateva ori in service cu diverse probleme in perioada 2002-2003, cat a fost in proprietatea lui, dar nu i-a spus nimeni ca ar trebui schimbate capetele de chei.
klaus
E, eu as incerca la Dacia pentru viciu ascuns si faptul ca desi stiau de el, nu l-au reparat...
Bogdanescu4
Mersi pentru sfat, Klaus. Sincer, chiar de la tine asteptam un sfat, pentru ca intr-un post de-al tau, din 2003, am vazut seriile cu pricina. Crezi ca ar fi bine sa sun la VC?
Bogdanescu4
Am trimis un mail la VC, in care le-am detaliat exact problema si i-am si amenintat asa, voalat. Sa speram ca merge, va tin la curent.
Bogdanescu4
Multumiri Klaus

Good news. Dupa doua mail-uri trimise la VC, unul decent si unul amenintator, cu judecata si cu presa, am primit azi un telefon si sunt invitat politicos maine la service pentru remedierea moca a problemei. Multumiri tuturor pentru sfaturi si, in special lui Klaus. Salutare tuturor!
Bogdanescu4
Acum sper sa nu faca aia figuri la service, ca eu am desfacut UCE decodor. E drept l-am pus la loc exact cum a fost, nu i-am facut nimic, doar m-am uitat (ca broasca la bariera, ca n-am nicio treaba), dar s-a desfacut siliconul din dreapta. Credeti ca ar fi bine sa-l pun la loc, ca sa nu comenteze aia ca e umblat?
DragosP
Nu pui nimic, lasă-l așa! La o adică, vorba ta, îți iei moaca de broască smile.gif și nu știi decât că vrei remedierea problemei!
klaus
Si ca sa fiu bulangiu pana la capat (cred ca n-am frigider cat salam imi vor livra astia de la dacia...):
DragosP
Am făcut acest topic "lipicios", poate mai este de ajutor și altora...
Bogdanescu4
Gata, am fost ieri si am rezolvat-o la Nesti, in Berceni. N-a fost chiar moca, pentru ca umblasem eu la chei si la decodor, dar cu o atentie substantial mai mica decat m-ar fi costat operatiunea, s-a rezolvat. Am capete noi la chei, decodor nou, nu-mi vine sa cred ca porneste din prima! Am intrat pe mana unui super-meserias pe partea electrica, nea Dorel, pe care il recomand cu caldura tuturor. I-am dat si eu de vreo trei beri bune si in afara de operatiunea propriu-zisa, care s-a efectuat cumva in garantie, fiind gratuita, mi-a cautat problemele si prin alte parti, mi-a dat si niste sfaturi, ce mai, a fost super-baiat. Singura faza nasoala e ca omul e foarte prins si trebuie sa-l cam astepti, eu am stat vreo doua ore pana s-a apucat de a mea, dar sunt multumit ca mi-a mai zis si de posibile alte probleme (injectoare infundate) si ce trebuie sa fac.

PS: Misto nota aia albastra Klaus, cred ca ar innebuni aia de la Dacia sa o vada. Eu zic ca ar fi bine sa o pastrezi, cine stie cand se mai trezeste vreunul ca mine, dupa atatia ani, si isi rezolva si el problema mai ieftin. Mersi mult inca o data.
razvanel
bogdanescule,spune-ne si noua ce secrete ti-a dezvaluit meseriasul nea dorel.ziceai ceva de injectoare... .
Bogdanescu4
Nimic spectaculos, s-au mai discutat pe aici, dar cum eu sunt novice in materie de masini, am priceput mai bine la fata locului decat citind posturi. Mi-a facut o diagnosticare a sistemului de injectie si a depistat mici probleme, care genereaza un consum crescut de benzina. Mi-a aratat ca problemele de injectie se manifesta, printre altele, printr-un tremurat excesiv al schimbatorului de viteze la accelerarea brusca si puternica, evident, cu masina scoasa din viteze. Mi-a dat sfatul pe care il citisem si pe aici: sa pun o benzina mai buna si sa fac un drum intins, in afara localitatii, pentru a se curata injectoarele, dupa care sa repet singur testul cu schimbatorul, iar daca face la fel sa merg sa-mi curete injectoarele.
Pulsar
deci sa inteleg ca Dacia efectueaza gratuit reparatia acestui gen asta de defectiune. Dar De ce nu s-ar aplica metoda la toate modelele SN care au acelasi defect?
Bogdanescu4
Daca masina ta se inscrie intre seriile anuntate de klaus si nu a suferit o asemenea inlocuire, da. eu cel putin asa am inteles din facsimilul notei albastre postate de klaus.
Pulsar
din pacate nu se incadreaza, iar discutia avuta telefonic cu cineva de la VC a fost ca si nula, ceva de genul "duceti-va la un service autorizat dacia". Ce logica: doua masini prezinta acelasi defect, dar au cazut ei de acord ca doar o anumita parte din ele sa fie reparate gratuit tongue.gif. No Comment. Asta e prima si ultima dacie care o voi avea.
Bogdanescu4
Se pare ca numai cele intre seriile respective au avut probleme recunoscute de Dacia ca fiind din vina lor, restul sunt din vina noastra tongue.gif. Asa mi-au raspuns si mie la primul mail pe care l-am trimis, ca daca s-a stricat dupa atata timp e din vina mea, ca nu am folosit cheile corespunzator. E clar ca cipul ala electronic e de cenzurat, iti dai seama ca au pus unul ieftin. Chiar l-am intrebat pe electrician dupa ce mi-a inmanat cheile: Ne vedem din nou peste un an-doi? si mi-a raspuns ca trebuie sa ma port cu ele ca si cum ar fi de sticla, sa nu le busesc, sa nu le fac nimic si, evident, sa nu le tin langa vreun alt aparat electronic. Cam asta e, din pacate...
Pulsar
auzisem si eu faza ca daca tii cheile langa telefonul mobil se strica chipurile. Oricum la telefon mi s-a spus ca piesele au garantie un an si jumatate, deci daca se strica in perioada asta cel putin nu mai trebuie sa platesti decat manopera, care are doar 90 de zile de garantie biggrin.gif.
SirBDD
Ca un Stan Pațitu' mă gândesc să pun aici problema mea. Am o Dacie SuperNova cu seria caroseriei inclusă în listele de mai sus. Mașina e luată la mâna a doua de la cineva din familie. La nici o revizie nu a fost schimbat UCE decodor sau set chei (sau amândouă).

În primăvara 2004 am lipit acasă butonul de pe telecomandă folosind un pistol de lipit clasic (după ce acesta s-a dezlipit de la atâta apăsat pe el). Proastă idee. Nu cred ca bobina a fost afectată de câmpul electromagnetic generat de pistol ci pur și simplu am atins eu ceva căci nici o cheie nu a mai mers după aceea (LED-ul clipea intermitent). Soluția: am scos bateriile din chei si totul a funcționat cum trebuie (deși nu la prima cheie, de multe ori trebuia sa o întorc invers - de notat acest aspect simplist la prima vedere).
Ca tot omul prevăzător am mers la AutoCobălcescu și au spus verdictul necunoscut pentru mine la acea oră și care acum e deja clasic pe forum: schimbarea setului de chei + setarea decodorului prin calculator. Am stat lângă respectivul electrician care dădea impresia că se pricepe. Am dat și o mică atenție și mi-a reglat și alarma dar asta iese din topic. Garanție pe piese 18 luni și pe manoperă 30 zile.

Anul acesta iar s-a dezlipit butonul deși setul de chei este oarecum nou. Ca să nu mai pățesc același lucru am fost la un ceasornicar. Schimbat baterii, relipit butonul doar la o cheie, cea de rezervă fiind ca și nouă. Mă duc la mașină și stupoare... nu mai recunoștea cheile, nici una. Am scos bateriile (deși repet nu are treabă cu bobina din câte știu) și a pornit dar turația varia până se îneca mașina și se oprea (recunosc că forțasem pornirea pe led intermitent). Iar o iau de la capăt ca anul trecut? Merg așa o lună după care acum 2 zile kaput. Nu mai pleca de nici o culoare, nici nu cheie întoarsă invers, nici cu baterie, nici fără. Am scos de unitatea decodoare mufa, am scos bateriile, am decuplat bateria mașinii și am stat așa 5 min. Am cuplat totul la loc și a mers de data asta dar tot la fel, nu din prima. Ieri aceași problemă moment în acre am aflat de pe forum că dacă ții butonul de pe chei apăsat până se face un ciclu închis uși/deschis uși merge. Zis și făcut. Un astfel d ciclu urmat rapid de închidere și deschidere a portirelor tot din butonul de pe chei duce la recunoașterea setului de chei imediat, în orice poziție, fără nici un semn că ar fi fost o problemă. Până când? Până a doua zi dimineață sad.gif

Am ajuns iar la Cobălescu cu nota de la Dacia în dinți unde au spus, garanția pe piese a expirat anul ăsta în Septembrie și nu există nici o notă de la Dacia. Dacă ar exista sigur ar fi auzit de ea de asta mi-au luat bani data trecută. Am făcut un pic de scandal și erau tare nepăsători cum că dacă vreau să-mi schimbe iar să vin Vineri (săpt curentă) la ora 8:30 dacp nu... (vb ceea: degajați spațiul).
Așadar, acum pornesc după schema cu butonul de mai sus, mă duc Vineri la ei cu Nota în dinți și D-zeu cu mila dar parcă văd că trebuie să scot iar 4,3 mil din buzunar. Dacă fac așa anual o sa-mi fac abonament la ei. smile.gif

Mulțumesc pentru atenția acordată, sper să pot ajuta de acum încolo mai mult nu doar cu povestirea a ceea ce am pățit și precizez că este primul post pe acest forum deși am citit peste 1.000-1.500 de răspunsuri (în 3 ani) înainte de a-mi deschide cont smile.gif
alex
Cheia se desincronizeaza dupa 1000 de apasari repetate, fara a fi receptionata comanda de catre masina, asa scrie in manualul de service. Totusi, daca reusesti sa desincronizezi o cheie, merge cealalta.
Desincronizarea cheii nu are legatura cu functia antidemaraj din cate stiu eu ci doar cu actionarea inchiderii centralizate.
Cu ce a lipit ceasornicarul butonul (ma refer la scula de incalzit)? Esti sigur ca nu a facut scurt prin cheie cu ramasite de fludor? De ce ai ales un ceasornicar si nu un centru de reparatii GSM?
SirBDD
S-a folosit un pistol clasic de lipit cu transformatorul ăla mare în el (care scade voltajul și crește amperajul). Am ales să lipesc la el pe principiul că în timp ce stateam la coadă să îmi schimbe bateria la ceas am mai văzut oameni la care a lipit diferite contacte la cheile/telecomenzile de la mașină. Spunea că știe de "bobina Dacia" și a lucrat "curat". Totodată a afirmat că nu este afectată bobina din cheie de câmpul electromagnetic generat de pistolul de lipit (cum credeam eu).

Ideea este că acum la efectuarea unui ciclu închis/deschis prin apăsarea butonului de pe cheie, LED-ul nu mai clipește și mașina pronește la prima cheie (vezi REsincronizarea descrisă în nota tehnică albastră emisă de Dacia, prezentată câteva posturi mai sus). Dacă nu fac această operațiune degeaba, LED-ul se aprinde intermitent si nu pot pleca.

A rămas să merg mâine la Service Cobălecescu cu factura de acum 1 an și 8 luni tot de la ei și să schimb iar... cu bani... același lucru, căci așa stă bine omului în societatea de consum: să cumpere același produs în fiecare an smile.gif

PS: nu înțeleg de ce prima oară nu a fost schimbat Decodorul UCE și setul chei la revizia de 10.000 km făcută la Bosch România (în 2003). Este normal că dacă nu s-a făcut până în 2 ani sau 10.000km acea schimbare, nota de la dacia să nu mai fie valabilă? (după cum pretind cei de la Cobălescu când mi-au luat bani pt această operațiune în 2004 și acum e posibil să-mi ia din nou în 2006 pt același lucru)?
costin_bad
SirBDD, componentelor electronice din telecomanda li se sudeaza terminalele DOAR cu statii de lipit termostatate de putere mica -un letcon termostatat - maximum 15-20 wati, eventual reglandu-se temperatura. Nu campul electromagnetic cauzeaza, ci temperatura degajata de varful de lipit. Aceasta poate distruge prin supraincalzire componenta, care este f.f. mica. Este necesara incalzirea doar pe punctul de sudura, unde este fludorul. Pistolul folosit de ceasornicar are putere mare, e bun doar pt. televizoarele vechi, cu tranzistoare. Ar putea si tensiunea din varf sa distruga componenta. Letconul de care am spus nu are tensiune electrica pe varf. Componentele acestea sunt sensibile si la tensiuni electrostatice acumulate de corpul uman.
DragosP
Vă rog să încetați cu offtopicul. Aici postează doar cei care au seriile în "lista neagră" și care n-au fost rezolvați în timp.
Pentru restul de probleme cu UCE decodor, sunt topice destule unde putem discuta și da sfaturi.
Bogdanescu4
E clara problema ta, exact ca a mea, numai ca nu ai incercat sa o rezolvi cum am aratat eu mai sus. Cei de la service trebuie presati de catre Dacia, nu de tine, prin urmare, la Dacia trebuie sa te adresezi cu o plangere. Daca la primele intrari in service nu a fost remediata problema, este eventual problema service-urilor respective, si nu a celor la care te-ai dus tu acum, asa ca intr-un fel aveau dreptate sa nu te bage in seama. Eu iti sugerez sa le trimiti un mail la Vocea Clientului, in care sa le explici pe larg situatia, atasezi si nota interna si astepti raspunsul, care vine destul de repede. In el probabil te vor trimite din nou la plimbare, sustinand ca masina este iesita din garantie, dar revii cu unul mai amenintator, ii previi ca ii dai in judecata si ca te adresezi si vreunui ziar cu cazul tau (de regula sunt sensibili la treaba asta cu presa), fiindca era de datoria lor sa schimbe UCE si daca nu au facut-o este responsabilitatea lor. Din pacate, simptomele arata clar ca UCE al tau e pe duca, la fel mi-a facut si mie, au fost cateva luni in care l-am pacalit cu cealalta cheie, apoi cu apasatul pe buton, dar pana la urma isi va da duhul si nu va mai raspunde la nici o smecherie. Prin urmare, iti recomand sa incerci varianta descrisa mai sus sau sa dai bani si sa-ti rezolvi problema. Bafta!

PS: Faza cu cheile deteriorate se rezolva la service, cand te vor chema la solicitarea Dacia. Eu le aveam varza pe amandoua, le-am deschis ca taranul cu cutitul. I-am spus celui de la garantii ca nu am stiut cum se desfac si ca trebuiau schimbate bateriile. Inauntrul uneia dintre ele aveam o lipitura grosolana, fiindca s-au "deranjat" rau alea p-acolo cand mi-a aruncat-o nevasta-mea de la etajul opt! Cu o atentie pt. omul de la garantii, s-a rezolvat.
SirBDD
Revin cu informații utile pentru cei ce au Dacia Supernova cu probleme la UCE Decodor și figurează în lista de mai sus.
Schimbarea setului de chei și a unității UCE aferente se face pe cheltuiala societății Dacia Pitești doar în perioada de garanție sau maxim 2 ani de la data fabricației.

Am trimis un mail la Vocea Clientului, mi s-a răspuns în scris și apoi am fost sunat. Am explicat că nu am folosit mașina 2 ani și când am început să o fac mi-a căzut decodorul UCE. Acesta a fost schimbat la Cobălcescu în primăvara anului 2005 unde am plătit eu (service-ul a negat existența unei astfeld e note). Acum câteva zile am schimbat din nou același decodor și setul de chei aferent la același service Cobălcescu din același motiv și tot pe cheltuiala mea. Motivul: Dacia oferă 18 luni garanție la aceste piese, iar mie mi s-a REstricat după 18 luni.

epopea continuă... sad.gif
klaus
Eu zic sa invoci art. 10 din HG 394/1995 cu vicii ascunse, si nici nu-ti trebuie expertiza tehnica din moment ce ei au recunoscut ca au problema cu UCE-urile respective.
Dar fa o scrisorica scrisa repede, pana la 31 decembrie, ca apoi se abroga HG-ul ala
Bogdanescu4
Cam ce ti-a zis Klaus, te-am sfatuit si eu. Tu trebuie sa invoci faptul ca Dacia avea obligatia sa schimbe UCE imediat dupa decizia aia, iar daca nu a facut-o, nu este vina ta, indiferent cat timp a trecut. Eu zic sa revii cum un mail mai rau, sa-i ameninti cu judecata, cu OPC-ul si cu presa. Si mie mi-au zis la fel, ca garantia a expirat, insista ca faci scandal, poate reusesti!
alex_sb
Hmm, ce surpriza ...
Acum vreo trei-patru luni am patit si eu faza cu cheia pe care nu o mai recunoaste decodorul. De atunci folosesc cheia de rezerva, pe care nu o folosisem niciodata inainte si care deocamdata nu mi-a creat probleme.

Dar vai, dar ce surpriza sa constat ca seria caroseriei se incadreaza in lista celor cu probleme smile.gif ... Baieti, deja ma simt dator cu niste beri pentru voi ...

Trebuie sa mai studiez niste hirtii si sa trimit si eu o 'vorba' catre Dacia, etc. ...
SirBDD
Sent: Tuesday, November 28, 2006 1:56 PM
To: 'VOCEA Clientului'
Subject: RE: Raspuns Dacia - Monica Ungureanu

Stimata d-na Monica Ungureanu,

In primul rand doresc sa va multumesc pentru raspunsul telefonic pe care mi l-ati dat referitor la reclamatia din 24 Nov. Inteleg ca societatea Dacia a decontat cheltuielile pentru toate masinile care s-au prezentat la service-urile autorizate (pana la data de 31 iulie 2002) cu problema la unitatea UCE Decodor care s-a dovedit a fi un viciu din fabricatie. Solutia a dus la remedierea post vanzare a acestui defect (pentru un numar limitat de cazuri) si repararea imaginii Dacia.

Comunicand raspunsul d-voastra avocatului mi s-a spus ca, in baza H.G.394/1995 modificata cu H.G.786/1996: "Vinzatorul este obligat sa asigure repararea sau inlocuirea gratuita a produselor de folosinta indelungata, dupa expirarea termenului de garantie, in cazul in care defectiunea s-a datorat unor vicii ascunse, confirmate prin expertize tehnice efectuate de un organism neutru, aparute in cadrul duratei medii de utilizare a aestora, caz in care cheltuielile aferente vor fi suportate de vanzator, care le va recupera de la producator, potrivit clauzelor stipulate in contractul incheiat cu aceasta."

Totodata expertiza tehnica neutra nu mai este necesara data fiind nota altbastra interna in care s-a confrmat existenta (nedorita) a acestui viciu de catre societatea pe care o reprezentati.

In prezent, urmeaza sa se faca formele legale de prezentare in fata justitiei concomitent cu derularea anchetei facuta de catre ANPC Bucuresti.

Cu consideratie,
Client Dacia


PS: astept raspuns dupa care trecem la actiune smile.gif
SirBDD
După aproape două luni a sosit acasă - prin Poștă - răspunsul oficial al celor de la Dacia referitor la problema cu UCE decodor și nota albastră internă de acum câțiva ani.
PS: consider că la ora actuala problema este de domeniul istoriei. Ce a decontat Dacia până acum asta a fost. De acum încolo fiecare pe cheltuiala lui.
marius80_eugen
Sa inteleg ca ar fi trebuit sa-mi schimbe UCE-ul si mie gratis ??? ohmy.gif
klaus
Daca ai DSN si te incadrezi intre seriile alea, da.
Apropo, ai dsn? tongue.gif
mihai1234
am si eu o intrebare..daca am lasat becul aprins in masina (ala de la plafoniera) timp de 2 saptamani si acum masina nu mai porneste ...ce e de facut?
zgabi
Incaraca bateria ta , sau porneste masina luind tensiune de la alta masina, prin intermediul unor fire groase (cel putin 25mmpatrati). Nu este indicat sa debransezi bateria ta, in timpul acestei operatiuni.
costin_bad
Si eu am o DSN Rapsodie, mai 2001, cu seria 2981060 (asta ptr. DragosP, vezi post 26). Problema cu nerecunoasterea cheii s-a manifestat prima data in 2005, cam 2-3 saptamani, apoi totul a fost OK, pana in ianuarie 2007, cand a inceput din nou, sporadic, sa nu o recunoasca. Evident ca NU s-a facut schimbarea UCE decodor la prezentarea la revizii in garantie, desi le-am facut pe toate conform caietului, plus obisnuitul radiator. Studiind Nota Tehnica Albastra, observ ca unitatile de service aveau sarcina de a verifica seria caroseriei si daca aceasta era in intervalul specificat, dupa verificarea la Tech Line, urmau sa efectueze inlocuirea UCE decodor si capete de chei.
Din postul 33 al lui SirBDD rezulta ca Dacia considera terminata aceasta problema.
Dar vina aici este SI a unitatilor de service, poate mai mare decat a lui Dacia. De aceea ma gandesc:
1. Daca Nota Tehnica Albastra are sau a avut caracter OBLIGATORIU ptr. service, inseamna ca nu mi s-a efectuat un serviciu la care aveam dreptul.
2. Atunci ar lua ANPC-ul (sau OPC cum s-o numi) in considerare o reclamatie in contra unitatii de service (nu in contra Dacia)?
Intreb acest lucru deoarece au trecut totusi ani, dar singurul argument al meu (nostru) ar fi neinformarea noastra de catre Dacia a existentei problemei si necunoasterea acelei note tehnice.
Poate ANPC ar putea obliga unitatile de service sa efectueze remedierea, pe barba lor, nu a Dacia.
Bogdanescu4
Trebuie sa faci scandal la Dacia, fiindca, pana la urma, e in joc imaginea lor. Pe astia de la service-uri nu prea ii intereseaza aspectul asta, din cate se pare. Trimte un mail la Dacia si ameninta-i cu judecata, poate merge.
catalin23x
Salut,

Aveti idee cam cat cost un UCE (computer) nou in cazul in care cel existent nu mai functioneaza? Se poate repara? Daca da, unde?

Multumesc,
Bogdanescu4
Din post-urile de mai sus reiese ca nu prea se poate repara. La service, cu totul te duce pe la vreo 5 milioane, cel putin asa stiu eu din toamna anului trecut.
catalin23x
Mersi mult. smile.gif
t_florinadrian@yahoo.com
Unde gasesc lista cu serile? Cheia mea a inceput sa faca problem, odata nu recunoaste sau sta ledul aprins. Sfaturi
preghicialex
Aici (pe coloana din dreapta "Automobile afectate"): http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Atta...e=post&id=33953
alex_sb
Inainte de a schimba cheile si decodorul, merita incercata o manevra de dezlipire/lipire a componentelor de pe placuta din cheia cu probleme. Eu am reusit sa repun in functiune o cheie care treptat si-a dat duhul - am incalzit pina la topire fludorul de la capetele bobinei care impreuna cu un condensator constituie un circuit acordat si care ar trebui sa ajunga pe pinii 1 si 2 ai circuitului integrat u9280 (transponder+microcontroler). La mine se pare ca acolo era problema (masurind cu ohmmetrul rezistenta intre pinii 1 si 2 am constatat ca nu e 0), si poate ca asta e cauza in situatia in care cheia uneori functioneaza, alteori nu, adica o problema de contact.
Eu am folosit o singura cheie ani de zile, timp in care a mai si cazut pe jos, plus ca a fost actionata telecomanda pentru deschidere/inchidere usi de nenumarate ori, deci e posibil sa se fi tensionat cablajul, generind probleme de contact, care cu timpul s-au agravat.
madkat
vorbind cu cineva de pe reno.ro mi-am adus aminte de o chestie:

eu am reparat 3 sau 4 UCE-uri de SRN (una din 2001 - fosta mea, si restul 2001 si 2002) a caror problema era f simpla - fisurarea lipiturilor mufei pe placa (pt ca francezoromanii au "uitat" sa prinda mufa respectiva in doua suruburi - gauri existand si pe placa si in mufa - ea tinandu-se doar in lipituri)

Simptomele sunt exact cele date de voi mai sus - eu cred ca ar merita incercat inainte de a da 5 mil pe un set nou UCE-chei...
Pyn
Deoarece si eu am probleme cu antidemarajul (recunoasterea cheii) am verificat seria caroseriei care este cuprinsa intre cele cu probleme mentionate in OTS-ul de la Dacia. Ce sa fac in continuare? Mai am vreo sansa sa mi se schimbe gratuit? Masina are 35'000 km dar nu s-a facut nici o interventie in acest sens la vreuna din reviziile anterioare.
Davala23
Nu mai ai nicio sansa.Solutia ar cam fi(pt mine a fost) schimbarea capetelor de chei si uce decodor 250ron sau vreo 750ron in service(asa am auzit).
Pyn
la sfatul lui iuly89ct de pe forum, pe care l-am contactat pe privat, m-am dus la carfur la centrul de copiat chei unde au reusit sa-mi citeasca acel cod al cheii, am platit 110 RON pentru scrierea unui nou cip (un circuit integrat - nu stiu sigur ce este) dupa care l-am atasat capului de cheie. Merge perfect.
iuly89ct
QUOTE(Pyn @ 20 Mar 2008, 18:25)
la sfatul lui iuly89ct de pe forum, pe care l-am contactat pe privat, m-am dus la carfur la centrul de copiat chei unde au reusit sa-mi citeasca acel cod al cheii, am platit 110 RON pentru scrierea unui nou cip (un circuit integrat - nu stiu sigur ce este) dupa care l-am atasat capului de cheie. Merge perfect.
*


ma bucur ca ai rezolvat problema.cred ca o sa bag si eu mana la ciorapel sa fac intocmai ca tine ca mai am o singura cheie functionala:D si problema mea e ca nu merge cheia cu telecomanda si tin ambele chei la mine,pe cea cu telecomanda ca sa deschid usile si pe cea fara telecomanda sa pornesc.si daca le pierd e cam nasol.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.