Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: lichid de frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
unikat45
ma intreb ce culoare trebuie sa aiba lichidul de frana la mine e e un gri verzuliu inchis..
si daca pot completa cu lichid de frana proaspat.. sau trebuie sa il inlocuiesc complet?
dyogenes
wacko.gif

Pai ia si tu un flacon, ca nu e asa scump si vezi. Ce am vazut eu pana acum, toate erau galben-limonada. Un vecin are ceva rosiatic, ca antigelul. Cert e ca trebuie sa fie LIMPEDE, transparent. Daca e gri, cei "batrani" zic ca e de la garniturile pe care le-a mancat.
In ceea ce priveste amestecatul, eu unul nu recomand. Stiu ca se zice ca sunt compatibile, ca exista lichid universal, etc. Eu unul, nu amestec niciodata. Si trebuie sa stii ce lichid ai. Eu folosesc DOT4. Foarte frecvent in banat se foloseste DOT3. Trebuie sa completezi cu acelasi tip. Si inca ceva... o sugestie pentru care nu am dovezi palpabile, ci doar un feeling: nu pune lichid romanesc (nici LIFROM, nici facut de SRL-uri.). mai bine dai 20 000 lei in plus pe un lichid Prelix (din Ungaria) de exemplu. Eu actualmente merg cu Prevent DOT4 (tot unguresc) si frana e absolut OK. Mai sunt si Texaco, etc... dar sunt relativ scumpe.

Deci, de completat se poate completa, dar numai cu acelasi tip (si preferat aceeasi firma). (Parerea mea)
unikat45
sincer sa fiu nush ce lichid e ca e de cand am luat-o ..deci probabil am sa iau likid nou..ashtept sugestii si multumesc anticipat pentru ele...

------


Ce tare esti tu, cand toata lumea scrie corect romaneste tu trebuie sa fi cu mot !
dyogenes
Dcaa nu stii ce lichid e, clar trebuie sa iti iei altul. Altfel risti sa ti se faca branza in conducte (precipita). Cum am mai spus, eu personal merg cu DOT4 si sunt foarte multumit. Se zice ca si DOT3 e cel putin la fel de bun. Am ramas surprins in vara asta ca in oraselul unde m-am facut vacanta am gasit destul de greu DOT4, insa DOT3 era la fiecare magazin.

Vezi ca daca vrei sa inlocuiesti tot lichidul, trebuie sa iei cel putin 500 ml, deoarece mai pierzi la aerisire, mai ales daca ai pompa cu dublu circuit. Dar merita din cand in cand sa schimbi tot lichidul, se simte la frana. In timp el acumuleaza apa din atmosfera, oricat de bine ar fi inchis capacul rezervorului pompei de frana. Lichidul devine astfel mai compresibil si frana mai moale. Cand il schimbi, lasa sa curga o vreme prin orificiile de purjare, pana vine lichid curat. Apoi fa aerisire (ATENTIE DACA AI POMPA DUBLU CIRCUIT, AERISIREA SE FACE PRIN CADERE LIBERA, NU CU PEDALA)(Sau cu pedala si ulterior scoti pompa din regimul de avarie)

Succes!
vi_escu
QUOTE(unikat45 @ 30 Aug 2006, 21:46)
sincer sa fiu nush ce lichid e ca e de cand am luat-o ..deci probabil am sa iau likid nou..ashtept sugestii si multumesc anticipat pentru ele...

------
Ce tare esti tu, cand toata lumea scrie corect romaneste tu trebuie sa fi cu mot !
*


In general, cand iei o masina s.h. e bine sa schimbi toate lichidele din ea. Daca te picepi, schimba si garniturile la etriere, nu e greu. E pacat sa schimbi lichidul de frana si sa lasi garniturile vechi.
ionut.tanase
QUOTE
(ATENTIE DACA AI POMPA DUBLU CIRCUIT, AERISIREA SE FACE PRIN CADERE LIBERA, NU CU PEDALA)(Sau cu pedala si ulterior scoti pompa din regimul de avarie)


Te rog sa detaliezi putin ca este interesant si eu nu am priceput blink.gif
dyogenes
Nu am scris mai mult deoarece cred ca este un topic separat chiar cu scoaterea franei din regimul de avarie. Ideea e ca la pompele de frana cu 4 conducte aerisirea nu se face apasand pedala si desfacand purjorul pana nu mai vin bule, ci se lasa sa curga lichidul prin cadere libera pana nu mai vin bule. Poate ca se pierde ceva mai mult lichid, dar asta e. Daca faci aerisire cu pedala, cand aerisesti rotile din fata, pompa simte pierdere de lichid si deplaseaza un pistonas in interior, care va redistribui fluxul de lichid mai mult pe spate (regim de avarie). Concomitent, se aprinde becul rosu de farna din bord. Pentru a scoate pompa din regim de avarie, se demonteaza bulbul pompei si se fac 5-6 pedala energice (nu va iesi lichid, nu te teme). Apoi se monteaza bulbul inapoi.
ydaniel
da normal unu romanesc de guzu sau fabryo e la sfert de pret fata de unul facut de 2+2.calitatea costa si se vede in timp.la un lichid de spalat parbrizu mai merge dar la un lichid vital nu prea
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.