Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Schimbator CV
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Marius-Costelus
Salut!

Cam cu o luna in urma urcasem masina pe o rampa si "m-a mancat" sa strang suruburile de la cutia de viteze (pierd ulei pe la imbinari, cica) si apoi am trecut mai departe.. adica sub schimbatorul de viteze.

Sunt 2 suruburi/piulite (ce-o fi) si le-am strans ca era slabite (lasate anume, cu cap zic eu).

Dupa ce le-am strans, bag march-arriere.. dau masina jos de pe rampa si cand sa introduc in treapta 1... sad.gif nu intra.. doar inapoi si punctul mort mergeau..

Am urcat-o inapoi cu spatele pe rampa si am desfacut inapoi acele suruburi/piulite care tin o placuta de metal, micuta, avea si ceva de plastic intre caroserie si alea placuta.

Le-am desfacut.. dar schimbatorul nu mai merge cum mergea inainte.. parca are joc.. e cam liber.. umbla.. ce-i drept parca intra mai usor in viteze.. dar as vrea sa-l fac la loc..

In plus, treptele 1 si 3 parca au "cursa" mai scurta decat 2 si 4..

Are cineva o pagina de vreun manual sau pote cineva sa-mi spuna cum se strang acele 2 chestii.. fiecare ce rol are.. etc?

Dacia 1300 din '78.. cutie in 4 trepte.

Multumesc anticipat.
mirceas
te referi la suruburile de pe bieleta? nu prea inteleg ce placuta mica de metal cu plastic...
argon
suruburile din podea ? unde iese maneta ?
Marius-Costelus
Cum ne uitam de sub masina, este acolo o gaura biggrin.gif prin care "iese" un pic capatul schimbatorului.. care e legat de "o furculita".. fix pe marginea gaurii.. inspre partea din dreapta a soferului e o tablita.. (dreptunghiulara, parca) prinsa in 2 piulite.. aia.. la piulitele alea am umblat..

PS: am uitat sa precizez si ca atunci cand vreau sa o scot din march-arriere parca trebuie sa trec de o pica piedica.. adica imping schimbatotul "inainte" .. spre punctul mort.. cand ajung la nivel cu pctul mort, cand trag schimbatorul spre.. dreapta (ca si cum as vrea sa introduc direct in a 3a) se simte cu trebuie sa trec, parca ma agata ceva.. trebuie sa caut un loc sa trec p'acolo (ca sa ajung ca sa ajung spre a 3a)..

mirceas
tot nu am priceput. hai sa o luam sistematic. poti in poza atasata sa identifici suruburile de care zici?

QUOTE(Marius-Costelus @ 1 Sep 2006, 08:38)
Cum ne uitam de sub masina, este acolo o gaura  biggrin.gif prin care "iese" un pic capatul schimbatorului.. care e legat de "o furculita".. fix pe marginea gaurii.. inspre partea din dreapta a soferului e o tablita.. (dreptunghiulara, parca) prinsa in 2 piulite.. aia.. la piulitele alea am umblat..
*


vi_escu
Te referi la patina? Slabeste piulitele si departeaz-o treptat de maneta pana cand intra usor in I si II. Testeaza apoi si mersul inapoi. Cu treptele III si IV nu are nici o treaba!
Marius-Costelus
user posted image

Nu stiu cum le zice.. sad.gif

user posted image

Cam asa ar arata desenat unde mi se "pune piedica" biggrin.gif

In treptele 1 si 2 intra usor (cu exceptia cand trebuie sa "ies" din treapta de mers inapoi).. daca e de la "patina" cum a zis "vi_escu".. ptr march-arriere cum reglez? Ptr mers inapoi intra ok.. de iesit e problema.. iese.. dar cu trecere peste piedica indicata mai sus..
vi_escu
Aha, nu de patina e vorba! Ai deformat sau rupt planseul in zona schimbatorului? Incearca cu niste distantiere din tabla sub planseu.
Marius-Costelus
Nu stiu despre ce e vorba.. patina sau altceva.. poate totusi nu s-a inteles.. pe capatul schimbatorului, este ca un ciot, o "chestie", perpendicular pe schimbator.. acea "chestie", ciot, se "urca" pe tablita la care am umblat eu.. de fapt la piulitele ei..

user posted image

Cred totusi ca in 1a poza am indicat gresit piulitele.. si nu am deformat nimic pe acolo.. am strans piulitele.. ca era "slabite".. rolleyes.gif
byte
Ca sa reglezi bine patina ai nevoie de un prieten care sa stea in masina si sa schimbe vitezele in timp ce tu reglezi patina. Pui persoana din masina sa introduca schimbatorul in viteza 1 si vezi pozitia patinei, strangi putin patina si il pui sa introduca in viteza 2.
Eu am reglat la mine patina pentru vitezele 1 si 2 si acum merge super ok.
Regleaza schimbatorul cu motorul oprit si apoi verifica cum se comporta cu motorul pornit.
Marius-Costelus
Deci aia e patina.. sa inteleg..
De reglat.. nu stiu cum sa o reglez.. cam asta intrebam.. cum? niste distante, ceva?
Nu stiu mecanica..
diaconuliviu
Ti s-a raspuns mai sus, se regleaza dupa pozitia treptelor 1-2. Nu "iezista" distante "štas".
Marius-Costelus
Va multumsc pentru raspunsuri. smile.gif

Inca ceva.. cand am luat masina (in iunie, anul asta) treapta 1 e mai spre mijlocul H-ului.. asa era de cand am luat-o..
Adica cand vreau sa introduc in tr 1, din pct mort nu trag schimbatorul spre stanga si apoi imping inainte, ci cam pe la jumatatea H-ului din pct mort imping inainte ptr tr 1.. pentru treapta 3 se impinge spre dreapta pana la capat si apoi inainte, totusi.

user posted image


Aceasta "deviere" a cursei treptei 1 sa fie tot de acolo, oare?
byte
Devierea treptei 1 poate sa fie din cauza biletei (piesa care leaga maneta schimbatorului de viteze de cutia de viteze). Daca ai bieleta cu tampoane de cauciuc (cum e cea din poza) atunci trebuie sa te uiti la starea tampoanelor. Cel mai simplu este sa vezi cum arata punand pe cineva sa introduca in treapta 1 in timp ce tu te uiti pe sub masina. Asa poti sa observi cel mai simplu daca este sau nu crapat cauciucul (asa a fost la mine).
Daca cauciucul este crapat atunci trebuie sa schimbi bieleta. Daca cumperi bieleta cere din aia de tip nou, fara tampoane de cauciuc (vezi ca exista pentru 4 si 5 trepte).
Daca starea bieletei este ok atunci trebuie numai sa reglezi patina astfel incat sa nu dea voie manetei schimatorului sa se deplaseze in stanga pozitiei unde intra in treapta 1.

Spor la uitat pe sub masina smile.gif.
mirceas
asa e ea de la mama ei, nu iti fa probleme... nu te lua dupa desene, sunt numai orientative.

arcul de dedesupt il ai? daca nu, cumpara si pune-ti unul, o sa forteze levierul catre dreapta, cand dai I-a il tragi catre tine si inainte si o sa vezi ca intra normal.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.