Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Garnituri pompa frana dublu circiut cu trei tevi
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Devils
Ma chinuie problema asta de vreo 2 luni... cam asa. Aerisesc azi maine nu mai am frane aproape deloc. Imi scoate peri albi, sa nu mai zic de cele 4-5 pedale pe care le dau ca sa prinda frana klumea. Imi tot curge lichidul de frana pe la garniturile alea de la rezervorul de lichid. Prima data curgea doar cea de la pistonasul mai lung, apoi a inceput si cealalta. Am schimbat pompa frana (am pus una noua- nouta), am schimbat toate garniturire pe la etriere, furtune noi, rezervor de lichid nou. Surpriza: tot curge si tot nu am frane, absolut nici o schimbare. A ...am uitat ...schimbat si membranele la servo. Poate sa imi spuna cineva ce se intampla?
Dyda
Dupa cum spui eu zic ca ai belele la circuitul spate ( cilindri receptori limitator,repartitor, flexibil). Executi un dop dintr-o conducta mai uzata ( gasesti pe la service ) si obturezi circuitul spate in pompa adica scoti conducta din pompa , prima spre radiator si pui acest dop. In mod normal pedala trebuie sa fie beton , asta demonstreaza ce am spus mai sus ca beleaua este pe circuitul spate si trebuie remediat

Incearca sa schimbi garniturile rezervor lichid cele care vin pe pompa
Devils
am fost la un specialist ..... cica... si el a zis ca nu imi lucreaza pistonul pentru circuitul din spate...dar e culmea..si la cea veche , si la cea noua e aceiasi faza, deci cum spuneai probabil o fi undeva pe circuit. O sa verific in weekend.
FiveThreeFive
[quote]Ma chinuie problema asta de vreo 2 luni... [/quote]

Cred ca ai exact aceeasi generatie de Dacie ca mine... 1988.

Sunt aproape sigur ca pompa este de vina.

Intre 1995 si 1997 am schimbat un set de garnituri + o pompa completa de frana (modelul cu dublu circuit si trei tevi). De fiecare data, frana a tinut oarecum ca lumea doar 2-3 luni.

De retinut: a schimba garniturile aproape sigur nu rezolva nimic. Corpul pompelor se corodeaza pe interior, in locul in care garniturile fac contact cu corpul.

In 1998 am urmat sfatul unui mecanic si am schimbat pompa de frana cu una cu simplu circuit. Care a rezolvat problema o data pentru totdeauna. Iar franele au fost mai bune ca niciodata.



Dat fiind ca nu cred ca mai gasesti pompa cu dublu circuit si trei tevi (iar daca o gasesti este foarte probabil sa fie de o calitate execrabila), iti recomand sa cumperi una cu simplu circuit, preferabil de productie straina. Intreaba pe la magazinele de piese pentru masini straine. Probabil o pompa de R12, R18, poate si alte modele Renault. La un singur lucru trebuie sa ai grija: cred (trebuie sa verifici) ca iti trebuie pompa "cu filet marit" (este vorba de filetele de la capatul tevilor).
Raptoe
Am schimbat si eu la Nova garniturile si aerisit toate rotzile ca la carte de la ce-a mai indepartata la ce-a mai aproape a tzinut frana pe la jumate cam o spataman acu tzine aproape in podea...o sa aierisesc din nou....."frectzie la picior de lemn"si am mers azi cu o Supernova Clima la un prieten si daca nu are niste frane de ma incarca de nervi nici bine nu o ciupeam ca ma scotea prin parbriz ...si eu cum sunt obijnuit sa apas ...APASAM...de sa enervat si ala.... :mrgreen:
dadu221
ce spune old 1310 am auzit la o droaie inclusiv sef acr si nu mai stiu care mos care a lucrat o viata intreaga cu daciile. In primul rand daca iti iei pompa ia-o cu simplu circuit si franele iti vor tine mult mai bine decat acum . Iar daca iti iei o nenorocire de popma cauta sa fie de ranault. Cu dublu si 3 tevi aia de dacie ie numa` 500 ca sa se stie ca se mai gaseste smile.gif

Apropo de testul cu tinutul spatelui .. si cu obturatul primei tevi ... cel mai bine e sa o probezi in mers nu pe loc ca asa mi-am luat si eu teapa pe loc parea ca tine dar in mers chiar daca pedala se oprea mai sus nu tinea deloc.
Dyda
Mister dadu221 cu ajutorul testul, prin eliminare obtii informatii pe care circuit se gaseste piesa /piesele cre iti dau disfunctionalitate in tot sistemul de frinare, nu trebuie sa faci rulaj.Dupa ce s-a identificat circuitul cu beleaua se verifica fiecare piesa componenta a circuitului respectiv si binenteles se inlocuie piesa/piesele defecte.Dar atentie se vor folosi obligatoriu numai piesele indicate de constructor adica de Dacia. Dar daca voi sau alti folositi piese executate la SRL-uri ptr. cost mai mic tot timpul veti avea probleme.

Vizavi de frina de la Nova - este aceaiasi - pompa de frina este de 20,6 cu 4 conducte, la berlina este de 19 difera diametrul nu are importanta ,

etrierele sunt identice

cilindri receptori sunt identici

frina spate la roti este identica

prinderea ansamblului fr fata este identica, DAR, un cuvint nu am auzit de jocurile elementelor in miscare in special la Levier fr mina, bolturi sustinere leviere ,Leviere sector dintat, Dilatare furca etrier.

Toate aceste jocuri inlantuite vor da la pedala o cursa in plus de cca 10-30mm.

Apropo, tot ce inseamna piese frina NU se lustruiesc cu smilgher, Luati o bucata de lemn de brad inmuiata in lichid de frina si frecati pina cind dispare pata de rugina atit din corp pompa, cilindri si pistoane etrier

Garnituri pompa,cilindri,etrier folositi cele de CATC Pitesti; NIPA Oradea GIV Satu Mare sunt incercate de mine si va asigur sunt bune

Lichid de frina folosesc DOT4 sau Shel luat din PECO de stat , nu am avut probleme pina acum

Si ultima Chestie lichidul se coloreaza datorita Negrului de fum din garnituri
Raptoe
Nop nu ai dreptate etrierele sunt mai mari la nova fatza de cele de berlina...itzi zice baiatu ca stie arata la fel dar sunt mai mari nimik altceva... :wink:
Dyda
Da ai dreptate la berlina a fost de 48 si la Nova este de 54 DAR la momentul de fata se monteaza la ambele etriere de 54, nu cred ca in pravalie mai exista etrier de 48
Devils
La inceputul acestui topic am precizat ca am schimbat pompa cu una noua. De gasit se gasesc. Am fost la un mecanic si mi-a spus si el sa o schimb cu una cu simplu circiut. Dar pana acolo am lucrat la circuitul de pe spate in weekend si am rezolvat-o .... partial.... pentru ca inca nu sunt multumit de ele. Am redus putin cursa distribuitorului cu ajutorul piulitelor de pe tija respectiva. Astfel intra mai mult lichid pe etriere. Mi-am dat seama ca nu intra destul lichid atunci cand am ridicat masina pe cric si cu frana apasata puteam sa invart rotile din spate(mai greu ce-i drept dar se invasteau), asa ca acum stiu de ce nu aveam frane cum trebuie, dar pana la urma poate tot la o pompa cu simplu circuit voi ajunge. wink.gif
Dyda
Nu iti recomand pompa cu simplu circuit. De ce pentru ca la ora actuala nici o societate care are contract cu Dacia nu cred sa mai prodca asa ceva. Daca vei gasi , sunt facute de un SRL anonim si nu poti avea incredere in ele. Aici se fac numai ptr comercializare nu sa si functioneze in conditii de securitate. Eu zic sa nu te joci cu securitatea ta.

Cea ce ai tu facut la Limitator sete faptul ca la-i atacat mai mult si cum ai spus ai marit presiunea pe spate, dar , nu este bine si indicat sa se blocheze rotile spate, presiunea pe spate trebuie sa fie de max 28-30bar peste aceasta presiune blochezi rotile spate si implicit apare si deraparea nu mai poti controla masina.

La respectivul reglaj ajungi prin tatonari daca nu ai un dispozitiv cu manometru.Stringi piulita- faci frinare repeti pina blochezi rotile spate, dupa care faci operatia invers desfaci piulita faci frinare si tot asa pina nu mai blchezi rotile
Devils
Rotile nu se blocheaza, deci frana pot sa zic ca am nimerit-o. Pana sa ajung la nimereala asta am tot strans si desfacut. Am facut cateva teste cu ea pe drum cu pietris pana am ajuns la un rezultat cat de cat bun. La inceput se blocau rotile pe spate primele apoi cele din fata si derapa destul de tare. Acum urmeaza sa ma duc la un atelier specializat care sa le rezolve ca la carte...presiunile.
dadu221
popescu george, am priceput care e treaba cu testul .. ce am spus eu mi-am exprimat durerea ca am fost la mecanic, a scos spatele , am apasat pe farana si parea sa tina si omul multumit de sine insusi a dat verdictul;.. numai ca ea de fapt nu tinea si in mers. si de la faza cu pistonasele alea am ajuns apoi cu ganul la circuitul spate , limitator si alea alea . Nush cum i s-a facut lui "testul" dar la mine asa a fost si d`ia am fost cu bagarea de seama .. Anyway .. am frane si ma mandresc cu ele smile.gif
dadu221
ca idee... daca am pedala de frana prea sus ... o pot aduce cumva mai jos?? la fel ar fi si cu ambreiajul
Dyda
La pedala de frina nu tine reglajul cum il faci la ambreiaj, esti limitat de pompa de frina si servo si oricum cursa pedalei de frina se va mari in timp o data cu uzura placutelor
dadu221
nu am servo .. scrie aici lg avatar dacie parlita 1300. La altii am azut ca nu e asa de sus pedala de frana si nici cea de ambreiaj pe cand la mine .. ca sa nu mai zic ca abia imi incap picioarele sub volan sad.gif iar cand tre sa apas ambreiajul sau farana .. Ar fi vreo idee scurtarea tijei la frana de examplu ?? sau sa pun niste tampoane de cauciuc ? nush .. deci nu se poate face chiar nik pt a le da putintel mai jos?? De ce unele masini le au mai jos iar a mea le are de paraca ar trebui apasate cu mana .
Dyda
Pentru ambreiaj cred ca sti poti face reglaj numai la garda adica debraerea sa fie cu pedala mai jos , la pedala frina vezi ca ai o tija impingatoare ( daca ai pompa simplu circuit o dai jos de la pedala prin scoaterea unui stift dupa care o rasucesti stg sau dr ) dupa care vei observa ca are o piulita cca 20-30mm lungime pe tija , cu ajutorul ei scurtezi sau lungesti tija , insa plaja este mica. Acelasi lucru faci si daca ai pompa cu dublu tija o reglezi de la aceeasi piulita.

De regula pe suportul pedalier ( mitraliera ) unde tamponeaza pedala ambele au cite un tampon de plastic posibil la tine sa fi cazut daca nu le poti inlocui cu altele mai lungi cca 10-15mm in plus

Oricum multi ar dori sa aiba pedala cu o ai tu
Devils
iar probleme...am fosr la un mester de mi-a schimbat tendoanele pe spate si cand a luat jos butucul mi-a impins pistonasele din cilindrii inauntru....si amu iar nu am frane..trebuie aerisit din nou sau ce basca mea... io tot lucru degeaba.....bagamias banii la cec decat sa le dau la oameni ca astia.... :vmad:
Dyda
Fii mai explicit poate te pot ajuta. Am lucrat 15 ani cu sistemul de frinare dar nu cunosc termenul de tendoane
Devils
tendoanele sunt ...chestile alea de tin puntea din spate..prin care trece cablul de la frana de mana....cel putin asa l-am auzit pe mecanic ca le zicea.....si atunci cand le-a schimbat a trebuit sa scoata cablul de la frana de mana, astfel a desfacut butucul, si ca sa desfaca cablul a impins pistonasele in cilindru. Cum facu chestia asta ...salutare taica si noroc frana.
Devils
A... le zice brate laterale (tendoane) smile.gif
Dyda
Am banuit dar vroiam sa fiu sigur, prin ograda noastra le spunem "oase "

Dupa spusele tale , procedura mecanicului si comportamentul sistemului cred ( pina nu vad si pipai nu sunt sigur ) ca trebuie schimbate garniturile cilindrului si totodata verificat daca : cilindrul functioneaza corect si nu curge , masina fiind ridicata si roata data jos inainte sa desfaci tamburul roaga pe cineva sa-ti faca pedale iar tu invirte de tambur - vezi daca se blocheaza.

O alta cauza posibila - sistemul de autoreglaj sa nu fie in pozitia optima ptr frinare daca ai sis cu autoreglaj

Daca ai reglaj manual aceeiasi cauza adica sabotul trebuiie sa fie pozitionat la max 0,5mm fata de tambur

In ambele cazuri efectuat reglaj
FiveThreeFive
[quote]cursa pedalei de frina se va mari in timp o data cu uzura placutelor[/quote]

Desi asta se intampla la multe Dacii, nu este un fenomen normal, ci indica fie o functionare defectuoasa a sistemului de franare, fie faptul ca placutele de frana noi inca nu sunt "asezate" (fata placutelor care apasa pe disc inca nu s-a uzat suficient astfel incat sa fi luat forma suprafetei discului)

Daca etrierele si pompa de frana sunt in bune conditii, distanta intre placute si disc trebuie sa se autoregleze.
Devils
garniturile sunt nou noute....

am sistem cu autoreglare si distanta sabotului este reglata,..... dar.... atunci cand am cumparat-o (masina) la acel cilindru erau blocate pistonasele din cauza ca statuse masina mult timp fara sa umble nimeni cu ea (1 an = rugina) => cilindru nou sau se mai poate face ceva?. Eu am slefuit acel cilindru cu lemn, dar de atunci tot probleme am cu franele...hmmm.
Dyda
Devils spui ca ai curatat cilindrul , ai cumparat garnituri noi - montat garnituri -probleme in continuare

dupa cit timp si ce simtome sunt?

Sunt ferm convins ca nu ai cumparat garnituri bune - ce firma ?

Sau ramas ceva urme in cilindru si dupa citeva actionari deterioreaza garnitura si bilciul reincepe

Da cilindrul jos sterge-l bine si verifica suprafata interioara atit ochiometric cit si prin pipait

[/img]
gvincentiu
Inca ceva: cand pui garniturile pe pistonas si apoi pistonasele in cilindru, incearca sa le apesi din exterior pe amandoua odata. Daca au cursa ambele si apoi revin spre afara, e bine, daca nu incearce sa gasesti 2 garnituri pereche care sa alunece simultan. Am schimbat saptamana trecuta asa ceva si le-am verificat cursa. In prealabil am uns garniturile cu putin WD40 sa vad daca actioneaza simultan. Nu au mers din prima, dar din 2 seturi de garnituri am gasit 2 perechi bune.
Dyda
De la ce este specificatia WD40

Daca este ulei sa sti ca ai puso
gdm
Problema nu este de la pompa de frana. Am avut ceva de lucru la frana si i-am schimbat lichidul de frana. Am pus lichid romanesc si problemele au reaparut. Vinovatul este lichidul de proasta calitate care face bule dupa cateva zile.

Ca sa stiti ce sa evitati: este un dot3 nu imi amintesc numele, cel mai ieftin, facut la bucuresti, pe eticheta este desenat un fiat tipo rosu.

Poate sesiseaza cineva opc-ul ca sa scoata de pe piata asa un pericol public.
Dyda
Am mai declarat pe undea folosesc lichid Dot 3si 4 dar cumparat de la PECO de stat nu privat - nu am avut probleme
bogdan_o
WD 40 e spray degripant, tot un fel de ulei.
Dyda
Amestecul de cauciuc din sistemul de frinare este unul specific care nu este rezistent la Produse Petroliere ci numai la produsele componente ale lichidului In momentul cind vine in contact cu PP acesta se gomfleaza - se umfla si adio fine Evitati contactul acestor garnituri cu PP. Nu puneti licid in sticle in care au fost PP chiar daca au fost spalate, Nu spalati cilindri sau etrierul cu PP caci adio frine si dati vina pe lichidul de fina - nu contest si calitatea proasta a unor produse SRL-iste
Devils
Am sa incerc sa le desfac (garniturile si tot) sa verific. Un lucru interesant este ca sunt momente cand am frana buna, dar dupa 3-4 ore de neublat nu mai este. Concluzia este ca la masina asta merg franele cand vor ele. Lichidul de frana nu este de vina - nu folosesc romanesc. Si franele se slabesc tot mai mult pe zi ce trece.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.