spyderman
25 May 2004, 06:06
E adevarat ca putem schimba vitezele fara sa apasam pe ambreiajAm incercat si eu de multe ori, trecerea din 1-2 mi-a reusit mereu,trecerea din 2-3 mai greu.Daca nu scartaie cand schimbi vitezele fara ambreiaj, se intimpla ceva cu cutia sau o menajezi?
cristidb
25 May 2004, 07:55
Daca accelerezi incat sa aduci motorul la turatzia pe care trebuie sa o aiba in treapta de viteza pe care o cuplezi la viteza cu care mergi intra fara ambreiaj. Nu se recomanda sa faci asta.
spyderman
25 May 2004, 09:14
De ce nu se recomanda,asta ma intereseaza in mod special.Daca fac asta des,practic menajez discul de ambreaj, cutia?
menajezi discul si omori cutia :twisted:
Faci varza sincroane, pinioane, tren fix.
Daca era asa de simplu crezi ca se mai complicau sa mai puna o pedala in plus :mrgreen:
spyderman
25 May 2004, 09:51
Mecanicii spun ca atata timp cat nu scartaie cand schimbi, totul e ok,nu se strica nimic.Gandeste-te ca ramai fara ambreiaj in drum,e bine de stiut?
te rog eu mult, incearca asta pe masina ta vreo luna-doua, si dupa aia posteaza aici rezultatu :mrgreen:
paul, chiar nu e nici o problema daca schimbi fara ambreiaj, DAR la turatia corespunzatoare. NU se strica absolut nimic, in schimb nu cred ca e posibil ca cineva poate sa nimereasca de fiecare data turatia corecta pt a schimba, deci, pana la urma, mai bine folosesti ambreiajul (defapt sincroanele, ca d'aia sunt ele acolo). Asa ca daca se crede careva sofer pe RABA (ca aia n-aveau sincroane la cutie), sau Schummi, sa schimbe perfect DE FIECARE DATA, n-au decat, pentru restul, cel mai bine e sa isi bage mintile in cap. Si eu mai schimb din cand in cand fara ambreiaj, dar just for fun (si de regula nu pe masina mea :twisted: ).
dadu221
25 May 2004, 11:19
intrebare intrebare .. si daca ai ambreiaju bun si cand bagi din a 3 in 2 nu merge?? te lasa numai la viteze ffffff mici si atunci daca viteza nu este super f de mica iti caraie .... ambreiaju a fost reglat de curand si merge ca la carte. problema e inca dinainte de a regla ambreiajul care avea jocul mai mare la cablu ... aproape dublu
cristidb
25 May 2004, 11:29
Daca ai sincronul distrus mai bine schimbi fara ambreiaj pentru ca asha nu mai caraie.
Am mers shi eu fara. Problema e ca mai gresheshti. Eu din 10-15 schimbari greshesc una. E bine sa shtii sa mergi fara ambreiaj in ideea ca poate o sa i probleme cu el shi o sa fii nevoit sa mergi fara. Mie mi-a fost util cand mi s-a rupt furca.
e bine sa stii sa schimbi fara ambreiaj;
e bine sa schimbi cu ambreiaj.
P.S. Suna bine; cred ca o sa bag propozitiile astea doua la "semnatura"
spyderman
25 May 2004, 12:40
Ce nu inteleg eu:daca primesc 5 raspunsuri si 3 sunt corecte si doua incorecte,daca eu sunt novice, de unde sa stiu care sunt raspunsurile corecte?
QUOTE |
Ce nu inteleg eu:daca primesc 5 raspunsuri si 3 sunt corecte si doua incorecte,daca eu sunt novice, de unde sa stiu care sunt raspunsurile corecte? |
daca mai citesti odata ce-ai scris ai sa vezi ca ti-ai dat raspunsul singur!
Te iei si tu dupa instinct :roll:
Oricum, dupa mine, toate raspunsurile sunt corecte in legea lor :mrgreen:
dadu221
25 May 2004, 14:04
cat ai ambreiajuil foloseste-l cand nu mai ai .. te descurci . O vorba de la cineva .. daca ai dacie n-o zgandari daca nu e nevoie ca apoi ii se face chef
Raptoe
25 May 2004, 17:35
lol...merge pe orice masina cu cutie manuala schimbatu treptelor fara ambriaj?
in special alea care au oleaca de uzura la sincroane
paul_damian
25 May 2004, 22:00
[quote]intrebare intrebare .. si daca ai ambreiaju bun si cand bagi din a 3 in 2 nu merge?? te lasa numai la viteze ffffff mici si atunci daca viteza nu este super f de mica iti caraie .... ambreiaju a fost reglat de curand si merge ca la carte. problema e inca dinainte de a regla ambreiajul care avea jocul mai mare la cablu ... aproape dublu[/quote]
Daca iti mai si sare singura dintr-a doua, mai ales in frana de motor, atunci esti exact in situatia mea: pregteste-ti cateva milioane si desfa cutia, si apoi o sa vezi ce va trebui sa cumperi - probabil cel putin sincro-ul si ansamblul de pinioane de viteza II. Asta se banuieste, ce va fi... Doamne-Doamne cu mila cand o sa fie cutia pe bancul de lucru...
powerx
25 May 2004, 22:12
la mine intra greu intr-a doua, dar daca ii dau un spritz, intra f bine...s-au dus sincroanele, sau ce are?
dadu221
26 May 2004, 09:40
nu merge nici cu dublu ambreiaj treaba si nici nu sare
[quote]la mine intra greu intr-a doua, dar daca ii dau un spritz, intra f bine...s-au dus sincroanele, sau ce are?[/quote]
Nu mai debraiaza calamuea. Disc, placa, cablu........
powerx
26 May 2004, 10:07
[quote][quote]la mine intra greu intr-a doua, dar daca ii dau un spritz, intra f bine...s-au dus sincroanele, sau ce are?[/quote]
Nu mai debraiaza calamuea. Disc, placa, cablu........[/quote]
nu e de la asta...
discul si placa sunt noi...cablul e bun...
si face figuri numai la a 2-a...in rest merge bine...
si inainte sa schimb discu si placa, tot la fel facea la a 2-a ...de asta cred ca e ceva de la cutie
dadu221
26 May 2004, 10:42
de la sincroane cred .. stiu cand am facut scoala ca din 2 camioane unu avea bulite sincroanele si cand bagai in inferioara faceai cu dublu ambreiaj si mergea
cristidb
26 May 2004, 12:10
Doua pedale la ambreiaj faci daca e hidraulic. Daca e pe cablu ca la dacie potzi sa faci shi 10 pedale. Logic nu?
spyderman
26 May 2004, 13:11
Deviati de la subiect,pe subiectul meu
Eu cred ca pana la urma atata timp cat nu scartaie,cand achimbi fara ambreiaj nu se strica absolut nimic.Dar e mai simplu sa folosesti ambreiajul,nu-ti da batai de cap.Ok.
Am vazut un sofer pe 139 (Autobuz de ala vechi romanesc DAC) care nu folosea ambreiajul decat la plecarea de pe loc. Cat am mers eu atunci - 9 statii - nu a gresit niciodata.
bogdan_o
26 May 2004, 16:54
fnp, tu nu ai auzit cum fac autobuzele cand pleaca aia de pe loc sau cand schimba vitezele. Caraie si tremura masina de zici ca se rupe. Asta ca sa nu mai vorbim ca imping saracii ca apucatii in schimbatorul ala numai sa intre in viteze.
De stricat nu se strica nimic daca nimeresti din prima, dar daca tot ratezi mai mult ca sigur ca iti paradesti cutia. Acum, ala de pe 139 cred ca a avut la dispozitie ani intregi sa-si perfectioneze tehnica si in plus daca greseste nu isi strica masina lui si nu rebuie sa scoata el bani din buzunar sa o repare.
Drept urmare, eu nu vad rostul schimbarii fara ambreiaj. Nu e prea mare efortul fizic pe care trebuie sa-l depui apasand o pedala. Iar ca sa schimb asa de faza fara ambreiaj nu vad rostul. E bine de stiut daca te va lasa vre-o data, si cand se intampla asta, ergi c ea asa ca n-ai ce-i face. Dar sa mergi tot timpul asa mi se pare aiurea.
Faza e ca mergea OK - fara smucituri sau zgomote anormale.Am mers cu el din p-ta Rahova pana la Iuliu Maniu stand in picioare in fata in spatele geamului despartitor.
spyderman
27 May 2004, 06:12
Parca vorbeam de dacie?La autobuz, altfel se pune problema
dadu221
27 May 2004, 07:00
cristidb, nush ce intelegi tu prin dublku ambreiaj .. io unu` ma refer la scos pe liber accelerat apasat ambreiaj introdus in viteza ...
QUOTE |
cristidb, nush ce intelegi tu prin dublku ambreiaj .. io unu` ma refer la scos pe liber accelerat apasat ambreiaj introdus in viteza ... |
pai cam asta, e cu completarea ca dupa scosul din viteza dar inainte de a accelera se elibereaza pedala de ambreiaj.
powerx
27 May 2004, 07:48
QUOTE |
QUOTE | cristidb, nush ce intelegi tu prin dublku ambreiaj .. io unu` ma refer la scos pe liber accelerat apasat ambreiaj introdus in viteza ... |
pai cam asta, e cu completarea ca dupa scosul din viteza dar inainte de a accelera se elibereaza pedala de ambreiaj. |
exact asa tre sa fau eu la a 2-a...cand schimb dintr-a 3-a...
si asa merge sigur...
daca schimb direct, e posibil sa mearga, e posibil sa nu...asa ca mi-am facut reflex pentru a 2-a la dacia mea
spyderman
27 May 2004, 08:38
Parca vorbeam de dacie, nu de camion
se pare ca bagatul in a doua e o hiba a cutiilor prin definitie; inclusiv a mea face uneori fitze cand incerc sa-i dau a doua si am auzit de multi care patesc la fel.
to_the_limit
30 May 2004, 19:06
ba sa stiti ca la mine in oras astai de pe autobuze schimba numai asa ..fara ambreiaj..toti..
oricum ma stric de ras cand ii vad cum se chinuie sa bagi in viteza de pe loc..unu s-a apucat odata sa impinga cu amandoua mainile..
si caraia si tremura tot valeu...
[quote]
ba sa stiti ca la mine in oras astai de pe autobuze schimba numai asa ..fara ambreiaj..toti..
[/quote]
Din ce oras esti ? Ca in Bucuresti cu mici exceptii autobuzele sunt cu cutie automata, deci nu au ambreiaj. Daca totusi sunt cu cutie manuala, si idiotii schimba fara sa apese ambreiajul, insemna ca asta ar putea fi cauza ca la fiecare schimbare de viteza, inclusiv la plecarea de pe loc te zmucesc de iti rup gatul...(tin minte ca pe vremuri cand erau autobuzele cu cutie manuala era o tortura sa mergi cu ele din acest punct de vedere, mai ales cand era superaglomerat).
to_the_limit
30 May 2004, 22:08
Din bacau sunt!
si sa stii ca nu te mint urmaresc faza asta demult si chiar m-am mirat..
dar intra ingrozitor in viteaza ragalilile,le ia cam 3 -4 secunde pana intra
in mers ma refer..
spyderman
31 May 2004, 06:35
Se pare ca ultima intrebare a intrat intr-o bucla temporala,fiindca imi apare mereu ca subiect nou,dar acelasi raspuns?
[quote]
dar intra ingrozitor in viteaza ragalilile,le ia cam 3 -4 secunde pana intra in mers ma refer
[/quote]
Da ce fac asta ? :shock:. Sunt asa de plictisiti incat le este lene sa apese pedala de ambreaj?
Maf, le-a fost lene alora care au proiectat cutia de viteze sa puna si sincroane :mrgreen:
spyderman
1 Jun 2004, 11:32
Morala:incercati fiecare pe masinile voastre sa schimbati fara ambreiaj,fiindca odata s-ar putea sa va foloseasca acest lucru.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.