Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema la sistemul de incalzire
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
marius1307
Salutare la toata lumea.

Problema cu pricina este la o dacie berlina din 2001 su injectie si bord CN. Cam de o luna, gasesc lichid de racire in gabitaclu, pe casetofon, presuri, pe unde apuca. La o privire mai atenta, am observat ca prin fantele care scot aer jos la picioare picura mai mereu lichid de racire. Deci in mod logic cred ca caloriferul are o fisura. Dar , daca eu am caldura oprita de la cel robinet, de ce tot imi vine lichid pe furtun? Nu mai zic, daca dau drumul la caldura, poti sa faci dus la picioare.

In sfarsit, as dori sa stiu daca se poate face ceva fara sa fiu nevoi sa scot bordul si implicit parbrizul ( bord CN mad.gif ) .

Va multumesc pentru atentie.
argon
Daca ai caldura oprita apa tot ramane in calorifer, si d'aia tot curge.
Ai putea incerca o pulbere stop leak pentru radiator din magazine, dar nu te astepta la rezultate prea substantiale, sau sa renunti la incalzire de tot, adica sa "sigilezi" furtunele care intra si ies din calorifer, ori te apuci de demontat.
vi_escu
Aceeasi problema am avut-o si eu si s-a rezolvat temporal cu stop leak. Dupa un an, am demontat caloriferul si am avut noroc sa identific fisura, chiar la intrarea in calorifer. Fiind ce cupru a putut fi alamit de un meserias la servici.
marius1307
QUOTE(vi_escu @ 7 Sep 2006, 11:53)
Aceeasi problema am avut-o si eu si s-a rezolvat temporal cu stop leak. Dupa un an, am demontat caloriferul si am avut noroc sa identific fisura, chiar la intrarea in calorifer. Fiind ce cupru a putut fi alamit de un meserias la servici.
*




Ai tot bord CN? Trebuie scos si bord si parbriz ?
vi_escu
Nu, nu am bord CN. Acum am vorbit cu un coleg si a zis ca te poti descurca si fara sa dai jos parbrizul. Incearca cu stop leak, poate ai noroc. Nu este scump si la mine a tinut.
Ov
se poate schimba caloriferul fara sa dai bordul jos. Te rupi la maini dar se poate. Operatiunea va avea loc prin torpedou smile.gif Partea de jos a aerotermei e prinsa cu cleme pe care daca le dai jos ai acces nestingherit la calorifer.

P.S. nu spera sa ai calorifer de cupru wink.gif
dyogenes
Eu ce am vazut, toate erau de aluminiu. Si chiar mi-am pus problema daca acele fisuri nu apar din cauza antigelului necorespunzator. Parca am citit undeva ca pentru instalatiile de Alu se fooseste antigelul acela rosiatic, iar pentru cele pe cupru se fol. antigelul verzui. Stiti de asa ceva?

Da, prin torpedou se poate ajunge la radiator, dar destul de greu, ca are cleme si in spate, greu accesibile.

Ca sa dai jos bordul, musai trebuie scos parbrizul.

De rezolvat, trebuie sa il rezolvi, ca imediat vine frigu' si iti vor clantani dintii-n masina. In plus, cu ocazia asta, poti trage niste furtune de incalzire si la gurile laterale ale CN-ului, care, (inexplicabil pentru mine) pot trage doar aer rece direct de afara.
argon
QUOTE
Parca am citit undeva ca pentru instalatiile de Alu se fooseste antigelul acela rosiatic, iar pentru cele pe cupru se fol. antigelul verzui


Dar chiulasa din ce e facuta? Dar pompa de apa?

De multe ori radiatorul e de cupru si caloriferul din aluminiu sau invers, chiulasa oricum e din aluminiu...pompa apa la fel..deci nu rezolvi nimic...ce ai auzit sunt mituri.
dyogenes
Sa stiica si eu mi-am pus problema asta. Chestia e ca la mine totul e din Alu, asa ca ma gandeam ca ar putea exista o solutie comuna, radicala. Dar se pare ca e vorba doar de colorantul adaugat la etilenglicolul ala. Totusi, am observat ca instalatia are depuneri de oxid albicios. Inca nu am avut niciodata fisura (masina e din 98), dar ma cam tem, sincer sa fiu...
argon
QUOTE(klaus @ 6 Dec 2003, 17:13)
Antigelele actuale sunt bazate pe glycol - (mono)etilen-glicol, propilen-glicol (care se considera mai environment friendly, dar sunt si ceva mai scumpe). Cele pe propylen glycol sunt mai rare, se degradeaza mai greu (din opunctul de vedere al biodegradabilitatii), cele mai raspandite fiind cele pe etilen, la care ma voi referi in continuare. In alta ordine de idei, multi producatori mentionau (acum s-a mai schimbat situatia) ca utilizarea antigelului bazat pe propilenglicol conduce la pierderea garantiei.
Alt tip de antigel este cel bazat pe metanol, dar este folosit mai ales in lichidele de spalat parbrizul.
Antigelul pe alcool (bazat pe methoxy propanol sau methyl alcool) nu este recomandat a fi folosit in motoare, pe care le poate distruge.
Etilenglicolul (ca si propilenglicolul de altfel) are proprietati foarte bune fata de inghet, dar nu are proprietati de protectie a motorului contra coroziunii, motiv pentru care se adauga in antigel anumiti aditivi, care pot fi organici sau anorganici.
Cei folositi pe scara larga sunt cei anorganici (fosfati; silicati sau nitrati care au proprietati de protectie contra coroziunii in special pentru aliajele usoare - cum este aluminiul; nitriti care au scopul de a elimina fenomenul de producere de bule, in special la motoarele heavy duty).
Aditivii anorganici sunt mai instabili si isi pierd calitatile anticorozive (le scade alcalinitatea) in timp (de la caldura si datorita efectului de dizolvare a oxigenului), de aceea trebuie inlocuiti la cca. 2 ani, altfel existand probabilitatea de a apare coroziunea electrolitica.. Exista si pericolul ca dupa o anumita perioada sarurile insolubile din silicati si fosfati sa se depuna pe circuitul de racire.
O alta problema a silicatiilor este ca in solutie sunt abrazivi pentru garniturile 'siliconice' - tip gasket - mai ales la pompa de apa. In motoarele diesel nu se recomanda folosirea de antigel cu aditivi silicati caci aceste tipuri de motoare au mai multe izolarii cu gasket-uri si apare posibilitatea (dupa 150 - 200 k km) sa patrunda antigel in ulei. De asemneea nu se recomanda folosirea de aditivi pe silicati in motoarele heavy duty.
Silicatii sunt singurii non-carboxylati folositi la scara larga pentru protejarea aluminiului. Anumite impuritati si anumite conditii (pH scazut) pot duce la precipitare. Daca nu sunt stabilizati corespunzator cu silane, silicatii pot crea un polimer anorganic si formeaza un gel (silicagelul) care poate infunda circuitul de recire.
Aditivii organici constau in acizi organici (unul sau mai multi, in special carboxylat). Acestia au aparut in ultimii ani, si isi pierd mai greu proprietatile anticorozive (antigelul in sine - etilenglicolul isi pierde greu proprietatile anti-inghetz), de aceea au durata de utilizare extinsa.
NU se vor combina tipurile de antigel (cu aditivi organici si cu aditivi anorganici), pt. ca procesele chimice sunt diferite, cei organici producand precipitarea aditivilor anorganici ceea ce conduce la scaderea gradului de protectie oferit. Cei cu aditivi anorganici au in general o culoare verde sau albastra, cei cu aditivi organici au o culoare portocalie. De asemenea este de recomandat ca nici antigelul de tip etilenglicol sa nu fie combinat cu cel de tip propilenglicol.
Etilenglicolul (ca si propilenglicolul) este un mai prost conducator de caldura decat apa, de aceea intotdeauna se pune in sistemul de racire un amestec de antigel cu apa distilata. De asemenea, combinarea cu apa ii scade punctul de inghetz (doar la etilenglicol)!!
Propilenglicolul pur, fata de etilenglicol, nu are punct de inghetz (adica nu ingheatza, cel putin nu la temperaturile naturale).
Antigelul de tip glaceol RX tip D (Dacia, Renault) este bazat pe monoetilenglicol, se pare cu un continut mai mic de silicati.
*


tgg2k
uite ca dau putin (poate putin prea mult) in post-336-1110552475.gif ... din spusele lui klaus... care e cel mai indicat antigel care ar trebui folosit?! eu am citit ce a scris el acolo dar nu am realizat care antigel e mai indicat? ca sa nu corodeze, sa aiba un nivel de protectie ridicat (adica punct de inghet destul de scazut incat sa reziste si la -35 grade)? care se dilueaza si care nu? se pot identifica antigelurile in functie de culoare? adica este un stas pt colorarea lor sau fiecare producator foloseste ce culori ii place?!

macar un link la un topic unde s-a mai discutat despre aceste probleme ca daca folosesc search-ul... nu prea imi da rezultate concludente.
Ov
QUOTE(tgg2k @ 7 Sep 2006, 14:54)
macar un link la un topic
*



in orice citat o sa gasesti in dreapta jos o sagetica ce te duce la sursa citatului.
Uite, asta e link-ul http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...986&#entry39986
DAN_DANIEL
Am si eu o problema grava cu incazirea. Cand apas butonul de pornire a acesteia, incepe sa huruie infernal turbina de sub bord. Nici macar caldura nu baga. Am incercat sa suport huruitul , pe autostrada, vr-o 30 de km in speranta ca se va linisti si va baga caldura dar in zadar. Ce e de facut?
bygy007
QUOTE(marius1307 @ 7 Sep 2006, 09:33)
Salutare la toata lumea.

Problema cu pricina este la o dacie berlina din 2001 su injectie si bord CN. Cam de o luna, gasesc lichid de racire in gabitaclu, pe casetofon, presuri, pe unde apuca. La o privire mai atenta, am observat ca prin fantele care scot aer jos la picioare picura mai mereu lichid de racire. Deci in mod logic cred ca caloriferul are o fisura. Dar , daca eu am caldura oprita de la cel robinet, de ce tot imi  vine lichid pe furtun? Nu mai zic, daca dau drumul la caldura, poti sa faci dus la picioare.

In sfarsit, as dori sa stiu daca se poate face ceva fara sa fiu nevoi sa scot bordul si implicit parbrizul ( bord CN  mad.gif ) .

Va multumesc pentru atentie.
*


ar trebui sa astupi ambele furtune care duc la calorifer caci avind presiune in sistem apa iti vine pe retur, furtunul care iese din calorifer .


la daciile care au calorofer din ala lung apar probleme la : robinet ; fustele din fata caloriferului si la etansarea intre grila si tabla aia din mijloc

robinetul are niste gauri de diametru mic fata de diametrul tevilor de intrare iesire eu am desfacut unul si am vazut solutia un Y din teava de cupru cu un dimetru ales astfel incit sa intre cele 3 furtune iar la imbinare alamit si pus un robinet pt cn sau de instalatii cu bila

fustele din fata caloriferului trebuie sa fie in buna stare si sa nu fie rupte sau deteliorate si sa ichida bine daca nu sint in perfecta stare nu baga caldura cind merge motorul aerotrmei

etansarea trebuie sa fie buna ca altfel aerul care vine de afara nu mai trece prin calorifer ci se intoarce inapoi (se face cu burete )intre grila si tabla aia din mijloc si cu un burete suficient de gros asfel incit cind se pune grila sa preseze un pic buretele
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.