Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: probleme frana
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
wolffy
Am o dacie 1310 din '89 cu pompa de frana cu 3 conducte. De anul trecut numai probleme mi-a facut. Am schimbat pompa, discuri de frana si placute , saboti de frana si cilindri . Am fost pe la un service .. pe la un mecanic .. pe la altul .. toti mi-au facut aerisire de frana si nu prea aveam frana .. trebuia sa apas tare pe pedala. Am schimbat si servofrana ca s-a spart si apoi apasam mult mai usor pe pedala. Problema care e... la prima pedala oricat de tare as apasa nu pot bloca rotile. Daca fac repede 2 pedale se blocheaza f. usor. Doar imediat dupa aerisire pot bloca rotile la prima pedala. Cineva mi-a spus ca e de vina tija care se regleaza ... ca e reglata prea mult si mai trebuie scurtata ca sa poata pompa sa dea mai multa presiune. Cineva zice ca imi scapa pe la repartitor. Lichid de frana nu pierd deloc. Cand apas pe frana la prima pedala nu ajunge la podea.. mai are pana acolo .. nu are cursa foarte mare.. doar ca trebuie sa apas greu pe pedala si nu pot bloca rotile. Imediat la a 2a pedala blochez rotile cu usurinta. Ce sa mai fac ? Sa schimb si repartitorul de frana ? poate intr-adevar scapa pe acolo ca cineva mi-a zis ca scapa lichid dar nu e vizibil si nu imi dau seama.. scapa doar atat cat sa piarda presiune. Eu nu stiu ce sa mai fac.. sunt novice .. nu prea ma pricep si nu prea am nici bani ca am vrut sa ma duc sa imi faca un test pe calculator pt. frana dar costa 500 de mii. Si chiar daca nu imi ieseau bine ( lucru sigur ) tot trebuia sa mai schimb ceva pe acolo. Asa ca ma gandesc sa schimb repartitorul de frana ( e 370.000 lei ). Daca are cineva vreo idee va rog sa ma ajutati ca ma chinui de mult timp.
dorucioby
Am avut aceeasi problema aproximativ. Am pus pompa dbl. circuit noua care m a tinut 3 luni e drept frana impecabila dupa care s a dus. Solutia a fost pompa fr simplu circ
dyogenes
De repartitor nu ai cum sa scapi, dacat daca vrei sa franezi pe spate cu o singura roata radmasa.gif probabil te referi la limitatorul de frana. Chiar daca limitatorul ar fi defect, rotile din fata tot ar trebui sa se blocheze. Nu stiu ce sa te sfatuiesc, eu am frana dublu circuit, pusa la punct in vara asta (doar un moft, ca mergea si inainte foarte bine), cu conducte de cupru, etriere si cilindrii noi, limitator nou, etc. Eu unul nu am avut niciodata probleme cu aceasta frana dublu circuit. Au mai fost "experti"care mi-au aerisit-o facand pedala. A intrat in regim de avarie, dar pe spate tot ca bloca rotile. Dupa ce am scos-o din regimyul de avarie, a mers din nou impecabil. Din pacate insa, schimbarea intregii instalatii de frarnare este foarte scumpa.
Daca ai pierde lichid, ai vedea foarte clar in rezervorul de plastic, ar scadea nivelul.
vi_escu
Este posibil sa nu pierzi lichid dar sa intre pe undeva aer in instalatie (la eliberarea pedalei depresiunea care apare in instalatie poate "suge" aer pa la vre-o garnitura). Ceva asemanator aveam si eu. La sugestia unui vecin am inlocuit tot lichidul din instalatie cu DOT3 de la 2+2. Acum am frane ceva mai bune dar tot nu sunt beton.
HarM
Mai baieti poate nu este topicul potrivit, dar am si eu o intrebare... Cum naiba fac sa 'degripez' suruburile alea de aerisire de la etrieri si cilindrii? Saptamana trecuta am facut franele unui prieten si in incercarea de a aerisi sistemul de franare am reusit sa rupem acel surub. Noroc ca acest lucru s-a intamplat la roata spate unde investitia inlocuirii cilindrului a fost redusa. Am auzit de la 'batrani' ca ar trebui dat niste lichid de frana pe acel surub (purja) sa se inmoaie jegu de acolo si sa incerc dupa sa il desfac, am incercat varianta asta si nu prea ajuta. Ce recomandati? solutiile degripante sunt bune??, sau dati-mi alta metoda mai simpla si eficienta daca cunoasteti. Multumesc anticipat.
mirceas
spray degripant. exista unul unguresc prin magazine care e destul de bun. eu am desfacut cu el de cand l-am luat ce inainte nu desfaceam nici cu flexul. smile.gif
vi_escu
In caz ca nu vrea sub nici o forma si ati reusit sa nu-l rupeti apelati la o solutie radicala: incalzire locala cu lampa de benzina; Al din care este facut etrierul are coeficient de dilatare mai mare decat Fe si se desface imediat (asta cu pistonul si toate garniturile scoase). Montati un aerisitor nou uns cu vaselina grafitata si periodic faceti manvre cu el (cu putina indemanare si o tubulara de 8 merge si cu masina pe roti).
Bafta.
vi_escu
Am uitat o chestie: un amic mi-a spus ca imainte de montare incalzea la rosu aerisitorul in flacara de la aragaz, dupa care il arunca in ulei de motor. Dupa racire il monta asa uleios cum era. cica nu se mai blocheaza!. Mie mi-a fost lene sa incerc.
workarea
Bun venit celui de-al o mielea topic pe acest subiect. Unele sint chiar destul de recente. Problema cu topicurile astea e ca de fiecare data discutia se reia de la zero, ca sa se ajunga treptat la informatii si sugestii din topicurile anterioare. Daca am posta in topicurile deja deschise (ceea ce implica faptul ca deja am citit ce e acolo), s-ar ajunge mult mai repede la solutii noi. Altfel, batem apa in piua si dublam informatia deja existenta, fara nimic in plus. Asta nu-l ajuta nici pe initiatorul subiectului citusi de putin.

LE: ia uite niste exemple:

http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=50372
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=5161
http://www.daciaclub.ro/https://www.daciaclub.ro/index.php?showtopic=34201

Problema ta nu seamana cu nimic de pe-aici? Nici cu primul topic? Nu vezi ca ai primit exact aceleasi informatii care apar si acolo? Te ajuta cu ceva? NU! Eu cred ca aveai nevoie sa duci discutia mai departe. Poate rogi un moderator sa-ti lipeasca topicul acolo, ti-ar fi de folos.

Ca sa nu mai zic ca treaba cu aerisitoarele blocate e chiar tutorial.
diaconuliviu
S-au dat link-uri, continuati in cel mai sugestiv din ele.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.