Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Se poate circula fara antigel,apa 130km???
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
to_the_limit
salut!



va rog frumos sa ma ajutati ca peste 2 zile trebuie sa fac un drum de 300km si binenteles cu dacia care acum si-a gasit sa faca probleme.



problema e urmatoarea:se da un bucata berlina din 99 care pierde antigel ingrozitor de mult de m-am trezit cu butoiul gol..golutz. laugh.gif



ei eu acum 2 zile am plecat la iasi sin bacau fara sa verific nivelul al antigel la ea si am ajuns cu bine in IS si dupa ce mi-am facut treaba la vreo 3 ore dupa ce am ajuns am zis sa deschid capota sa ma uit la nivelul de antigel si........surpriza butoiul gol-golutz....era sa lesin ,si m-am gandit ca am mers asa poate de la BC ..

ce crede-ti este posibil sa tina un motor 130km fata ungere..tinand cont ca io nu m-am uitat dimineata la motor si am plecat direct si e posibil ca butoiul sa se fi scurs tot de noaptea...???







apoi m-am dus la un service si ala mi-a zis ca are scurgeri de lichid si mi-a zis sa pun apa ca e cald afara si numai trebe antigel si mi-a turnat un bidon de 1,5 litri :wink: ca e ok imi ajunge pana acasa..dar sa ma mai opresc sa ma mai uit din cand in cand..



zis si facut apoi am luat si un bidon de antigel eu ca sa fiu sigur de la o benzinarie pe care l-am completat pe drum cam jumatate de litru..



ajuns ok in bc si rezolutia de la un mecanic e ca scapa pe langa elice pe la pompa ..de nu stiu care ..nu imi vine acum cuvantul poate ma jutati voi..si ca trebe schimbat capac de pompa de aia si e vreo 700k...





ei problema acum e ca daca pot sa merg cu ea asa pana la is iar, ca am examen si pot sa completez cu apa asa..din cand in cand ..



se poate merge asa cu ea sa pun apa acolo ca antigel ma seaca la buzunar va da-ti seama ...nu se intampla nimic..???
fion98
E suficient sa completezi doar cu apa, din care e bine sa ai din belsug.



Cand iti vei schimba capacul de la "pompa de apa" bagi si antigel.
Ov
se referea la pompa de apa



cel mai bine e sa rezolvi problema.



Nu s-a intamplat nimic, pt ca ai pierdut doar apa din borcan, nu ai ramas complet fara apa in motor (care, apropo' de ce ai scris tu mai sus nu are legatura cu ungerea ci cu racirea :wink: ), dar considera ca ai avut noroc.



In functie de cat pierzi, poti sa-ti iei cu tine niscaiva sticle de 2 litrii pline cu apa, si opresti din cand in cand sa verifici/completezi. Partea nasoala e ca daca iti iese toata apa din borcan, o sa traga aer in instalatie si ar trebui aerisita instalatia.



Oricum, trebuie rapid sa rezolvi problema cu pompa de apa !
to_the_limit
pai faza e de acum de cand stiu nu ajung sa mai raman cu borcanul gol..cand vad e la limita de minim cum bag bidonul de apa si bag pana se umple...acolo..





de scapat scapa mai mult am vazut cand merge motorul (de exemplu am oprit sa ma uit si picura mult mai des decat atunci cand sta pe loc..



si e adevarat ca consuma mai mult la pornire decat in mers..???



si oare chair am mers cu borcanul gol 130 km..?? biggrin.gif
paulp
parca stiam ca pina la Bacau sint 120 km :wink:



Acu fara gluma, nu efoarte grav daca nu ti s-a dus indictorul de temperatura in rosu. Oricum, capacul trebuie schimbat. Nu inteleg de ce trebuie sa vii pina la Iasi sa-l schimbi. Se rezolva la Bacau, si stai linitit pe drum. :wink:
viulian
1. De la batrani eu stiu ca nu e bine sa completezi cu apa 'rece' atunci cand motorul e cald..

2. Vei gasi probabil o viteza de mers incat temperatura la apa ramasa in motor sa nici nu creasca dar nici sa nu scada sub cat e.



Am patit-o in Bucuresti cand mi s-a spart vasul de expasiune (nu m-am prins, evident) si cand stateam la stop temperatura apei crestea vazand cu ochii, si cand mergeam in trafic se racea mama mama ! Mi se dadusera peste cap toate sistemele de referinta despre cum se raceste un motor, pana cand exasperat, am ridicat capota sa ma uit ce dracu o fi. Vas spart..



Cel mai bine te-ai imprumuta de niste bani si ai repara pentru ca sa mergi linistit; mai ales ca acum e destul de cald afara si motorul are nevoie de apa.
livicu'
rau nu e dar nici bine asa ca ar fi bine sa remediezi defectiunile sau sa ai multa apa la tine cand pleci
bogdan_o
Nu baga niciodata apa chioara in sistemul de racire. Nu faci altceva decat sa grabesti ruginirea chuiulasei. Antigelul mai are si rol de ungere a elementelor pompei de apa si protejeaza motorul. In plus, punctul de fierbere este mult mai ridicat decat la apa. Acum ca au venit caldurile, inlocuieste cat mai repede capacul pompei de apa. De stricat motorul nu se strica el asa usor. Break-ul meu a mers o zi (cam 50 km) fara ulei (se stricase pinionul ala care antreneaza pompa de ulei si nu mai urca uleiul in rampa, deci motorul nu se mai ungea) si nu a patit mare lucru. E adevarat ca la mine trebuie si setul schimbat, dar asta era o problema mai veche, dinainte de incident.
paulp
QUOTE


ruginirea chuiulasei



Nu te supara Bogdane, dar in contact cu ce rugineste aluminiu? :twisted:

Cu apa in nici un caz. :wink:
Raptoe
Oxideaza dar nici macar... eu am mer si si cu bors de la bunicamea ca ma intorceam de la tzara si pierdeam antigel etc...si sa vedetzi racire cu bors :mrgreen: apropo sunt si chiuloase din fonta dar nu la dacie la Lada parca si e bine sa fie antigel nu de alta dar prelungesti viatza la pompa de apa..asta daca vrei laugh.gif
Daddy
QUOTE
e bine sa fie antigel nu de alta dar prelungesti viatza la pompa de apa..asta daca vrei laugh.gif




La ce sa prelungeasca viata ? La un mort ?

:hohote:
Raptoe
1. nu la un porsche 944S Turbo V6 tongue.gif model 86 febletzea vietzi mele sad.gif era unu in fatza fara posibilitate de inmatriculare...1000$:cry: Si era sa ma cuplez cu el dar acu e la dezmembrari... sad.gif :cry:

2. ma refer in genera la pompe de apa...in cazul lui oricum e doar capacu...
serban_1205
QUOTE(paulp @ 26 May 2004, 17:02)
... nu e foarte grav daca nu ti s-a dus indicatorul de temperatura in rosu. ...

Salut...
Eu am facut o prostie... aveam aer in radiator si am turat motorul cam 5 minute cam la 2000 rpm, dupa ureche. Desi termometrul arata numai 60°C, totusi a iesit fum de ulei incins din motor pe langa capac. S-a vazut mai bine cand motorul s-a oprit.

Am pus apa, l-am pornit, merge, prost ca inainte dar asta e alta problema.

Intrebarea mea e daca trebuie schimbat urgent (numai?) uleiul sau mai merge si asa un timp - sa zicem cam 60 - 100 km.
marius-gabriel
pai sa nu iti fi aruncat ulei pe galeria de evacuare.
uleiul daca nu a depasit nr de kilometrii si nu e diluat cu antigel/benzina, nu ai de ce sa il schimbi.
intai schimba garnitura de la capac dar ai grija sa nu strangi tare capacul ca il strici si cu greu scapi sa nu cumperi altul.
60-100 de km poti sa mergi fara probleme.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.