Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: deteriorare relanti dupa forja
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
godaro
salutare,

am o dacie din 97 cu carburator si in ultimul timp mi se intampla acest fenomen:

-dupa ce se incalzeste f bine (o alerg la drum lung sau ma frec prin trafic greu de bucuresti) mi se buleste turatia la relanti, uneori chiar se opreste motorul (la relanti). Dimineatza cand plec merge ok, insa in trafic iar se deregleaza. gunoaie nu am ca tot timpul verific jiglerul.



Ce-i drept, n-am mai umblat la aprindere cam de multisor (de prin noiembrie). Oare de la ce naiba o fi ?
viulian
Consuma ulei ?

La mine, inainte sa-i fac segmentarea (tot din 97 e si a mea), exact asa pateam.. caci sufla ulei si imi ajungea uleiul (cateva picaturele, probabil) in carburator (prin furtunul dintre capacul de la colbutori si T-ul de la carburator).

Solutia temporara a fost sa anulez acel furtun: am pus un dop la T-ul de la carburator si din motzul acela in care se infige furtunasul initial in capacul de la colbutori am infipt un furtun de vreo 50cm care l-am strecurat cu atentie pana undeva sub motor.



Asta a rezolvat murirea motorului la semafor dupa ce timp de 10-15 minute de la plecarea de pe loc mergea impecabil. Cand se incalzea suficient uleiul incat vaporii sa poata fi impinsi in carburator, murea.
cristidb
Cred ca mai degraba e blocata clapeta pe aer cald.

Legat de furtunul ala pe care multzi il pun, nu e deloc sanatos pentru motor. In decelerari pe acolo aspira aer care se duce in interiorul motorului cu tot praful de sub mashina. Asha ca mai bine facetzi motorul cand e obosit decat sa apelatzi la metode din astea.
Raptoe
Sau tzinetzi furtunu astupat... :wink:
godaro
QUOTE


Consuma ulei ?  






eu nu cred ca (,) consuma ulei. un bidon de 4l imi ajunge fara probleme pt. 5000 km si fac schimbul. si consumul de benzina e in limite normale. ce-i drept gazele de esapament miros ca dracu, parca si a ulei putin.



si cum se poate rezolva problema asta cu uleiul in carburator ? (daca asta o fi problema) si va rog mult de tot, fara furtunele, dopusoare si alte "tuninguri". din ce cauza ar putea ajunge ulei in carb ?



motorul nu pare obosit. trage bine, suna bine, consuma ok. doar ca atunci cand se incalzeste tare are caderi bruste si aleatorii de turatie la relanti. daca fac reglajele de benzina aer si avans atunci cand apar problemele cu pricina imi stric turatia la relanti atunci cand motorul este "odihnit".



oare sa fie probleme de aprindere ?
OCEBE
mi-am batut si eu capul la un moment dat cu problema asta ptr ca si mie mi se intampla ( chiar inainte de a ajunge acasa am de urcat o panta abrupta cam de 1 km); dupa ce o las din forja, ralantiul face ca toti dracii pret de un minut dupa care isi revine; eu zic ca regimul de forja solicita suplimentar motorul ducand la o supraincalzire (mai ales a uleiului);cat motorul e turat , instalatia de racire isi faca treaba; la ralanti scade capacitatea de preluare a caldurii motorului de catre instalatia de racire a.i. surplusul de caldura se elimina intr-un timp ceva mai lung; cand se echilibreaza toata treaba asta, totul revine (sau ar trebui sa revina) la normal; in concluzie nu cred ca este un defect propriuzis.
calinp
incearca si cu alta bobina de inductie, pentru ca sunt destul de sensibile la temperatura. eventual si condensatorul
godaro
oare daca e vorba de racirea motorului, credeti ca e bine sa ma ocup indeaproape si de lichidul de racire? mai mult lichid, poate ceva special !? ceva solutii ?
OCEBE
99% ca e problema de supraincalzire; frumusetea e ca pe ceasul de apa temperatura arata bine; s-a mai discutat pe un alt topic de fenomenul de inertie termica (nu stiu cat de potrivita e denumirea) care si in cazul de fata are ceva de spus (daca cineva e doritor si este dispus la explicatii mai in detaliu le pot furniza); unele remedii (teoretice):

- radiator ulei <asta chiar ca-i teorie dar ar fi teribil de util> (si uleiul asigura intr-o oarecare masura racirea motorului);

- curatarea la interior a instalatiei de racire ( pentru o mai buna preluare a caldurii);

- vara sa se utilizeze un termostat "tropical" (sa deschida sub 80 de grade);

- trecerea de la regimul de "forja" la ralanti, daca e posibil, sa se faca cu "treceri" prin regimuri intermediare;

- reglarea carburatorului ptr. un amestec ceva mai bogat iar ralantiul ceva mai ridicat (900-1000 rot/min)
dorucioby
Scoate furtunul de la gura de la capacul culbutorilor dedesubt si se rezolva. Asa ceva am avut si eu si acum o las la relanti si o ora sa mearga ca nu se opreste
RIon
QUOTE(dorucioby @ 22 Feb 2005, 13:26)
Scoate furtunul de la gura de la capacul culbutorilor dedesubt si se rezolva. Asa ceva am avut si eu si acum o las la relanti si o ora sa mearga ca nu se opreste
*



Si ti-a luat mai bine de 8 luni sa ii raspunzi ...hehhehe....unii pierd notiunea timpului smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.