Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme de carburatie sau bujiile sa fie de vina?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Fishman
Buna tuturor!!!!Sunt nou pe aici si intai de toate va salut si poate ma ajutati si pe mine cu cateva sfaturi.Am o DACIE 1310 L an 1992 si caut sa o fac sa mearga cat mai bine posibil .Am schimbat setul motor cu unul MAHLEE bag ulei numai Valvoline ,pun piese numai de fabrica si totusi nu-mi place cum merge motorul.Are o trepidatie tare ciudata pe relanti.Mai nou acum se si opreste in relanti ...... .Motorul are acum forta fata de ceea ce era inainte dar tot nu merge rotund pe relenti ....Sa fie de la bujii?Am pus unele BRISK?! Sunt foarte confuzat si poate cineva imi spune cam ce ar putea fi?????Sa fie din carburatie din bujii ???? [FONT=Arial][SIZE=1] sad.gif
workarea
Ma gindesc ca daca ar fi din bujii s-ar manifesta cumva si in sarcina, unde zici ca trage bine. Scuza-ma, ai mai suflat si tu in banalul jicler de ralenti? Eu nu am avut probleme cu asta un an de zile, apoi, dupa o experienta nefericita cu o benzina Petrom la Mangalia (nasol-nasol!), l-am desfundat aproape zilnic. Manifestarile: identice cu ce spui tu. daca nu-i asta, cauze ar putea sa mai fie o gramada -curatat carb, reglaje, verificat aprindere, avans...
ionutz_ro23
vezi furtunul cu diuza
colombina29
Si avansul vacuumatic
adostar
Acum depinde la ce te referi cand zici rotund smile.gif. E din carburatie.
danny_b

Dupa cele spuse de tine, s-ar putea ca jiglerul de ralanti sa aiba gaura putin dezaxata fata de gaura din corpul carburatorului, din cauza ca se infileteaza prea mult .Incearca sa pui o saiba subtire la jigler si vezi cum merge.Vezi de asemenea daca nu-ti trage aer fals pe la furtune, garnituri carburator sau la servo.Verifica planeitatea talpei carburatorului cu o rigla.Bafta!
Fishman
QUOTE(workarea @ 8 Sep 2006, 14:30)
Ma gindesc ca daca ar fi din bujii s-ar manifesta cumva si in sarcina, unde zici ca trage bine. Scuza-ma, ai mai suflat si tu in banalul jicler de ralenti? Eu nu am avut probleme cu asta un an de zile, apoi, dupa o experienta nefericita cu o benzina Petrom la Mangalia (nasol-nasol!), l-am desfundat aproape zilnic. Manifestarile: identice cu ce spui tu. daca nu-i asta, cauze ar putea sa mai fie o gramada  -curatat carb, reglaje, verificat aprindere, avans...
*


Multumesc oricum pentru sfaturi dar am spalat carbuartorul de la luat zbenga.....si tot degeaba .Despre jiglorul de ralanti nici numai spun ca desi am luat unul de 1400 nou dupa ce l-am pus ......masina moare subit la ralanti asa ca acum tot cu cel vechi merg
wacko.gif
danny_b
QUOTE(Fishman @ 13 Sep 2006, 16:31)
Multumesc oricum pentru sfaturi dar am spalat carbuartorul de la luat zbenga.....si tot degeaba .Despre jiglorul de ralanti nici numai spun ca desi am luat unul de 1400 nou dupa ce l-am pus ......masina moare subit la ralanti asa ca acum tot cu cel vechi merg
wacko.gif
*



S-ar putea sa-ti fie infundat circuitul de ralanti si sa nu se alimenteze.Vezi si surubul cu arc ce regleaza dozajul de ralanti sa nu fie strins complet.Eu am gasit la o masina virful conic al surubului rupt in corpul carburatorului .Se oprea .Mai vorbim.
workarea
QUOTE(Fishman @ 13 Sep 2006, 16:31)
desi am luat unul de 1400 nou dupa ce l-am pus ......masina moare subit la ralanti asa ca acum tot cu cel vechi merg
*


Stai tu linistit. Am luat acum o luna un set de jiclere, Carfil, evident. Nou, de. Cu 2 exceptii, erau rebuturi. M-am intors la alea vechi. Mor de nervi ca n-am avut inspiratie si ambitie sa pastrez bonul, sa le montez in service si dupa aia sa ma duc la OPC. Ce-ar mai fi de zis? Probabil ca ar trebui sa iei vreo 5 seturi ca sa faci unul ca lumea.

Pe jiclerul meu de ralenti, un mecanic a practicat la virf 2 striuri cu pila si merge foarte bine. Daca pun unul nou, da in bot.
cc_silviu
Da si tu mai multe detalii...
Iti moare cumva la relanti dupa ce se incalzeste putin motorul ? Iti consuma mai mult ca de obicei ? Iti porneste greu la cald ? Da semne ca se ineaca ? Da in nas ?
Daca ai incercat tot ce ti s'a sugerat si nu ai rezolvat, ai mai putea sa incerci sa reglezi aprinderea, avans, reglat platina (eventual schimbat + reglat), verifica daca nu cumva e vreo bujie afumata, regleaza culbutorii.
Io am patit sa merg vreo 6 km cu benzina de 300 000 si la fel nu imi statea relantiul. Am schimbat toata aprinderea, condensator, platina, bobina, fise, bujii, capac delco, lulea, saiba pe jigleru de relanti, si pana la urma aveam returul infundat, si ca sa fiu sigur am schimbat si cuiu poantou.
Inceraca sa suflii cu o pompa mai energic pe conducta de retur, poate o rezolvi mai usor decat crezi...
map3tz2003
Porneste motorul si scoate fiecare fisa de la bujie in parte in timpul functionarii. Daca motorul merge cu intreruperi cand scoti o fisa insemna ca bujia respectiva lucreaza...daca merge la fel schimbi bujia.
De asemenea daca simti scantei cand scoti fisa...schimb-o ca insemna ca da scantei aiurea. Incearca sa relgezi si avansul pentru ca s-ar putea sa apara si de acolo trepidatii...de la carburator nu prea vad de ce sa trepideze(poate de la lipsa aerului).Spor la treaba si daca mai imi vine vreo idee iti zic smile.gif
Fishman
QUOTE(cc_silviu @ 14 Sep 2006, 00:44)
Da si tu mai multe detalii...
Iti moare cumva la relanti dupa ce se incalzeste putin motorul ? Iti consuma mai mult ca de obicei ? Iti porneste greu la cald ? Da semne ca se ineaca ? Da in nas ?
Daca ai incercat tot ce ti s'a sugerat si nu ai rezolvat, ai mai putea sa incerci sa reglezi aprinderea, avans, reglat platina (eventual schimbat + reglat), verifica daca nu cumva e vreo bujie afumata, regleaza culbutorii.
Io am patit sa merg vreo 6 km cu benzina de 300 000 si la fel nu imi statea relantiul. Am schimbat toata aprinderea, condensator, platina, bobina, fise, bujii, capac delco, lulea, saiba pe jigleru de relanti, si pana la urma aveam returul infundat, si ca sa fiu sigur am schimbat si cuiu poantou.
Inceraca sa suflii cu o pompa mai energic pe conducta de retur, poate o rezolvi mai usor decat crezi...
*


Uite cum sta problema!Intai de toate am aprindere electronica ptr ca e mult mai eficienta pe timpul ierni si am considerat ca e mult mai utila asa ca in aceasta situatie nu mai are nici un efect platinile si condesatorul.Am facut si smecheria aia cu fiecare fisa si intradevar era capul de delcou fisurat.....l-am schimbat si tot la fel merge......am deja facut pe jiglorul vechi un sant in cap dar acest lucru face sa ''manance '' mai multa benzina .asa mi-au spus unii.Intr-un final am mers pe la un alt meserias si mi-a spus ca s-ar putea sa fie infundat carburatorul inauntru .....pe niste trasee ceea ce ma duce automat la a cumpara unul nou?????Sau SH nici nu stiu ce sa mai zic sad.gif sad.gif Cred ca am sa incerc si aceasta varianta .
diaconuliviu
Daca dai o cautare vei gasi ca nu neaparat va trebui sa cumperi alt carburator.

Cauta "supa carburator" si dai de un topic interesant.
Giurisici Fabian
mersul neregulat apare si din cauza ca trage aer fals pe undeva eu am montat la o dacie o aprindere electronica si omul a venit ca nu merge bine am verificat tot si am vazut ca atunci cand impingeam axul clapetei de acceleratie in fata spre radiator mergea bine iar cand il impingeam spre baterie mergea neregulat motorul si dadea sa se opreasca
i-am schimbat axul cu clapeta si bucsele de teflon si mergea ceas dupa
mihai0070
Ca tot vorbim de aer fals ... se poate monta filtru de aer sport pe nova ... sa renunt la carcasa filtrului... care ocupa loc inutil in motor... si o sa fac si o poza cred ca este cam ineficienta ... ca trage aer peste tot la mine ...
cc_silviu
carburatorul poti sa il speli bine si gata... astea nu se strica cu una cu doua...
1 Poti sa il desfaci si sa speli cu benzina sau diluant dupa care sa il bagi sub jet de apa sa nu ramana urme albe.
2 Poti sa il desfaci si sa il lasi o noapte in decarburol sau decarbosolv dupa care iar il clatesti bine cu jet apa
3 Sau mai poti sa il desfaci sa separi partile metalice de cele de plastic, cauciuc sau alte materuiale. Iei tot ce e metalic si asa cum spunea diaconuliviu, le bagi intr'o oala cu apa si detergent de vase si le pui la fiert cam 40 de min, dupa care iar le clatesti sub jet de apa.

Si o sa ai un carb nou

daca tot il desfaci schimba si pomba de sprit, bucsile de teflon, eventual verifici (schimbi dupa caz cuiu poantou) si gata, il reglezi si ai scapat de problemele de carburatie pt o perioada de timp.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.