Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Surub prindere roata de rezerva gripat
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia SuperNova > Probleme tehnice - Dacia SuperNova
lancerEvo
zilele trecute am facut pana, si cand sa schimb roata am constatat cu bucurie ca nu pot scoate rezerva pt ca surubul de prindere este intepenit, am dat pe el cu spray degripant, l-am ciocanit si nimic, ma ajuta cineva cu ceva solutie!
p.s. din 2002 de cand am masina am desfacut roata de rezerva doar odata sa vad daca ii ok presiunea!
router
-si la mine sa intamplat la fel, am incercat sa-l degripez dar degeaba nu a mers
-asa ca am fost la magazinul Dacia din Mihai Bravu, am dat parca 200 de mii pe intregul sistem si l-am montat nou pe masina (am taiat vechiul surub inainte)
-dupa ce l-am montat am dat cu vaselina pe noul surub tocmai sa previn aparitia ruginii (iar daca faceam asta si la vechiul sistem probalil ca nu intanpinam aceasta problema niciodata)
colombina29
QUOTE(lancerEvo @ 9 Sep 2006, 19:01)
p.s. din 2002 de cand am masina am desfacut roata de rezerva doar odata sa vad daca ii ok presiunea!
*



Pai nu puteai sa faci presiunea fara sa dai roata jos?
lancerEvo
nu aste era ideea! si oricum nu.. ca valva era in sus!
router cum ai dat jos vechiul sistem???
pastrama
A taiat surubul.
cristidb
Surubul asta si sistemul de prindere a rezervei au fost proiectate de un "mare inginer". Eu le-am scos de la inceput. Tin roata in portbagaj.
router
QUOTE(router @ 9 Sep 2006, 23:04)
-si la mine sa intamplat la fel, am incercat sa-l degripez dar degeaba nu a mers
-asa ca am fost la magazinul Dacia din Mihai Bravu, am dat parca 200 de mii pe intregul sistem si l-am montat nou pe masina (am taiat vechiul surub inainte)
-dupa ce l-am montat am dat cu vaselina pe noul surub tocmai sa previn aparitia ruginii (iar daca faceam asta si la vechiul sistem probalil ca nu intanpinam aceasta problema niciodata)
*




QUOTE(lancerEvo @ 10 Sep 2006, 01:52)
nu aste era ideea! si oricum nu.. ca valva era in sus!
router cum ai dat jos vechiul sistem???
*



200.000 mii rol
Batrânul
Mai (tragi)comic este ce mi s-a intamplat mie ieri.
Am scos roata de rezerva fara probleme - ultima data cand am umblat la ea am uns bine cu vaselina surubul cel buclucas ... ceea ce ii sfatuiesc si pe altii sa o faca.
Am scos prezoanele de la roata stanga fata si surprize-surprize ... nu vrea sa iasa roata de pe butuc - intepenita complet. Mi-a fost teama sa folosesc un baros mai mare ca sa nu cada masina de pe cric. Poate sa-mi dea cineva o sugestie (in afara de mersul la sevice) ?
lancerEvo
fa rost de un crocodil(cric de ala hidraulic) si apoi cu un baros lovesti in cauciuc da din interior... si trebuie sa iasa... da cu ceva spray degripant pe gaura din mijloc a jantei!
Xplode
Taiat surubul cu flexul si inlocuit. La un amic numai asa a mers si credeti-ne ca ne-am chinuit 3 oameni cu ceva forta in maini.
Pulsar
M-am confruntat si eu cu problema asta si am rezolvat-o in felul urmator. Am dat cu un ciocan intr-un cap de surubelnita pusa pe unul din canturile surubului, am folosit si spray special. Dupa cateva lovituri a inceput sa se miste surubul, acum am rezerva in portbagaj.
cristidb
QUOTE(Batrânul @ 11 Sep 2006, 11:54)
Mai (tragi)comic este ce mi s-a intamplat mie ieri.
Am scos roata de rezerva fara probleme - ultima data cand am umblat la ea am uns bine cu vaselina surubul cel buclucas ... ceea ce ii sfatuiesc si pe altii sa o faca.
Am scos prezoanele de la roata stanga fata si surprize-surprize ... nu vrea sa iasa roata de pe butuc - intepenita complet. Mi-a fost teama sa folosesc un baros mai mare ca sa nu cada masina de pe cric. Poate sa-mi dea cineva o sugestie (in afara de mersul la sevice) ?
*



In cazul asta pui prezoanele la loc, dar nu le strangi, le lasi slabite 1-2 mm. Lasi masina pe roti, tragi frana de mana la capat, cuplezi treapta 1 si ridici usor ambreiajul pana auzi poc. Asa se scoate o roata intepenita. wink.gif
klaus
QUOTE(cristidb @ 11 Sep 2006, 11:14)
Asa se scoate o roata intepenita.  wink.gif
*
Daca e pe fata tongue.gif
cristidb
Nu conteaza unde e roata. Singura conditie e sa tina bine frana de mana. Oricum la SN nu se intepeneste roata spate.
Batrânul
Multumesc cristidb. Am sa incerc metoda cu frana de mana trasa pana la capat, cuplez treapta 1 si ridic usor ambreiajul "pana aud poc", pentru scoaterea rotii fata intepenita.
In prealabil am sa dau si cu spray degripant pe gaura din mijloc a jantei, cum zice lancerEvo
mai sus.
george tur
eu am fost patit la o nova care am avuto ca sa re zolv problema am cumparat tija filetata [deaia galvanizata este foarte buna ca nu rugineste se gaseste la magazinele rocast ] am bagat piulita contra si leam nituit lam bagat pe dedesupt cu piulita prin portbagaj acum la sn cand am luato acelasi lucru am facut o cheie de 17 mai trebuie wink.gif
george tur
roata intepenita se desfac suruburule se toarna apa cuun pompier si pe ex siintre janta si disc dupa ce fumezi o tigara poti sa bati usor cu un ciocan in janta sau cauciuc [am patito]
VladG
Pentru a scoate (si pune la loc) roata de rezerva, in caz de surub blocat se poate folosi cricul din dotare.
Se impinge in sus grilajul care tine roata, pana scapa de urechea atasata de surub.
Se coboara apoi cricul.
Eu folosesc metoda asta de vreo 3 ani decand s-a blocat surubul in urma unui accident.
By the way, asa se si fura rotile de rezerva la Nova/SNova sad.gif
Xplode
QUOTE(george tur @ 11 Sep 2006, 18:56)
eu am fost patit la o nova care am avuto  ca sa re zolv problema am cumparat tija filetata [deaia galvanizata este foarte buna ca nu rugineste se gaseste la magazinele rocast ] am bagat piulita contra si leam nituit lam bagat pe dedesupt cu piulita prin portbagaj  acum la sn cand am luato acelasi lucru am facut o cheie de 17 mai trebuie wink.gif
*



I-MI pare rau ca inca se mai blocheaza prinderea. No comment! radmasa.gif
madkat
in primavara am avut aceeasi probl la fosta mea supernova - am rezolvat-o mult mai putin violent:

am desfacut cele doua suruburi de prindere a dispozitivului de traversa de sub bara (fara a da bara jos se poate mai greu dar nu imposibil) - iar apoi dupa o zi si o noapte de baie in lichid de frana s-a degripat acel surub (nu cu coarba ci fortat oleaca cu o menghina)

apoi scaldarea in vaselina de rigoare si remontare

bafta
lancerEvo
pb la mine ii ca de la atata fortzat a inceput sa patineze coarba in locasul special... cand o sa am timp jos cu el si altul nou pe lista biggrin.gif
neroo
salutare!

nu am cuvinte sa-mi exprim furia fata de acel sistem de prindere a rotii de rezerva de-a dreptul IDIOT . M-am chinuit o ora in frig , cu injuraturi si mult degripant sa-l desfac . Probabil MARELE INGINER de la Dacia care a proiectat sau mai bine zis nu a proiectat acest sistem nu tinea prea mult la mamica lui ...intrucat aceasta a intrecut-o pe Alina Plugaru fara sa faca prea mare lucru ....a c***t doar un smarc cretin . Pace tuturor si multumesc Celui de Sus ca l-am defacut ca aftfel inghetam langa masina ....sau ma rog asa zisa masina .
vladut88
ia desfal ungel si tu odata la 2 luni ca nu e greu
dan supernova
salut cu ma zis si colegu de ma isus ungel si nu o sa mai ai probleme si am abut probleme de genu asta si sa rezolvat cu vaselina multa smile.gif
Relu_GTT
la mine e uns cu vaselina si merge usor
@neroo daca dadeai pe surub din timp cu niste vaselina nu aveai probleme
Maskatu
QUOTE(neroo @ 28 Dec 2009, 19:54)
salutare!

nu am cuvinte sa-mi exprim furia fata de acel sistem de prindere a rotii de rezerva de-a dreptul IDIOT . M-am chinuit o ora in frig , cu injuraturi si mult degripant sa-l desfac . Probabil MARELE INGINER de la Dacia care a proiectat sau mai bine zis nu a proiectat  acest sistem nu tinea prea mult la mamica lui ...intrucat aceasta a intrecut-o pe Alina Plugaru fara sa faca prea mare lucru ....a c***t doar un smarc cretin . Pace tuturor si multumesc Celui de Sus ca l-am defacut ca aftfel inghetam langa masina ....sau ma rog asa zisa masina .
*


Nu este deloc un sistem idiot. Super nova nu este singura masina cu acest sistem al rotii de rezerva, creat pentru a usura efectuarea unei pene. Probabil ca nu ai mai umblat niciodata la roata de rezerva. Daca ai fi desfacut macar de 2 ori pe an si ai fi uns cu vaselina sau ai fi dat cu degripant, cu siguranta s-ar fi desfacut imediat. Eu la maxim 2-3 luni, scot roata de rezerva, dau cu degripant pe acel surub care strange cusca, si verific ca rezerva sa aiba in ea 2,5 atmosfere. In caz ca se desumfla in 2-3 luni, sa ramana sigur cel putin 2 atmosfere.
C a t a l i n
Nu e un sistem idiot, dar pe aproape.

-nu protejează în niciun fel anvelopa
-în timp se umple de noroi, iar la montare pe prezoane, dacă nu e curățată de stratul de noroi întărit, se comportă precum una descentrată
-accesul la ea nu e tocmai facil - gândește-te că o femeie nu va putea să o desfacă cu ușurința cu care ai face-o tu
-o femeie nu va desface la 2-3 luni roata de rezervă, doar așa, ca să ungă un șurub... în plus la orice alt sistem acest lucru nu e necesar.
-spațiul salvat din portbagaj este identic cu cel de la Logan, numai că acolo roata e perfect conservată, și mult mai ușor accesibilă.
-dacă nu ai rezervă, zăngăne cușca aia de o ia dracu, plus că riști să sară din cârlig, și să o târăști pe asfalt. Și mai interesant devinde dacă dai cu spatele...
neroo
salutare !

Nu am scris ce am scris doar asa , ca sa ma descarc de nervi....ci am toata convingerea ca aia de la Dacia si-au batut joc . Nu ma asteptam de la o masina asa ieftina sa fie limuzina ci doar un mijloc modest de transport ...dar la cate probleme face , parerea mea despre aceasta "creatie" este irevocabila ....si slava Domnului am bagat bani in ea ca sa o intretin ...dar degeaba ....face probleme cu duimul....abia astept anul 2011 sa o duc la Rabla ....asa cum este ea ....ca la vanzare in momentul de fata nu cred ca iau atata pe ea ....ce sa mai vorbim ....pamant de flori .Numai bine!

Si sa fim seriosi la 2-3 luni ar trebui sa o verific , sa o ung , sa o chituiesc ca rugineste de numa , sa-i astup noile gauri prin care intra ploaia , sa curat senzori .....etc. dar ce ??? e bicicleta ??? la ce alta masina din 2001 stai atata de capul ei????


si daca-i faceau un locas in podeaua portbagajului din care puteai sa o scoti curata si de altel foarte usor .....ce era? mai adaugau 2-3 milioane la costul masinii pentru plusul de tabla excl.gif
quick
neroo ai cea mai mare dreptate, acelasi sentiment am fata de masina asta, cu toate ca nu am bagat o droaie de bani in ia, dar nici nu ma pot lauda cu ia si tabla i varza.
ie vai si amar de ia masina, nu se comporta cu o masina din anul 2000 ci mai degrama cu una din 1990.

on topic ma bucur ca mi-ati amintit de surubu ala, de cand l-am dat jos acu vreun an nu am mai umblat la el cred ca dupa revelion ma apuc din nou de dat bara jos de desfacut surubele si de rectificat surubu respectiv:)). sper sa nu fie nevoie.

deci cine aveti probeme cu surubu ala incercati sa dati roata jos cum puteti cu cricul cum arata cineva mai sus desfaceti bara sparte desfaceti cele 2 surube ce strange tot mecanismul si dat jos de pe masina ie mult ai usor de desfacut dupaia dati cu degripant la montaj.
Sudsemnatu
pentru a forta desfacerea surubului ala de tine roata de rezerva...ce mai pot folosi in afara de coarba? ca dintii aia nu sunt tocmai drepti si scapa de pe sant.
aveti idee?

Dar daca tin roata in portbagaj imi mananca juma de portbagaj. o sa incerc sa il remontez( asta daca reusesc sa il demontez). Mersi mult

Daca nu ...ii rog pe baietii de la vulcanizare cand o sa montez rotile de vara.
serviccom
QUOTE(VladG @ 12 Sep 2006, 11:30)
Pentru a scoate (si pune la loc) roata de rezerva, in caz de surub blocat se poate folosi cricul din dotare.
Se impinge in sus grilajul care tine roata, pana scapa de urechea atasata de surub.
Se coboara apoi cricul.
Eu folosesc metoda asta de vreo 3 ani decand s-a blocat surubul in urma unui accident.
By the way, asa se si fura rotile de rezerva la Nova/SNova sad.gif
*



Pai ce spui tu e acelasi lucru cu a dezumfla roata si in cazul asta poti scoate carlligul ala de acolo. Gresesti, roata nu se fura daca surubul ala e strans bine, daca te uiti mai atent in cazul in care strangi surubul ala bine, vine si nu mai permite carligului sa il ridici, dar roata trebuie asezata bine pe liftul ala ca sa il strangi bine, altfel nu se poate sigila carligul ala.


21 Feb 2010, 20:28:
Pentru cei care au pus roata in portbagaj, in momentul cand o schimbati, o bagati plina de noroi sau mizerie in portbagaj? Mi-as pune latul de gat daca as face asta.

21 Feb 2010, 20:48:
E, eu am patit alta poveste. Dupa ce am vopsit masina inclusiv portbagajul, am observat ca pe langa capul surubului de la roata de rezerva nu era bine vopsit si se vedea pe langa decupatura din mocheta. Am luat o pensula si am dat bine, nu prea prindea bine asa ca am dat de mai multe ori. Pana la urma a prins, dar cand am vrut sa desfac roata de rezerva peste vreo trei zile am observat ca era intepemit surubul, fapt care mi se parea dubios pentru ca umblasem de curand la ea si mergea foarte usor. Cand ma uit pe jos, surpriza, filetul surubului era plin de vopsea intarita bine. Am innebunit, am curatat cu peria de sarma cat am putut, am mai rasucit un putin cate putin si am curatat cat s-a putut, apoi am inceput sa il defiletez, o tura il defiletam, 2 ture il filetam la loc si tot asa cateva ore de am muncit ca dracu de nu mai puteam am reusit sa il scot pana la urma. L-am curatat cu o perie rotativa, a iesit ca nou, l-am gresat si montat la loc. Asta era acum un an, iar acum vreo 2 saptamani cand am fost sa echilibrez rotile, am vrut sa echilibrez si roata de rezerva si sa ii fac pana ca se dezumfla mereu si surpriza surubul merge ca uns.
Mentionez ca am folosit vaselina grafitata care dupa parerea mea isi face treaba. Masina de cate ori o spal, dau cu jetul si pe roata de rezerva sa se mai spele praful (noroi nu are de unde), si sa se mai spele si praful de pe acolo, iar apa ajunge din abundenta pe acel surub, iar vara o spal cel putin o data pe saptamana si probleme nu sunt cu surubul ala.
Roata e montata cu grija de mine sa vina cu valva in jos si spre spatele masinii.

Pentru cei care au surubul ala gripat eu zic sa puna degripant prin portbagaj pe langa capul surubului ca sigur se duce si pe filet si sa insiste de cateva ori cu rabdare ca daca nu s-a degripat si se insista se strica locasul unde intra cheia de roti si mai greu se desface la urma.
Parerea mea e ca e un sistem bun si inginerii aia s-au gandit ei si la antifurt biggrin.gif
Relu_GTT
acolo unde este e bine asa ca daca era in portbagaj cum e la logan si alte masini si ai portbagajul plin cu bagaje trebuie sa scoti o gramada din bagaje, ca sa poti lua roata, din portbagaj poate fi mai usor de furat, ba poti baga roata murdara de ceva si sa miroasa in portbagaj, etc
daca surubul ala este putin uns se desface fara probleme
Maskatu
O sa o scot si eu zilele astea sa ii verific presiunea si sa mai "degripez" minunatul surub. Era o idee daca acopeream cumva acea cusca cu tabla, dar sus la contactul cu portbagajul tot nu facea contact "ermetic". Ma rog, daca ai la dispozitie sculele si materialele potrivite, poti sa acoperi cumva cusca, astfel incat sa nu mai fie predispusa intemperiilor roata de rezerva.
Relu_GTT
o data pe an daca e dat cu degripant si apoi vaselina pe surub e suficient,
eu nu l-am uns deloc, ca avea niste vaselina pe el cand am cumparat masina si se desface si acu fara probleme
Sudsemnatu
dar faza cu cricul merge? e ok? pe mine nu ma intereseaza rezerva, poate sa o fure ca oricum e coapta si e montana. Doar in caz de pana pana la prima vulcanizare sa o folosesc
Maskatu
Pai ai pierdut cheia aia speciala? Poti sa incerci cu coarba sa vezi daca merg "dintii" aia astfel incat sa invarti surubul care tine cusca rotii de rezerva. Daca nu, trebuie sa faci o improvizatie.
costinn
a patit un prieten la fel si a taiat surubul
Maskatu
Cred ca se pot gasi totusi niste solutii mai practice.. eventual dai cu degripant inainte si incerci cu o surubelnita mai sanatoasa. O pui pe caneluri si cu atentie, din aproape in aproape desurubezi. Eventual dezumfli roata, ca sa nu mai trebuiasca sa desfaci mult surubul. Acum depinde cum ai pus roata in cusca... cu exteriorul (ventilul) in sus sau in jos, ca daca l-ai pus in sus... nu mai poti sa dezumfli.
Bogyciu
Ia incearca sa desfaci surubul ala cu o surubelnita si ne poveststi apoi ce s-a intamplat smile.gif
dizzy
Sistemul ala nu-i asa de rau:
-Poti sa scoti roata de rezerva fara sa scoti bagajele din portbagaj.
-Roata nu are nici o problema daca e innoroita ca doar e roata, nu camasa de matase sau rochie de mireasa
-Poti oricand sa ii pui un sac de plastic daca te deranjeaza ca-i murdara
-Nu pute in masina daca ai calcat in vreo urma de catel
Dezavantaj:
-O data la doua luni trebuie sa ungi un surub, oare cat de greu e sa scoti roata de rezerva de acolo, o montezi pe masina, pui alta in locul ei, cureti
un pic, ungi surubul, ii tragi un prezervativ pe el si gata.
De cand a trebuit sa scot roata de rezerva dintr-un portbagaj plin de bagaje am inceput sa apreciez mai mult sistemul de la SLZ.
La fel, de cand mi-a cazut zapada in contactele de la geamurile electrice de pe portiere am inceput sa apreciez contactele de pe consola centrala.
Maskatu
@dizzy: bine punctat!
@Bogyciu: nu am zis ca am incercat, era doar o idee. Se pot incerca multe metode, nu repede in garaj, pune mana pe flex si taie surubul, sau suportul.
Bogyciu
Cand am schimbat prezoanele am avut proasta inspiratie sa fac si schimb de chei cu cel de pe masina caruia le luasem (Logan, cu cap la cheie 17)... Am ramas fara cheie pt rezerva si am avut mare noroc ca nu am facut pana (cam 1an jumate) iar intr-o zi cand ma plictiseam am zis sa scot rezerva sa o mai curat, dupa ce am indoit absolut tot ce intra in fanta aia m-am lasat pagubas. Mi-am facut pe cheia de Logan "cuiul" ala jos dintr-un burghiu rupt si se pare ca e ok.
Maskatu
Depinde cat de tare strangi surubul... biggrin.gif
kork
Am patit-o si eu cu surubul blocat si am reusit sa scot roata de rezerva cu metoda cricului. Multumiri celor care au mentionat-o.
Problema e ca la magazinele de piese Dacia 9si nu numai, nu se mai gaseste piesa/ansamblul cu pricina).
Aveti idee pe unde as mai putea gasi? (sunt din Buc.)

Multumesc!


27 Sep 2011, 10:53:
Am gasit in targul vitan. Ms.
vad_sunete
innoiesc si eu topicul. si mie mi se blocase surubul ala pacatos. l-am inecat in degripant si degeaba. am luat un spiral de 12 si o bormasina si i-am dat in cap. dupa 2 minute a cazut singur. cand am vazut cum arata surubu dupa ce l-am dat jos cred ca imi crestea barba si tot nu il desfaceam. biggrin.gif
iulian.bisty
Eu la mine la masina am dat cu putina vaselina si bagat un varnes pe surub pana sus si de cate ori am desfacut a fost putin mai greu dar s-a desfacut .
razvan_calarasu1978
eu am taiat suportul, am cumparat o tija filetata de M12 am indoit-o cu autogenu in capat cat sa prinda grijaju, am bagat-o pe gaura ramasa goala iam pus o saiba mai mare si iam pus piulita fluture si de cate ori am nevoie merge foarte usor pentru ca nu mai este rugina pe el fiind in portbagaj.
s0rinu
Eu am înlocuit astăzi doar surubul am pus unul normal de 17 acum pot să îl desfac si cu tubulara de la roți mult mai ușor .
vladut88
Schimbal cu unu de duritate 10,9 sau 12,9 asta care il ai de 8,8 cand il desfaci daca e mizerie se buleste filetu e moale
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.