Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Problema electrica,help needed
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
to_the_limit
Salut,aseara am facut un drum de 120km noaptea si am observat cateva anomalii la masina mea,dacia an 98.
Mai exact atunci cand eram la relanti cu faza scurta intentsitatea becurilor la bord si a celor de pe far era mai scazuta.Aceasta crestea odata cu actionarea pedalei de accelerare.In acelasi timp era si un palpait al acestora in ambele situatii.
Apoi am accelerat pe loc cu farurile aprinse si se auzea un suerat(am inteles ca poate proveni de la alternator),suerat care disparea atunci cand acceleram cu farurile stinse.
In mers uneori in tr-V cand aveam 2600-3000 de ture chiar palpaiau farurile si luminile la bord,cand scadeam treapta nu se mai intampla asta.Si pe faza lunga si pe faza scurta mentionez ca la fel faceau.Pe masina am un radio cd de 4x45 cu 3 boxe pe spate,in caz ca conteaza care a fost pornit tot drumul cu volumul la jumatate.Acul la baterie sta fix pe minus in aceste conditii si cu scurta aprinsa.
Si ultimul lucru,poate nu are legatura dar eu doresc sa-l mentionez,acul la apa cand mergeam cu viteze de 100-120 km/h in tr-V statea exact la limita unde se termina rosu acela si e aceea pauza cu dungi albe sppe pericol,dar nu depasea zona 85 grade cred.Nu e pe indicator scris 85 grade dar asa cred ca e limita.
E normal sa fie asa?
Cand dadeam in tr-4 sau Tr-3 ca urc deal ceva sau in orase scadea acul la jumatatea scalei.




mihai0070
Pai cu bateria banuiesc ca ai o problema la alternator...cred ca s-au ars diodele nu este mare belea se schimba .... alternatorul clasic are 6 diode fiecare costa 25000 deci 150.000 un pistol de lipit si gata... acul o sa stea iar bine...
si mai poti face un test... porneste masina si scoate borna de la baterie... ea trebuie sa mearga ....aprinde toti consumatorii si daca da se opreste sau luminile scad drastic inseamna ca s-au ars puntile...schimba-le si gata ... asta o sa fac si eu sambata... am aceasi problema... bafra... aaa si al faza cu apa daca nu a trecuta de 85 grade ce are este ok...parerea mea...
roland
QUOTE(mihai0070 @ 13 Sep 2006, 09:54)

si mai poti face un test... porneste masina si scoate borna de la baterie... ea trebuie sa mearga ....aprinde toti consumatorii si daca da se opreste sau luminile scad drastic inseamna ca s-au ars puntile...
*



Si daca nu erau arse poate o sa se arda cand scoti borna de la baterie. Nu mai invata pe altii prostii. Borna de la baterie nu se scoate cu motorul mergand. Citeste pe forum mai atent si o sa vezi.
Ah, ca poti zice ca tu ai facut si nu s-a intamplat nimica rau... se intampla.
mihai0070
Asa se verifica doar puterea alternatorului nu se poate arde...el incarca bateria ... daca tu scoti borna nu mai are ce incarca...daca releul este ars iti fierbe bateria ... vecinul meu este mecanic de 30 de ani ai nu facea asa ceva pe masina mea sau a lui daca exista risc de ardere...alternator...
ca sa nu mai creez discutii .... sunt de acord si cu ceea ce spui nu ... ca se poate arde ... desi nu vad cum...
bygy007

[.....]
totul despre alternator si repararea lui




http://www.daciaclub.ro/index.php?showtopi...92&#entry496492
KidTx
salut

sa nu mai deschid alt topic si io am cam tot aceiasi problema...cand accelerez intensitatea lumini creste simtitor atat la becurile de la bord cat si la faruri.cand o las la relantiu palesc f mult. mad.gif

daca aptind luminile din interior (plafoniera) si pun avariile acestea pulseaza dupa avarii "cand avariile sunt stinse intensitatea lumini creste si invera" ARATA CA UN POM DE CRACIUN 251.gif

cum pot stabiliza sa nu mai am caderi asa mari de tensiune ????ce poate fi???

rugaciune.gif multumesc mult









cc_silviu
E de la puntea de diode.
Se desface alternatorul, se scoate puntea, se desface, se verifica fiecare dioda (cu un bec, sau cu un voltmetru. Dioda lasa sa treaca curent intr'un singur sens. Daca nu se intampla asa, inseamna ca dioda e arsa. Defapt puntea aia de 6 diode iti transforma din ca in cc.), se cumpara la de la magazin diodele care le ai arse (atentie ca sunt de 2 tipuri, cu plus pe mijloc, sau cu minus pe mijloc, verzi sau rosii), se inlocuiesc, se leaga firele la locu lor si se monteaza puntea la locu ei.
Daca tot umblati pe la alternator e bine sa schimbati si periile.
Ai grija cand scoti puntea de diode sa nu rupi unul din firele alea de cupru de la bobinaj. Io asa am patit si nu stiam de ce nu incarca calumea.
O dioda de 25A - 4lei
O punte de diode pt cei mai puturosi - 130 - 150 lei
Set de perii - 6lei

Daca nu ma insel o dioda arsa cauzeaza o cadere de tensiune de 6A

Spor la treaba
fnp
Incercati sa schimbati intai periile colectoare (carbunii) si sa verificati intinderea curelei. E cel mai ieftin si mai simplu. Am avut aceeasi problema si dupa ce am balaurit pe la releu si legatura la masa am gasit carbunii uzati "la blana". Daca bateria a apucat sa se descarce putin nu o sa vedeti imediat imbunatatirea incarcarii la relanti. Trebuie sa faceti un drum mai lung sau sa puneti bateria pe redresor.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.