Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: martori bord ...
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mihai0070
Salut azi dimineata cand am venit la servici am vazut pe bord ca martorii de APA, ULEI, si (!) lipsa lichid de frana clipesc intermitent asta doar cand stau la semafor si masina la relanti... cand plec de pe loc nu mai clipesc ....cand opersc iar incepe sa clipeasca...
Masina este o NOVA GT din 97 a mai patit cineva asa ceva ....
vi_escu
Verifica presiunea la ulei.
mihai0070
pai se aprindea si ( ! ) frana si apa daca nu am presiune ulei ....???????? si nu stau aprinse ..... functioneaza intermitent....
roland
(!) este o alerta si se aprinde cand

- placutele de frana sunt uzate (daca ai martor pentru asa ceva)
- cand pompa de frana e in avarie
- cand nu ai presiune la ulei (se aprinde deodata cu becul de ulei)

Asa ca verifica presiunea la ulei si, daca este, ai eliminat o cauza. Poti verifica si sa nu fie uleiul subtiat sau prea putin.
Ceea ce e adevarat e ca apa nu are legatura, daca temperatura ei este in limite.
Nu stiu daca ai sau nu indicatori de presiune ulei si temperatura apa. Daca ai, urmareste-i si vezi ce indica.
Daca totul e ok, poate fi si ceva problema electrica.
diaconuliviu
Da, explicatia e ca daca temperatura apei creste si avaria se aprinde, nu ramii neaparat fara ungere, dar lipsa ungerii duce la supraincalzire. Sint niste diode care fac asta. Iar acel (!) este supliment de indicare a avariei, exact cum spune roland.
mihai0070
Deci la mine se aprind intermitent (!)avarie si apa ai ulei repet intermitent ca , culoarea galbena a semaforului si asta numai cand masina sta la ralanti .... cand pornesc nu mai face asa.... si pana la urma semnul (!) cand se aprinde cand ai probleme cu lichidul de frana cu apa cu uleiul sau cu toate ....
tatabobu
Asta inseamna ca
1. uleiul tau e suficient de uzat incat sa trebuiasca sa-l schimbi, sau
2. ai ramas cu prea putin ulei si trebuie sa completezi.

Eu pariez ca n-ai mai schimbat uleiul de nu-stii-cand
diaconuliviu
Da, domnule, cind ai presiune mica la ulei se aprind TOATE. Acel "intermitent" de care spui e oarecum in ritmul motorului la relanti.
Ai:
pompa uzata
supapa bila detarata sau cu mizerie lasind sa scape ulei
ulei prost
relanti prea jos
nivel ulei mic
lagare uzate.
mihai0070
pai pompa de ulei stiam ca se verifica daca scoti capacul ala pe unde pui ulei si daca motorul merge la relanti trebuie sa in sus ulei atunci este ok pompa (la mine arunca de nu se poate ulei la tacheti) uleiul este de 3500 km in masina intradevar este un ulei romanesc nu foarte bun si poate deasta...(totusi nu este cam repede 3500 km...) acum am fost la masina ai am scos papucul din sonda de ulei si nu se mai aprinde nimic nici bec ulei (lucru normal) nici bec apa nici avarie ... nu se mai aprind nici cand pun contactul sa fie oare un scurt undeva ...
workarea
Sint sigur ca s-a mai discutat, dar: uleiul romanesc nu ca nu e "prea bun", e chiar mizerabil. 3500 km inseamna foarte mult pentru el. Ia pe degete o picatura de pe joja si convinge-te. Mai e o chestie: chiar si uleiurile foarte bune au viata mai scurta intr-un motor de Dacie. Ar fi bine sa le schimbi pe la 5-6000 km. D-apoi uleiul romanesc! Orice mecanic iti va recomanda sa-l schimbi la 2000 km (de unde si ideea ce, de fapt, te costa mai mult sa mergi cu ulei ieftin si prost). In fine, cred ca ai prins ideea.

Si un pic off topic: am vazut prin Carrefour cel mai ieftin ulei: No. 1 se cheama (marca de supermarket). Este la bidoane de 5 l, albe. Bidoane ca alea de apa minerala! Numai bun de bagat in praguri, fara remuscari.
diaconuliviu
A, mai adaug o posibilitate: benzina in ulei, caz in care pute a benzina; asta din cauza amestec bogat, nivel mare in CNC, filtru aer supercolmatat, soc tras permanent sau blocat inchis, aprindere proasta, membrana pompa fisurata, etc.
mihai0070
Si daca ar fi benzina in ulei ... cum scap de ea... de si nu cred ca este ca eu merg pe gpl...
workarea
Elimini cauzele si schimbi uleiul. Dar tu zici mergi pe GPL.

Schimba uleiul, oricum, nu ai de ce sa mai amini. Si pune un ulei bun, ca pe ansamblu nu iesi mai scump.

LE: vezi ca diacolnuliviu nu iti spune ca ai toate acele probleme, cum am impresia ca ai inteles, ci una sau mai multe dintre ele.
Giurisici Fabian
mai oameni buni dar omul poate saverifice si sonda de presiune ulei se poate ca nici aia sa nu mai lucreze bine zic si eu ca s-a mai intamplat asa ceva
tatabobu
Si sa verifice daca omuletul ala mic si verde mai e in motor, sa sufle pe acolo. Ce naiba ma, a spus deja ca are ulei romanesc, neschimbat de 3500 de kilometri, si ca-i palpaie la relanti si atat! Chiar nu-i clar ca uleiul e dus?????
marius-gabriel
cu papucul scos din sonda de ulei, e normal sa nu se mai aprinda cel de apa si cel "!" nici cand pui contactul, pt ca tocmai sonda de ulei le aprindea si pe cele 2 prin niste diode, sonda inregistrand presiune 0 fara motorul pornit.
totusi nu am vazut nicaieri cat arata indicatorul presiunii de ulei..uita-te si ne comunici..exista o posibilitate sa fie sonda de bec defecta(destul de mica acea posibilitate)
eu n-as da vina pe ulei(desi e romanesc) ci mai degraba "linia".
probabil si bate motorul dimineata cand e rece si te-as sfatui sa nu il accelerezi deloc imediat dupa pornire.
incearca sa bagi un ulei 20W50 care e mai gros un pic si eventual si o cutie de aditiv 2+2.
mihai0070
Pai motorul bate desi am reglat tacheti .... dimineata daca nu turez putin nu pleaca adica face urat de tot, instalatia de gaz merge pornita direct pe gaz adica asa fac de luni de zile .... senzorul de preziune ulei sta intre liniutele albe de pe mijloc cand merg, cand stau pe loc se duce spre rosu in stanga dar nu mult cam un milimetru distanta de dunga alba (spre stanga)... dimineata nu mai clipeau becurile dar pana la servici am cam 20 km si dupa vre-o 10 km au inceput iar sa clipeasca intermitent... si aseara am gasit ulei sub masina... si pica pe undeva pe sub senzorul de bec (pe acolo este murdar cu ulei si se vede ca este proaspat)... este posibil sa fie blocul motor spart acolo unde se infileteaza senzorul sau pierde pe la senzor ... sau sa se fi stricat filetul .... cum remediez asta....aaa uitasem daca scot papucul din senzor nu se mai aprinde nimic nici cand pun contact nici cand pornesc motorul...
diaconuliviu
QUOTE(mihai0070 @ 15 Sep 2006, 08:52)
Pai motorul bate desi am reglat tacheti ..[...]

Pai sigur nu e bataie de lagare?
In cazul asta de ce te miri oare ca n-ai presiune?
mihai0070
pai cum nu am presiune....???????????????? acul sta la jumatate ......... doar la relanti scade si nu ajunge pe rosu si nu a ajuns nici odata pe rosu ........... motorul fuge de rupe........
suca
Am avut aceeasi problema in week end cind am facut un drum pina la Bilea. In curbe cind trebuia sa schimb a doua se aprindeau minunatii martori (cind acceleram imi indica presiune cam cit iti indica tie acum). Sursa problemei:
1. Prea putin ulei
2. Ulei destul de uzat
Solutia: 1 litru ulei 20W50 si acum totul este OK. Parerea mea este ca si problema ta este in aceeasi categorie si se rezolva relativ usor (asta daca intre timp, doamne fereste, n-ai mai gasit alte bube).



Bafta

PS. Dimineata cred ca nu se aprind martorii pentru ca uleiul este inca gros (fiind rece) dar in momentul in care ai apucat sa faci ceva kilomentri uleiul de subtiaza datorita exploatarii si de aici problema
mihai0070
asta este cea mai buna explicatie si sunt de acord cu ea problema este ca ulei am destul adica un pic peste partea lata de pe joja camm un mm ... eu dadeam vina pe senzor... ca am gasit ulei cand am bagat mana sub senzor si mi-e frica sa nu fie blocul spart acolo .... intrebam daca este posibil....asa ceva ca senzori am schimbat cam multi ca toti faceau figuri sad.gif
anndi
Daca la relanti sta asa jos presiunea iti spun sigur ca ai probleme cu pompa de ulei! Eu am schimbat vo 3 pana sa gasesc una calumea. Mai este si posibilitatea unei uzuri a cuzinetilor. Se schimba si e ca noua! Bafta!
C a t a l i n
Eu zic sa va ganditi mai intai ca s-ar putea sa fie sonda defecta...inainte de a insira o lista de probleme mult mai grave....nu cred ca e cazul...
workarea
Mai, lasati omul sa-si schimbe uleiul, ca tot trebuie s-o faca, si dupa aia sa ne povesteasca rezultatul! Voi ce faceti, incepeti sa-i punctati din nou ipotezele care au fost deja aduse in discutie?! Hai, Mihai, nu te mai codi, ca eu tin cu tine, sa-ti dea odata Dumnezeu gindul cel bun!
mihai0070
Pai o sa schimb uleiul si o sa vad dupa aia ce se intimpla ... dar asta saptamana viitoare multumesc....
tatabobu
Ia zi Mihai, ai schimbat uleiul? Asa-i ca nu mai face?
mihai0070
inca nu l-am schimbat ca nu am avut bani si am mai alergat masina ceva de atinci cam inca o mine aproximativ si acum chiar ii fac schimbul dar am gasit si defectiunea .... pierd ulei pe la senzorul de bec care desi a fost schimbat ....pierde pe la imbinarea plastic cu metal asa ca este pe lista de schimbari chiar in weekend biggrin.gif si revin luni cu detalii si cu ulei nou si cu senzor nou
raduemy
salutare!
am si eu o problema cu martorul(!)....cand pornesc motorul nu se aprinde,dar cand pornesc de pe loc,in special in primele 3 trepte se aprinde,iar uneori clipeste si in treptele 4-5. De curand am schimbat placutele de frana si am impresia ca dupa aceasta operatiune se aprinde acest martor. am verificat lichidul de frana si este ok. Mentionez ca nu se mai aprinde si alt martor cum ar fi presiune ulei sau apa. Stie cineva ce poate fi?
Multumesc!
nelu_1985
Completeaza lichidul de frana.
mecanick_maverick
Unele modele aveau pläcute cu fir de indicare a uzurii excesive , cum nu se prea gäseau pläcute cu fir s-a generalizat folosirea celor färä , iar firul a rämas suspendat prin zona etrierului . Verificá dacä nu ai vre-un fir pe acolo sá atingä la masä - îl izolezi si ai rezolvat problema .
nelu_1985
N-are dealea ca-i din '88
tatabobu
Folosesti frana de mana?
dacia98
Buna ,
Stiu ca topicul e cam veche dar n-am deschis una nou.
La mine de ceva timp cand pun contactul nu se mai aprind martorii in bord(becul rosu la ulei+apa si semnul (!))....
Ceva idei daca are cineva care o fii cauza??
Multumesc.
nikuniku
fir rupt/scos la sonda de ulei,sau sonda de ulei defecta
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.