to_the_limit
31 May 2004, 12:49
salut!
e data asta se da un bucata berlina 98 ,63k km,care tremura ingrozitor in plaja de turatii 900-2800 rotatii...si nu trage absolut deloc..dar deloc..
si ptr a prinde 2600-3000 ture trebuie sa apas pedala pana la fund ca sa traga.
In aceste conditii sunt mort in oras ,nu pot sa ma infing nicaieri,innebunesc.
Mentionez ca se aud ca niste batai infundate in motor cand ii dau talpa pana la fund si abia masina ajunge in 3000 de ture ,si parca merge in franata draq s-o ia.
zic ca merge infranata ca ,in momentul cand iau de pe acceleratie se duc deodata in fata asa..in fine
inca o faaza,dimineta azi cand m-am suit la volan si am inceput sa o accelerez de la 900-la 3000 urca jaful ala de turometru intr-o secunda ,parca era nebunsi dupa 3000-trebuai sa tin acceleratia apasata ca sa urce la 3600-4200..etc...dar greu greu...
deci in zona asta de turatie pana in 3000 juiseaza ca nebunu sus-jos imediat..
ce poate sa aiba..????
mentionez ca nu e a mea masina dar pot sa va mai dau cateva info..
Carburatie ( amestec bogat sau sarac), bujii sau aprindere
de unde esti?
in ceea ce priveste beleaua de acord cu george
verifica avansul si jigleurul de aer.roteshte-l stanga sau dreapta pana ajungi la turatzia maxima iar apoi mai desfa-l o jumatate de tura.avans da-i pana auzi rateuri la esapament.cand incepi sa auzi mai redu-l foarte putzi pana motorul merge rotund
B-34-SGM
31 May 2004, 20:21
Regleaza tachetii,daca spui ca auzi si bataie,ii ai prea largi, de acolo e sigur. Daca nu sunt reglati bine nu urca in turatie cum trebuie.Pe urma curata, regleaza sau schimba bujiile,platina, capacul delco.Apoi curata si regleaza carburatorul.O sa spui ca ai masina noua, garantat
bogdan_o
31 May 2004, 20:32
S-ar putea sa nu ai compresie suficienta in cilindri si masina sa nu mareaga decat in 3. La fel, verifica si bujiile. Mie cand imi face asa si tremura e clar ca trebuie sa-i schimb platina, deci uita-te si la asta.
to_the_limit
1 Jun 2004, 07:37
baieti am uitat sa va mai dau un amanunt ,masina arunca la greu ulei si taicamiu ia pus un furtun de ala de la baie de acolo sa arunce afara ..uleiul..
in fine ,cica de acum ar trebui schimbat setul motor in aceste conditii spun,anumite persoane..
sunt cam sceptic in acesta privinta ,si spun asta ptr ca stiu cum s-a mers cu aceasta masina ( nu s-a depasit decat 2 3 ori pe an 120km/h, turatia de schimbat viteze 2400-3000 maxim,schimbat ulei ,filtre din cele mai bune si la timp,fara forje nici macar dupa ce se incalzea masina..dimineata cu grija pornit cu socul,stat ca bivolul in parcare si 5 min dupa caz si plecat apoi cu socul bagat la loc).
in aceste conditii unii mecanici zic ca motorul e obosit..
am sa schimb bujiille si platinile +capacul delcou cum ati spus voi sa vad diferenta..
ieri am scos o fisa de la ultima bujie si masina nu a schitat vreun gest ca se opreste ,ceva nimic...deci poate e in 3 bujii..??
de aici m-am gandit ,poate e de la bujii..
in alta ordine de idei in 4 ,5 minute de cand pleci, se face caldura mare in masina ..si cand am oprit sa ma uit la motor am pus mana pe bobina si frigea nepermis de mult ptr cat am mers...
poate fi ceva de la bobina..???
ca idee cu tr 2 abia ma chinui sa ajung la 40km/h cu pedala la fund iar daca vreu sa bag a 4 trebuie sa tin la fel pedala pana la fund pana prind in jur de 60-65km/h si sa schimb repede ca sa nu moara si abia atunci ..merge ,doar daca e drum drept...ca dca nu scade ,incepe sa tremure si a 3 ...!!!!!!!!
dar nu uitati ...ce legatura are cand arunca ulei...
io iti zic ceva mai simplu, verifica daca nu a "inghitit" motorul duza aia de plastic din furtunul care vine de sub carburator (din galerie) si intra in t-ul de deasupra carburatorului.
Vazi daca nu ai inversat fisele. NU rad de tine dar am mai vazut chestia asta.
si daca tot te uiti dupa duza si o gasesti la locul ei, verifica sa nu-ti traga aer fals; ar mai putea fi de la tot ansamblul aprinderii : bobina, fise, platine, rotor, capac delco, condensator, bujii (frate, da' multe mai sunt!) sau avansurile dereglate.
Sau sa se fi infundat duza....desi mai degraba a "disparut".
Eu cred ca mecanicu' a avut totusi dreptate cidn a spus ca motoru' ii obosit - chestia cu uleiul aruncat, pe la capacul culbutorilor, nu pe la baie cu a spus omu.....
to_the_limit
1 Jun 2004, 09:29
dar duza aia unde ar trebui sa fie daca a inghitit-o motorul??
si o intrebare scurta si la obiect:CE INSEAMNA CAND ARUNCA ULEI MOTORUL???
TREBUIE SCHIMBAT SETUL???
Daca arunca ulei inseamna ca ai compresie deci exista una si a doua pe unde arunca , daca pierde pe la garnituri este clar garnitura dusa , daca arunca pe la joja si arunca puternic asta inseamna ca segmentii s- au aliniat si pierde compresia prin baie iar uleiul il arunca pe joja, dupa cum stiti segmenti sunt defazati cu 120 grade (fanta) iar in momentul cind fantele se aliniaza se intimpla cele de mai sus.
Acelasi lucru il patescu si eu in oras sau cind vreau sa-i dau talpa Raspuns final SET MOTOR NOU. Am pregatit totul inclusiv vilbrochen,cuzineti etc si in vara il bag in operatie.Numai ca la mine nu apar vibratiile,incearca sa-l urci la 2-3000 ture cu masina pe loc observa daca sunt aceleasi vibratii si pe loc. Posibil sa fie din fixarii
B-34-SGM
1 Jun 2004, 13:43
Sunt dusi segmeti daca ai ajuns deja sa tragi furtun din capacul de la culbutori.Masoara compresia pe fiecare cilindru la un service,si o sa fii uimit.Pierde compresie.Lipsa de compresie = lipsa de putere. Cati km are masina? In medie la Dacie se schimba setul la 80-100 mii.Poate ai noroc si merge o segmentare, dar daca tot il demontezi schimba tot ce e uzat, sau nu il demontezi deloc.
Asta in caz ca e corect facut ACT (aprindere, carburatie, tacheti) si tot nu merge bine
to_the_limit
1 Jun 2004, 14:16
motorul are 63 mii de km....
Eu as spune ca media la cele pe injectie depaseste 160 de mii sau pe acolo e oricum.
Cum a inceput problema asta?A inceput sa faca asa din senin,sau dupa ce ai umblat pe la ceva?
Cred ca ai distributia sarita de la punct!
Nu cumva ai schimbat simeringul de la distributie si nu ai fost atent cind ai pus la loc fulia si pana?
Ai schimbat cumva pinionul de la delco,si nu l-ai pus bine dupa aia la loc?
Oricum,verifica si distributia daca este la punct !
to_the_limit
2 Jun 2004, 13:24
am fost la mecanic azi cu ea si a zis ala ca toata treaba e de la vibrochen,cica
ca imi schimba vibrochenul si cuzinetii si e ok
si ca tremura din cauza unor tampoane cica...
ati mai auzit asa ceva.??
sa nu traga din cauza vibrochenului..??
vibrochen=arbore cotit..???
si ma costa cam 2 mil tot cu tot cu manopera...
ce ziceti..??
Sunt ferm convins ca tipul are un vilbrochen facut la reparatia a 2 a unul nou este peste 2 mil + cuzineti + manopera nu are cum sa faca numai 2 mil la el, din suporti am sus si eu ceva mai sus ca e posibl
Incearca si la alt mecanic/mecanici mai seriosi , posibil sa fi descoperit de ce nu trage- pompa benzina carburator delcou pina nu vad nu pot sa dau un verdict final si binenteles vrea sa-ti ia bani
Ai mare grija eu cred ca este " teapa" pe fata
Tremurat motor = vibrochen dus :beat: :beat:
Eu nu cred, este sigur "teapa"
Vibrochenul trebuie inlocuit cand nu este presiune de ulei, apar batai motor in timpul functionarii sau se gripeaza. Atat si nimic mai mult.
Problemele tale sunt din functionarea motorului mai exact din alimentarea cu combustibil si/sau aprindere. Motorul necesita niste reglaje si va functiona normal chiar daca setul motor este dus. :wink:
Si ca o parere de la distanta cred ca ar fi bine sa verifici bujiile deoarece dupa cum spui tu ca motorul are setul dus (arunca ulei) este posibil sa se fi depus pe ele ulei si sa incurce functionarea normala a lor.
Daca motorul este "obosit" nu se recomanda inlocuirea bujiilor cu altele noi deoarece vor avea o soarta similara in cel mai scurt timp posibil. Ceea ce poti face este sa ai in permanenta in masina un set de bujii curatate care sa le schimbi in momentul cand vezi ca motorul te supara. Si tot asa pana vei inlocui setul motor cu unul nou. :fumator:
QUOTE |
am fost la mecanic azi cu ea si a zis ala ca toata treaba e de la vibrochen,cica
|
asta chiar ca-i tare! si dupa ce o sa ti-l schimbe o sa-ti dea bonus in aceeasi bani si caseta cu Ca$$a Locco?
to_the_limit
2 Jun 2004, 14:25
stai o secunda..
asta era si idee de aia am apelat la voi ca sa stiu daca are vreo legatura vibrochenul cu magaria asta
dar..
tipul e oarecum ruda cu noi ..e apropiat de al familiei..so nu stiu daca se incumeta la magarii
si faza e ca el a zis ca un vibrochen costa 1,3 mil+ cuzinetii vreo 400-500 parca..si gata se repara masina..numai tremura se paote merge asa..trage..etc..
si a zsic ca nu ia bani pe manopera..hmm
eu am o vorba:
cu prietenii si cu rudele sa nu faci afaceri!
Stai linistit,nu schimba nici un vilbrochen!
Tipul ala este mecanic de tot risul,cum poate sa zica asa ceva?
Vilbrochenul il schimbi cind nu se mai inscrie in cotele de rectificare,sau cind l-ai rupt !
Asa cum ti-am spus mai devreme,verifica din nou toate reglajele ,in special distributia,si o sa vezi ca masina o sa mearga din nou!
SGN_1310
2 Jun 2004, 18:21
Nu se mai chinuie multi sa rectifice sau sa verifice cote....azi tot romanu e mecanic de dacia . Nu ai vazut sfaturile de mai sus....nu are cum sa te mire ca un "mester" de cartier vrea sa schimbe craca cotita ca asha vrea el.
Am mers anul trecut cu un motor care manca 1l ulei la 400 de km si i-am pus niste aditiv la ulei (2+2). Rezulattul a fost ca manca mai putin ulei dar se depunea ulei ars pe bujii si mergea aiurea - aveam aceleasi simptome ca la tine: tremurat, nu statea deloc la ralanti, nu tragea - tb. s-o turez peste 2000 ca sa plec de pe loc. Pana la RK motor am mers cu 2 seturi de bujii dupa mine si le curatam si schimbam intre ele.
Am fost si ma-m interesat la pravalie pentru vilbrochen- in vara trebuie sa-l schimb, 3 mil costa
to_the_limit
3 Jun 2004, 09:31
pai si de ce il schimbi si tu??vibrochenul ma refer..
se comporta ca a mea..???
apropo masina sta bine in relanti ..numai ca tre sa o turez ca tine ambreiajul prea putin ..
sa fie releul de placa de presiune??
se aude un zgomot ciudat cand sunt cu ambreiajul jos cu tr1 cupllata..si cand ridic si scot din viteza dispare...
Pentru ca nu am presiunea de ulei , se aprind brcurile cind schimb vitezele si tot fac motorul vreau sa fac totil ca la carte
adrian_iasi
14 Nov 2008, 21:19
am o problema asemanatoare imi tremura motorul la acceleratie sau cand e bagata in viteza de parca e trabant. am schimbat capac delcou schimbat bobina inductie bujiile merg toate(le-am scos cate una si se vede diferenta de turatie). hellp!
PH-06-BOA
20 Nov 2008, 21:12
De ce sa dai 3 mil. pe arbore, cand il poti rectifica cu 50 lei, 100 lei linia de cuzineti, plus manopera si tot n-ajungi la 3 mil. Asta daca nu e la peste cota a2-a, si sa nu se mai poata scoate. Mai ti tu masina 150 000 de Km sa uzezi o cota?
Pentru initiator, fa reductii la bujii ( piese care se monteaza in locul bujiilor, in care se monteaza bujiile) pentru a elimina total sansa de a se mai ancrasa bujiile, si ai rezolvat problema cea mai importanta generata de uzura motorului. Nu se vor mai ancrasa niciodata. Am facut eu un desen pe undeva, cred ca anul trecut. Ce releu la placa de presiune? Cine rade de tine?
da.. a primit raspunsul dupa.. 4 ani ?!?!!?!
sddragos
21 Nov 2008, 08:56
Salut,
Am si eu o problema similara: porneste la rece, dar nu poti pleca cu ea de pe loc. Nu sta ralentiul, nici cu socul tras, nici fara si "da-n nas" imediat ce inecertci sa pleci cu ea de pe loc. Problema a aparut aseara. azi de dimineata, cu chiu cu vai am urnit-o de pe loc dar m-a innebunit de nervi, nu se accelereaza, motorul tinde sa se opreasca la fiecare incercare de demaraj si daca incerc sa-i trag socul moare imediat. Inainte sa-i dau foc, aveti vreo idee ce poate fi? Sa fi inghetat carburatorul, apa din benzina (desi bag de la Petrom V)???
Ca date de identificare, daca 1310, din 1197.
Merci!
nu crezi ca dupa 811 ani e cazul sa schimbi si tu masina?
nelu_1985
21 Nov 2008, 09:02
pastila de dimineata........
QUOTE(argon @ 21 Nov 2008, 09:00)
nu crezi ca dupa 811 ani e cazul sa schimbi si tu masina?
sddragos
21 Nov 2008, 09:10
Totusi, pt "masina" mea de 11 ani, mai exista vreo solutie (benzina e destul de scumpa si nu renteaza sa-i dau foc)?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.