Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Inlocuire Kit Distributie SN/SLZ (LGN?)
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia - Diverse > Tutoriale, Tips & Tricks
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Stefan_B
Salut - Saptamana trecuta am facut operatia, si cum lucrurile sunt proaspete, iata:

Piese necesare:
Curea Distributie (cod....). Piesa originala e PowerGrip - Made in France/EU
Rola intinzator (cod...). KOYO - Made in Japan
4 braduti de plastic (2 sunt necesari, dar se mai rup)
Solutie de blocat suruburi (eu am folosit Loctite 243)

Scule necesare:
Tubulare de 10, 13, 16, 16 adanc, 17, 19, 21, 32! Chei inelare de 10, 13, 16, 17. Inelare cu cot de 13 si 16, 17. Locul e tare strans, asa ca fct de posibilitati, fie o inelara cu cot fie o inelara combinata e cea mai potrivita. Tubularele sunt de forta, si sunt singurele pt care am cheie dinamometrica.

Scula speciala de intins cureaua - eu am facut una din 2 suruburi de 5mm sudate pe o bara de 12 mm lunga de cca 200mm.

Aparat de masurat tensiunea in curea (metoda auxiliara mai jos)

Demontare
- Se suspenda masina a.i. partea dreapta sa fie sustinuta de o capra/suport.
- Se demonteaza roata dreapta, bieleta de sustinere cadru motor, placa plastic de protectie (ocazie cu care se rup bradutii existenti).
- Se demonteaza surubul de prindere a fuliei accesorii pe motor (nu e nevoie sa desfaceti cele 4 suruburi laterale, doar cel central. Pentru asta, se baga masina in viteza 5, se blocheaza piulita planetarei (cheie de 32) si se desface surubul de pe arborele cotit (18 mm) - cu cheia tubulara. Cuplul de strangere e mare, asa ca va trebuie un pic de efort.
- Se scoate fulia si cureaua alternatorului. Daca aveti AC, atunci tb sa desfaceti si cureaua compresorului.

****IMPORTANT ****
Acum, trebuie sustinut motorul. Exista o "proptea" care ar sprijini motorul de cadrul motor, dar neavand-o, am dat jos scutul si am sprijinit baia cu un cric hidraulic - neaparat o bucata de lemn intre cric si baie!!!

- Se demonteaza suportul dreapta al motorului - sunt 3 suruburi + 1 piulia.
- Se demonteaza capacul de AL care protejeaza fulia arborelui cu came (5 suruburi).
- Se demonteaza capacul de plastic negru (3 suruburi de 10).
- Se demonteaza cele 4 bujii

Acum, aveti acces la distributie.

Se aduce motorul la punct. Sunt 2 markere:
- un punct pe roata dintata de pe arborele cotit
- o sageata pe fulia arborelui cu came.

- Se roteste motorul (in sens orar) pana cand cele 2 repere vin in dreptul reperelor corespondente de pe baia de ulei si capacul culbutorilor

**** IMPORTANT ****
Se verifica tensiunea in curea - ideal, cu ajutorul unui diapazon electronic. O masurare aproximativa se face astfel - se torsioneaza cureaua (cu o singura mana) si se noteaza unghiul maxim - care trebuie sa fie de cca 90 grade, pentru un om normal. Daca faceti culturism, nu intrati in aceasta categorie smile.gif si probabil ca veti reusi sa o torsionati mai mult de 90 grade. Aceasta "masurare" e necesara pt a va da o idee despre tensiunea la care reglati cureaua noua. Plaja de tensiuni e larga (0.75 - 1.25 x 640N) asa ca metoda asta merge bine - apropos, se poate aplica cam la toate masinile cu curea de 16-18 mm latime a curelei adica majoritatea motoarelor cu 8 valve.

- Se desface intinzatorul cu o cheie de 14.

- Se verifica eventuale scurgeri de ulei/apa. Nu ar trebui sa fie nici una.

- Se inlocuieste intinzatorul si se lasa surubul ne strans.


**** IMPORTANT ****
Se monteaza noua curea. Aveti grija la sens (sageata de sus in jos, in partea din fata a masinii) iar semnele de pe curea (numai la cureaua originala) vin la FIX pe semnele indicate anterior. Daca nu aveti curea originala, va descurcati cu semnele fixe pomenite anterior.

- Se tensioneaza cureaua a.i. sa se poata torsiona numai 75 grade (tensiune mai mare ca cea originala - cca 870N). Acum se "aseaza" cureaua pe roti, si se elimina eventualele deformari elasto-plastice intr-o curea noua.
- Se roteste motorul 5 1/2 ture si se verifica ca semnele sunt din nou in corespondenta. Se foloseste o cheie pe fulia arborelui cu came, IN NICI UN CAZ DEMARORUL. Motorul tb sa se roteasca usor, fara socuri/zgomote.
- Se slabeste cureaua pana la tensiunea normala (90 grd torsionare - cca 640N tensiune)
- Se strange definitiv intinzatorul de curea.

- Se remonteaza piesele demontate, folosind compus de blocare astfel:
toate suruburile capacului de protectie distributie AL)
toate suruburile monturii motor
surubul de prindere a fuliei pe arborele cotit.


ATENTIE - operatia e destul de critica - greseli de pozitionare a curelei, suruburi nestranse, piese uitate pot duce la avarii mari. Chiar daca nu va faceti aceasta operatie singuri e bine de stiut care sunt pasii, pt ca mecanicii din service "uita" de pretensionare, nu verifica pozitionarea, si in general nu folosesc compus de blocare.

Daca am scapat ceva, va rog sa spuneti!

Stefan.













costinel_sandu
Foarte bine explicat - multumim Stefan
Cred ca ar fi utile si niste poze, poate pune cineva care mai face schimbul.....
Stefan_B
Poze (cu telefonul) - reperul de sus al rotii arborelui cu came)

[attachmentid=35024]

Reperul de jos al pinionului de pe arborele cotit - note: se vede pana care se pare cedeaza in special la clime. Recomand inlocuirea la 60.000.

[attachmentid=35025]

Inca o poza cu distributia - se vede ca e cam ingesiut locul.

[attachmentid=35026]

Daca poate un moderator sa editeze postul initial si sa includa pozele, ar fi super... nu mai pot edita mesajul anterior.
gabi_g
Foarte bun acest tutorial. Am facut si eu operatia si am de adaugat cateva observatii:
- este dificila demontarea surubului (hexagon de 18) care tine fulia motorului, este nevoie de prelungitoare lungi de tubulare pentru a scoate manerul tubularei in afara masinii, si mai e nevoie de o alta persoana sa tina contra la fulie cu o platbanda, mai ales cand se face prima data aceasta operatie pentru ca surubul a fost blocat cu Loctite din fabrica
-mie mi-a reusit a doua oara, dupa prima data, se auzea un huruit de la rola intinzatoare care este doar un rulment (nu avea destula veselina), inainte de montarea rolei scoateti saibele de etansare si vedeti daca este vaselina destula, daca nu mai adaugati vaselina speciala pentru rulmenti si verificati intinderea curelei (sa poata fi torsionata la 90°)
- pe pinionul arborelui cu came sunt 5 dinti insemnati, 4 au un semn de forma semicirculara si 1 de forma dreptunghiulara, numai acesta din urma se foloseste pentru punerea la punct a distributiei, restul sunt pentru reglarea culbutorilor. La mine nu se mai vedea semnul de pe chiulasa, inainte de demontarea vechii curele se aduce motorul astfel incat semnul de pe pinionul arborelui cotit sa fie pozitionat in dreptul nervurii din mijloc si reperul de pe pinionul arborelui cu came sa fie sus si cu un punctator sau altceva se face semn pe chiulasa.
-toate semnele (de pe curea, pinioane si chiulasa sau blocul motor) vin iarasi in corespondenta dupa 96 ture ale arborelui cotit
Stefan_B
QUOTE(gabi_g @ 21 Nov 2006, 11:17)
-mie mi-a reusit a doua oara, dupa prima data, se auzea un huruit de la rola intinzatoare care este doar un rulment (nu avea destula veselina), inainte de montarea rolei scoateti saibele de etansare si vedeti daca este vaselina destula, daca nu mai adaugati vaselina speciala pentru rulmenti


Nu sfatuiesc pe nimeni sa monteze altceva decat rola absolut noua. In cazul unei role noi NU se completeaza vaselina si nici nu se desfac capacele - pentru ca se strica protectiile antipraf. Daca e prea multa vaselina, aceasta ajunge pe curea pana la urma.

Nu cred ca huruitul se datora vaselinei, ci mai degraba rolei puse invers...

Multumesc mult pentru celelalte completari.

La multi ani!
driver
"- Se desface intinzatorul cu o cheie de 14."


La mine intinzatorul a fost prins cu o piulita de 16.

Si da, intradevar daca intizatorul este montat invers, la o tensionare mai mare a curelei acesta huruie/fluiera.
t_florinadrian@yahoo.com
Am o SUPER NOVA și am schimbat kitul băieții au schimbat și semeringul acum 4 luni, INTREBARE excl.gif
Este normal să mai fie patată cu ulei în zona cu pricina (cam mult ulei). Încă se află în perioada de garanție ce să fac ?
Kojak
Neaparat inapoi sa-ti remedieze problema in mod corect "baietii", ptr. ca NU e normal sa apara din nou ulei in zona. (eu de ex am avut 3(!) interventii in zona si inca nu stiu daca s-a remediat definitiv...)
Mai exista o posibilitate ca zona initial patata de ulei (la prima interventie) sa nu fi fost curatata ca lumea. Oricum ar fi du-te peste ei si ptr. inceput pune-i sa-ti curete zona ca sa observi clar daca iti mai "da" sau nu ulei. Bafta!
Geox16v
Primul care rateaza operatia si strimba supapele este rugat sa ne spuna ce sa nu facem
costinel_sandu
Am o intrebare pentru cei care au facut schimbu: imi este absolut necesara tubulara de 16 adanca?
Precizez ca am tubulara normala de 16, inelara normala si cu cot precum si fixa de 16
Tossi
Azi a venit timpul sa schimb cureaua de distributie la supernova tatalui, 2002 si 56ooo km. Totul a decurs foarte bine, nu am avut nevoie de tubulara de 16 adanca.

Am facut deja 20 km, fara probleme.

Timp: de la 8 pana la 10:45, totul a mers super.

Multumesc pe aceasta cale lui Stefan, pentru informatiile pretioase postate aici, au fost ghidul meu pentru aceasta operatiune.
YRX
Am schimbat si eu distributia la Logan-ul din semnatura, 1.6 8V.
Am schimbat kit distributie, kit accesorii, pompa de apa, antigel si daca tot am dat apa jos si termostat.
Treaba este similara in mare masura cu ce s-a spus pana acum cu cateva particularitati:
- pe pinioane exista semnele mai sus mentionate, pentru arborele cu came exista semn pe capacul culbutori exact la verticala, pe baia de ulei insa nu exista nici un semn. Eu am pus semnul de sus la verticala sus si cel de pe pinionul arborelui cotit a venit oarecum tot la verticala in jos.
- tensiunea in curea am masurat-o cu o mica improvizatie pe care am vazut-o pe un forum Ducati strain. Astfel cu un soft tuner de instrumente muzicale, un microfon si un laptop am determinat frecventa de rezonanta a curelei. Cea veche avea undeva in jurul valorii de 150HZ (se si vedea ca este cam slaba), cea noua am pus-o in jurul valorii de 170Hz. Masurarea este deosebit de pacatoasa pentru ca daca rotesti motorul segmentul dintre arborele cu came si pompa de apa (segmentul pe care se masoara ca la carte) se intinde si valoarea iese aiurea, daca tragi de curea se slabeste si iar iese aiurea. Am facut un compromis si am asezat-o cat de cat uniform. Cu metoda torsionatului la 90gr nu am reusit decat vreo 75-80 la ambele curele, cel mai bine notati pozitia axei ce trece prin cele doua gauri ale rolei intinzatoare si puneti pe cea noua exact la fel.
- daca schimbati pompa de apa neaparat trebuie sa aveti o solutie de etansare, Dacia recomanda Loctite 518, care costa aprox 100 lei, eu am folosit 2+2 rosu, isi face treaba de minune si este 8 lei. Totodata un surub al pompei de apa necesita solutie de etansare (pentru blocat filete, diferita de 2+2-ul pentru etansarea pompei), eu am folosit Bison Metal Lock.
- cureaua accesorii si rolele se schimba destul de usor, atentie insa la pozitionarea curelei pe role si ordinea fuliilor.
Toata treaba este de durata, mie mi-a luat o zi, cu pauzele de rigoare, se lucreaza destul de greu datorita spatiului stramt, totusi fata de 16V este mult mai bine.


7 Apr 2009, 09:48:
Pun si o poza cu pompa de apa care supura pe langa ax, se observa sarea formata sub ax.
[attachmentid=1627514007]
florintit
Respect IRONICK ! Am citit ce s-a scris aici despre cum sa-mi schimb singur distributia dar consider ca fiind insuficiente relatiile date despre procesul tehnologic ce pare simplu la prima vedere dar cateva amanunte neglijate aici pot avea rezultate catastrofale ptr.motor.Mai aveti detalii in acest sens ?
Marian66
eu cred ca e pt cine se pricepe, adica nu e un post din ciclul "presiunea corecta in roti" smile.gif
YRX
Ce a postat Ironick, s-a sters postul?

Acum, pentru un tutorial mura-in-gura se pot spune multe, dar pentru un mecanic amator care a mai facut cate ceva la masina, aveti toate datele necesare schimbarii distributiei la motoarele 8V. Procesul nu este simplu, este mult de munca, pozitie nasoala de stat, zgarieturi pe maini etc.
Cu ce s-a spus aici impreuna cu instructiunile din manualul Dacia (apropos, in acest manual sunt chiar mai putine instructiuni decat pe forum) se poate face cu succes, trebuie insa sa dispuneti de ceva scule, vointa si cunostinte mecanice de baza.
Inainte sa va apucati sa aveti in vedere urmatoarele:
-sa aveti toate piesele si materialele necesare (piesele propriu-zis de schimbat, solutie de etansare suruburi, solutie de etansare pompa de apa, o solutie de curatat, un bradut, doi de plastic in caz ca se rup, antigel, apa etc.). Planificati cu atentie operatia din timp, nimic nu este mai frustrant decat sa desfaci jumate de motor si sa constati ca-ti mai trebuie ceva.
-sa aveti scule - inelare cu cot, tubulare (mai ales 13,16,17,18) in stare buna, surubelnite, o capra fixa (nu lasati masina doar pe cric!) un al doilea cric de sustinut motorul (puteti folosi si un scaunel sau ceva fix)
-sa va faceti o idee clara ce trebuie desfacut, in ce ordine, ce trebuie notat ca pozitie etc. Trebuie lucrat ordonat. Reperati semnele de pe pinioane inainte de a desface cureaua, precum si pozitia intinzatorului si tensiunea in cureaua veche.
Oricum cureaua veche va fi mai putin tensionata decat normal datorita intinderii ei in timp (de ex a mea in loc de 914 mm lungime avea 922 mm, deci 8 mm in plus).
Daca aliniati semnele cum am spus mai sus, puneti cureaua pe semne bine si intindeti cureaua in limite normale nu veti distruge nimic.
Normal, daca considerati ca operatia va depaseste abilitatile, e bine sa lasati pe altii care se pricep, dupa ce veti vedea odata operatia, totul va deveni mult mai clar.
IRONICK
QUOTE(YRX @ 13 Apr 2009, 07:52)
Ce a postat Ironick, s-a sters postul?
ironick nu a postat, este un salut catre mine.
Tossi
Dar pentru un diesel 1.5dci ce infirmatii aveti(chei folosite, adezivi, intindere curea-sau e ca la benzinar, vezi primul post)?

Multumesc,
IRONICK
la diesel ai rola desteapta din cate stiu ...
Tossi
Poti sa detaliezi putin, ma pregatesc sa schimb cureaua de distributie la un megane si chiar am nevoie de toate informatiile. Am vazut ca e diferita rola, comparativ cu cea de la benzinar.

Multumesc,
YRX
In mare tehnologia este aceeasi, la diesele mai intervine si pompa de injectie care face parte din calajul distributiei. Mai pe scurt trebuie sa urmaresti 3 semne (arbore motor, arbore cu came, pompa injectie). La DCI sunt prevazute si gauri de blocare prin pinioane ceea ce creste mult "confortul" la lucru, asa stii sigur ca nu se misca.
Apoi rola intinzatoare a curelei am vazut ca are o procedura proprie de intindere ce nu mai foloseste aparatul de verificare curele. Ne-vazand pe viu procedura nu sunt in masura de a da sfaturi, dar cred ca este mai usor si mai precis de intins cureaua.
Tossi
Atunci trrtebuie sa fac un topic, poate ne impartaseste cineva din experienta. smile.gif

Multumesc oricum
COSCAT22
SALUT!MA POATE AJUTA CINEVA CU PUNEREA LA PUNCT LA UN LOGAN 1.5 DCI....ESTE COMPLET DIFERIT FATA DE BENZINA....PROBLEMA MEA ESTE CA NU SUNT SIGUR DACA L-AM PUS CORECT....AM DAT INJECTORUL DE LA 1 AFARA SA POT ADUCE ARBORELE PE POZITIE DAR SI ASA NU SUNT SIGUR CA E OK FIINDCA NU AM GASIT O METODA DE A BLOCA EFICIENT ROATA DINTATA PE ARBORE FIINDCA MAGARII DE LA RENAULT NU AU PUS O PANA INTRE CELE 2 DESI EXISTA UN CANAL SI IN MOMENTUL CAND STRANG FULIA PESTE ROATA DINTATA NU STIU DACA CEA DIN URMA RAMANE FIXA....PLUS CA NU EXISTA NICI UN SEMN PE AXUL DE LA ARBORE.....STITI CUMVA CUM SE ASEAZA DUPA GURA DE VIZITARE DE LA VOLANTA?SUNT 2 LINIUTE INTR-O PARTE SI 3 IN CEALALTA...IAR PE VOLANTA IN INTERIOR APARE O FANTA LA UN MOMENT DAT PE ADMISIE CRED SI UN SPATIU LIBER FARA NICI UN FEL DE SEMN PE EVACUARE?DACA AM MAI SCHIMBAT CINEVA MA POATE AJUTA CU UN SFAT? sad.gif sad.gif sad.gif
YRX
Stai asa, ia-o usor cu descrierea.
Nu inteleg unde ai probleme, la pinionul curelei de distributie de pe arborele motor? Din ce stiu eu trebuie sa aibe o pana, altfel axul s-ar invarti in pinion. Mai incearca sa explici inca o data te rog.

LE: Pozitia motorului la PMH este cu crestatura de pe arbore in sus.
Tossi
Am gasit ieri pe un site ceva asemanator si cica ar fi 2 tipuri de imbinari ale pinionului de pe arborele cotit: cu si fara pana(presare). Referitor la pozitie, aceasta trebuie sa fie cu canalul de pana in sus, 90 grade fata de orizontala.
brigada_diverse
uite poza cu rola intizatoare. are 3 gauri. deseneaza si mie dreptele (prin ce puncte trec) care formeaza unghiul de 75 grade sau 90 cum mentionai mai sus.
deseneaza in paint pe poza asta, daca esti amabil...

user posted image

cu linii groase, sa vada orice chios(recte si eu)
presupunem ca sus e axa cu came si jos e arborele cotit, firul ala negru presupunem ca e cureaua
YRX
Mai, uite aici sa te edifici odata pentru totdeauna: biggrin.gif
Este vorba de unghiul intre cele doua linii verzi, dreapta (verticala) si linia ce uneste cele doua gaurele de reglaj a rolei. Acesta este de aprox 5 grade (linia gaurelelor sta la ora 1:00). Asta e pozitia de lucru a rolei, asa am gasit-o si pe cea veche, asa am pus-o si pe cea noua.
Mai sus discutam de altceva, care este pozitia arborelul cotit la PMH cilindrul 1, este atunci cand canalul in care intra pana pinionului se afla la ora 12:00
[attachmentid=1627527198]
mihai.td
Salut XYZ,

Ma pregatesc sa fac si eu treaba la un logan 1.4. In lista de "cerinte" pe care ai dat-o acolo vad ca n-ai mentionat o cheie dinamometrica. Te-ai descurcat fara, sau ai uitat s-o treci in post?
O alta intrebare ar fi de unde ti-ai luat piesele (kitul de distributie) si daca-mi recomanzi sa vin si cu o pompa de apa si un termostat chiar daca nu suspectez vreo scurgere de racire?
E vreo diferenta fundamentala intre ce e de facut la Logan si procesul descris pentru Solenza? Eu am mai facut chestia asta o data pentru o honda civic mai veche, si in mare mi se pare cam acelasi lucru, dar loganul fiind mai nou...

Multam.
brigada_diverse
ce sa faci cu dinamometrica? nu ai nevoie
ia pasta dinaia de blocat suruburi(s-a spus mai sus). vezi sa aliniezi semenele de ep curea cu alea de pe pinioane, sa o intinzi cum trebuie(nu prea mult, nu prea putin)

la magazin gasesti kit distributie pt logan(curea si rola)
vezi ca rola aia intinzatoare are 3 gauri si am cerut eu mai sus pozitia ei pt o intindere buna a curelei(vezi un post mai sus)

pompa de apa tot n-am priceput..se schimba sau nu?

yrx, am uitat sa te intreb
am auzit o informatie care suna cam asa
pt intinderea curelei la pozitia rolei care ai spus-o tu, cureaua , la intentia de a o rasuci nu ar trebui sa formeze un unghi mai mare de 45 grade cu orizontala(dar acu depinde de forta fiecaruia)...are vreo relevanta?
YRX
mihai
Daca ai mai facut o distributie (sau ai vazut la altul cum se face) cred ca te vei descurca fara probleme.
Dinamometrica am, am si manualul cu cuplurile, dar in afara de surubul fuliei accesorii si suportul motor nu poti sa o folosesti din lipsa de spatiu, daca ai poti sa incerci si te edifici la fata locului. Eu am si o dinamometrica lunga, asa ca a fost imposibil sa o var la pompa de apa si la capcele distributiei.
Eu am schimbat si pompa de apa (si bine am facut!) si termostatul, pentru ca daca am dat jos antigelul am zis ca merita si un termostat nou (vedeti de care luati, sa luati din ala cu corpul de cupru, nu de plastic). Daca vreti sa schimbati pe viitor termostatul va trebui sa sacrificati antigelul si nu e tocmai ieftin.

Cristi
am probat si metoda torsionatului curelei la 90 de grade (eu asa stiam, nu 45) si n-am putut sa o duc atat, vreo 60 tot s-a dus, insa. Intr-un manual Haynes de Clio am gasit (si mi se pare de bun simt) ca valoare de intindere ca daca apesi pe curea intre pinionul camelor si pompa de apa cu 3kgf (30N) sa ai o deflexie a curelei de 6mm (+-0,5). Pentru lucrul asta exista niste aparate speciale sau poate fi improvizat dintr-o rigla si un cantar din acela de tinut in mana.

Sa-l mai asteptam pe Ironick care trebuie sa faca si el operatiunea, sa ne povesteasca si el cum a facut biggrin.gif
brigada_diverse
daca tragi de curea tare, o duci si la 90 sau o dai si peste cap...un mester care intinde 2 distributii pe zi stie cat sa o intinda

aia cu 30N si deflexie de 6mm e f buna, dar e valabila la toate masinile?(si la dizel?) se pot face dinamometre (nu e greu)...
YRX
E valabila fix la K7M si la E7J, ca am cautat ca nebunu' dupa valoare biggrin.gif
La alte motoare sunt alte valori, ma rog pe mine m-a interesat pentru mine. Exista la distribuitorii de scule un dispozitiv special pentru lucrul asta (costa si muuult mai putin decat frecventmetru lu' Dacia).
mihai.td
Multumesc de sfaturi.

In vreo luna, o luna si ceva cred ca ma bag si eu in ea si o sa incerc sa-mi notez si sa pozez cat mai multe.
Doua vorbe si despre alinierea corecta a motorului cu semnele de pe blocul motor si chiulasa, am vazut ca s-a mai discutat. La schimbarea trecuta de care vorbeam am avut si eu problema asta, n-am reusit sa vad toate semnele de care aveam nevoie, asa ca am improvizat o metoda pe care cred c-o s-o folosesc si acum.
Am lasat motorul asa cum era, fara sa-l aliniez la nimic, si am facut cate un semn pe cate un dinte de pe rotile dintate de pe axul cu came si arborele motor, si pe cureaua veche in santul care se potrivea dintelui respectiv. Apoi, cand am dat jos cureaua veche, am numarat dintii dintre semne, am facut si pe cureaua noua semne la acelasi numar de dinti intre ele, si la instalare am avut grija sa le potrivesc cu cele de pe roti.
Masina a mers vreo 30 000 km fara probleme. Voi vedeti vreo buba in metoda asta?
tataiedaciotul
Du,doar ca este mai laborioasa si trebuie foarte multa atentie ,rabdaresi indeminare. blink.gif
YRX
E mai simplu sa pui motorul pe semne. E imposibil sa nu vezi macar semnul de pe pinionul arborelui cu came.
IRONICK
Adaug si eu cateva poze din timpul operatiunii.

[attachmentid=1627528422] [attachmentid=1627528423]

[attachmentid=1627528424] [attachmentid=1627528425]

[attachmentid=1627528426] [attachmentid=1627528427]

[attachmentid=1627528428] [attachmentid=1627528429]

[attachmentid=1627528430] [attachmentid=1627528431]

[attachmentid=1627528432] [attachmentid=1627528433]
Tossi
Din intamplare nu ai si ceva poze cu schimbarea de la diesel 1.5?

Multumesc,
djasu82
Felicitari ironick pentru schimbul curelei barim tu ai avut timp sa tragi si poze eu nu tongue.gif Cureaua se tensioneaza de doua ori dupa 5 ture jumate de arbore cotit . Vad ca i-ai pus semne pe carcasa ca astia din fabrica au uitat sa stanteze in aluminiu semnele ... nici la super nova mea nu sunt se vad doar pe arborele cotit si roata cu dinti de la axa cu came.
Cand se tensioneaza se apasa cu degetul pe jumatatea curelei dintre roata dintata de la axa cu came si pompa de apa. Eu asa am pus si functioneaza perfec nu fluiera nu tremura functioneaza perfect motorul trage.
La 1.5 dci e cam la fel doar ca mai e si pompa de injectie si deci sunt 3 repere pe care trebuie sa le urmaresti ... Ideea e sa ai scule ca in rest iti ia c-am 2 ore daca esti pus pe treaba. Si uitati asa nu mai dati 79-120 de lei la service pentru o amarata de curea.
mihai.td
Felicitari Ironick, mi-ai mai dat si mie un imbold sa ma apuc cat mai curand. Ceva de povestit, vreo problema mai serioasa?
Urs, multumesc pentru incurajari, am incercat sa-ti raspund pe PM, dar n-am destule postari ca sa ma lase inca. Prevad c-o sa se adune cat de curand smile.gif

Voi ati schimbat si cureaua alternatorului daca tot ati dat-o jos?
djasu82
Eu da .
garlic_dog
Vin si eu cu operatiunea facuta astazi:


Bine, am mai schimbat bujiile, uleiul, lichidul de racire, curea alternator, placutele de frana. Aaaa si mi-a murit subit bateria dupa ce am dat-o jos de pe elevator. N-are nici o legatura cu restul manoperelor. Pur si simplu a dat coltul. Dupa aproape cinci ani cred ca e normal. Era cu Calciu la 40 Ah.


PS Nu a mers cu diapazonul meu. A mers tot la mana cu acel 90 de grade. Dintre punctul superior si ce inferior sunt 46 de dinti.
brigada_diverse
ai pozele....pune si mie unghiul tau de 90 de grade unde e ca imi rup creieru de cand e topicul sa gasesc unde e ala...
cristio_79
Vad ca s-au folosit curele Gates in ambalaj original, nu "de origine". Cam cat costa cureaua si cat a costat rola aceea Mapco?

Aproximativ in zona marcata cu rosu este mijlocul distantei dintre pinionul axei cu came si cel al pompei de apa. Acolo se masoara cat de tensionata este cureaua. Fie apesi pe ea si nu trebuie sa se lase mai mult de 6 mm, cum s-a spus mai sus, fie o apuci intre degetul mare si aratator si o rotesti astfel incat dintii curelei sa fie orientati spre aripa din dreapta a masinii.
[attachmentid=1627534062]
garlic_dog
QUOTE(cristio_79 @ 27 Jun 2009, 11:14)
Vad ca s-au folosit curele Gates in ambalaj original, nu "de origine". Cam cat costa cureaua si cat a costat rola aceea Mapco?

Aproximativ in zona marcata cu rosu este mijlocul distantei dintre pinionul axei cu came si cel al pompei de apa. Acolo se masoara cat de tensionata este cureaua. Fie apesi pe ea si nu trebuie sa se lase mai mult de 6 mm, cum s-a spus mai sus, fie o apuci intre degetul mare si aratator si o rotesti astfel incat dintii curelei sa fie orientati spre aripa din dreapta a masinii.
[attachmentid=1627534062]
*




Toate piesele, respectiv curea Gates, rulment Mapco, pompa apa clona ceva cu A firma, ulei Havoline, filtru Havoline, bujii frantuzesti cica, antigel ceva austriac roz, placute frana germane, au costa fix 550 RON. Iar manopera (ce i-am dat unui prieten sa ma ajute) 100 RON.

Baterie am cumparat azi din Praktiker la 180 RON un Rombat super calciu de 50 Ah.


Cureaua a fost circa 50 iar rulmentul cam 130 RON.

Uite si unghiul, dar vazut de pe cureaua veche...
brigada_diverse
am priceput....pai e irelevant testul...daca eu am forta si altu n-are, eu resusesc sa o rasucesc asa, celalalt nu...
tot aia cu 30N adica la o apasare de 3,06 kg cu un cantar sa aiba o alungire de 6mm...parca suna mai bine biggrin.gif
YRX
Eu nu am reusit sa o torsionez la 90 de grade, doar mai putin, vreo 60 de grade. Asta si pe aia veche (care era destul de slaba) si pe aia noua.
IRONICK
Atentie, cureaua este intinsa dupa rotirea arborelui.
garlic_dog
Poate nu ati observat ce suport de motor am gasit...


Unul metalic, dintr-o cheie, iar altul de origine lemnoasa...
corbex
Am facut si eu operatia acum 2 saptamini, mi-a luat mai bine de o juma' de zi (lipsa scule adecvate), dar probleme n-au aparut de nici un fel. Cureaua veche arata foarte bine, aproape ca-mi era mila de ea, rulmentul intinzator era ruginit pe unde nu calca cureaua, dar n-avea nici un pic de joc, rulmentul si simeringul pompei de apa erau si ele in stare perfecta, asa ca n-am schimbat capacul pompei. Pus intinzatorul si cureaua noua, am tensionat-o ochio-urechiometric, cit s-o simt la mina nici prea tensionata, nici moale, doar ferma. Poate fi rasucita pina pe la 60 de grade fara mare efort. Dupa ce am fixat-o la repere, am rotit arborele manual vreo doua ture, asa, pentru siguranta, in caz ca ar fi fost cureaua pozitionata gresit ar fi trebuit sa se impiedice pistoanele in supape.
Am facut deja 1000 si ceva de km, nu scirtiie, nu huruie, pur si simplu merge cum trebuie.
Cei care aveti curaj si ceva cunostinte nu va sfiiti, nu e mare filozofie.
A, sa nu uit: cureaua este Gates, rulmentul Koyo, ambele intr-o cutie cu "piese de origine". Dar originea este cea pe care o indica numele lor si n-are nici o legatura cu Renault/dacia/mioveni.
brigada_diverse
azi am asistat la o alta schimbare
distributia din fabrica schimbata la 90 000km(taxi)
intinderea din fabrica era pe la 45 -60 de grade(aia cu indoitul curelei)

o chestie ciudata
cureaua din fabrica avea semnele ce se aliniau cu cele de pe pinioanele de la motor
cureaua noua in cutie de renault avea un semn decalat fata de cea veche din fabrica cu aprox 4 dinti.....astia nu-s normali la cap cand fac curelele?
YRX
Ati respectat sensul de rotatie (sagetile de sens de pe curea)?
Intre cele doua semne intr-un sens sunt un numar de dinti, iar in celalalt alt numar.
Atentie la sageti !

LE: Trandafire, tu esti ma? Noroc cu poza de la avatar.... radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.