Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: apa in ulei
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
sergionel
este o dacia 1300 pe injectie din anul 2000.cred ca pe la 20000km i-am fiert apa urcind la munte si de atunci pierde apa. am schimbat 4 garnituri chiuloasa de atunci dar tot pierde apa.am rectificat si chiuloasa dar degeaba.acum la penultima (schimbata acum cam 1 luna)si la ultima garnitura(schimbata acum 2 saptamini) a inceput sa bage apa in baia de ulei(la citeva zile dupa ce o schimbam).cum pot sa -mi dau seama daca este blocul fisurat sau daca patrunde pe la inelele de la baza camasilor?sau pe unde mai poate patrunde?ce garnituri are acest motor: de cupru sau de cauciuc?
multumesc!
argon
va rog sa va abtineti de la sfaturi la misto pe sectiunea tehnica. Aviz gdm .
Gheorghedracu
Masurarea compresiei poate sa arate daca exista fisuri in peretele cilindrilor. Motorul va trebui incalzit in prealabil insa. Dar cel mai suspect este asa cum banuiesti baza cilindrilor. Nu stiu cum se poate identifica exact ca asta e cauza, poate doar prin eliminarea celorlalte posibilitati.
sergionel
stii cumva din ce sint garniturile?
argon
Probabil cauciuc.
sergionel
sper sa fie din cauciuc,ca atunci probabilitatea sa fie rupte este mai mare decit in cazul in care sint de cupru.imi e teama sa nu fie blocul motor,dar o sa vad.
marius-gabriel
sergionel, din cate stiu eu, de cupru ai garniturile..
ca tine am patit si eu si ....a fost blocul.
ca sa verifici blocul desfaci chiulasa si torni apa in orificiile pt apa din bloc care comunica cu chiulasa si astepti sa se scurga.
totusi la mine nu se scurgea si am schimbat vreo 3 seturi de garnituri(la 1300 sunt din hartie), pana sa imi dau seama ca nu curge decat cu chiulasa stransa.
explicatia:fisura in bloc era chiar in dreptul unui prezon(surub) si numai cand se strangea chiulasa se "cracana" si curgea.
am vazut asta bagandu-ma in groapa cu o lampa si m-am uitat atent dupa ce am dat baia jos.
explicatia mea e ca cel ce ti-a schimbat garnitura de chiulasa nu a scos mizeria sau lichidele din gaurile din bloc si cand a strans a pleznit blocul.
sincer, as vrea sa nu am dreptate!
roland
Salut.
Daca e din 2000, pe injectie, atunci e 1310 (nu 1300) iar garniturile sunt fie din cupru fie din aluminiu. Am avut eu problema asta si garniturile de la baza cilindrilor erau din aluminiu iar eu am pus de cupru. Alea de aluminiu nu sunt bune. Cum mi-am dat seama ca-s alea? Pai uleiul era ca pasta de dinti (adica avea antigel in el), pierdeam antigel (se ducea din borcan) dar nu aveam variatii ale temperaturii apei si aveam caldura berechet, nonstop. Asta mi-a spus ca nu e garnitura de chiulasa de vina.
Sigur nu ai garnituri de cauciuc.
sergionel
credeti ca este bine sa dau baia mai intii jos si sa ma uit cu ceva lumina puternica pe dedesubt sa vad daca se vede ceva fisura in bloc?(chiulasa fiind strinsa).
marius-gabriel
categoric!
pune-o pe groapa si uita-te cu mare atentie pe unde se vede curgand!
foloseste o lampa destul de puternica.
diaconuliviu
marius gabriel si roland, terminati cu atacul.
marius-gabriel
liviu, e greseala mea si ii cer mii de scuze lui roland! console.gif
cred ca roland s-a uitat in semnatura omului..
imi pare rau!
Zaheiu
Putin off topic, dar cum iti dai seama daca garnitura de chiulasa e dusa?
sergionel
pai cred ca ti se ridica temperatura la apa si face bulbuci in vas.altfel... cum?
Gheorghedracu
Fisura la baza surubului pare foarte probabila. Daca inelele la baza camasilor sunt metalice, hmmm, poate ca cine a desfacut ultima oara chiulasa a ridicat-o si a desfacut vreunul din locul lui. Putina mizerie intrata si e destul sa nu mai fie etanse (apa din sistemul de racire e sub presiune). Chiulasa desfacuta (suruburile), lovita in lateral cu un ciocan de cauciuc sau plastic, apoi trebuie rotita ca sa se rupa legatura cu camasile, abia dupa aceea poate fi ridicata, cu grija.

Garnitura de chiulasa sparta se manifesta cel mai clar la un test de compresie. Dar trebuie sa fii sigur ca nu e altceva, deci sa ai deja uleiul emulsionat cu lichid de racire.

Atentie la pierderea de lichid de racire. Daca sonda de temperatura (care e in chiulasa) nu mai sta in lichid, nu mai masoara nimic, caci aerul nu conduce caldura, asa ca temperatura poate parea normala. Lichidul de racire insa va fierbe si mai rapid decit e de asteptat din cauza decomprimarii sistemului de racire. Iar supapele de evacuare se ard rapid caci acolo se ating temperaturi de peste 600 grade C, iar chiulasa se deformeaza sever (dilatare neuniforma).
roland
QUOTE(diaconuliviu @ 20 Sep 2006, 10:47)
marius gabriel si roland, terminati cu atacul.
*


Scuze. Nu intentionam un atac.
sergionel
daca garniturile de la baza cilindrilor sint bune inseamna ca nu ramine decit bloc motor spart?sau poate fi si altceva pe unde sa intre apa in ulei?
marius-gabriel
ar mai putea fi si vreun cilindrul fisurat si intr-o probabilitate foarte mica garnitura la chiulasa(presiunea uleiului fiind mai mare decat cea din circuitul de racire sunt extrem de mici sansele ca apa sa intre in ulei).
desfa baia si uita-te cu atentie pe peretii interiori ai blocului.
la mine era fisura in dreptul axului cu came!
repet, sper sa nu am dreptate cand iti zic ca ai blocul fisurat si sa fii mai norocos decat am fost eu!
sergionel
am desfacut motorul si am inlocuit garniturile de la baza camasilor.erau de aluminiu si le-am inlocuit cu cupru. am mers deja cu masina peste 200km la drum lung si nu mi-a mai bagat apa in ulei. cred ca asta a fost buba.
marius-gabriel
norocosule! smile.gif
roland
Super. Bine ca ai rezolvat. Se pare ca din fabrica le pune garnituri de aluminiu. Pacat, ca la cat costa alea de cupru (adica vre 15 mii lei vechi)... si nu se compara calitatea.
Sa nu uiti sa strangi garnitura de chiulasa la 500km, cu cheie dinamometrica. Eu am avut surprize de la mesteri si garnitura slaba a trebuit sa o schimb din nou cu una straina.
Sanatate!
sergionel
pe drum am mai avut un ghinion.mi s-a rupt cureaua de la ventilator,dar am observat imediat ca s-a auzit un zgomot. totusi a fiert apa putin si a iesit din vas.sper sa nu fi patit ceva garnitura ca m-am saturat de atitea belele.
Gheorghedracu
Garniturile fiind de cupru probabil ca sunt deformabile. Ceea ce inseamna ca de cite ori sunt deranjate, trebuie inlocuite. Cele de aluminiu la fel. Probabil ca asta s-a intimplat prima oara, cineva a deranjat una din ele (cind a demontat chiulasa) si ea s-a suparat.
sergionel
bine ca am scapat ca imi venea sa-i dau foc. dar bagasem bani in ea sa-i fac tabla.
didosdoru
Un prieten de-al meu si-a facut recent motorul.Dupa un timp motorul a inceput sa se incinga,borborosea in borcan.Am desfacut impreuna chiuasa si am observat o fisura la unul din cilintri.Am zis ca pe acolo baga apa in ulei.Vreau sa sudez mig-mag acel cilindru.Intrebarea mea este oare o rezista in timp?
diaconuliviu
radmasa.gif esti de bula.
Intre metoda propusa de tine si inlocuirea acelei camasi cu una recuperata (care nu se recomanda) as alege-o pe a doua.

Cilindrul ala e din fonta. Ca sa sudezi acolo, intii trebuie gaura strapunsa in capatul fisurii pentru stopare. Apoi, sudura pe ambele fete. Cum dumnezeu rehonuiesti acel cilindru? Ca sa nu amintesc de tensiunile ce vor apare.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.