Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: pornire greoaie dimineata
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
spyderman
Inainte de a ma trimite moderatorii la plimbare, pe topicul asemanator, ii atentionez ca de obicei cauzele sunt diverse si topicul respectiv nu ma poate ajuta prea mult si asta o spun acum din experienta laugh.gif

Desi mi-am montat aprindere electronica si platina e noua.Azi dimineata mi-a pornit la a cincea cheie.Desi da sa o ia de la prima cheie,nu vrea.

Care sunt cauzele pentru care porneste greu:

1. Distanta la platine.

2. Bujii ancrasate.

3. Avans mic.

4. Motor obosit,compresie mica.

Mai sunt si altele?
spyderman
M-am exprimat gresit mai sus :oops:

In ce procente contribuie la pornirea greoaie a masinii : ex: distanta la platine 80% avanbs mic 5% ca sa stiu ce controlez si eu?
Dyda
Daca incepi cu statistici nu vei ajunge nicodata sa intelegi si mai ales sa simti o masina sau un motor.Intrucit unele simtome sunt date de elemente diferite din compartimente diferite-REGULA DE BAZA ESTE PRIN ELIMINARE. Verifici si pui la punct aprinderea ,avans, avans vacuumatic pina acum nimeni nu a suflat o vorba despre acest avans(sau poate da) ,care totusi are rolul lui bine determinat la motoarele clasice-rezultat -0- treci la carburatie, verifici nivelul, cureti tot ce poate fi jiglor atit aer cit si benzina verifici si elimini aspiratia de aer suplimentar ""aer fals"" si este imposibil sa nu obtii un rezultat satisfacator

Eu cred ca ar fi bine sa incerci sa aplici cite o metoda expusa pe forum si daca nu merge revii, explici detaliat ce ai facut si vorbim ce trebuie sa faci in continuare.

Daca nu este cu suparare la toata lumera eu cam asa vad sa-i ajutam pe cei care nu au avut interventii sau au avut prea putine la o masina
spyderman
Ok, merg pe varsta ta.O sa incep cu aprinderea.Adica distanta la platine si apoi cu restul tongue.gif
nimic
relanti prea mic?

daca il ai sub 800 poate fi o cauza.
spyderman
De cand mi-am pus aprinderea electronica am relantiul la 1100.E adevarat ca la pornire initial are cam 800,dar apoi creste.Azi am pornit cu socul si la a doua cheie a pornit.E indicat sa folosim socul vara?

Ma intereseaza daca pornirea greoaie poate fi influentat de carburator,cu o camera de nivel mica,plutitor spart,nu stiu?
GabiS
Eu zic sa verifici daca iti baga benzina pompa sau daca mai ai benzina in carburator dimineata.
nimic
1100 e deja cam mult

n-are nimik daca foloseshti shock-ul

poate fi influentzata de carburator-infundate jigleuarve

erifica pompa si avansul
bogdan_o
Break-ul meu a fost invatat sa porneasca numai cu socul. Chiar si vara, chiar si daca a stat oprita doar cateva ore. Dar, porneste cu scul la prima (maxim) a doua cheie si iarna. Si nu a patit nimic.
Al Cap0nE
La fel si la mine. Daca sta mai mult de 3-4 ore trebuie sa ii trag socul la maxim si porneste imediat, dupa care il cobor cam la 1/4 si il las asa cam jumate de minut dupa care pot sa il bag. Maine o sa-mi pun aprindere el. ,sunt curios daca se schimba ceva.
spyderman
Maine o sa verific carburatorul.Mai vedem apoi.
Dyda
Pentru a respecta un motor indiferent de marca si echipare, obligatoriu trebuie pornit cu acest sistem care se numeste soc - binentele in momentul cind este rece. La cele cu injectie UC face acest lucru
dadu221
popescu george, vara de ex e indicat sa trag putintel socu .. pana seincalzeste sau nu are a face dac o poti tine din acceleratie?
paulp
dadu, daca o poti tine din acceleratie incit sa mergi constant pina se incalzeste e bine. Mai fac si eu uneori, dar tre sa fii foarte gentil cu pedala ca imediat da in nas.

Asa ca mai bine tragi putin sokul si mergi citeva sute de metri pina se ridica putin apa. Apoi blana :twisted:
dadu221
smile.gif no, intrebam pentru bunastarea motorului .. eu pana acum am pornit-o cu socul pana s-a pus intrebarea e forum si ieri , fuguta la masina nepornita de 3 zile , dat spritz si contact si a luat-o din prima smile.gif) chiar cu bateria dusa. sunt mandru de ea smile.gif apoi am tinut-o din acceleratie si ambreiaj si am incercat sa nu o turez prea mult si nu a dat in nas decat prima oara ca a fost un hop in fata rotilor si am vrut sa vad daca merge fara sa o turez prea mult in +.
spyderman
Desi nu porneste din prima si nici din a doua :roll: culmea e ca daca motorul e rece nu-mi da in nas si asta se intimpla de cand mi-am montat aprinderea de la vitacom de 290k,e ciudat,nu-i asa!
Dyda
Indiferent de anotimp asa cum ai spus 2-3 sprit tras soc 1/2 si cu regalaj bun motorul o ia din prima dupa 1-2min va incepe sa creasca turatia mai impingi socul si poti pleca.Imposibil sa nu ai pe linga tine un Matiz studiaza-l din punctul asta de vedere Indiferent ce marca este motorul daca nu il asculti acelasi lucru iti va face si el, daca nu ii dai ce doreste si cei trebuie el iti ia adica te lasa cind iti este lumea mai draga.

Nu sunt de acord cu tinutul din pedala , in felul asta introduci socuri care favorizeaza uzura
oh
Salutare tuturor! Eeeh si uite asa dupa ce am urmarit timp de vreo doua luni acest forum foarte util, m-am hotarat sa vs spun si eu oful. Sapt trecuta am fost si eu la service ca tot omu incepator in ale mecanicii sa-mi pregatesc masina pt iarna: spalat carb, bujii noi sinterom 14 np 21 (ca la carte) alea vechi erau 14 np 18, fise bujii de Urziceni, capac delco nou, platini noi, reglajele de rigoare inclusiv avans cu stroboscop. Problema este urmatoarea: dimineata sau mai bine zis dupa ce sa racit motorul de tot porneste ff greu la a 5-6 cheie. Pe la a treia cheie parca vrea sa porneasca, dar tre sa-i mai dau vreo 2-3, si mai e o chestiune, dupa ce a pornit bineinteles cu socul tras, daca o accelerez - moare. Si daca o las sa mearga vreo 2 min, daca o opresc porneste din prima.

Multam anticipat pt ajutor
RIon
oh - antigel?
Da-i o cheie falsa, apoi 3-4 pedale, soc maxim, si o tii din acc.
oh
si antigel, am incercat si treaba cu pedalele, ma gandeam sa nu fie din pompa de benzina sa nu mai tina supapele, dar uite n-am incercat sa-i dau la coada pana se armeaza.
godaro
ma lipesc si eu de topicul asta intrucat mi se pare cel mai apropiat de "problema mea". cer si eu o parere de la cunoscatori, insa va rog sa nu radeti de mine.

problema mea este urmatoarea: dacia mea porneste fara shoc ! chiar si iarna pe frig. trebuie sa ma bucur sau sa imi fac probleme? momentan nu am de ce sa imi fac probleme, insa chiar vreau sa stiu.

treaba sta in felul urmator: dau cateva pedale la rece, apas ambreiaj, dau cheie, porneste relativ usor. daca e frig afara, cand iau piciorul de pe ambreiaj se opreste (nu e bagata in viteza deci nu radeti de mine). reiau ciclul si porneste... FARA SHOC!

credeti ca e vreo problema daca pornesc pe vreme rece fara soc ?
Dacia 1400 '97; 80.000 km, unicul proprietar
dragos.a
Iarna este normal sa moara cand este tare frig daca dai drumul imediat la ambreiaj chiar daca nu este in viteza deoarece motorul intampine 2 sarcini-sa se invarta practic pe el cu uleiul gros de la frig si apoi cutia de viteze chiar la liber care si aia are uleiul mai vascos decat cel de motor si mai ales nu are putere pt ca nu este putin ajutat de soc.
nicolaev
QUOTE(oh @ 10 Nov 2004, 16:41)
Salutare tuturor! Eeeh si uite asa dupa ce am urmarit timp de vreo doua luni acest forum foarte util, m-am hotarat sa vs spun si eu oful. Sapt trecuta am fost si eu la service ca tot omu incepator in ale mecanicii sa-mi  pregatesc masina pt iarna: spalat carb, bujii noi sinterom 14 np 21 (ca la carte) alea vechi erau 14 np 18, fise bujii de Urziceni, capac delco nou, platini noi, reglajele de rigoare inclusiv avans cu stroboscop. Problema este urmatoarea: dimineata sau mai bine zis dupa ce sa racit motorul de tot porneste ff greu la a 5-6 cheie. Pe la a treia cheie parca vrea sa porneasca, dar tre sa-i mai dau vreo 2-3, si mai e o chestiune, dupa ce a pornit bineinteles cu socul tras, daca o accelerez - moare. Si daca o las sa mearga vreo 2 min, daca o opresc porneste din prima.

Multam anticipat pt ajutor
*


Salut
Am avut si eu problema asta asta vara si primavara vreo 3 luni.Dimineata nu pornea decat la a 5-6-a cheie. S-au uitat tot meseriasii targului la ea, si-au dat cu parerea de credeai ca-i vapor nu o biata Liberta. In fine dupa multe verificari cineva mi-a schimbat bujiile ca ultima solutie. Ei bine de atunci mi-a mers fara probleme. Poate si pentru ca in timp ce era defecta mi-am pus aprindere electronica (incercam toate variantele pe atunci wink.gif Incearca si schimba-ti bujiile. poate nu "rup" cum trebuie astea care le ai.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.