Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Alimentare cu benzina FARA PLUMB la DACIA 13XX - 14XX
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
mewtwo
Deschid acest subiect, pt a ne da cu parerea....este bine sau nu, sa alimentam cu benzina fara plumb motoarele cu carburator !

Bafta !
Liviu
Acest subiest trebuie pus la PRB tehnice CLT sau la DIVERSE ...



Si nu e nimic de dat cu parerea .. merge foarte bine cu benzina fPb ... am multi prieteni care merg asa de ani de zile fara repercursiuni la motor .. in plus, polueaza mai putin !
mewtwo
QUOTE
Acest subiest trebuie pus la PRB tehnice CLT sau la DIVERSE ...  


Si nu e nimic de dat cu parerea .. merge foarte bine cu benzina fPb ... am multi prieteni care merg asa de ani de zile fara repercursiuni la motor .. in plus, polueaza mai putin !


OK, asta stie cred toata lumea, dar eu zic ca poate ar fi bine sa impartaseasca mai multa lume impresii, experiente etc.

Salutari, pa !
Al Cap0nE
Sincer nu simt nici o diferneta la mersul masinii intre diferite benzine (dar o simt in portofel), asa ca pun fra plumb de mult timp si nu am nici o problema. Am un unchi care merge cu gazolina de ani de zile si nare probleme (doar ca e mai zgomotos parca motorul)
viulian
Nu are nici o problema.. Merg de 2-3 ani numai fara plumb si n-are nici pe dracu. Motoru are 50.000 de cand l-am facut si nu am nici o problema.



Mai important e sa aveti filtru de benzina, caci sunt statii unde rezervoru mare e spart si bagi namol in loc de benzina.
Bytzu
io stiam ca e naspa la supape, ca e o benzina mai "uscata" - motoru de dacie e conceput pt pb
paulp
S-a discutat si s-a rasdiscutat. N-are nici pe dracu.

Eu folosesc de cind am eu masini doar Fpb si n-am schimbat nici supape nici seturi din cauza asta. :inger:
Al Cap0nE
Sincer, voi simtiti vreo diferenta in comportamentul masinii daca alimentati cu altceva decat Fpb ?
tarzy
la mine se simte, dar poate este doar o parere, parca e ceva mai lenesa. dar e drept ca am bagat pur si simplu benzina-n rezervor, nu am mai facut nici un reglaj&staff
Daddy
In general nu sunt probleme dar Fpb are cifra octanica 95 iar Premium 98.

O alta mica problema e ca pb da "putere" benzinelor mai bine spus tetraetilul de plumb care se gaseste in cantitati mai mari in Premium fata de Fpb, acest tetraetil creaza si poluarea atmosferei lucru care a dus si la diminuarea lui din benzine creindu-se astfel benzinele ecologice.



Deci in concluzie motoarele de Dacie clasica merg mult mai bine cu Premium.
mewtwo
Ei bine, cam asta este si impresia mea, ca benzina fara Pb parca e ceva mai "lenesa" ....nu puteam sa spun sigur 100%, dar de ceva vreme merg numai cu fara Pb si parca parca trage putin mai greu...Partea buna este ca imi porneste la fel de bine, motorul nu face prea mare zgomot si este ceva mai ieftina....mirose tare nasol, insa !!!
SYL
QUOTE


In general nu sunt probleme dar Fpb are cifra octanica 95 iar Premium 98.  


Bfb exista si de 95 si de 98, la fel si cea cu plumb de 95 (premium) si 98 (premium plus). Deci nu se poate spune la general ca benzina cu plumb are cifra octanica mai mare decat cea fara pb.
paul_damian
Fratele meu e inginer AR (Autovehicule rutiere) si tata e inginer chimist. Amandoi, pe baza experientei profesionale, _stiu_ ca pentru motorul clasic nu e nici o problema sa mearga cu benzina fara plumb (au incercat ei sa-mi explice care e diferenta, dar cand au ajuns la partea cu 'lungimea moleculelor' am renuntat). Drept consecinta eu am alimentat intotdeauna 'bleifrei' si motorul desfacut dupa 50.000 km arata mult mai bine decat altele la varste inaintate (ca sa nu intelegeti gresit, desfacutul motorului a avut o alta cauza, o sa deschid un topic la 'tips&tricks' la un moment dat).



De fapt ideea ca benizina fara plumb afecteaza motoarele clasice a fost lansata la inceputul anilor '90, cand aceasta benzina se aducea numai de import si era puternic subventionata de catre stat; iar zvonul a fost lansat ca sa nu cumpere lumea prea multa (dezavantaj pentru stat), si dupa cum vedeti lantul zvoner si raspandac, care in Romania e alimentat puternic prin natura firii noastre, functioneaza si pana in ziua de azi... smile.gif
Al Cap0nE
deci am avut si parerea expertilor laugh.gif
Daddy
QUOTE
Fratele meu e inginer AR (Autovehicule rutiere) si tata e inginer chimist. Amandoi, pe baza experientei profesionale, _stiu_ ca pentru motorul clasic nu e nici o problema sa mearga cu benzina fara plumb (au incercat ei sa-mi explice care e diferenta, dar cand au ajuns la partea cu 'lungimea moleculelor' am renuntat).




Nimeni nu a spus ca motorul e afectat sau ca se va distruge daca alimentam cu Fpb, deci asta sa fie clar.

Tatal tau trebuia sa-ti explice ca benzinele Pemium au o cota mai ridicata de tetraetil de plumb iar fratele tau trebuia sa-ti spuna ca motoarele de Dacie functioneaza mai bine cu benzine cu plumb.



Si ca o explicatie logica fara prea multa sitinta vreu sa va aduc aminte ca motorul care echipeaza autoturismele Dacia este proiectat si realizat in anii '60 cand nu se discuta de benzine fara plumb, deci el va functiona mai bine cu produsul care a fost conceput.[b][/b]
Daddy
Si ca un mic experiment va propun urmatorul lucru ;

cand veti face schimbul de ulei la daciile voastre folositi un ulei sintetic si veti constata urmatoarele, cu cat uleiul va mai mult sintetic ( va fi mai putin mineral in combinatie) sau total sintetic ( 0 w xx ) va creste si consumul de ulei iar pt. total sintetic o sa fugiti sa va cumparati set motor.

Explicatia e simpla, motorul nu a fost proiectat sa functioneze cu asemenea uleiuri deoarece ele nu erau inca comercializate pt. autoturisme.



Deci acelasi lucru se va intampla si cu benzina Fpb ca si cu uleiul sintetic, nu va afecta funcionarea motorului asfel incat sa-l defecteze, dar va creeaza alte inconveniente.
Raptoe
1. Eu am facut proba acu o luna pt. mine si la fel ca si "tarzy" zic sigur ca nova mea e mai lenesa cu benzina fara plumb si bag fara plumb cand bag foarte multa dar cand ma duc si bag de 200 de mii chiar nu mai conteaza 5000 mii de lei...sincer....prefer mai multa putere :twisted:

2. Mai bine atzi zice de unde bagatzi benzina.....OMV rulzzzzzAgip???
viulian
Daddy, intrebarea mea e: cum poti compara tu benzina cu uleiul? Ambele folosec la ungere si le compari, sau ambele sunt combustibil si le compari ? Ce fundament are afirmatia "daca A, atunci B!" ? Fapul ca ambele curg prin motor :shock: ?



Ungere: E clar ca tolerantele la dacie sunt f. mari, si daca pui ulei de motor 0WXX de formula 1 facut la microni nu 'umple' in veci 'balanganelile' de la piesele de motor de anii 60. Si un Megane s-ar strica daca i-ai pune ulei de 0WXX!



Si consider ca extinderea comparatiei la benzina este o gresala. E ca si cum ai spune ca daca un aparat e facut sa mearga cu baterii patrate de acum 30 de ani, tu nu poti sa-i pui LiIon caci nu merge la parametrii. Ei nu merge.. ba merge. Chiar mai mult!





Si de ce trage mai bine cu plumb? SIMPLU. Plumbul este aditiv. Primar, dar asta e. Creste cifra octanica. Benzina cu plumb trage mai bine. Dar plumbul fiind aditiv, zgomotul motorului este mai mare (explozii mai puternice).



Am renuntat la benzina cu plumb de cand am desfacut acum 50.000Km motorul si m-am speriat cata calamina era pusa pe supape and stuff. Si cand ajungi in B. da-mi un telefon sa facem un sprint cu 150Km/h pe autostrada cu benzina Racing de la Shell, sau Euro IV de la OMV (platesc eu!) cu motor standard de dacie 1.4L fara injectie.
viulian
Din istoria plumbului - tradus cat de cat - de pe site-ul: http://www.tunacan.net/t4/tech/cr.htm



"Cu plumb" contra "fara plumb"



"Pentru mult timp, benzina a fost imbogatita cu plumb. Motivul principal era de a oferi o modalitate de ungere pentru supape si scaunele acestora. Fara plumb, acestea nu rezistau prea mult. Cum tehnologia a progresat, au aparut modalitatile de fabricatie a valvelor ce nu mai solicitau ca plumbul sa fie adaugat in benzina.



Un efect suplimentar al plumbului este ca intarzie aprinderea benzinei. Pe scurt, plumbul impiedica autoaprinderile ale unui motor incins. Asta inseamna ca puteai sa obtii o compresie mai mare in cilindrii fara sa-ti fie teama ca benzina se autoaprinde.



S-a renuntat la plumb pentru ca arderea lui produce substante toxice pentru om. Din anii 85-87, in SUA nu se mai vindea benzina cu plumb."



Raportul de compresia la Dacie nu e mare, deci oricum nu ai autoaprinderi decat daca pui cea mai ieftina benzina de la petrom, care sunt convins ca daca o masori nu obtii 95 ci undeva pe la 89-90.. Deci nu-i nevoie de plumb ca sa compenseze autoaprinderile. De asemenea valvele NU sunt cele din material facut acum 40 de ani, ci din material mai nou. Dupa 100.000km cu masina (la revizia de 50K n-am schimbat nimic la supape) si 50K fara plumb cred ca ar fi trebuit sa fie prajite de mult si motorul inca imi tine >5000rpms.



Deci da.. unui Fiat 850 din anii 50-60, as recomanda cu drag benzina cu plumb.

Dar berlinelor din anii 90-00 nu le strica. Sigur!
paul_damian
QUOTE
Tatal tau trebuia sa-ti explice ca benzinele Pemium au o cota mai ridicata de tetraetil de plumb iar fratele tau trebuia sa-ti spuna ca motoarele de Dacie functioneaza mai bine cu benzine cu plumb




De fapt chiar mi-au explicat. Dar m-au bagat in lamuriri 'stiintifice' care m-au cam depasit, asa ca... :oops:



QUOTE
zic sigur ca nova mea e mai lenesa cu benzina fara plumb




Sunt de acord, dar nu in totalitate: motorul se comporta diferit in functie de benzina pe care o pui - si e valabil indiferent daca e cu sau fara Pb. Nu stiu cum isi rezolva motoarele cu aprindere electronica si / sau injectie problema aceasta, dar stiu ca eu de fiecare data cand schimb furnizorul de combustibil - ani de zile a fost Petrom, iar de un an Rompetrol (nu dati in mine, ca alte benzinarii n-avem la noi in oras) - dar am mai alimentat ocazional si la altii, a trebuit reglat avansul si mai stiu eu ce pe la carburator. Asa ca nu sunt de acord sa pui leneveala motorului doar pe seama ca ai pus benzina fara plumb...
Raptoe
OMV rulzzzz ....cred ca ai intzeles de unde alimentez nu? si uneori de la Agip si Petrom pentru ca sunt la 200 de metri de blocu meu....Sugerez 1. OMV 2.AGIP 3.PETROM ....sugerez astea pt. ca de la astea bag la restu nu le calc pragu...si inca o precizare....Shell e ce-a mai proasta la fel si uleiul lor de motor.....Tzinetzi minte ca astea sunt parerile mele daca nu va plac e problema voastra... :wink: si decat sa imi saritzi la cap mai bine scrietzi de unde alimentatzi si cum va creste sau scade relantiu. tongue.gif
Devils
viulian a scris

QUOTE


Dar berlinelor din anii 90-00 nu le strica. Sigur!



... deci pot sa folosesc benzina fara plumb pe dacia mea din 88 sau e buna numai petru alea de dupa 90 :shock: ?
viulian
Dap - parerea mea e ca e OK.
SPAWN
si eu am auzit multa lume care zica ca merge pe fpb si nu are nimic.e si mai bime la buzunar :mrgreen:

si in legatura cu benzinariile si eu am aceeasi parere prosta despre shell.eu in general bag de la petrom si rompetrol :inger:
Daddy
Pt. D-l Viulian sunt dator sa-i explic cateva contradictii;



1 - eu nu am comparat benzina cu uleiul, ci am dat un exemplu (nu din auzite, din experienta proprie)

2 - nici un motor nu se strica daca folosesti ulei sintetic, doar consuma ulei

3 - daca pb din benzine unge supapele si scaunele acestora, dupa explicatia d-tra, atunci este evident ca trebuie sa folosim la motoarele de Dacia benzina cu pb indiferent de anul de fabricatie al acestora. Explicatia e simpla si fundamentata, de la primul model de Dacie pana la motorul cu injectie chiuloasele nu au suferit nici un fel de modificari indiferent de capacitatea cilindrica a motorului.

4 - Intradevar valvele de Dacie nu mai sunt din acelasi material facute ca si in trecut ci din unul mai prost, de aia suntem in romania si in acest stil s-a fabricat Dacia

5 - Fiat-ul 850 si Dacia folosesc aceiasi constructie sau mai bine spus aceiasi tehnologie si materiale, deci ce recomanzi pt. una e valabil si pt. cealalta

6 - Sincer nu cred ca ai dori sa te intalnesti cu mine in B "sa facem un sprint cu 150Km/h pe autostrada" indiferent ce benzina vei baga in motorul tau. Masina din avatar te va face praf inainte sa te gandesti, vezi pe cine provoci !



Cer scuzele de rigoare celorlalti participanti pe forum dar nu accept provocari nefondate.



PAREREA MEA RAMANE TOTUSI BENZINA CU PLUMB PT. DACIA
viulian
Daddy, hai s-o luam pe rand ca sa lamurim cum te provoc eu pe tine fondat:



1- Ai zis: "Deci acelasi lucru se va intampla si cu benzina Fpb ca si cu uleiul sintetic". Cat de coerent vrei sa-ti explic ca tu plecand de la explicatia (corecta) cu uleiul ajungi hodoronc tronc sa concluzionezi de benzina ?! De unde pana unde ?

2- Zici acum ca "nici un motor nu se strica daca folosesti ulei sintetic", insa! in postul de care m-am legat eu afirmi: "iar pt. total sintetic o sa fugiti sa va cumparati set motor.". Defineste atunci ce rog ce intelegi tu prin stricarea motorului. Te contradici flagrant :oops:

3- E adevarat, nu s-a schimbat dimensiunea scanunelor de supapa si nici a supapelor. E vorba de rezistenta materialelor folosite, NU musai de dimensiunea lor. Vezi ca iar pleci de la un adevar si ajungi 'logic' si 'intuitiv' la o concluzie falsa (ca si atunci cand ai plecat de la adevarul uleiului care strica motoru si ai ajuns sa concluzionezi de benzina!)

4- Pentru ca suntem Romania si facem treaba in general nashpa (adevarat sa zicem) ajungi sa concluzionezi intr-un stil dramatist ca sigur am involuat tehnologic la materialele folosite acum 40 de ani. Din nou pleci de la un adevar si 'experienta' ta te conduce catre o concluzie falsa.

5- pentru ca motoarele de fiat si dacie au fost concepute in anii 60 (adevarat) ajungi sa zici ca fierul motoarelor e la fel. Oare un Fiat 850 (produs pana in 70 parca) sa aiba acelasi fier pus pe daciile din 90 sa zicem ? Poti sa zici da sau nu ?



Cu alte cuvinte, felul in care rationezi tu se cheama "gandire magica". Esti convins ca daca detii un adevar, atunci "aha!" exact la fel e si cu toate celelate, mm ? Esti convins ca benzina fara plumb face rau la dacie, si cu pretul de a te contrazice in afirmatii, de a face erori in generalizari, de a-ti strica imaginea pe forum (de fapt ce mai conteaza forumul cand tu ai dreptate!) orice dovada e 'buna' ca sa-ti conserve tie ideea de plumb la dacii.



Ce accepti tu si ce consideri ca fondat e alegerea ta - dar pe ceilalti participanti la forum eu ii indemn sa priveasca lucid si sa fie circumspecti la concluziile tale "magice" inclusiv: "PAREREA MEA RAMANE TOTUSI BENZINA CU PLUMB PT. DACIA".



Asa ca fondat (te rog!) justifica logic corect ceea ce zici, nu inainte de a citi acest thread despre sofisme: http://www.nizkor.org/features/fallacies/ in special "Questionable Cause".
paul_damian
Daddy: asa, mama, fii rau! Maraie, musca, rupe-i, daca te ating la orgoliu! :twisted: (Sper ca nu ti-ai pierdut si simtul umorului, nu?)



Si daca parerea ta e ca motorul clasic de Dacia trebuie sa primeasca numai benzina cu plumb, e dreptul tau sa o ai. Eu contrargumentez cu parerea (fondata) ale unui inginer AR si a unui chimist, cu experienta mea cu motorul de pe Dacia actuala cat si a celui de pe fostul meu 1100, cat si cu experienta celor care oricum baga fPb (vezi nenumaratele masini cu motoare fara catalizator existente in Germania, mostenite de la fostul RDG - Trabant, Wartburg, Moskvici, Dacia (da, mai sunt, le-am vazut!), Lada, etc. - dar asta-i un alt subiect.



Toate cele bune.
Raptoe
Putetzi sa bagatzi orice e Dacie si o sa mearga cu 15% mai bine sau mai prost...si daca nu bagatzi kerosen tot degeaba :oops: apropo postu e despre benzina nu despre ulei...inchidetzi postu! :twisted: :twisted: :twisted:
c1p0
Ce am observat eu:



1. Dacia mea merge mai bine cu benzina Super Plus de la Petrom. Parca asa ii zice. Pot spune ca am alta masina in unele situatii. Cand bag piciorul in acceleratie se simte.

2. Benzina de la OMV mi se pare de f. buna calitate, si in general cand nu pun Super Plus, pun benzina normala de la OMV.

3. Shell sucks.
viulian
Benzinele in general nu sunt fix de aceiasi calitate - am un amic ce are renault megane, si s-a dus cu el la service ca avea autoaprinderi cu benzina luata de la nush ce petrom din tzara (fara plumb).

I-au masurat-o baietii la service si avea cifra octacina 89 in loc de 98. Deci e clar..



Adica daca pui benina de 98 fara pb. proasta, evident ca va merge mai slab decat un 95 cu plumb buna..

Stiu de la un tip de la OMV ca de unii camionagii care aduc benzina se opresc pe drum unde fac schimb cu.. apa. Si cum benzina vine stantata de la poarta rafinariei ca este de "98 fara plumb" sa zicem, la benzinarii nu se face verificarea ci pur si simplu se toarna peste ailalta (ce sa faci, sa ramai fara benzina definitiv? - pana la urma nu se simte chiar asa rau si oamenii baga..). Si asa se ajunge sa iei benzina proasta de 98 si sa mearga mai bine cateodata aia de 95.



As fi interesat sa cumpar un "octanomentru" (sau cum se numeste?), si sa fac o statistica asa sa vad aici in Bucuresti cum stau lucrurile.. Eu pun de la f. multe benzinarii, si de obicei 98 fara plumb. De putine ori e drept, am luat tzeapa mare (mi s-a infundat filtru de benzina cu atata namol cat se adunase in el). Am ramas asa cumva stabilit pe OMV, Agip, Mol, Lukoil - si ma feresc de chestii gen Petrom, Rompetrol, etc..
Al Cap0nE
Se poate sa consume mai mult sau mai putin in functie de benzina folosita ?
SYL
QUOTE


Se poate sa consume mai mult sau mai putin in functie de benzina folosita ?



DA. Cu cat bezina este de o calitate mai buna, consumul e mai mic. Spre exemplu cu o benzina euro 3 consumul e mai mic decat cu fara pb normala. Dar cel mai bine se observa o difernta clara cu scaderea consumului cand se alimenteaza cu benzina din "tarile cu apa calda". Spre exemplu cei de la AMS in cursul uni test-drive cu Matiz, alimentind cu benzina in Ungaria, consumul a scazut cu 2l/100 km !!!!
viulian
Comparativ intre benzina cu si fara plumb (la aceiasi cifra octanica) - benzina cu plumb inseamna consum mai mic (caci explozia este mai puternica din cauza plumbului si asta inseamna putere mai multa / explozie => km mai multi / litru.
Raptoe
Morala e ca daca bagatzi fara plumb ... platitzi mai mult la kilometru parcurs....pentru ca nu mai trage si apasatzi pedala...najpa nu? laugh.gif
Daddy
Hai ca incet incet o sa va lamuriti singuri, aici pe acest topic, ce e mai bine si ce nu sa bagati in rezervorul masinii. Deja prima concluzie este ca se consuma mai mult carburant. OK.

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
c1p0
Vorbea cineva despre un aparat de masura pentru cifra octanica. Stie careva cat costa...?!? Suna interesant. biggrin.gif Asa vedem si noi care ne dau tepe.
SPAWN
parca si mie mi s-a parut ca imi consuma mai mult cand am bagat fara pb dar nu bag mana in foc pt ca imi consuma oricum mult din alte cauze.Am sa incerc sa fac o proba sa vad daca imi consuma mai mult pe fpb.
SPAWN
Da ar merita un apararat dar depinde si cat costa.oricum ar fi o idee sa vezi cam ce cumperi si sa faci scandal,si sa le dai cu ceva in cap ca le dai bani pe o benzina vai de capu ei :mrgreen:
suparatu
QUOTE
Din istoria plumbului - tradus cat de cat - de pe site-ul: http://www.tunacan.net/t4/tech/cr.htm



\"Cu plumb\" contra \"fara plumb\"





Deci da.. unui Fiat 850 din anii 50-60, as recomanda cu drag benzina cu plumb.  
Dar berlinelor din anii 90-00 nu le strica. Sigur!




Benzina cu plumb e de fapt o benzina mai slaba care a fost inbunatatit cu tetraetil de plumb, pe cind benzina fara plumb e buna de la mama ei!

Italia e plina cu Fiat 850 vechi si nu exista alta benzina decit fara plumb!!!
OCEBE
QUOTE


Benzina cu plumb e de fapt o benzina mai slaba care a fost inbunatatit cu tetraetil de plumb



cam asa stiam si eu

tehnologiile de rafinare nu permit obtinerea de cifre octanice ridicate (dar cu un pret scazut) si, din pricina aceasta, benzinele se aditiveaza (de regula cu tetraetil);

de regula benzinele fara Pb au cifre octanice mai scazute ( ca dovada, motoarele ce sunt alimentate cu astfel de benzine au compresii mai mici).

despre calitatile pb-ului din benzina de a menaja supapele nu stiu ce sa zic dar imi face impresia ca e mai degraba teorie; cu toate acestea, eu continui sa folosesc, cat s-o mai gasi, benzina cu plumb ptr. motivul ca mi se pare ca se misca mai bine masina (chiar imi pare rau ca la Petrom nu se mai gaseste superplus; o fi avand vreo legatura cu plumbul din ea?)
fnp
NU MAI EXISTA PE PIATA BENZINA CU PB!

PREMIUMUL NORMAL ARE ALT ADITIV NU TETRAETIL DE PB.
MoGas
Si o sursa a acestei stiri ai? Sau te credem pe cuvant? :?
Al Cap0nE
Mi-am facut consumul (cu sticla in oras) , folosind premium de la petrom si masina neforjata =>> 6/100 !!! Nici mie nu mi-a venit sa cred ! (i-am pus de curand aprindere el si mi-a scazut consumul )
SPAWN
OCEBE nu stiu la voi dar in bucuresti la petro inca se gaseste benzina superplus la Petrom nasol ca e mai scumpa si eu nu prea bag ,chiar daca stiu ca masina trage mai bine cu superplus sad.gif
SPAWN
omule si cam cat te-a costat aprinderea aia ca vad ca face minuni daca e chiar asa.

si esti sigur ca ai dacie si ca erai in oras :?: :?: :?:
SPAWN
ca daca e asa tot sa te plimbi cu masina frate m-asduce si la veceu cu ea :mrgreen:
viulian
Al Cap0nE, eu zic sa faci o medie - caci pe 20-30 de km fara trafic si etc evident ca iese consumul mic.

Tu nu ai scos consumul in oras, ci consumul la 50Km/h pe trafic redus.. si mie tot la fel imi da cand ies din oras si merg cu 110-120 (cam 6.5-6.7%).



Dar fa plinul si vezi cat mergi cu el - o sa iasa o medie mai graitoare decat consumul 'instant' pe 20Km. Mie imi oras imi ia in jur de 9-10.. (dar e drept si cu forja cand am ocazia).
OCEBE
[quote]

OCEBE nu stiu la voi dar in bucuresti la petro inca se gaseste benzina superplus

[/quote]



nu mai este nici urma; au inlocuit autocolantele de pe pompe si pe anuntul mare din strada cu preturi , pe locul unde trona superplusul acuma este un mare blank; si asta la toate statiile petrom din zona.



fnp a scris:

[quote]

NU MAI EXISTA PE PIATA BENZINA CU PB!

PREMIUMUL NORMAL ARE ALT ADITIV NU TETRAETIL DE PB.

[/quote]



Petrom zice:

http://www.petrom.ro/romana/petroliere.htm...RU%20AUTOMOBILE
paulp
Cred ca discutia asta despre consumul facut cu sticla a mai fost de nu's cite ori. NU E RELEVANT.

Fa asa cum a spus Viulian, cu plinu, si o sa vezi ce surpriza ai. :mrgreen:

Mie sub 10 nu-mi scade in oras, dar nu prea sint mielusel cu dihania :twisted:

Daca mi-a trebuit motor mare si cuplu puternic laugh.gif , ma maninca talpa la semafoare :mrgreen:
Al Cap0nE
O sa-i fac plinul cand busonul nu se va mai deschide cu orice cheie :evil: Pe langa sticla bag zilnic cate 5 litri cu care fac intre 75 si 85 km (fac de multe ori pana prostului intentionat, tocmai ca sa verific) ceea ce duce la o medie de 6 (oras, bucuresti). Oricum, masina nu a consumat niciodata mai mult de 9 (asta cand eram incepator si o forjam si faceam tot felu de tampenii cu ea). Deci...vand dacie '84 100milioane laugh.gif laugh.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.