Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: CHINA GP
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Motor Sport > Formula 1
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6
FISICHELU
[attachmentid=35223]

Pe 26 septembrie 2004, visul "supremului" Bernie Ecclestone despre globalizarea Formulei 1 a mai facut un pas spre realitate, cand China a gazduit primul ei GP.
Acum zece ani, daca ai fi zis ca o tara atat de inchisa la nou, la comercialismul rampant din vest cum este China, va fi gazda unei etape din poate cel mai comercial sport pe Pamant, lumea ar fi ras de tine...
Iata insa ca avem o China noua, o tara cu una dintre cele mai rapide dezvoltari economice, o tara care a pierdut multe din secolul XX, dar care este intr-un mars foarte apasat catre secolul XXI...
Desi design-ul a fost realizat de Herman Tilke, chinezii au cerut foarte clar ca forma circuitului sa semene cu caracterul chinez "Shang" care se traduce "sus" sau "deasupra", si de unde, desigur, isi trage numele si Shanghai.
Circuitul poate primi 200,000 fani, din care 30,000 sunt in fabuloasa mare tribuna, cea care permite vizualizarea a aproape 80% din toata pista.
Nici pilotii nu sunt uitati, circuitul oferind cateva oportunitati de depasire, iar pe linia dreapta de 1,175 m, intre curbele 13 si 14, masinile putand atinge 205 mph.
In mod firesc, producatorii de masini si sponsorii au vazut in China o piata neexplorata, iar in lunile de dinaintea primului GP s-au dat peste cap pentru ocuparea celor mai bune situri si dezvoltarea unei retele stabile.
Ca F1 sa aiba succes in China va trebui dusa multa munca, asta insemnand realizarea unei comunicari cat mai bune cu chinezii, lasarea la o parte a imaginii de "vestici", si sa incerce sa arate ca este vorba doar de sport. Ceea ce pare trivial in Vest le este total strain chinezilor, si asta mai ales in ceea ce priveste motorsportul. Totusi, China este o tara in care doar 18 persoane dintr-o mie au masina...
Daca F1 chiar doreste sa creada ca organizeaza un Campionat Mondial, atunci e vital ca tari precum China sa adere la "distractie". Se spera chiar ca in viitorul apropiat, prin globalizarea sportului, sa apara si un pilot chinez si, de ce nu, o echipa chineza!
In mod sigur, Shanghai International Circuit este un inceput.
St
Cine a castigat? ..sau cursa e la 15?
DFA
huh.gif Care cursă? Că mai e o săptămână până la cursă...
FISICHELU
Sunt tare curios ce se va intampla Sambata, dar mai ales Duminica!... E adevarat ca toata lumea este cu ochii pe Renault si Ferrari. Insa cred ca lucrurile nu mai sunt ca la inceputul anului!... Kubica are deja un loc trei in doua curse, Button are o revenire interesanta, Kimi a avut un pole (pe care nu a putut sa il foloseasca in avantajul sau, din pacate!...)... Ei, toate astea adunate isi dau concursul pentru un spectacol care merita si trebuie urmarit.
Alonso nu a participat la teste, Fisico si Kovalainen fiind cei care au testat cauciucurile si imbunatatirile lui R26; asta poate sa-i puna unele probleme...Daca nu-i convine cum e setata masina?
Schumacher vrea sa fie campion. Si la cum il stiu, cand se ambitioneaza, e cam greu pentru ceilalti sa-l opreasca... Are si un spate relativ solid (Massa), care nu cred ca ii va crea vreo problema, avand in vedere retragerea germanului la sfarsitul acestui campionat. 'Om trai si 'om vedea!
Hai Renault!
sandman_
Va fi destul de interesant, mai ales ca statisticile spun ca Renii s-au comportat bine la primele 2 curse de la Shanghai, iar MS a avut performante slabute...
FISICHELU
Renault nu va folosi ultimul tip de motor in China, ci vor merge cu cel "in care avem totala incredere", dupa cum au declarat ei.
Dupa testele de la Jerez si Silverstone, echipa a ales varianta mai fiabila in detrimentul puterii.
" Am avut o problema in Monza, apoi in Jerez, folosind exact acelasi tip de motor, care a expodat iarasi, confirmand unele din suspiciunile noastre. Asa ca, intr-un fel suntem bucurosi ca motorul a expodat la Jerez deoarece putem schimba piesa aceea si sa revenim la setarile de dinainte si sa uitam de probleme."
"All in all, it looks good."

@sandman
...da...in 2004 a fost un cosmar ,iar in 2005 a terminat dupa 22 tururi..
sandman_
pai tocmai: in 2004 n-a miscat nimeni in fata Ferrari, iar in 2005 oricum Ferrari a fost mai mult sau mai putin pe din-afara, iar abandonul s-a datorat unui tête-a-queue...
DFA
------------- Q1 ---------------------
Plouă în timpul calificărilor și mașinile echipate cu Bridgestone merg foarte slab, nici una nu se află în top 10...
Ferrari termină prima sesiune pe locurile 13 (Massa) și 14 (MSC)..., dezamăgitor... sad.gif
1. Alonso
2. Fisico
3. DLR
------------- Q2 ----------------------
Începe cea de-a 2-a sesiune...
Pista e rece (22 grade C) și se pare că pneurile Bridgestone nu sunt deloc adaptate la asemenea condiții. Michelin zboară...
Ploaia a mai stat, dar pista e încă alunecoasă.
Na că s-a întâmplat și asta..., o mașină Ferrari nu s-au calificat pentru Q3, Massa a ajuns pe 13... plange.gif plange.gif
Chestia e că Massa va fi retrogradat cu 10 poziții, pentru că a schimbat motorul..., deci ajunge la coada plutonului... sad.gif
1. Alonso
2. Fisico
3. Button
MSC pe 8... Nu-l văd prea bine în Q3... Și nici în cursă...
Performanță de remarcat a lui Doornbos, care face prima lui intrare în top 10 la calificări pentru Red Bull!
--------------- Q3 ---------------------
Ploaia a stat de tot.
Raikkonen pierde o oglindă... și Button calcă pe ea..., la fel și Fisichella...
MSC nu prea reușește să treacă de poziția 5... și zăbovește cam mult prin P7.
Alonso e pe 1 deocamdată.
MSC termină pe 6... sad.gif
1. Alonso
2. Fisico
3. Barichelo
4. Button
5. Raikkonen
6. MSC
7. DLR
8. Heidfeld
9. Kubica
10. Doornbos - Bravo!

Dacă și mâine va fi vremea la fel va fi o zi foarte proastă pentru Ferrari...
sorin_f39
Zi proasta pentru Ferrari. La polul opus e Renault.

Sper ca maine sa fie exact invers.
cri123
Eh, prognoza meteo arata tot la fel si pentru maine.... Si chiar daca va fi uscat, Renault pleaca 1-2, Ferrari pleaca 6-23 biggrin.gif Poate se mai schimba putin maine situatia din clasamentele generale biggrin.gif

Oricum, e interesant ca s-a ajuns ca fanii Renault sa spere la ploaie, iar cei Ferrari la cat mai mare caldura.
DFA
Bine ai zis! În trecut era invers! Ce ți-e și cu gumele astea...
DigitalScribe
Revenge !!! mad.gif
biggrin.gif
I love Renault !

Ok, acum ca m-am descarcat. Mai sus in paginile din urma cand Ferrari rupea stilul din cauza ca Renault n-avea gume bune fanii Ferrari sutineau maretia si gloria lui Schumacher... acum cand strugurii sunt acri gumele-s de vina... frumos baieti ! Iaca s-a intors roata si acum as putea zice ca voi ca Schumacher sucks iar Masa e un ratat... ceea ce evident nu e asa.

Asta e situatia, se pare ca gumele sunt absolut critice in F1, la fel ca si aerodinamica, la fel ca si amortizorul ala interzis si la fel ca si 10 CP in plus la motor. F1 e un sport la limita si orice chestie care aduce un avantaj oricat de mic e foarte important. In china se pare ca gumele fac jocul. Inca odata iterez ca imi pare rau ca iese Michelin din F1...
sandman_
Mey, mey, nenea Bernie asta e un nesimtit: cum de isi permite sa organizeze curse si sa-l trezeasca pe super-Mikky la ora 9 dimineata?!?!?! Omul ala nu si-a facut somnul si a comentat parca si mai prost decat de obicei (daca e posibil asa ceva)
cri123
Hi hi, ploua la Shanghai. Sa vedem acuma ce se va intampla biggrin.gif
DFA
Pista e udă dar nu plouă deocamdată...

Și iată că începe să se usuce... smile.gif

Alonso are parte de un mic "preview" de ce o să i se întâmple la anu', când o să treacă la McLaren...., Raikonen a ieșit, MSC pe 3 după prima serie de pituri.

Sper ca MSC/Ferrari să schimbe la timp gumele și să nu mai reediteze dezastrul din Ungaria...

Alonso are probleme cu mașina.

Și iată că roata se întoarce și MSC pe 1!!! 124.gif

huh.gif Ambele Reno-uri au avut probleme misterioase la ieșirea de la pit...
DragosP
"Recital" Renault, din păcate pentru ei! smile.gif
sorin_f39
VA ROG, LUATI-L PE MIKI DE LA MICROFON PENTRU CA MA DISPERA! INNEBUNESC DACA IL MAI AUD! IAR SA DAU TELEVIZORUL PE "MUTE" NU VREAU.
DFA
Final strâns...

1. MSC
2. Alonso
3. Fisico
4. Button
5. DLR
6. Barichelo
7. Heidfeld
8. Webber

Bravo Ferrari și MSC!!!
ssilviu
Se pare ca mecanicii Renault sunt din Romania radmasa.gif
sorin_f39
FORZA FERRARI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

FORZA SCHUMI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DragosP
Iar nu vedem conferința de presă, fir-ar a naibii de tvr! mad.gif
DFA
Las' că o citim întreagă și fără traducere pe formula1.com!
Mâine.
Deshteptu
eu nu am vazut cursa de la inceput. am vazut-o cind m ai erau vreo 25 de tururi pina la final. din comentariile celebre ale celor doi nu am inteles exact ce probleme a avut alonso.. eu il stiam in pole-position si l-am gasit pe 6.ce s-a intimplat?
cri123
Ar fi interesant de stiut ce s-a intamplat cu masina lui Alonso. Briatore a declarat ca a avut probleme cu roata spate (cea care a provocat probleme si la pit).

Faptul ca Fisichella a avut "probleme" este normal, din moment ce a aflat ca Alonso este in spate. Au mai salvat cate ceva ca piloti.

Oricum, o cursa aruncata la cos de Renault, in ciuda faptului ca au trecut in fata la constructori.

Va fi un final de sezon incredibil smile.gif
Puiu Tabara
Din cate am inteles eu de la conferinta de presa de pe RTL, Alonzo dupa primul schimb, si-a echipat monopostul cu cauciucuri intermediare de nr... cred ca 3 si trebuia alt tip. Fizichela nu a gresit cu nimic (dupa parerea mea) avand aceleasi probleme cu gumele de uscat ca toti ceilalti participanti. In primul tur de pista dupa iesirea din pit, toti, da chiar toti, au avut probleme de aderenta, pana la acomodarea, incalzirea sau mai stiu eu ce. Chiar si Sumi a avut daca ati fost atenti, dar a iesit mai devreme... si la prins respectiv depasit.
Faza "nasoala" care pe timpul lui Sumi si Baricello, era blamat, acum iar s-a facut un schimb intre piloti, care n-a mai scandalizat pe nimeni.
Eu sunt de acord cu strategiile de echipa, chiar si cu schimbul de locuri intre piloti, dar amu de ce nimeni nu-i revoltat.
DragosP
QUOTE(Puiu Tabara @ 1 Oct 2006, 11:29)
Eu sunt de acord cu strategiile de echipa, chiar si cu schimbul de locuri intre piloti, dar amu de ce nimeni nu-i revoltat.

OK, eu unul sunt super revoltat! mad.gif
Da' spune-mi și mie te rog, de ce? blink.gif tongue.gif
Fisico a rămas muult în urma lui Alonso, așa că nu văd care-i problema.
P.S. Nu sunt fan nici al lui MS, nici al lui FA, nici Ferrari, nici Renault. wink.gif
colombina29
Altfel spus, nu e pt. cine se pregateste, e pt. cine se nimereste!

FORZA SCHUMI! FORZA FERARRI!
Puiu Tabara
"Fisico a rămas muult în urma lui Alonso, așa că nu văd care-i problema." ca sa nu bata chiar asa de tare la ochi, Astfel sune-mi de ce era asa de "bucuros" Fisico la final?? Chiar s-au felicitat cu Alonso, nu??
sandman_
Asa e, Briatore i-a spus sa-l lase pe Alonso in fata, iar GF, de rusine, a zis sa-l lase cu vreo 40s in fata biggrin.gif

Victorie magnifica pentru MS, care a pilotat magistral astazi, depasind tot ce a prins; pierdere fantastica pentru FA si Renault.

Asa cum spune Puiu Tabara, din declaratia lui FA reiese ca la prima oprire la boxe gumele de pe fata (de ce le-o fi schimbat doar pe alea numai Briatore stie) au fost mai proaste decat cele cu care a luat startul. Ceea ce iar nu prea inteleg este de ce in primele ture dupa iesirea de la boxe a mers bine, iar apoi a inceput brusc sa piarda cate 3,5s pe tur? a avut pierderi de 0.35, 3.5, 3.5 in trei ture consecutive. Aparent, roata blocata de la a doua oprire ne-a privat de un duel frumos pe ploaie...

Oare de ce nu a fost nimeni revoltat cand KR i-a lasat locul 2 viitorului sau sef la Montreal? Acum pe bune: un pilot cu pretentiile lui KR nu greseste cu 5 viraje inainte de linia de sosire, iar daca greseste, de ce-l mai contracteaza o echipa de talia Scuderiei?
TMihai
QUOTE(sandman_ @ 1 Oct 2006, 11:59)
Oare de ce nu a fost nimeni revoltat cand KR i-a lasat locul 2 viitorului sau sef la Montreal? Acum pe bune: un pilot cu pretentiile lui KR nu greseste cu 5 viraje inainte de linia de sosire, iar daca greseste, de ce-l mai contracteaza o echipa de talia Scuderiei?
*



LolLolLo.gif Ce s-au ars "frraierii" de la Ferrari icon_mrgreen.gif Oricum....sper ca zici asta la misto, nu? blush.gif
DigitalScribe
Cu toate ca s-au cam balbait cei de la Renault au facut-o pe mana lor... Macar sunt iarasi #1 la constructori ... ceea ce ma face fericit smile.gif
Alonso e un pilot fantastic insa e un mic tradator dar il inteleg.
Sunt curios cu cine or sa tina fanii Schumacher din 2007 in colo... presimt ca va fi Alonso sau Kimi. E un fel de euforie sa traiesti victoriile cu cel mai bun si e stiut ca majoritatea fanilor Schumacher sunt fani Schumacher doar pentru ca era cel mai bun (exceptie cei care l-au mirosit de la inceput).
dantes
@digitalscribe...REVENGEEEEEEEEE!!!!

MS a pilotat magistral, iar FA a pierdut IAR pe mana mecanicilor....

De cand l-am vazut pe Schumi am vazut un pilot BUN. La anul tot cu scuderia voi tine, si probabil cu KR ptr ca e un mare pilot dar fara masina... cu un Ferrari poate va putea prelua stafeta de la MS...Alonso nu-mi place...punct.


O cursa palpitanta, insa si mai palpitant e sfarsitul de campionat !
Sa castige cel mai bun!
TMihai
Luati cat sunt calde icon_mrgreen.gif
sqryn
QUOTE
majoritatea fanilor Schumacher sunt fani Schumacher doar pentru ca era cel mai bun (exceptie cei care l-au mirosit de la inceput).

si majoritatea celor ai lui alonso sunt pt ca nu tin cu MS biggrin.gif saracu alonso aleearga de mult dar la inceput nimeni nu tinea cu el. eu tin cu MS de cand era la benneton. sa vad cati fani o sa fie daca ajunge la o echipa de pluton ca villneuve, alt mare campion. una peste alta, cursa palpitanta si sincer sa fiu am avut emotii pana la final. felicitari si pt schumi si pt alonso.
mai e un pic, sper sa fie MS campion, dupoa aia sa castige cine vreti voi tongue.gif
cred ca la anu o sa tin cu KR dar doar daca se va ridica la nivelul impus de MS. daca nu, nu o sa mai tin cu nimeni biggrin.gif o sa fiu un simplu spectator.
sorin_f39
@DigitalScribe:

1. Renault este (deocamdata) pe primul loc datorita lui Coulthard. N-am inteles ce naiba a fost in capul lui in momentul in care a intrat in Massa.
2. In ceea ce priveste fanii Ferrari & Schumi exista 2 variante:
- sunt fani Ferrari care vor tine toata viata cu Scuderia, indiferent ce piloti vor pilota pentru echipele de curse (F1, FIA GT, Le Mans etc) si indiferent ce fel de masini vor fabrica. Asta e si cazul meu.
- exista fani Schumi care tin si cu Ferrari pentru ca aici piloteaza. De la anul... treaba lor.

Eu am tinut cu Ferrari dintotdeauna, am vrut mereu ca in clasamentul constructorilor sa castige. Pentru Schumi insa am un respect deosebit deoarece, din punct de vedere profesional, a ajuns nr. 1 (in ceea ce face), are o mentalitate de invingator si o ambitie de a reusi incredibile. Pe de alta parte, tin si cu Massa, am tinut si cu Barichello, Irvine, Berger si cu toti pilotii care au alergat pentru Ferrari.
De la anul insa o sa tin cu Raikkonen & Massa, deoarece ei vor alerga pentru Scuderia.
Tu cum crezi ca e in cazul Renault & Alonso? Sau Raikkonen & McLaren?
sandman_
QUOTE(TMihai @ 1 Oct 2006, 11:43)
LolLolLo.gif Ce s-au ars "frraierii" de la Ferrari  icon_mrgreen.gif Oricum....sper ca zici asta la misto, nu? blush.gif
*



Partea cu arsul e la misto. Partea cu manareala si greseala intentionata nu.

QUOTE(dantes @ 1 Oct 2006, 13:30)
@digitalscribe...REVENGEEEEEEEEE!!!!

MS a pilotat magistral, iar FA a pierdut IAR pe mana mecanicilor....

De cand l-am vazut pe Schumi am vazut un pilot BUN. La anul tot cu scuderia voi tine, si probabil cu KR ptr ca e un mare pilot dar fara masina... cu un Ferrari poate va putea prelua stafeta de la MS...Alonso nu-mi place...punct.
O cursa palpitanta, insa si mai palpitant e sfarsitul de campionat !
Sa castige cel mai bun!
*



curat magistral, coane dantes: constant si linistit, asteptand greseala adversarului, asa cum facea FA anul trecut si toti aruncau cu noroi in el. Ia sa vedem: pentru prima data l-ai vazut pe MS cand a inceput sa castige in fata lui Senna, deci...

QUOTE(f39sor @ 1 Oct 2006, 18:33)
@DigitalScribe:

1. Renault este (deocamdata) pe primul loc datorita lui Coulthard. N-am inteles ce naiba a fost in capul lui in momentul in care a intrat in Massa.


Poate pentru ca MASSA a fost ghiolban si a uitat ca pentru a depasi trebuia sa se bage pe pista uda si a derapat? icon_mrgreen.gif
adister
QUOTE(f39sor @ 1 Oct 2006, 19:33)
sunt fani Ferrari care vor tine toata viata cu Scuderia, indiferent ce piloti vor pilota pentru echipele de curse (F1, FIA GT, Le Mans etc) si indiferent ce fel de masini vor fabrica.  Asta e si cazul meu.
*



up.gif Si cazul meu...am inceput pe vremea cand erau la echipa Berger si Alesi, dupa care am fost fanul tuturor pilotilor care s-au imbracat in rosu. De la anul voi tine cu Raikkonen wink.gif - sper sa termine totusi cu ghinioanele astea

Go Schumi! Forza Ferrari!
dantes
@sandman... Anul trecut MS nu a avut nici o sansa in fata lui FA, si ii respect meritele lui FA...Daca altii au aruncat cu noroi in el e treaba lor... FA e un mare pilot, il respect si atat... Nu-mi place de el ci de MS...atata tot...

MS era un pusti cand a intrat in F1, si inca de la inceputuri a luat puncte si se batea cu granzii de atunci....
Si pe FA l-am mirosit inca din 2001 pe cand Renault incerca motorul de 106 grade intre cilindri, si desi o masina lenta, el reusea sa scoata ceva din ea... Cu timpul Renault a crescut, si a reusit anul trecut...
Solon
Mecanicul care se ocupa de roata dreapta spate ar trebui impuscat in cap!
Tot el a gresit si la Hungaroring, sau ma rog, a fost la aceeasi roata! mad.gif
TMihai
Poate are o problema masina. O greseala de proiectare ceva. Setari gresite care aplica forte suplimentare...shit like that icon_mrgreen.gif Oricum cursa nu a fost pierduta acolo.
DigitalScribe
radmasa.gif

Masa n-a castigat o pozitie pe grila de start din cauza ca l-a pocnit Couldhard dar Schumacher a castigat pentru ca e tare el radmasa.gif nu pentru ca mecanicii lui Alonso au calcat pe bec...

Ok... fiti amuzanti in continuare. O sa fiti luati in seama serios atunci cand o sa vorbiti serios. Eu pentru moment o sa ma rezum la fapte:

1. Alonso e campionul mondial de anul trecut si e tanar deci n-avea cum sa faca ce-a facut Schumacher pentru ca nu era in F1, acum insa este si se vede lucrul asta. Nu se poate pune in balanta ce-a facut Schumacher pana in momentul aparitiei lui Alonso la Renault. Sunt egali la puncte pe moment, sunt deci egali acum.

2. Renault e mai tare decat Ferrari pe moment, au scor mai bun in campionatul actual, campionatul trecut l-au castigat relaxat si parca tin minte ca s-au batut cu McLaren si nicicum cu Ferrari. Ferrari e echipa care are de muncit acum si se vede clar chestia asta prin jocul de revenire pe care-l face. La inceputul campionatului 2006 era muci (ce bine era atunci, nu se auzea nici un glas de ferrarist fanatic...).

3. Cauciucurile Michelin sunt mult mai bune decat Bridgestone in cam toate situatiile, exceptie circuitele de cacao facute pentru alt gen de curse (Indy, Nascar) de pe continentul american unde Bridgestone are experienta suplimentara. Si bineinteles exceptie lasatul pe tanjeala din Franta imediat dupa anuntul de retragere cand au scos niste gume de la debara.

4. Fisichela e mai tare ca Massa la puncte acum si cred ca are ceva de spus in viitorul campionat. A se vedea cele 2 depasiri super de la Monaco de anul asta, faptul ca a adus puncte in foarte multe situatii echipei iar in China acum i-a dat de furca si lui Schumacher conducand o perioada cursa. Massa nici nu s-a calificat in primii 10...

Data viitoare cand imi mai ziceti de cine-i mai tare, nu-mi spuneti de ce-a facut Schumacher cand Renault nu era in carti sau Alonso nu exista in F1 si asa mai departe. Dati-mi date recente din competitiile actuale. Ferrari nu mai este ce era candva, asta e adevarul si nici adversarii Ferrari nu mai sunt atat de slabi cum erau. Sunt foarte multe echipe performante care sunt in ascensiune (vezi Toyota, Honda, Red Bull).

P.S.: Sper din tot sufletul Ferrari sa o ia pe cocoasa doar de dragul fanilor Ferrari rolleyes.gif
ct74vly
Bun FA n-am ce zice, dar MS e taticul lor si la propriu si la figurat. Ceea ce face MS cu Ferrari in fiecare an este de remarcat, fie ca masina merge bine sau nu. Cand MS scotea ceea ce era mai bun dintr-o masina Ferrari, atunci cand acesta era doar o caruta (vezi 1996), nimeni nu-i dadea prea mari sanse la 5 titluri consecutive. Aratati-mi mie un pilot care din 15 ani de competitie auto, in mai mult de 11, s-a batut in fiecare an la titlu, si sa mai si castige de 7 ori. Asta e MS. E bun si-mi pare rau ca se lasa de sportul asta. Si FA e bun si KR e bun, dar ca el nu cred ca va mai fi nimeni. Chiar daca nu a fost intotdeauna fair-play, dar cine a fost? Ayrton Senna, Alain Prost? Sa fim seriosi. Cand a fost vorba de titluri mondiale nu s-au sfiit sa intre unul in altul. Imi place MS atat ca pilot cat si ca om. Recunosc ca este foarte posibil ca anul acesta FA sa iasa campion mondial, insa se va bate la titlu cu MS ceea ce pe mine ma bucura.
Manuel
QUOTE(DigitalScribe @ 2 Oct 2006, 14:01)
1. Alonso e campionul mondial de anul trecut si e tanar deci n-avea cum sa faca ce-a facut Schumacher pentru ca nu era in F1, acum insa este si se vede lucrul asta. Nu se poate pune in balanta ce-a facut Schumacher pana in momentul aparitiei lui Alonso la Renault. Sunt egali la puncte pe moment, sunt deci egali acum.
*



Egali, n-am ce zice. 8=1

Spui ca Renault e mai tare decat Ferrari, Michelin mai tare decat Bridgestone. Mai pune in ecuatie egalitatea de puncte intre MS si FA si vezi ce-ti iese.

Fisichella mai tare decat Massa... o fi. Nu uita cati ani are Fisichella la Renault si cati Massa la Ferrari. Dupa mine, Fisichella a acumulat punctele pe care le-a acumulat doar datorita masinii. Ca pilot, mi se pare ca ar fi cam in a doua jumatate a clasamentului si de aia nu pricep de ce Briattore tine cu dintii de el. Pe de alta parte, nici Massa nu mi se pare a fi cine stie ce vedeta. Dupa mine, un dream team ar fi fost Raikkonen - Kovalainen.
FISICHELU
Baieti, ALO vs MSC e o tema dezbatuta pe altundeva...Stay on the line!

Din punctul meu de vedere, China a reprezentat o "revigorare" a RF1T, in ciuda castigarii cursei de MSC. Norocul lui MSC (da, nu am gresit...) a fost ca l-a ajuns pe FIS in prima curba de dupa pit-uri. FIS avea anvelopele ude (de la iesirea de la pit si pana pe portiunea de traseu ideal era umezeala, si in plus , cauciucurile erau reci) si i-a fugit spatele la prima curba. Acelasi lucru a fost vizibil si la ALO, cand a schimbat a doua oara anvelopele, iar Micky si Bonifriciu au inceput sa se abereze...
Daca ar fi avut timp FIS sa treaca de acea prima curba, poate ca ar fi aratat altfel podiumul... Nu sunt fan FIS, desi poate reiese asta din username, nu este decat un joc amuzant de cuvinte. Nici macar nu sunt chel! Insa un lucru este cert: FIS a fost intr-o zi buna. Daca ALO nu ar fi fost in lupta pentru locul 1 in Campionatul Pilotilor, poate ar fi iesit pe locul doi.
Greseala lui ALO a fost la primul pit, cand a schimbat cauciucurile din fata , pentru ca i s-au parut prea uzate (in special cel din stanga). Asta l-a costat locul 1 in China si un avans frumusel in fata lui MSC. Nu stiu cum a vazut el la viteza aceea ca are cauciucurile uzate... Masina tragea foarte bine; nu cred ca ale lui FIS erau intr-o stare mai buna, si totusi acesta l-a ajuns din urma. Pista deja se usca...Asta este , din tampenii invata omul!...
Mai sunt doua curse, si Renault pare sa conteze din nou dupa o pauza pe podium destul de maricica....
TMihai
Daca, daca, daca...poate ca...probabil...s-ar fi putut sa... Punctele sunt luate!
sorin_f39
@DigitalScribe:

1. Cum a castigat Schumi pentru ca mecanicii lui Alonso au calcat pe bec? Alonso a gresit in momentul in care a schimbat cele doua cauciucuri pe fata. Atunci i s-a dus avansul pe care il avea. Mecanicii nu au nici o vina in situatia asta. Iar ceea ce s-a intamplat cu roata dreapta spate care i-a cauzat o intarziere mare, nu stim. Dar sa dai iar vina pe mecanici in mod gratuit mi se pare o tampenie.

2. Renault e mai tare acum? La ce? Sunt mai competitivi pe ploaie, asa e, dar in conditiii de uscat, Renault -urile vad in permanenta fundul masinilor Ferrari. Asta incepand din a doua jumatate a sezonului.
Tu tineai cu Renault si in 2001? Tineai in trecut cu Williams Renault sau cu Benetton Renault? Sau esti doar anti Ferrari si/sau anti Schumi?

3. Ai dat tu cu banul, Michelin cap si Brigestone pajura, si a castigat capul. Si uite asa Michelin sunt mai buni decat Brigestone. Inteligent....

4. Fisichella mai are de spus doar "La revedere"! Cum dracu poti spune despre un pilot ca e bun avand in vedere ca a reusit el 2 depasiri in nu stiu ce cursa. Timpul lui s-a dus. A avut o sansa mare sa se bata pentru titlu. Renault le-a pus la dispozitie ambilor piloti masini egale. Alonso a reusit. Fisichella ... no comment.
Massa a reusit deja o victorie si un pole-position. Si inca se poate spune ca e la inceput. Fisichella e la final. Se poate compara cu Coulthard. S-au nascut talente si au murit sperante.

5. Toyota e echipa in ascensiune? radmasa.gif
Red Bull e echipa in ascensiune? radmasa.gif
Cauta in DEX sa vezi ce inseamna a fi in ascensiune.

PS: Copilule, vezi ca incepi sa o iei pe urmele lui miki. Credeam ca numai ala poate abera in halul asta.
FISICHELU
QUOTE(f39sor @ 2 Oct 2006, 15:40)
@DigitalScribe:

1. Cum a castigat Schumi pentru ca mecanicii lui Alonso au calcat pe bec? Alonso a gresit in momentul in care a schimbat cele doua cauciucuri pe fata. Atunci i s-a dus avansul pe care il avea. Mecanicii nu au nici o vina in situatia asta. Iar ceea ce s-a intamplat cu roata dreapta spate care i-a cauzat o intarziere mare, nu stim. Dar sa dai iar vina pe mecanici in mod gratuit mi se pare o tampenie.

*



Este vorba despre o eroare colectiva...Da, pilotul conduce masina, insa deciziile nu le ia de capul lui, sa fim seriosi...

QUOTE(f39sor @ 2 Oct 2006, 15:40)
2. Renault e mai tare acum? La ce? Sunt mai competitivi pe ploaie, asa e, dar in conditiii de uscat, Renault -urile vad in permanenta fundul masinilor Ferrari. Asta incepand din a doua jumatate a sezonului.
*



...si in prima jumatate a sezonului Ferrari-urile ce vedeau?... radmasa.gif
Repet, take it easy...Fan- fan, insa trebuie pastrat simtul realitatii...Incearca sa vezi si cealalta fata a lucrurilor, s-ar putea sa ai surprize...

QUOTE(f39sor @ 2 Oct 2006, 15:40)
Fisichella mai are de spus doar "La revedere"! Cum dracu poti spune despre un pilot ca e bun avand in vedere ca a reusit el 2 depasiri in nu stiu ce cursa. Timpul lui s-a dus. A avut o sansa mare sa se bata pentru titlu. Renault le-a pus la dispozitie ambilor piloti masini egale. Alonso a reusit. Fisichella ... no comment.
Massa a reusit deja o victorie si un pole-position. Si inca se poate spune ca e la inceput. Fisichella e la final. Se poate compara cu Coulthard. S-au nascut talente si au murit sperante.
*



Despre Fisico s-au zis multe; in mare parte de bine.Vezi ce s-a scris in presa de specialitate despre Melbourne 2005, ca exemplu. Fara punctele lui, Renault nu ar fi unde este. El e baiatul care taie lemne, aduce apa de la fantana si merge la vanatoare. Ce mai , ala bun la toate! Si asta datorita pozitiei privilegiate a lui Alonso (care este- vorba lui Vanghelie- indiferent de ce spuneti). Chiar as vrea sa ma contrazica la anul, cand va fi el pe postul de privilegiat... Cat despre Massa, in 2004 cand au fost coechipieri la Sauber, l-a surclasat de 12 ori. Asa ca...ciocu' mic. Da, e tataita, nu are sclipirea marilor piloti, insa nu cred ca este cazul sa exageram...

QUOTE(f39sor @ 2 Oct 2006, 15:40)
3. Ai dat tu cu banul, Michelin cap si Brigestone pajura, si a castigat capul. Si uite asa Michelin sunt mai buni decat Brigestone. Inteligent....
*



BRIDGESTONE, si nu cum ai scris, au fost mult mai slabe in acest week-end.
1 M Schumacher Ferrari B 56 1h 37:32.747
2 Alonso Renault M 56 + 0:03.121
3 Fisichella Renault M 56 + 0:44.197
4 Button Honda M 56 + 1:12.056
5 de la Rosa McLaren M 56 + 1:17.137
6 Barrichello Honda M 56 + 1:19.131
7 Heidfeld BMW M 56 + 1:31.979
8 Webber WilliamsF1 B 56 + 1:43.588
9 Coulthard Red Bull M 56 + 1:43.796
10 Liuzzi Toro Rosso M 55 + 1 Lap
11 Rosberg WilliamsF1 B 55 + 1 Lap
12 Doornbos Red Bull M 55 + 1 Lap
13 Kubica BMW M 55 + 1 Lap
14 Sato Super Aguri B 55 + 1 Lap
15 Speed Toro Rosso M 55 + 1 Lap
16 Albers Midland B 53 + 3 Laps
17 Yamamoto Super Aguri B 52 + 4 Laps
R Schumacher Toyota B 49 Oil Pressure
Massa Ferrari B 44 Accident
Trulli Toyota B 38 Hydraulics
Monteiro Midland B 37 Spun Off
Raikkonen McLaren M 18 Engine

In primele 10 pozitii, 8 sunt cu Michelin, 2 sunt Bridgestone. Ca sa nu ma uit in coada clasamentului. wink.gif

Nu tin cu ALO, nici cu FIS, ci cu Renault. Recunosc greselile, dar si reusitele. A-ti pune ochelari de cal si sa imbratisezi "Numai echipa cu care tin eu e buna, restul sunt jafuri", aceasta nu poate fi decat o atitudine imatura si nerealista, si nu ar face altceva decat sa-ti atenueze si mai mult bunul simt, ajungand in a nu mai putea distinge albul de negru...
So, take it easy!
wink.gif
sorin_f39
1. Asa e, deciziile in timpul cursei nu sunt luate doar de pilot, ci de echipa. Insa mai sus se invinuiau doar mecanicii, ceea ce nu e cazul. Asta am vrut sa subliniez.
2. Pai n-am precizat ca e vorba de a doua jumatate a sezonului? Nu citesti ce scriu? DigitalScribe a scris ca Renualt e mai tare ACUM. Eu am scris ca din a doua jumatate a sezonului, Ferrari le-a luat fata. Adica ACUM Renault e in urma italienilor.
3. Da, Fisichella l-a surclasat pe Massa la Sauber. Dar de cat timp alearga Fisichella si de cat timp Massa? Ce experienta are italianul si ce experienta brazilianul. Massa s-a maturizat la Ferrari si la Sauber cat n-a reusit s-o faca Fisichella in toata cariera lui.
Repet, parerea mea este ca situatia Alonso-Fisichella este similara cu Hakkinen-Coulthard. A avut sansa sa dovedeasca ca se poate bate pentru titlu, ca poate fi campion, insa a dat cu piciorul. De ce? Nu are stofa de campion ci de om de pluton.
4. BRIDGESTONE, scuze greseala de scriere, au fost sub Michelin in conditii de ploaie. Dar acum judecam si tragem concluzii dupa o singura cursa?????????????????????
Si inca ceva: sunt mai multe echipe competitive incaltate de francezi (Renault, McLaren, Honda) decat echipele competititive incaltate de japonezi (Ferrari). Atunci nu e normal sa fie in prima parte a clasamentului mai multe masini incaltate cu Michelin decat cele cu Bridgestone?

Recunosc ca si eu exagerez, insa nu-mi spune mie ca-mi pun ochelari de cal pentru ca e plin forum -ul de fani Renault care nu vad decat inainte.
FISICHELU
Nu , nu tragem concluzii dupa o singura cursa; suntem insa la topicul "CHINA", si despre ea discutam. Am observat ca este din ce in ce mai greu sa ne rezumam discutiile strict pe tema topicului, divagarile generale privind Renault vs Ferrari, Michelin vs Bridgestone, Alonso vs Schumacher aparand ca ciupercile dupa ploaie, desi sunt atatea si atatea alte locuri in care se pot manifesta parerile despre unul sau altul...
Spuneai de faptul ca sunt mai multe echipe care folosesc anvelope Michelin decat cele care folosesc Bridgestone. Da, sunt 12 piloti cu Michelin, 10 cu Bridgestone. Diferenta nu cred ca este capabila sa fie o scuza pentru modul in care s-a comportat per ansamblu Bridgestone in China, si pentru modul in care arata clasamentul final dupa cursa.
Ideal ar fi ca, avand doua echipe sensibil apropiate ca valoare, sa recunoastem meritele uneia sau alteia in functie de situatie si pe etapa. Cand se trage linia la sfarsitul campionatului vom putea sti mai multe. CHiar ma gandesc sa facem un topic "2006 - analiza la sfarsitul Campionatului". Decat sa umplem topicul cu: " Uf, ce m-au enervat astia de la .... ca imi vine sa le sparg cauciucurile!" sau "Echipa .... este mai buna ! Punct! Oricand! Sa nu aud comentarii!", mai bine am sta si analiza comportamentul echipelor si pilotilor pe fiecare cursa. Nu te face mai putin fan faptul ca recunosti o greseala a echipei favorite. Acesta cred ca este unul din MARILE diferente dintre F1 si fotbal. La transmisiunea din China am vazut o imagine simpatica, chiar cand MSC l-a depasit pe FIS. Cadrul s-a mutat pe tribuna, unde erau laolalta sepci rosii si albastre. Suporterii Ferrari fluturau steagurile si au inceput sa aclame, iar cei Renault huiduiau si aratau semnul acela cu degetul mare in jos...Si asta cu zambetul pe buze... Recunosc ca doua ore cat dureaza cursa sunt concentrat si traiesc fiecare moment. Insa cred ca ar trebui sa fim mai relaxati.
happy.gif
Ochelarii de cal sunt valabili pentru multa lume. Faptul ca recunosti ca, adorand echipa favorita, privesti unidirectional, nu poate fi decat un semnal de alarma (de trezire?) pentru cei care au aceeasi atitudine, si poate, pe viitor, vom invata sa apreciem lucrurile la adevarata lor valoare.
TMihai
Nu m-am dat prea mult cu parerea in acest topic tocmai pt a nu intra in polemici inutile dar o sa insir cateva observatii personale.
In calificari, pe pista uda (nu umeda icon_mrgreen.gif ), cum stiam din Ungaria, pneurile Michelin au fost cu 2 clase peste pneurile niponilor. Totusi Schumi a fost singurul pilot cu pneuri Bridgestone clasat in primele 6 randuri ale grilei, ceea ce spune multe, contrar ineptiilor marca Miki conform carora "Schumacher nu mai e ce a fost candva pe ploaie". Ca fapt divers omu' asta ma obsedeaza bash.gif post-336-1110552439.gif
In prima parte a cursei, pe pista in continuare uda, dupa cum a zis si Schumacher, pneurile Bridgestone s-au comportat relativ bine si germanul nu a fost ajuns cu un tur din urma ca in Ungaria. Apoi a urmat greseala de tactica a tandemului Alonso+Renault cu schimbul de pneuri. Schumacher si Fisi au mers f aproape unul de altu', de aici trag concluzia ca Bridgestone au fost la fel de bune ca pneurile Michelin in timp ce pista incepea sa se usuce!
Cand au trecut toti pe pneuri de uscat stim ce s-a intamplat. Alonso a recuperat destul din timpul pierdut dar tocmai pt ca Schumi si-a menajat masina si a mers mai mult decat prudent, lucru perfect normal. Daca pneurile intermediare sau cele de uscat Bridgestone erau mai slabe decat Michelin nu vad cum Schumi putea sa castige unsure.gif Cei de la Michelin au un avantaj major doar pe ploaie.

P.S. Ca o remarca personala Fisichella piloteaza jenant, tinand cont de masina pe care o are la dispozitie si de experienta acumulata icon_mrgreen.gif victorie.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.