Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Diferenta intre uleiuri
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Marius-Costelus
Salut!

Poate sa-mi spuna cineva care e diferenta intre uleiurile de motor si cele de cutie de viteza?

Intreb din cauza ca:
- pierd ulei din CV, pe la imbinari cica, burduf, p'acolo (ma gandesc ca daca pun un ulei mai gros voi pierde mai putin)
- dimineata, cand e mai rece afara, imi intra in viteze f.f. usor si lin.. dupa ce se incalzeste un pic motorul sau la amiaza deja intra mai aiurea in viteze (mai caraie la a 2a, la a 3a intampin "un hop" si parca are si un oarecare joc.. )

Si ma gandeam sa pun in cutie un ulei ceva mai gros, de motor.. stiu eu..

Pana acum am incercat o gramada de uleiuri de CV.. ultimul, cel mai gros pe care l-am gasit, strainez si dimineata merge f ok cutia dar dupa ce se incalzeste.. sad.gif

Dacia 1300 din '78

Multumesc anticipat.
mihai0070
Pai cum sa pui ulei de motor in cutie (vrei sa o schimbi si nu ai motiv) daca caraie inceamna lipsa de ulei in cutie .... si gasesti ulei de cutie gros in comert ...chiar nu trebuie sa pui de motor... blink.gif asta in cazul in care tu poate ai ceva pistoane in cutie radmasa.gif
marius-gabriel
nici sa nu te gandesti sa pui in cutie ulei de motor!
iti trebuie ulei de transmisie!!!
daca pui un ulei mai gros nu faci decat sa cresti frecarile in cutie.
buba e din alta parte.
Marius-Costelus
Pai ce as putea face? sistem de racire ptr uleiul din cutie? biggrin.gif

Ulei, am pus cel mai gros pe care l-am gasit, dupa cum ziceam.. pierd mai putin acum, dar merge CV cum merge.. si poate mai bine..

Chiar m-a "uns la inima" azi dimineata in primele sute de metri de mers.. ce-i drept trebuie sa schimb si patina, dar ea parca nu are treaba la treptele 3 si 4 (ca sa dau cumva vina pe ea ca nu merge ok CV..)

Nu conteaza asa de tare ca pierd ulei.. ci ca merge cutia mai aiurea decat poate.. la a 2a si a 3a merge cel mai aiurea..
argon
uleiul de cutie e de 2 ori mai gros de cat cel din motor, nu invers cum zici tu.

De cutie e 80w90 si de motor xw40 sau 50.
mihai0070
Pai cel mai bine este sa dai cutia jos si vezi ce buba are....
workarea
Faptul ca merge "aiurea", cum zici, nu inseamna ca nu ai ulei in CV. Pierderea ta e nesemnificativa si, impreuna cu mersul aiurea, intra la categoria "asa face toate". Mai completeaza ulei in CV din cind in cind si o sa vezi exact cit pierzi, plus ca o sa stai cu constiinta impacata. Incearca mai degraba sa gasesti stilul potrivit de a schimba vitezele. O sa vezi ca nu mai ciriie. Viteza 2, de exemplu, nu o mai baga direct tragind in jos din 1. Adu schimbatorul la punctul mort si apoi baga intr-a 2-a, intr-o miscare ca de acolada. O sa vezi ca nu ciriie, chiar cu cutia calda. La fel din 2 in 3, o sa vezi, daca incerci, ca exista un traseu fluent si lin. Unul si numai unul, il gasesti prin metoda trial and error. ASA FACE TOATE.
roland
Nu face toate. Daca a mea nu facea inseamna ca "asa face toate" nu e valabil. Si nici a lui tata nu facea...
argon
Nici a mea nu face..intra la fix in orice treapta, nu trebuie sa caut nimic, si asta pentru simplu fapt ca nu m-am consolat cu ideea ca asa face toate, ca altii, SE POATE SA NU FACA ASA, dar e mai simplu sa-l iei pe NU in brate.
workarea
Voiam sa zic ca a mea si toate celelalte pe care am mers (cutii in 5 trepte) intra un pic mai greu in viteze atunci cind uleiul este foarte cald (peste o ora de mers). Nu ciriie (poate doar intr-a 2-a daca esti mai sportiv si bagi brusc), nu se rupe cutia. Si mi se pare si normal sa fie asa. Mai greu, adica simti un pic mecanismele la mina, nu stiu cum sa ma exprim altfel. Cind e rece intra mai usor, de parca as misca mestecaul prin cirpe, cunoasteti. Nu asa e normal?
argon
EU am bagat Texaco sintetic, si am scapat de problema asta.
Marius-Costelus
mda.. ma gandeam eu la xWy de la uleiul de motor si 80W90..

din ce ati scris se mai explica cate ceva.. caraitul la tr a 2a (intr-adevar cand merg mai sportiv-adica mai tot timpul- caraie).. sper sa "gasesc acel drum" spre a 3a.. mai merge si aia bine.. dar nu tot timpul.. nu trebuie sa o caut sau mai stiu eu ce.. doar ca atunci cand "trec" in a 3a, pe la jumatatea cursei intampin "un hop", o mica portiune prin care schimbatorul trece mai greu..

mai vad eu.. poate reusesc sa schimb si bieleta aia dintre schimbator si cutie cu unul fara tampon de cauciuc..

Ptr cei din Iasi: are idee cineva daca gasesc si cam cat ar costa "la Luca" 1 janta (clasica neaparat, ca sa pot pune capacele alea cu efect crom) ?

Multumesc tuturor.
workarea
QUOTE(argon @ 26 Sep 2006, 13:09)
Texaco sintetic.
*


Eu am un Elf. Argon, vrei sa spui ca masina ta nu se manifesta deloc asa cum am zis eu? Daca nu, unde ar fi buba?
argon
Cand e calda cutia, adica dupa o ora de mers cum zici, am probleme la marsalier, in sensul ca intra mai greu, si de obicei cu carait, chiar daca masina sta pe loc, in rest, in toate treptele intra usor, fara nici un fel de dificultate, de carait nici nu se pune problema.

In trecut foloseam ulei de peco, T90, si se manifesta exact cum spui, intra mai greu la cald, dar s-a rezolvat cu schimbarea uleiului, ma gandesc ca daca ar fi o problema la timonerie sau in cutie, nu si-ar fi revenit fara sa-i fac nimic(inafara de schimbat uleiul).

Totusi ramane problema la marsalier, dar nu ma deranjeaza aproape deloc.
danny_b

Arcul de readucere de la maneta il mai ai? Eu folosesc X-Cell 80w90. E bun si nu conteaza ca se incalzeste, intra bine in viteza.Dar cel mai mare bine, e ca iarna se ingroase putin si nu trebuie sa fortezi maneta.Alegerea va apartine!


vi_escu
Pierderi usoare de ulei se pot rezolva cu un aditiv GETRIEBEÖL-VERLUST-STOP de Liqui Moly. Este foarte eficient. Se pare insa ca la tine problemele sunt mai complexe, cred ca mai bine dai cutia jos.
Gheorghedracu
daca ai ambreiajul bun incearca miscarea dublu-ambreiaj a pilotilor de curse: ambreiaj, scoti din viteza, dai drumul la ambreiaj, il calci din nou, pui in ce viteza vrei. Daca merge bine, fara ciriieli, sincroanele sunt de vina. Apasa bine ambreiajul de fiecare data, da-i drumul bine de fiecare data. A, si asigura-te ca ambreiajul e bun mai inainte.
dyogenes
Acuma, treaba e relativa. La Dacie, eu am pus un T90 facut in Serbia. Merge bine, mergea bine si cu cel romanesc... ce sa zic

Insa... Exista masini la care e acelasi ulei si in motor si in cutie, chiar cu circuit comun. Am un prieten cu Peugeot 405. La el asa e. Intra vreo 6 L de ulei 20W50. E comun motor+cutie
bygy007
T 90 este foarte bun dn acesta am si eu la dacie intra cam 2l in cutie nu stiu cit costa eu il schimb la 15 000km nu spun motivele dar iarna este cam gros cind pornesti motorul trbuie sa apesi ambreiajul neaparat iar dupa ce porneste ii dau drumul la ambreiaj iar masina porneste de pe loc (in punctul mort)
vyper
sa nu mai deschid alt topic...poate sa imi zica si mie cineva de ce imi sare din marsalier?precizez ca am ramas intelpit odata intro iarna...si am fortzato mult in marsalier...si de atunci imi face...atunci mia facut prima data...ce poate sa fie?sa se fi rupt ceva...
Shosetu
Un pic offtopic ... de ce cand dau inferioara ( si numai inferoarele din 3-2 si din 2-1 si masalier cand masina inca merge incet in fata) imi caraie si nu imi intra in treapta inferioara decat daca am viteza minima pt. acea treapta. Eu dau vina pe sincroane, am dreptate ?

Eu am pus un ulei de la magazin-ul Dacia de 5-6RoN/litrul ( un noname ) si cu doar cu 0.9litri merg de vreo saptamana ( am avut tampoanele rupte si din cauza inclinatiei a motorului am pierdut mai tot uleiul cel mai probabil, dar este adevarat ca nu am completat niciodata de 3 luni de cand am intrat in posesia harbului ) si pana in prezent nu sesizez vreo diferenta.
gti98
Servus stimabililor!
As avea si eu unele remarci:
1. Fara suparare, Argon, posturile tale sunt excelente, dar nu stiu daca uleiul de cutie e de doua ori (fix), mai vascos (era sa spun GROS!) decat cel de motor... Numerele alea se refera la un tabel de clase de vascozitate, si nu la valori absolute. DA, uleiul din cutia de Dacie are vascozitatea mai mare decat cel din motor; nu amestecati aici solutiile altor constructori (apropo de Peugeotul ala...)
2. Comportamentul normal, ar trebui sa fie: miscare ingreunata la frig (pornire) si mai usoara pe masura ce uleiul se incalzeste. Daca la voi merge (la frig) invers, inseamana ca ungerea nu e corecta, foarte probabil nu aveti ulei in cutie; la pornire se misca cumva, dar in lipsa ungerii baladoarele se supraincalzesc si jocurile se reduc. Interesant de stiut: nu cumva huruie rulmentii din cutie? Fara ungere uncep sa mormaie...Apoi se bulesc definitiv si trebuie schimbati!
3. Trecerea greoaie "in jos" e clar din cauza sincroanelor defecte (uzate). Se lasa cu demontare... Vedeti ca dereglarea sau defectarea ambreiajului (sau chiar manevrarea lui incompleta) ingreuneaza schimbarea vitezelor. Daca nu se produce decuplarea completa, uzura sincroanelor se accelereaza si nu-si mai fac treaba (incepe "caraiala") apoi apare si situatia "nu mai intra in viteza"
Bafta!!
argon
GTI, insist ca w80 la cald e de 2 ori mai gros decat w40, tot la cald bineteles.

Cifra aia e timpul in care se scurge o anumita cantitate de ulei(50 grame) la 100 de grade Celsius printr-un anumit orificiu la o masinarie numita Viscometer, daca timpul e dublu, eu am presupus ca uleiul e de 2 ori mai gros, am gresit?

citeste aici:

http://www.carbibles.com/viscosity.html

Acum ramane problema daca standardul "w" de la uleiurile de motor coincide cu ce al uleiurilor de cutie, eu presupun ca da.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.