Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Protectie anticoroziva. Cum?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Imbunatatiri - Dacia Clasic
tgg2k
Intrebarea e cum se face protectia anticoroziva la tabla? Nu ma refer la praguri si stalpi si alt zone in care se poate injecta ulei sau alte substante de genul ci la toata tablaraia.

Intrebarea asta mi-a venit in minte deoarece am dus si eu masina la RK dar tabla era varza si o buna parte din ea a trebuit schimbata si in multe locuri a fost sudata. Cum pot sa protejez zonele in care a fost sudata deoarece nu vreau ca la primavara sa vad ca apare rugina. Dupa cum stiu si din cate am auzit si citit, zonele in care se sudeaza sunt foarte sensibile si tabla cedeaza (vreme sau pietris sau stiu eu ce). Sau mai bine zis chiar langa punctele de sudura apare si rugina.

O solutie care am auzit-o e sa spal masina cu motorina, din cand in cand si asta cica previne aparitia ruginii, cel putin la partile vizibile: aripi, usi, plafon (exterior), capota, etc. E o solutie fiabila oare?!

Dar partile mai putin vizibile, cum ar fi: pasajele de roti, pedalierul, suportul de roata de rezerva?! acestea cum se protejeaza?

Tot pe forum am citit si despre insonorizare si antifonare, iar primiul pas (dupa pregatirea masinii) ar fi aplicare unui strat de antifon cauciucat sau ceva similar. Acest antifon are si ceva protectie anticoroziva sau e doar antifonic?!

Astept sugestiile si parerile voastre.
argon
Vaselina in usi, ulei in praguri si lonjeroane, anual, si la suprafata, antifon d'ala cum zici tu, e bun si ca protectie anticoroziva, si ca insonorizant. Ii zice teroson.
Cu motorina nu are rost sa dai, ca rugina vine din interior de cele mai multe ori, si degeaba dai la suprafata.
ionutctn
Mai intai suprafetele trebuie spalate, apoi curatate de rugina, gunoaie, impuritati. Dupa ce tabla este curatata prima mana se da grund, a doua de asemenea iar a treia mana se da antifon (teroson) cu panza de sac de rafie. Ala se lipeste acolo si ramane ca o crusta. Panza de sac se taie cu foarfeca in bucati 20 pe 20 cm inainte de a se aplica. Nu se lipeste cu nimic. Pur si simplu cu o mana o tii pe tabla iar cu cealalta dai cu pensula peste el. Se lipeste si ramane acolo. Eu inainte foloseam panza de sticla sau cred ca asa se cheama (scuze daca nu se cheama asa). Seamana cu panza de sac dar cica are niste proprietai speciale (nush dc mai gasesti). O recunosti prin faptul ca arata la fel ca panza de sac si e un pic mai lucioasa dar cand pui mana de apuca mancarimile pe mana vb serios.
Daca de ex dai aripile jos intotadeauna in locurile unde se intalnesc sau se suprapun 2 "table" manjesti cu vaselina chiar daca asupra acestor table s-a aplicat deja tratamentul de mai sus.
In locurile unde nu se poate patrunde se toarna ulei ars desi unii zic ca ar fi toxic eu nu am avut nici o problema. La fel vaselina folosita sa fie nu de buna calitate ca e scumpa.
La capota portbagajului in partea dinspre luneta are in colturi 2 orificii patrate din constructie. Alea se acopera cu silicon universal incolor daca vrei ceva frumos si pe urma dupa ce se usuca si intareste ala ridic capota portbagajuli si si toarna ulei ars pe partea dinspre fundul masinii are niste locuri. Printr-un colt pe acolo si uleiul se scurge in jos. Nu mai ai problema cu rugina la capota portbagaj. Operatiunea se face destul de usor.
La capota motor; ridici capota in pozitie verticala si la fel se toarna ulei sa se scurga in partea de jos. Vezi sa torni prin orificiile din constructie situate mai jos nu pe sus ca o murdaresti toata de ulei. O lasi asa dupa ce ai turnat si prin stanga si prin dreapta. O lasi sa se scurga uleiul in ea. Vei vedea ca pe urma musteste uleiul in partea din fata a capotei. Decat rugina mai bun ala.
La stalpul din spate al masinii prezinta niste aerisiri din plastic negre. Alea se desfac cu surubelnita si pe acolo se toarna ulei pe interior cu precadere inspre parte din fata a masinii. Astfel uleiul va curge inspre locul unde se intalneste aripa spate cu pragul/usa.
In usi se dau jos tapiteriile usilor si se manjeste cu vaselina pe dinauntru. Pe urma vara pe caldura mare ea se prelinge si intra prin orificii; acolo moare. Mai poti turna ulei in stapii centrali dintre usi. Se trage de cheder, dai tapiteria de la stalp deoparte si are niste locuri prin constructie unde poti turna. In praguri nu mai spun asta e clar. Se ma toarna ulei de asemenea in lonjeroane: se trage capota si are niste gauri prin constructie pe unde se poate turna. Cand faci asta iti recomand ca in prealabil sa te bagi sub masina si sa astupi gaurile de scurgere ale lonjeroanelor cu silicon universal. Astfel uleiul turnat prin fata va ajunge pana in spatele masinii si se va plimba pe tot lonjeronul. Dupa ce sta uleiul acolo ceva timp poti elibera orificiile de scurgere ale lonjeronului.
Este o munca grea si mizeroasa dar asta e. Spor la treaba, succes si sa auzim de bine.
Alex G.
Subscriu la protectia cu panza de sac de rafie. Intocmai am facut si eu. Rezultatele inca sunt bune de peste 10 ani de acum.

Alex
tgg2k
suna foarte bine si cu detalii destul de multe... mai am un pic de asteptat ca inca nu e gata masina dar cand termina baietii ma apuc de treaba... cu poze si detalii, bineinteles!

pana atunci astept si alte pareri si sugestii.

PS. multumesc ionutctn
ydaniel
cel mai bun antifon e cel de policolor dar si cel mai scump:) autovopant.
Muttley
QUOTE(tgg2k @ 27 Sep 2006, 11:01)
*
Cum pot sa protejez zonele in care a fost sudata deoarece nu vreau ca la primavara sa vad ca apare rugina.



Cu spray pe baza de zinc.
cmres80
QUOTE(Muttley @ 28 Sep 2006, 07:18)
Cu spray pe baza de zinc.
*


1. E un spray universal cu zinc(gen spray cu vopsea) sau e ceva special (tratament anticoroziv) ?

2.Poti sa dai te rog si o marca pe care ai folosit-o si a fost OK.

3. Stie careva cum poti sa verifici starea lonjeroanelor cu privire la gradul de coroziune (intr-un mod nedestructiv daca se poate)?
ydaniel
din asta caut si eu:) e bun la peridocuri dar am auzit ca ar fi 80 ron una bucata si pe la augsburg s-ar gasi:)
Muttley
Eu am gasit la flacon de 400 ml. Pret - 400 mii.
Producatorul nu-l mai retin, parca Liqui Moly.
De folosit nu am folosit din pacate. Daca stiam de existenta lui atunci cand am sudat pe masina treaba ar fi fost mai mult decat ok.
ydaniel
pai asta e:)
m-ar interesa cam cat costa;) si mai exact unde se gaseste:)
Muttley
Bre da' tu vrei si cursul valutar la zi? blink.gif Nu vazui, e 400 de mii, 40 RON, zi-i cum vrei...
Gasesti la service-ul "Star Auto Mix" din Iasi. Du-te iute de-ti ia.
ydaniel
da:) sunt din bucuresti:)
Muttley
Iar eu prea subtil observ:)
argon
Iar eu o sa va dau warn daca mai faceti chat pe topic:)
ydaniel
am gasit cu 40 de ron:) cine cumpara:)
Adrian_Boy
A incercat cineva asa ceva ?
Mai nou se gaseste in marile magazine ... de bricolaj, iar pretul este undeva pe la 40 de lei 330ml, din cate tin eu minte.

[attachmentid=1627512403]
alin_xyk
Subscriu in legatura cu sacul de rafie. Bunicul meu a aplicat acum 24 de ani prin interior antifon si sac de rafie si chiar si in ziua de azi nu are deloc rugina in interior. Toata podeaua e asa.
ydaniel
grund cu zinc la spray e cam 20lei/400ml;)
Adrian_Boy
mai nene, merge sa dai acel grund cu zinc, dar nu in zonele unde tabla este oarcum afectata de rugina, sau prezinta urme de vopsea/antifon/grund, etc.
Daca te apuci sa faci o protectie buna la masina, pe suprafata foarte curata (capota, aripi etc.), nu merita sa cumperi la spray, pentru ca dai faliment, o cutie de 500ml cel putin si data la pistol wink.gif

Sa nu va pacaliti cu spray-urile astea, ca scrie pe el 400ml, si o sa zici, uau ... iau doua spray-uri si am apropate 1litru huh.gif , pentru ca in el, zincul respectiv este cam 100-150ml, restul scrie pe el ce are (aerosol, intaritor, diluant etc.) , la cutie e pur wink.gif
brigada_diverse
ca sa dai masina pe o parte, nu scoti uleiul, nu? oricum nu prea vad unde curge decat in carter si pe furtunul de recirculare gaze...(il bagam intr-o sticla sa fim siguri ca nu curge....

trebuie spalat sub masian de toata mizeria care era inainte de operatiune, nU?
ydaniel
da adi-ai perfecta dreptate.
dar se gaseste si la litru:)
dobre
QUOTE(cristitranca @ 1 Apr 2009, 19:18)
ca sa dai masina pe o parte, nu scoti uleiul, nu? oricum nu prea vad unde curge decat in carter si pe furtunul de recirculare gaze...(il bagam intr-o sticla sa fim siguri ca nu curge....

trebuie spalat sub masian de toata mizeria care era inainte de operatiune, nU?
*



nu trebuie scos uleiul, probabil o sa se scurga f putin prin unele locuri, iar dupa "rasturnare" trebuie spalata sub presiune daca ai posibilitatea, lasata sa se usuce, apoi cu peria de sarma se continua curatirea....iar in legatura de sprayul cu zinc eu sunt cam reticent, de fapt la toate produsele la spray deoarece contine f putin produs care de obicei se da in strat subtire ( mai bine dai de 2 ori cu pensula decat 10 maini de spray...)
MECCA
eu am folosit WURTH zinc spray....sau de la Teroson la fel spray de zinc, grund si asa zisul teroson (antifon) de la 3 M, nu ma intrebati cat si de unde ca fiecare cum se descurca biggrin.gif
Adrian_Boy
Prin toate filmuletele de pe tube, arata aia produse 3M, iar la noi pe piata se gasesc toate ciurucurile pentru lumea a 3 a sad.gif , iar sa dai comanda de afara pentru niste produse bune, dai cat nu face din cauza transportului.
hathazy
eu am avut probleme doar cu pragu lam curatat bine apoi la dat cu grund alb era skump putin ceva de genu 15 lei cutia apoi lam vopsit cu spay negru...pan aku nu am observat nimik:D
dstdan
Traducerea din germana ar fi conservarea cavitatilor, se improasca ceara in praguri, in stalpi, intre aripa si contraaripa, si in orice alt loc "interior" al masinii cu tabla care nu vede lumina zilei.

https://www.youtube.com/watch?v=gmYNXSLCtbQ

https://www.youtube.com/watch?v=dEJHksI04tM

https://www.youtube.com/watch?v=aueo56DRLIw


Cam asa ceva ,,sunt sprayuri cu furtun +diuza speciala 360 grade,
maho
Misto, omu'-si face reclama la propriile produse (link-ul 1 si 3), nu-i de mirare ca are Rolls (l.e.: sau Jaguar, ce naiba o fi, da' arata bine).
Linkul 2: desteptul ala baga ceara intr-un prag ruginit bine la interior (vizibil cu "endoscopul" folosit; de conversia initiala a ruginei in ceva static - care sa nu mai progreseze - si apoi acoperirea cu ceara, nu zice nimic.
O rugina care se respecta pleaca de la interior spre exterior, aia n-o opresti doar cu ceara.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.