Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cat timp se poate merge cu o bataie de fusta de piston
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
freeman30
Sunt nou pe aici ,si am o intrebare..Cam cat timp se poate merge cu o bataie la motor (fusta de piston ,din ce mi-au zis unii mecanici).Pot sa zic ca se aude doar cand e motorul rece,si cand e forjat..90-100km/h.

multumesc anticipat.[/b]
bogdan_o
Nu exista un anumit numar de kilometri. poti sa mergi asa mult si bine. Depinde de tine cum te impaci cu gandul ca-ti faci varza motorul, ca probabil iti haleste ulei la greu etc. Daca nu ai bani, las-o asa, ca nu ai ce-i face. Dar cand pui mana pe niste banuti, fuguta cu ea in service sau la cineva care se pricepe si remediaza problema. Pana ala urma e masina ta si cred ca vrei sa mai mearga multi km si de acum inainte.
freeman30
Problema e ca de abia acum am luat permisul si nu stiu ce consum are,masina a stat 2 ani in parcare.Asa mi-au zis toti mecanici,momentan pot merge asa cu ea ,mai ales ca incepator biggrin.gif .Dupa pot sa schimb setul.multumesc pt rapuns.
van den plas
Aceeasi problema se pare ca o am si eu ,daca ar fi sa cred ce spune mecanicul. (sunt circumspect pt. ca nu prea poti avea incredere in "maimutele" astea; cate "maimute" atatea pareri) Dar sa zicem ca are dreptate. In cazul acesta se pare ca poti merge oricat, cu conditia sa nu fortezi prea tare motorul (sa nu depasesti 90 km/h) Parerea mea e sa mergi asa cat e posibil, iar dupa aceea sa schimbi setul. Daca tot umbli la motor, e pacat sa nu-i schimbi si setul. Asa cred ca o sa procedez si eu , mai ales ca la mine setul e relativ nou (30000 km) si nu mananca ulei.
cristidb
Pana una alta "maimutzele" alea shtiu mult mai multe decat voi.... Putzin respect pentru cei de la care ceretzi sfaturi.

Bataia de fusta se aude ritmic shi se poate diferentzia de orice alte batai. De mers mergi cat ai noroc. Poate sa se rupa oricand.

Ce altceva potzi sa faci la motor in cazul asta decat sa schimbi setul?
freeman30
Asta asa e,as putea sa schimb setul dar nu prea imi vine ,deoarece motorul functioneaza frumos,exceptand bataia,are viata...se infige.....cum s-a exprimat un mecanic. Cred ca o sa ma risc sa merg asa pt ca nu voi depasi ca sofer incepator 90 km/h cum se mentiona mai sus. Prefer sa imi fac tablaria pe dedesupt ca am ceva gaurele de la cat mi-a plouat in ea...nu stiu pe unde...banuiesc ca pe la chederul de parbriz....trebuie sa bag niste silicon..

Multumesc frumos pt raspunsuri.
van den plas
[quote]

Pana una alta "maimutzele" alea shtiu mult mai multe decat voi.... Putzin respect pentru cei de la care ceretzi sfaturi.

[/quote]

Este normal sa stie mai mult decat noi din moment ce asta e meseria lor, pentru care sunt platiti. Problema e ca nu stiu atat cat ar trebui sa stie si totusi se baga, facand practica pe masina clientului. Asa ca se intampla, nu de putine ori, sa strice mai mult decat sa repare. Sa mai vorbim despre indolenta,aroganta, lipsa de interes si de profesionalism ? Sunt probleme cu care marea majoritate dintre noi s-au confruntat. Nu vreau sa generalizez, exista fara indoiala si mecanici foarte buni, dar din pacate acestia constituie o minoritate. Iar cand un motor cu setul inlocuit in urma cu 30000 km, nefortat, cu uleiul schimbat la timp, are aceasta bataie (atat la rece, cat si la cald), dam voie sa-i numesc "maimute" pe cei care l-au "reparat".
Bytzu
a mea are problema asta de cand a fost inlocuit blocul(in negura timpului) si tot asa azis mecanicul, nu mai mult de 90 da io am mers si la 130 si merge si acum

renault 12, set original, neschimbat

da se cunoaste ca nu prea mai are forta mare, da cand vreau ma infig la demaraj de scot pietre cu ea

si nu prea haleste ulei, nici macar 1 l la mie
georgej
in legatura cu batatia care se aude in motor. la dacia mea din 83 se aude o bataie la motor dar numai la o anumita turatie ( nu am turometru) in jurul la 1500 ture, sub aceasta turatie nu se mai aude si nici peste turatia asta. bataia metalica apare numai cind deccelerez. mai multi mecanici au ascultat motorul si am aflat mai multe pareri :

1.cuzinetii

2.bolt piston

3.ghid supapa (eliminata prin schimbarea chiulasei dar asta este alta problema)

4.culbutorii reglati.

motorul functioneaza rotund, nu maninca ulei, se infige, dar ma deranjeaza zgomotul ala metalic. Se aude destul de ascutit, in zona superioara, in dreptul pistonului 3-4.Nu poate fi localizat exact.

Care poate sa fie cauza zgomotului, dar as dori ca explicatia sa fie argumentata tehnic, pt ca mecanicii mei nu au reusit sa-mi explice.
AC
QUOTE


Nu vreau sa generalizez, exista fara indoiala si mecanici foarte buni, dar din pacate acestia constituie o minoritate. Iar cand un motor cu setul inlocuit in urma cu 30000 km, nefortat, cu uleiul schimbat la timp, are aceasta bataie (atat la rece, cat si la cald), dam voie sa-i numesc \"maimute\" pe cei care l-au \"reparat\".



Nu simpatizez mecanicii din service dar crede-ma, un set de uzina pitesti nu se poate auzi altfel oricine l-ar schimba! :twisted: :twisted: :twisted:
van den plas
Bine, dar aceleasi seturi de uzina nu sunt folosite si la motoarele berlinelor noi , ce ies din fabrica ? Alea de ce nu bat ? :vmad:
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.