Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Probleme carburator IRMA32
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
Pages: 1, 2
alextudor
Salutare lume.Am si eu,ca tot romanul cu dacie, o mica mare problema.Detin o dacia 1310,fabricatie 1986,4 trepte.de cand am luat-o am constat o problema, si anume: cand vreau sa plec de pe loc imi da in nas ca si cum as lua piciorul brusc de pe acceleratie-se bruscheaza toata masina(cu alte cuvinte parca nu ar avea destula benzina.daca o calc mai mult,mai brusc, tot la fel face insa nu atat de puternic).problema se repeta si in treptele superioare,dar cu o vizibila scadere in intensitate.iar cand ajung in viteza a 4-a si trec de 55-60 km/h incepe usor-usor sa-mi vibreze toata masina(tin sa mentionez faptul ca nu este de la directie,roti dezechilibrate sau alte probleme legate de siguranta sau stabilitatea masinii). insa, pe parcus, motorul se incalzeste si constat ca "buba se micsoreaza"..adica nu mai face atat de rau.dar tot face. la relanti,cateodata,in functie de ce combinatie de jicloare fac, prezinta simptome de "trage aer fals".insa,in momentul de fata,asa cum este reglat carburatorul si cum sunt combinate jicloarele in el, cand turez motorul se comporta excelent...nu se inneaca,nu da rateuri.merge perfect. problema apare cand masina se pune in miscare.cu alte cuvinte cand este in sarcina. garniturile sunt schimbate toate, de la cele de langa pata calda pana la cele de teflon de la tija clapetei de acceleratie. O singura data mi-a fost dat sa o nimeresc perfect.adica,dupa o duminica pierduta in fata carburatorului,dupa peste 20 de combinari de jicloare, am gasit potrivirea perfecta.Insa nu mi-a fost dat sa ma bucur prea mult de ea fiinda dupa 1saptamana am ramas fara baterie,si,cineva,dupa ce mi-a dat curent,in ideea de a-mi da relantiul mai mare,si-a bagat si surubelnita in reglajul de aer si nu am mai putut-o nimeri la loc. Recunoaste(a inteles) cineva problema mentionata mai sus??Iar daca da, ce este de facut?Multumesc anticipat.Salutare.
marius-gabriel
desfa carburatorul si curata-l frumos, regleaza-i nivelul cum trebuie, verifica si filtrul de benzina sa nu fie infundat.
mai poate fi si de la bujii daca sunt neschimbate demult.
Ovidiu Comănescu
Salut la toată lumea, am avut si eu o problemă asemănătoare, problema mea era de la jiglorul cu bilă de la șpriț, adică filetul corpului carburatorului era fisurat. Pe moment n am sesizat, dar la un moment dat am observat cu carburatorul desfăcut că dădea pe lângă jiglor bule de aer, de unde nu știu, la-m demontat și am constatat că era fisurat. Rezolvare... alt carburator, deoarece nu gasisem o solutie durabilă pe moment, am încercat să astup acea fisură dar nu am încredere.


danny_b

Din ce ai scris aici ,este un nivel prea mic in CNC .ATENTIE! Motorul trebuie sa aiba temperatura optima de lucru pentru a fi reglat.Cca 80 -85 grade.
alextudor
carburatorul este recent curatat, nivelul benzinei in carburator este ok..plutitorul reglat la 7mm..sau(mai simplu) de grosimea unei tigari(cand desfac carburatorul se poate constata cu usurinta ca nivelul benzinei este deasupra celor 2 jicloare), filtrul de benzina din el cat si cel de pe furtun sunt si ele schimbate.motorul este reglat la cald..dupa ce m-am chinuit sa merg cativa km buni cu el pana la mecanic. repet,la relanti merge perfect...nu da semne a se intrerupe..semn ca o bujie e defecta sau ca fura curent din cauza fiselor..sau ca avansul sau aprinderea nu ar fi bine reglate. doar cand dau sa plec de pe loc se manifesta problema.si,sincer,mi se rupe sufletul cand o vad cum face,si,in plus,imi vine sa-mi smulg parul ca nu-i dau de cap belelei.alte sugestii mai are careva?in afara de banala rezolvare de a schimba carburatorul.multumesc mult.salutare.
dyogenes
Nu stiu, eu niciodata nu am incercat sa imperechez cioara cu lebada. Altfel spus, jicloarele se iau la set, nu se amesteca jicloarele de 1300 cu cele de 1400.

Curata calumea carburatorul, 24 de ore in Decarbusolv, sufla toate gaurelele cu compresorul, monteaza-i UN SET de jicloare de 1300 (vezi sa nu aiba span ramas in ele de la fabrica, eu am patit-o!). Apoi reglezi APROXIMATIV carburatia, incalzesti motorul si refaci reglajele fine. Daca nu ai ceva canale in fundate in corpul carbului, TREBUE SA MEARGA. Fii atent la nivelul bezinei, ca nu e destul sa reglezi cu tigara. Unele plutitoare sunt mai usoare, acestea vor tine un nivel mai mic decat cele metalice, de ex.

2. O astfel de problema, cu scuturat in sarcina, am vazut-o la un prieten, cand bobina era proasta si scanteia prea slaba. Cand calca acceleratia in sarcina, scanteia nu mai avea suficienta energie sa aprinda amestecul si motorul dadea rateuri. Rezolvarea a fost simpla: 0,8 RON la dezmembrari o bobina Ducellier. Merge si azi.
alextudor
merci mult de sugestii, insa : jicloarele sunt toate de 1300.nu am spus nicaieri ca am pus de 1400.nici nu detin asa ceva si nu sunt tamp ca sa iau unele cand eu am 32IRMA si nu 32IRMA2A.revenind la problema...cu ultimul set de jicloare cumparat acum 2saptamani de la un magazin Dacia(pret 30RON) carburatorul aproape ca nu mai mergea.adica datul in nas era dezastros,mai ca ma dadea si pe mine cu capul de volan.mi-a luat 5minute sa parcurg 200m.REPET...mi-a mers si bine.insa nu mai reusesc nici eu...si nici altcineva..oameni mult mai priceputi ca mine...sa-i dea de cap.cat despre bobina nu cred sa fie problema fiindca am aprindere electronica(distanta bujiilor si platinei este reglata corespunzator aprinderii alectronice).Nivelul benzinei este chiar mai mare cu 1-2mm decat cel de "7mm" precizat mai sus..in ideea de a avea destula benzina tot timpul.alte sugestii...mai are careva vre-o idee??Multumesc mult de raspunsuri si de interesul aratat.salut.
dyogenes
A avea aprindere electronica nu implica automat si a avea scanteie buna, Incearca sa vezi cat "sare" scanteia in aer, scoate fisa centrala din capacul de delcou, misca platina si tinana fisa centrala aproape de caroserie (un surub), vezi cat de lunga e scanteia. Trebuie sa fie de minim 1,5 cm in aer, ca sa poti spune ca bobina e OK. Impedanta la fise ai masurat-o? Nu ai fise intrerupte? Faptul ca la ralanti merge OK nu inseamna ca problema nu poate fi din aprindere. In sarcina atmosfera din cilindrii e mult mai "saturata" in benzina, care e prost conducator electric, asa ca energia scanteii trebuie sa fie mult mai mare pentru a aprinde amestecul.
alextudor
am uitat sa mai precizez un lucru(vina mea si mii de scuze),si anume: cu socul tras "fuge de mananca asfaltul".cu alte cuvinte,daca ii inchid aerul absortia benzinei devinde,prin decompresia mult mai puternica in carburator, mult mai fluenta,si,probabil,mai abundenta(vacuumul este mai puternic,deci benzina este absorbita mult mai fluent,si mai mult).fisele(siliconate) sunt schimbate si ele recent.si inca ceva: ce legatura mai are platina din moment ce eu scot fisa centrala din capacul delcoului??cum mai influenteaza fisa scoasa delcoul?poate doar sa scot fisa si sa-i dau la automat si sa observ dimensiunea scanteii.gresesc sau nu? multumesc.salutare.
danny_b

Din ce spui tu amestecul e prea sarac.Tragind socul ii iei din aer.Deci, fie trage aer pe sub talpa carburatorului,fie furtunul din galerie,cel cu diuza e fisurat pe stut, camera servo cu membrana sparta.Diuza ai?Sau ar mai putea fi, clopotul de la pompa de benzina,destrins si trage aer pe acolo.Verifica-le pe toate.Bafta!
dyogenes
Da, era vorva doar despre MASURAREA lungimi scanteii.

DAR, daca fuge bine cu socul tras, clar ca nu e de la instalatia electrica.
Singura chestie ramasa e carburatia. Daca zici ca totul e nou in carburator, fie iti trage aer fals pe undeva, fie ai vreun canal infundat. Daca nu reusesti sa ii dai de capat, mai bine schimba-i carburatorul. Eu am cumparat unul cu vreun an in urma din dezmembrari cu 15 RON (nu mai imi amintesc exact, dar parca asta era suma), l-am curatat, schimbat jicloare, clapeta+ax, garnituri de teflon. Merge si acum impecabil.
alextudor
ai zis bine danny_b.insa,tragand socul ii iau din aer dar in acelasi timp ii maresc si debitul de benzina consumata datorita aspiratiei mai puternice ce se creaza in carburator. dyogenes,nu am nici un canal infundat.pe cuvant.am avut canalul de avansul vacuumatic infundat dar s-a rezolvat. in rest,nici o problema. singura teorie care ramane in picioare ar fi aceea ca trage aer fals.insa,acum 2zile am izolat cu silicon pt temperaturi ridicate talpa si toate garniturile intre ele.la fel face. carburator am gasit,in jurul sumei de 50ron. la dezmembrari nu am ajuns...INCA. cam ce a ramas de facut?multumesc mult.salut.
gti98
Salut!
Eu nu mai utilizez carburator de vreo cativa ani, dar am mers vreo 25 de ani cu asa ceva... Simptome CLARE de amestec sarac!!! Vezi ca nivel crescut inseamna spatiu mai mic intre capac si plutitor.... Ai spus ca nu ai nici un canal infundat si nici o posibilitate de a trage aer fals; totusi...ceva este!! Nu-mi place sa-ti dau acest sfat, dar ma tem ca e nevoie sa se uite si altcineva la carburatorul tau!
Bafta!
danny_b

Acuma, depinde cit de tare tragi socul.Ar fi bine sa le verifici pe toate cele scrise de mine.Eu cred ca tot undeva iti trage aer fals.Mai vorbim.
sobolan
regleaza bine nivelul cnc.....se scoate capacu la carb. si se intoarce cu plutitoru in sus....tre sa intre lejer o tigara intre plutitor si capac....6 mm...reglaje la carb nu ai decat cel de amestec aer-carburant si se invarte de el usor pana motoru prinde turatia maxima la ralanti si apoi iei din surubul care tine tija de acceleratie(reglaju se face cu motoru cald la 80 gr.c) din ceea ce zici tu cred ca ai si bujiile care nu lucreaza bine sau ceva de la aprindere...verifica tot...
danny_b


Mai fratilor intr-ale daciei , tigara are 7,62 mm din cite stiu eu.Cu o mica marja de eroare ,se face reglajul la 8 mm cu garnitura si nu e prea bine mai ales la condusul sportiv.Cautati o tije de 7 mm si reglati in pozitie verticala, suflind in capac si astfel vazind cind inchide cuiul pontou.Asa se regleaza bine si corect.Bineinteles ca e optiunea fiecaruia , eu vrind doar sa ajut pe cei cu probleme.Mai vorbim.
sobolan
Ai masurat tigara ? pentru un condus mai sportiv si fara probleme 6mm. ,testat de mine e ok. dar atentie o sa consume masina mai mult cu 0,02 l /100km probabil testat de danny b
vis-a-vis
Eu zic ca-i din jicloru' de sprit.
Cu motorul oprit, desfa capacul ala care duce la filtrul de aer si dai de acceleratie cu mana, vezi daca din jiclor iese un jet directionat in jos.
Bafta!
sobolan
vis a vis are perfecta dreptate.....jetul tre sa fie unidirectional si perpendicular pe clapeta si mai vezi sa nu curga pe langa el pe la saibele alea mici de cupru...daca da mai strange-l putin sau ia alte saibe noi pt el .....
alextudor
sa raspund la toata lumea.ordinea nu cred ca mai conteaza(scuze)..deci : ciocul de papagal da un jet frumos,continuu,fara bule de aer in el sau intrerupt;saibele NU AU CUM sa etanseizeze perfect,deci un 5% din tot jetul s-ar pierde pe langa saibe(dar nu asta zic eu ca e problema); nivelul este mai mic decat o tigara..deci mai multa benzina in carburator(multumesc mult gti98 de sugestie,dar nu asta era cauza);carburatorul a fost reglat cand motorul era FOARTE CALD(85-90 grade celsius).repet,mersesem cativa km buni(vreo 6-7),inainte sa fie reglat.merge rotund,nu are nici o problema in ceea ce priveste aprinderea.


pana sambata ramane asa cum este.acum am venit de afara.a venit mecanicul pana la mine.a pornit-o...a tras 1min socul(f. putin,abia ca s-a aprins becul martor), a facut 2km cu ea,mi-a adus-o.m-am urcat la volan cu el in masina, am plecat..APROAPE FARA NICI UN SIMPTON al problemei de care ma tot plang(imi venea sa-mi dau palme;ma rugam sa faca "urat").sambata sunt in service.pana atunci, multumesc mult celor ce au incercat sa ma ajute.salutare tuturor.numai bine.
vis-a-vis
Ai servofrana?
alextudor
nu.dar intentionam sa-mi pun.de ce ma intrebi?merci.salut.
vis-a-vis
Cateodata mai face asa cand nu e etansat sistemul la servofrana...
alextudor
am o mica intrebare la voi..am observat ca am pierderi pe la pompa de benzina.e posibil sa traga aer pe acolo?in asa masura si fle incat sa-mi faca problema asta??multumesc.salutare.
vis-a-vis
Pai daca nu e bine etansata, nu duce benzina-n carburator.
Pompa are 2 supape micute si daca prinde un fir de nisip si nu etanseaza ca lumea, nu mai pompeaza benzina cum trebuie.
Ai putea sa o desfaci si sa o cureti.
alextudor
merci mult de raspuns si sugestie.sambata e a mea toata si o sa fac tot ce s-a vorbit pana acum.multumesc inca o data.salutare.
alextudor
lume lume...am vesti si vesti..care mai de care mai proaste. prima este ca am pus alt carburator si la fel facea(cand era motorul rece..cand trecea de70-80 gr nu se mai simtea nimic).a doua este ca inca nu s-a descoperit cauza problemei.pompa de benzina am curatat-o.(i-am dat jos "clopotul" si am curatat singura garnitura pe care am gasit-o,si anume,garnitura cu sita). acum vin cu o intrebare: e posibil ca smuceala asta sa fie din cauza ca una dintre supape nu inchide/deschide bine(admisie,respectic evacuare)?? repet,cand ii trag socul fuge de rupe.multumesc mult si astept sugestiile voastre.numai bine.salut.
vis-a-vis
La mine cand facea asa era ori de la pompa de benzina (undeva pe acolo sunt 2 supape mici in care se prind firicele de nisip), ori iti papa ulei si gazele nearse imbacsesc carburatorul sau bujiile, ori capacul distribuitorului (delcoului) este fisurat sau crapat.
In general zic eu ca-i de la aprindere.
Eu, ca sa mearga bine, mai ales in prag de iarna, schimbam capac distribuitor, pipa distribuitor, platina, fise, condensator, bujii si apoi o reglam cum scrie la carticica.
Bafta!
alextudor
motorul e proaspat facut,nici n-am mia de km cu el.facea asa si cand am luat-o(si atunci chiar papa ulei).aprinderea e toata noua (bujii,capac delcou,pipa(lulea...sau cum s-o mai numi)fise siliconate,aprindere electronica,platina e noua si ea_nu ca ar mai avea vre-o importanta prea mare acum) si e reglata "by the book".Singura varianta ar mai fi sa desfac pompa de benzina pana la capat.adica sa-i scot si cele n-spe suruburi care tin garnitura de plastic-cea cu 2 orificii-.la ce probleme as putea sa ma asptep cand fac treaba asta?sa-mi sara ceva arcuri...pt ca am observat ca sunt multe articulatii si mecanisme si,sincer, nu vreau s-o fac bucati degeaba.multumesc.salutare
dyogenes
Nu e foarte de mirare ca iti face asta cu motorul rece, nici eu nu ma incumat sa fac "jmenuri" pe sosea in primii 3-4 Km dimineata. Da, supapele care nu inchid pot sa faca mersul motorului neregulat. Mai trebuie sa vezi ce bujii ai, sa nu fie prea reci. Pt motorul tau ceva Sinterom NP18 (nu NP21) s-ar potrivi cel mai bine.
alextudor
bujii am brisk.acelasi model il are si un amic f bun de-al meu care are o dacie din 76.deci nu cred ca asta ar fi problema.si totusi,dacia lui nu face deloc ceea ce face a mea...chiar si in primii km.nu fac "jmenuri" de fel cu masina.nu-i genul meu,insa am pretentia ca atunci cand calc pedala de acceleratie sa nu ma dea cu capul de volan si apoi sa "o ia"...ci doar "s-o ia.am chiar asa mari pretentii??salut.
EUROPE_
Si mie imi cam da in nas, cand e motorul rece.
Eu vreau sa ii verific cuplul, ca, tot asa, motorul are cam 600 km de cand a fost facut, si in treapta a 2 si a 3, apas acceleratia la maxim, nu prea are cuplul celeilalte dacii pe care o aveam, asa ca banuiesc ca ar fi pompa de benzina, pe care o voi schimba.
La mine se observa ca are un debit cam mic. Cu socul, la jumatate tras, trage de rupe pamantul biggrin.gif .
@alextudor daca ai bani de aruncat, incearca sa schimbi membrana, si capul superior al pompei de benzina.
alextudor
m-ai lovit exact unde ma doare cel mai tare..si anume in CARD smile.gif).fii mai explicit..membrana cui....daca a pompei de benzina..care e acea membrana...si ce anume intelegi prin "capul superior" al pompei de benzina??clopotul..capacul metalic??si,mai important,care ar fi motivul sa le schimb...nu de alta..dar am mai auzit sfaturi de genul "daca bicicleta e instabila..atunci schimba-i pedalele".multumesc.salutare.
EUROPE_
Membrana este de la pompa de benzina. Iar pompa de benzina e formata din 2 corpuri, superior si inferior, in cel inferior se afla tija de actionare, iar in cel superior sunt supapele si acel filtru ( clopot ).
Daca supapele sau arcurile lor, nu mai etanseaza bine, pompa de benzina nu mai are acelas debit. Si de aici poate fi efectul de care tu vorbesti. Cel putin eu sunt sigur ca asta e motivul la a mea.
Piesele astea fac in jur de 20 ron, cap ( corpul ) superior si membrana.
Kinetix
Salut, alextudor!
Incerc sa dau si eu cateva sfaturi. Unele dintre ele le-au mai spus si ceilalti colegi de forum, dar am incercat sa le sistematizez. Pentru clarificare:
-Cum porneste masina la cald si la rece?
-Cum tine ralantiul? (daca e regulat sau nu si la ce turatie)
(Fratilor, daca ii merge cu socul tras, inseamna ca ii vine suficienta benzina, deci debitul e bun. Nu cred ca are ceva pompa de benzina. )
Daca problema e: "intreruperea functionarii motorului la actionarea pompei de reprize", atunci:
1)amestec prea bogat (ai grija ce fel de plutitor ai; daca e de alama, atunci e mai greu si nu prea se mai potriveste reglajul cu 6-7mm, la mine e de 9.5mm cu astfel de plutitor!; verifica si functionarea cuiului poantou si libertatea miscarii plutitorului pe ax si cand pui capacul carbului sa nu atinga de peretii laterali ai CNC; ce culoare are ciocul izolatorului bujiilor?)
2)pompa de reprize defecta (jetul sa fie orientat spre "buza" clapetei)
3)filtrul de aer colmatat (scoate-l si verifica-l)
4)unghiul de inchidere al camei delcou dereglat (regleaza platina la 0.35-0.4)
5)avans initial dereglat (s-a mai discutat pe forum; dupa ce aduci volanta la semn si inainte de a roti delcoul, scoate-i capacul si roteste de "pipa" in sens antiorar ca sa elimini eventualul joc)
6)avansul centrifugal si vacuumatic dereglate (verifica integritatea membranei capsulei si jocul normal al parghiei tragand aerul prin tubul de plastic si tinand astupat orificiul de sub stutul de la capsula, daca are, apoi verifica jocul normal al mecanismului centriufgal, daca nu a sarit vreun arc, siguranta, etc)
7)bujii defecte (pune contactul, scoate cate o bujie si pune-o la fisa centrala, apoi deschide platina repetat si observa daca scanteia apare normal intre electrozii ei sau se "scurge" pe la izolator)
8)carburator dereglat sau jicloare decalibrate (pune 135 cu 170 pt 1300 si 145 cu 145 pt 1400, lasa combinatiile; verifica executia jicloarelor, cum spunea si dyogenes, si corespondenta intre diametrul gaurii jicloarelor si valoarea poansonata introducand o sobitoare de bambus si rotind-o in gaura apoi masurand cu subler sau micrometru diametrul amprentei pe scobitoare)
9)deschiderea pozitiva a clapetei acceleratiei dereglata (regleaza relantiul asa cum spune aici: http://www.carburetion.com/Weber/adjust.htm)
Fii sistematic si spune-ne cum a mers. Sper sa fie de folos. smile.gif
Succes!
alextudor
vai,ce post enorm,insa si un raspuns pe masura.multumesc mult de raspunsuri.s-o luam pe rand :
1.masina la rece porneste bine(singurul inconvenient este ca ori trebuie sa-i dau mai multe "pedale" ori ii dau de mai multe ori la cheie (4-5); la cald o ia din prima.
2.ralantiul e bun..motorul merge rotund si la cald si la rece.nu "se balbaie" si nu prezinta vre-un alt simptom.
3.nu pot spune ca mi se intrerupe motorul la actionarea pompei de benzina ci doar ca scade in turatie(uneori,si asta fffff rar, se opreste daca tin turatia constanta la un anumit punct...am explicat la sf postului) cand ajunge la o anumita turatie si un anumit debit(necesar) al benzinei.plutitorul este din alama.distanta este fixata la ~6mm.cuiul pontou inchide si elibereaza bine.
4."ce culoare are ciocul izolatorului bujiilor?"..aici m-ai prins.nu am prea inteles la ce te-ai referit.insa,daca te-ai referit la capul inferior al bujiei..unde se produce scanteia...iti pot spune ca acum 2 saptamani era cafeniu.
5.pompa de repriza(sprit) e buna.chiar in weekendul trecut i-am schimbat si garnitura.jetul este orientat aproape de peretele carburatorului.
6.filtrul de aer este nou.
7.platina este la 0.4 parca.nu mai stiu exact.mentionez faptul ca am aprindere electronica.
8.avansul este reglat "ca la carte"..asa cum ai precizat si mai sus - cu semnul de pe volanta pe centrul orificiului(adica pistonul 1 sus,parca).
9.avansul vacuumatic este bun.membrana este intacta.
10.bujiile au maxim 500 de km...practic sunt noi.
11.jicloarele sunt TOATE de Dacia 1300.am spus ca am facut combinatii intre jicloare de acelasi calibru.
Eu am trecut prin aceste etape de zeci de ori. Repet...calc acceleratia...se accelereaza pana la o anumita turatie(nu ajung la turatia pe care ar trebui s-o am ca sa schimb in treapa superioara)..apoi incepe sa se simta lipsa benzinei...ca si cum as lua bursc piciorul de pe acceleratie...apoi(intr-un interval de 4-5secunde)imi revine benzina si o ia din loc. Cu socul tras nu se intampla nimic din ceea ce am precizat.nici macar sa spun ca"uite....un pic tot face,chiar si cu socul tras".Cand motorul se incalzeste(pe la 80 gr) mai face doar O IDEE..si asta in treapta a 2-a.Totusi..a mai ramas o singura varianta nediscutata si anume: o supapa sa nu inchida/deschida bine.tin minte ca atunci cand am facut motorul o tija de culbutor era stramba si nu pica pe capul supapei.insa tija am schimbat-o. posibil sa fi patit si supapa ceva??multumesc.salutare.
alextudor
cred ca se poate scoate din discutie varianta cu supapele..fiindca,daca aveam vre-o supapa care nu etanseiza/deschidea bine nu-mi statea la relanti mai deloc.si,iar,se revine la vechea intrebare "care poate fii cauza"...e clar ca e lipsa de benzina...atunci care e motivul!??!
randomm
Si mie imi facea la fel masina, am scapat de problema regland avansul. Din cate am inteles eu din ce a facut mecanicul acolo, a reglat 2 chestii. Prima data a reglat avansul la relanti si apoi a mai facut un reglaj, tot la avans pentru turatii mai ridicate. Ideea este ca si la mine mai da in nas dimineata, cand e frig si nu stau sa incalzesc motorul absolut deloc. Eu o sa ma duc sa imi reglez avansul la un service cu stroboscop, ca totusi nu sunt multumit. Oricum prin reglajele facute la avans in fata blocului am scapat de problema asta in proportie de 95%.
Kinetix
alextudor, daca sunt cafenii ciocurile bujiilor inseamna ca scanteia e buna si arderea e rezonabila, insa la reglajul avansului sunt doua amanunte de precizat:
-Crestatura de pe volanta nu trebuie sa stea pe mijlocul ferestrei carcasei ambreiajului, ci in dreptul reperului de langa aceasta fereastra; daca sunt doua repere, cel mai dinspre axul motorului inseamna 0 grade avans initial, air cel mai dinspre aripa dreapta inseamna 2 grade; e bine sa dea scanteie la zero desi merge si cu celalalt reper.
-Asigura-te ca inainte de a misca delcoul in sens antiorar, dupa ce ai adus volanta la semn, ai rotit de axul delcoului (scoti capacul, bineinteles) tot in sens antiorar pana dispare jocul ala de cateva grade.

Eu zic sa reglezi din nou ralantiul la cald. Daca pozitia initiala a clapetei nu e corecta, in timp ce apesi acceleratia si intra mai mult aer, nu apuca sa se descopere orificiile de progresiune iar amestecul e saracit astfel. La cald se diminua problema pt ca cele cateva picaturi de benzina care cad din ajutajul pompei de repriza (ciocul de papagal) se evapora imediat si sunt absorbite de fanta creata pe langa clapeta in curs de deschidere. Problema e ca nu ai turometru se pare si e mai greu numai dupa ureche. Incearca asa: scoti de tot carburatorul, il intorci si verifici daca buza clapetei acopera prima gaurica din peretele carbului. Acest mic orificiu trebuie sa se descopere la cea mai mica apasare a clapetei. Regleaza. Apoi il montezi inapoi si (cu motorul cald) rotesti usor de surubul de alama cu arc (cel orizontal, de amestec) pana turatia atinge un maxim si e stabila. Verifica apoi cum suna comparand cu motorul unui prieten care are turometru. Ralantiul trebuie reglat la 775+-25rot/min.
O alta problema ar fi sa verifici daca traseul circuitului principal de benzina nu e infundat pe undeva. Verifica jiclorul principal (cel oblic de 135 din CNC), jiclorul de aer de franare (cel de 170), tubul emulsor de sub el si canalul din aripioara centratorului de amestec (il extragi din sus in corpul carburatorului, dupa ce ai demontat capacul).
Succes!
alextudor
kinetix,multumesc mult de raspunsuri.carburatorul e curatat si suflat peste tot.clapeta e corect pozitionata si deschide exact cum ai descris tu mai sus.jicloarele la randul lor sunt curatate.aprinderea este facuta cum trebuie(imi pare rau ca nu m-am exprimat eu corect de la inceput). nici nu mai vreau sa-mi bat capul prea mult cu problema asta...cand plec dimineata ii trag putin socul si in cateva minute motorul este cald si pot merge linistit.oricum,dupa ce am fost in service, "buba" asta s-a diminuat in proportie de 80%.Repet,mai face in treapta a 2-a si asta cu motorul rece.am pus si alt carburator cat timp am stat in service,la fel facea.Am ajuns la concluzia ca nu merita atata timp pierdut...cand imi face..tin in mine..strang din dinti,injur si incerc sa depasesc momentul.oricum vreau sa-mi pun GPL pana in iarna,deci 1-2luni n-oi muri daca merg cate 5minute in fiecare dimineata cu socul tras pana la primul sau al doilea semafor,nu?In orice caz, MULTUMESC MULT SI TIE SI CELORLATI CARE, CU UN RASPUNS, AU INCERCAT SA MA AJUTE.SALUTARE.NUMAI BINE.
fordpower
mai ai ceva de verificat conductele de tur / retur (sufla cu pompa pe ele si pune pe cineva sa asculte rezervoru' ar trebui sa bolboroseasca benzina in el in mom in care sufli)
bafta
alextudor
am facut si treaba asta...printre primele chestii..ms mult.
razwy
si mie imi face aceasi chestie si nu stiu care este motivul.dar eu nu am aprindere electronica. o sa merg cu ea in service
diaconuliviu
Dar un reglaj al nivelului in CNC ati facut? NU cu tigara ci cu cala de 7 mm, in lipsa un purjor de etrier, ala e M7. Sau un prezon de chiulasa (cele care tin capacul culbutorilor si rampa).
Apoi, un reglaj bine facut al clapetei si progresiunii.
Si eu aveam un dat in nas dar la mine reglasem nivelul la "o tigara si putin".
KTC
O problema asemanatoare am avut-o si eu.
De cate ori incercam sa apas pe acceleratie mai brusc murea motorul.
Am vrut un cosum mai bun si am schimbat toate piesele din carburator. Problema mea cu accelretatul brusc si murit motorul tot nu disparuse.In primul Km de mers dimineata spuneai ca se rupe toata masina.
Pana la urma mi-a umblat un destept de mi-a dereglat surubul de aer, reusea sa pape 20%, sa scoata fum in draci si sa-mi afume bujiile la greu.
Pana la urma am schimbat carbu cu unul de la dezmembrari din mai multe motive.
Am preferat sa dau 300 pe un SH decat sa apelez la alti "cunoscatori"

Acum acceleratia e super, se infige mult mai bine iar dimineata porneste super frumos.

Kinetix
KTC, prietene, tu incerci sa ne spui ca solutia este: "cumparati-va carburatoare de la SH"? radmasa.gif
Liviu, ceacu, mihai, argon, s.a.m.d., de ce nu faceti un tutorial de reglat carburatorul pas cu pas? Puneti acolo toate link-urile valoroase pe care le stiti cu privire la asta si gata.
dyogenes
kinetix, nu te ride, ca si al meu e de la dezmembrari, si scot consumuri de 5,5 la drum intins!
KTC
Dupa ce am aruncat banii in jigloare, a mers o perioada pana mi-a dereglat cineva surubul de amestec. L-am bibilit o saptamana intreaga si n-am reusit deloc sa-l mai reglez.
Decat sa merg la alt mecanic si sa arunc alti bani pe reglat si alte opinii am preferat sa iau unul sh numai bun de pus pe masina.


Acum fiecare cu preferinta lui.
Kinetix
Eu nu contest ca se pot gasi carburatoare bune la second hand, ci ma amuza silogismul:
"-eu am avut probleme la carburatie si nimeni nu a nimerit reglajele;
-mi-am luat carb de la SH si a mers foarte bine;
-deci daca aveti probleme luati-va carburi de la SH".
Sau, daca vreti, ma amuza modul superficial de a trage o concluzie generala analizand un singur caz concret.
Pai daca solutia e sa-ti iei un carb vechi la ce mai sunt bune reglajele? Tu, dyogenes, dupa ce l-ai cumparat nu l-ai curatat si reglat? Parca asa spuneai. De fapt, la consumul tau de invidiat participa din plin si aprinderea ta integrala, nu-i asa? wink.gif
Solutia corecta mi se pare a fi curatarea minutioasa si reglarea corecta a oricarui carburator nu cumpararea lui dintr-un anumit loc. Problema e mai mare cand sunt defecte de turnare sau de prelucrare care decalibreaza sau infunda partial niste canale, sau cand benzina e proasta, etc. Atunci s-ar putea sa nu mearga cu reglajele clasice. Dar daca a mers bine cu catava vreme in urma iar acuma face probleme, se pare ca defectiunea se poate remedia. rolleyes.gif

KTC, daca e asa cum ai spus, surubul ala de amestec nu e asa greu de reglat. Daca totusi nu ai reusit, poate ca problema nu era numai de acolo. Poate era si benzina sau altceva ce ai mai schimbat/modificat intre timp si a ajutat dar nu ai bagat de seama. Sau poate ca acel mecanic ti-a mai dereglat si altceva la carburator fara sa stii.
dyogenes
Kinetix, nu joci cinstit! biggrin.gif . Normal ca intai l-am curata si reglat, doar nu era sa-l pun asa jegos... In ceea ce priveste aprinderea, isi face treaba deja de aproape 2 ani, fara cusur.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.