Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: mi-a inghetat vaporizatorul de gaz?
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
mihai0070
excl.gif Salut... Am o NOVA GT din 97 si vineri am plecat pana la pitesti si dupa 50 km mers pe GPL s-a oprit motorul???? si constat ca vaporizatorul de gaz (plamanul) era un cub imens de gheata....stie cineva dece .... si cum de s-a intimplat asta....
s-a stricat ceva la instalatie....mentionez ca nici relantiul nu sta minunat pe gaz adica undeva la 500 rpm.... blink.gif
pe benzina merge bine relanti sta pe al 900 si este ok...


Nu stie nimeni nimic..........de problma asta............
ionut L.
Salutare,
nu-ti mai trece apa calda din motor, ai radiatorul spart?

eu asa am patit cand aveam radiatorul spart, nu-mi mai circula prin vaporizator.
Eu asta cred, ca e de la circuitul de incalzire
ionut L.
pune mana pe furtunele care intra in vaporizator, vezi daca sunt calde
mihai0070
am pornit-o pe benzina si dupa vre-o 15 min de mers .....furtunele care intra in vaporizator erau calde si s-a incalzit si vaporizatorul... ca s-a topit gheata de pe el si chiar s-a uscat....deci furtune calde si de intrare si de iesire???????? posibil sa pierd gaz pe acolo si deasta ingheata....
ionut L.
da, trebe sa fie calde si de intrare si de iesire (tur, retur)
ionut L.
Gaz, nu cred ca pirzi, si chiar daca pierzi nu cred ca se face gheata pe vaporizator poate sa pierzi in cantitati industriale smile.gif
ionut L.
Dupa ce ai mers 15 min pe benzina ai trecut pe gaz? a mers bine?
ionutctn
QUOTE(mihai0070 @ 2 Oct 2006, 13:33)
am pornit-o pe benzina si dupa vre-o 15 min de mers .....furtunele care intra in vaporizator erau calde si s-a incalzit si vaporizatorul... ca s-a topit gheata de pe el si chiar s-a uscat....deci furtune calde si de intrare si de iesire???????? posibil sa pierd gaz pe acolo si deasta ingheata....
*



Pai normal ca furtunele de apa sunt calde ca sunt incalzite de motor. Problema e de ce nu e cald vaporizatorul acela de gaz. Nu stiu nu mi s-a mai intamplat. Daca te pricepi sa il desfaci si sa umblii in el desfa-l daca nu du-te la meserias sa il desfaca si sa vada ce se intampla. Eu am patit alta faza: picura apa din el; da nush cum da s-a reparat singur; dupa o vreme nu mai picura.
mihai0070
pai faza este ca masina merge si pe gaz si pe benzina porneste pe amandoua chiar daca afara nu sunt 30 de grade....pe benzina masina merge ok adica alearga de rupe relanti 900 fara trepidatii... pe gaz relanti 500 trepidatii si fuge cu 120 lejer.... dar dupa un timp ingheata vaporizatorul... de zici ca este congelator (efectiv se umple de gheata tot) daca ii dau pe benzina se topeste gheata si iar merge gazul....asta pana ingheata iar .... si tot asa .... dar repet numai la drum lung ...in bucuresti nu cred ca apuca sa inghete ...nu merg prea mult cu ea in oras.... dar repet vaporizatorul este cald si furtunele la fel .... deci apa circula....si merge si pe gaz ....dar repet ingheata
ionut L.
pai nu are cum sa fie cal daca iti ingheata, ceva nu e bine... cand schimbi pe benzina e normal sa se dezghete pt ca nu mai circula gaz prin el iar afara e cald, dar cand mergi pe gaz si iti ingheata e clar ca nu circula apa din motor prin el... e ceva infundat sau ai aer in instalatia de racire dar stiu ca la nova se face aerisirea automat
mihai0070
cum adica se face automat....
Zaheiu
Am gasit si eu o data ghiata multa pe plaman. Iesea gaz unde intra conducta de presiune in plaman. La fel, nu prea tinea ralantiul. Am mai strans piulita conica si s-a rezolvat. Verifica deci sa nu scape gaz sub presiune pe undeva.
anndi
Si eu am patit faza cu inghetat vaporizatorul. Era din cauza ca apa nu circula prin el. Vezi daca sunt furtunele legate cum trebuie sa nu ti se bata cap in cap ceva prin circuitul de racire. Mai exista posibilitatea sa nu ai destula apa in borcanul de expansiune si atunci nu mai trece destula apa prin el.
bygy007
vezi ca sigur ai aer in instaltia de racire sa ii faci o aerisire si vezi la drum lung daca mai face figuri daca mai face verifica toate furtunele de apa si eu am avut probleme dar la la mine a fost garnitura de chiulasa se pierdea apa pe evacuare cam 250 ml la 5 minute s-a remediat schimbind garnitura
mihai0070
Pai apa din borcan nu pierd ca nivelul este la fel de luni de zile...aer posibil sa fie dar cum il scot asta este problema... vaporizatorul este cel mai sus punct al instalatiei de apa din cate vad eu ... o sa verific daca pierde gaz ca eu simt miros dar foarte putin .... si posibil sa piarda pe la stutul ala care intra in carburator o sa vad ce se intimpla si acolo dar ala este la distanta mare de vaporizator .... cam jumatate de metru deci trebuia sa inghete furtunul nu vaporizatorul...
mihai0070
Sper ca ma rezolvat problema am desfacut furtunul ala de apa din vaporizator (pe care iese apa) si surpriza cu notorul pornit pe acolo iesea aer ????????? am aerisit instalatia cat de cat si s-a incins imediat vaporizatorul... in 5 min deja era fierbinte sper sa nu mai inghete....
dar am alta buba am pornit-o pe gpl si sa mor daca vrea sa mearga frumos motorul nu conteaza ca este cald sau rece el nu vrea sa mearga frumos.... idei are cineva...posibile cauze ....
motorul sta la un relanti de 500 si tremura de mai are putin si imi rupe masina daca ii dau benzon sta la ~1000 relanti si merge mult mai frumos si mai lin decat ar merge pe gpl chiar turat la ~1000 .......
danny_b

Pai regleaza-l pe gaz, din vaporizator.Are un surub cam in centru,cu cap de surubelnita.Iei frumos o surubelnita si rotesti surubul pina vezi ca merge rotund motorul.Fie stringi ,fie destringi, dupa cum se cere.
mihai0070
am instalatie BRC si am 2 suruburi pe vaporizator unul mare jos de tot si unul mic in laterala care este de relantii si care este de presiune ??????????
maleadental
Aer in vaporizator! Ridici borcanul, mai sus decāt vaporizatorul si aerisesti
bygy007
in 10 ani o fi rezolvat problema....
nikuniku
poate a topit si masina
johnson22cta
radmasa.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2019 Invision Power Services, Inc.