guliver
3 Oct 2006, 17:12
Salut
M-am hotarat sa schimb lichidul de racire, masina implineste f curand 2 ani.Am cumparat 3 litri de Glaceol tip D cum zice la carte.Mentionez ca la magazin nu am fost inspirat sa verific termenul de valabilitate;am facut-o abia cand am ajuns acasa si am constatat ca expira in luna 11. anul 2006, deci peste o luna. Ce credeti, e bine sa nu folosesc acest antigel( acesta expirand intr-o luna), sau nu are nimic sa-l pun asa cum e? Ma gandesc sa ma duc la magazin sa -mi iau banii inapoi, ce credeti? Cam cat e valabilitatea antigelului daca stie cineva?
Merci anticipat
Il poti folosi linistit 1 luna dupa aia il schimbi ca antigelul de la motoarele Renault este biodegradabil nu ca la nesimtiti aia de nemti 5 ani completare concentratie .
guliver
3 Oct 2006, 19:17
Pai crezi ca-l pun pentru doar o luna?
In nici un caz, va sta acolo 2 ani.
nu are nimic,ce sa aibe
,si eu am bagat azi antigel dar nu glaceol si la fel expira la inceputul lui 2007,ce-o fi o fi
eu zic sa nu te lasi fraierit de comercianti . Mergi la magazin sa-l schimbi
. De ce crezi ca fabricantul a trecut termenul de valabilitate pe ambalaj ?
C0merciantul iti va da cu el in cap, cand l-ai cumparat era in termen.
Baga-l ca nu are nimic. Ala e termenul pana la care poti sa-l bagi in motor
guliver
4 Oct 2006, 09:51
La asta m-am gandit si eu, ca nu-l mai pot schimba, cred ca o sa-l bag .Ce-o fi o fi.
Mersi
Baga-l linistit. Cate pers crezi ca isi schimba lichidul de racire la 2 ani cum scrie in carte? Putini. Pentru siguranta depaseste putin concentratia de 50/50 antigel/apa, ca sa fie "mai eficient" iarna. In rest la var poti goli cu o seringa vasul de expansiune si bagi apa distilata in loc.
nh1980ro
12 Feb 2007, 22:42
Din cate stiu eu, antigelul are si ceva calitati de ungere pentru pompa de apa (de aia scartaie si se sparge pompa de apa la berlinele care au chiar apa chioara in loc de antigel in motor). So, gandeste-te si singur daca merita sa pui chestii expirate. Daca vinzi masina peste 3-4 luni...merita.
Cred ca e cam tarziu pentru cel dinainte, dar poate mai vad si altii topicul....
guliver
13 Feb 2007, 18:16
Antigelul l-am bagat de mult timp. Are deja vechime acolo. Vrea si spor de vechime deja.
pai lamuriti-ma si pe mine.treb neaparat antigel recomanat de ei.ca eu am bagat dinala care scrie -72 din cora.ce se poate intampla???
s-ar putea sa mearga si ala de care spui tu...dar eu nu bag decit din asta recomandat de ei...pe asta sint sigur
augustin87r
6 Jan 2011, 21:57
QUOTE(fatul @ 6 Jan 2011, 21:23)
pai lamuriti-ma si pe mine.treb neaparat antigel recomanat de ei.ca eu am bagat dinala care scrie -72 din cora.ce se poate intampla???
Eu am original, dar as pune orice antigel pentru blocurile motor de aluminiu. Sunt unele chiar mai scumpe decat cel original, de ex MOL. Sau sunt marci de antigel pe care scrie recomandate de :....n marci, doar Renault lipseste. Motoarele noastre nu sunt din mamaliga si ale celorlalte marci din aluminiu ca sa zici ca daca pui altceva decat Glaceol se strica mamaliga....
ovidiu87
6 Jan 2011, 23:31
Sunt curios daca antigelul Roz ar fi potrivit.Cel fara silicati (Hepu spre exemplu)?
Buna ziua,
Am si eu o intrebare la cei care se pricep. Am patit urmatoarea chestie:
In toamna m-am dus la service cu Loganul pe care-l am din 2006 sa-i schimb antigelul. Mi-au scos antigelul vechi baietii de-acolo, mi-au pus inapoi alt antigel (nu stiu de care) am platit si apoi am plecat. Dupa un timp (aprox. o luna cred) mi-a aparut un zgomot in bord (am gasit pana la urma buba-era vorba de lipsa masei la triplele spate) care initial am crezut ca este de la ventilator. Stiind ca am schimbat recent antigelul, cand am verificat nivelul antigelului, acesta era putin peste limita de jos a borcanului. Repede m-am dus la OMV si am cumparat-la sfatul unor cunostinte antigel roz (acum am citit pe eticheta ca este G30) pe care l-am diluat cam 50-50% cu apa distilata si am completat nivelul. Acum intrebarea: Este vreo problema, trebuie musai sa inlocuiesc tot antigelul? Sau pot merge in continuare fara nici o problema? Mentionez ca pana acum n-am avut nici o problema vis-a-vis de caldura sau racire motor.
As dori un sfat de la o persoana avizata, daca este posibil.
cielo99
14 Mar 2014, 07:36
Cel roz, rosu etc. e cu antioxidanti de natura organica iar cel galben-verde cu antioxidanti anorganici, de obicei silicati. Cel organic precipita in prezenta celui anorganic si formeaza o masa solida asemanatoare zatului de cafea. Completand putin organic peste cel anorganic masa de precipitat este redusa si nu prea influenteaza, daca se completezi anorganic peste cel organic masa de precipitat e mult mai mare si inunda diverse parti ale instalatiei.
Totusi e posibil ca si cel de la Dacia sa fie totusi galben si sa fie organic.
cristio_79
14 Mar 2014, 14:58
Acum multe tipuri sunt organice, fara silicati sau alte prostii, pentru a proteja aluminiul. Sunt masini care au si blocul din aluminiu. Culoarea este mai mult un indicator. Cel de la Dacia este organic si este galben-verzui. Cel de la Total compatibil cu Glaceol este portocaliu.
marius80_eugen
29 Oct 2014, 22:56
recomand sa folositi NUMAI antigel DACIA original , in garantie .
testat de MULTI , rezista si 4-5 ani daca refaci concentratia cum trebuie , adica te tine de la un schimb de distrubutie la altul si atunci schimbi si pompa de apa si verifici si termostatul daca e cazul .
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.