Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: ulei pe la cuplaj motor-cutie
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cosmo
Salut smile.gif
Am si eu o mica-mare problema (la o dacie berlina din 1997-41800km). In urma cu 1-2 ani la imbinarea motorului cu CV am observat o mica pata de ulei (uscata). Era chiar la unul dintre cele 2 suruburi de la partea superioara (acolo unde se vede volanta). Initial am crezut ca chiuloasa nu este stransa si arunca excl.gif, asa ca am schimbat in service garnitura (bineanteles ca mecanicul s-a cam uitat urat la mine ca suprafata ei si in general era ok). De atunci si pana acum nu i-am mai dat importanta pana am avut probleme cu pornirea (lovisem din gresela delcoul si ii luasem din avans), dupa ce am rezovat sa mearga ok m-a ingrozit faptul ca volanta pe la locasul de se vede pe sus arunca ulei, inclusiv pe mijloc unde mai are un locas liber spre cutie. Ceea ce ma surprinde este ca acolo unde materialul motorului se imbina cu cel al CV (unde este un surub) este ulei in stare lichida, ci nu uscat - murdar cum este dincolo. Adevarul ca dupa ce am citit vreo 10 topicuri despre probleme asemanatoare ma cam arde buzunarul. Pe sub masina nu am dat importanta uleiului crezand ca baia nu e bine etansata, dar in ultima perioada s-a intins si spre cutia de viteza, acolo nefiind, ci doar putin la schimbatorul de viteza. Fiind incepator si fara experienta va intreb daca nu am pierderi de ulei are rosta sa schimb ceva (am observat pe acest forum ca problema ar fi de la semeringul de palier... ceva de genul acesta!) Bineantels ca de cand este luata bate si furca atunci cand nu este apasat ambreiajul! Oare ce se poate strica sau are altceva ? .......... PS. nu prea am resurse pentru o reparatie majora, mai ales ca nimeni nu garanteaza ca va fi ok dupa rolleyes.gif
sobolan
ai spus-o singur....simeringul la palier....ala este...cumva patineaza ambreiajul?
cosmo
Ce inseamna sa patineze ambreiajul... ce ar trebui sa se intample. Pot spune ca merge bine dar in urma cu vreo 12 luni am bagat Aral 15w40 si nu am fost multumit, presiunea nu era atat de mare cum era cu BP 20w50, mai ales la cald acul arata pe la jumatate cu aral in timp cu cu bp il aveam la 2/3 (turatia 2000 vitez 4). Acum 3 luni am bagat iara BP20w50 si motorul functioneaza ok, dar incet si sigur pata de ulei se mareste, si parca sunetul de la furca s-a cam amplificat (suna putin a diesel), iar partea inferioara a motorului de la joja in jos este cam umeda... Circul cu ea numai in oras pe distante scurte 3-4 km. Acestia cca 30000 din 42000km numai asa sunt facuti, oare sa fie si din acest motiv sau din cauza mea ca pe perioada asta de 9 ani nu prea am schimbat corect vitezele sau eu stiu unde oi fi gresit !!!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.