Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: la viteza trepideaza masina
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
cosmo
salutare

- la o dacie care are probleme cu simeringul la palier si roade putin rotile pe exterior oare de ce trepideaza sus-jos (parca drumul ar fi cu denivelari), dar se simte numai dupa 65km/h, la 80 clar.
- volanul in mers lin se misca putin stanga-dreapta, parca se leagana 0-1,5 cm

- in service autorizat Dacia s-au facut de mai multe ori reglari a rotilor si s-a schimbat si bara aceea de fier dintre lonjeroane - nu stiu cum se numeste - oare daca bara este mai mica incepe sa roada pe exterior ?
(bineinteles ca dupa ce s-a schimbat bara iara s-a pus pe aparate )

- ce s-ar putea face? sa se puna o bara mai mare cu 1-2 cm care sa impinga bratele inferioare putin sau sa se schimbe altceva, brate... ? si de ce oare ma misca in mers la viteze mari !!!

multumesc

.... si sa nu uit la anumite denivelari foarte mici la motor putin stanga se aude cate o bataie rara din cand in cand ca o piatra sau metal ca si cum s-ar rupe ...

daca aveti anumite pareri va rog sa-mi spuneti si mie, ...va rog, am nevoie de cateva sfaturi ...
ionut84
trepidatiile cel mai des apar atunci cand nu sunt echilibrate corect rotile - > solutie: te duci la o vulcanizare auto sa iti echilibreze rotile. de mancat rotile pe exterior se intampla cand nu e reglat corect unghilu de fuga, din pacate se poate regla doar in service, incearca in timp ce mergi pe drum drept sa iei mainile de pe volan, daca o ia singura intr-o parte sau in alta e clar ca unghil de fuga este reglat prost.
cosmo

.... unghiul de fuga si de cadere au fost reglate in service, nu trage stanga sau dreapta.... inclusiv rotile din fata care au cca 1 an, au fost echilibrate + cele din spate mai noi dar si acestea le-am echilibrat, problema ar fi ca se cam misca (balanseaza) volanul stanga-dreapta putin, daca merg drept .... si ma cam hataie la peste 75 ....

...... ceea ce ma doare foarte tare este uleiul care se afla pe motor-CV de la acel semering de palier (nu stiu prea bine) , desi nu pierde, oare aceasta problema poate sa duca la ceea ce am scris mai sus.............

volanul face cam de multisor asa dar trepidatia a aparut mai acum cand a inceput sa apara ulei

daca merg asa cu ea pana fac rost de bani, cu viteza 60-80 ce se poate intampla?
cosmo
....in urma cu ceva timp, 2 ani sa zicem, am avut o lovire pe pragul de jos - stanga acolo unde se termina aripa fata stanga si incepe usa fata stanga...... acea ciocnire a indoit putin 1-2 cm tabla de sub picioare, pe acolo unde se pune cricul, care a fost indreptata...... si sa nu uit si volanul a luat un unghi putin spre usa din stanga, foarte putin, insesizabil, cred ca din cauza loviturii ....

...sa fie oare si din cutia de directie care a fost fortata de moment de axul volanului la impact (am inteles ca ar mai fi un unghi .... nu stiu cum se numeste .... care trebuie fixat aici)

.....daca stiti despre ce ar fi vorba nu ezitati sa-mi dati si mie cate o idee, aceste pareri o sa-mi fie foarte folositoare in diagnosticarea problemei/problemelor, inainte de a ma duce in service.
Gheorghedracu
cind trepideaza sus jos, se misca si volanul stinga-dreapta?
diaconuliviu
Unde ai ulei? la imbinarea intre cutie si motor? Te-ai gindit ca acolo poate fi si ulei din cutie? La asa zisa "priza" are simering, deci, pina nu demontezi nu poti spune exact pe unde pierde uleiul. Doar daca scade din motor sau cutie, caz in care poti spune "cutia", asta daca scade din ea si ea nu pierde in alte parti.
Daca ai ulei pe ambreiaj, acele trepidatii pot fi de la usoare patinari ale discului, mai ales ca afirmi ca aparitia lor se suprapune cu pierderea de ulei.

In curbe iti fluiera rotile? Poate fi convergenta. Odata cu ea se face si aliniamentul fata/spate. Altfel, poti avea convergenta globala in limite dar una din roti sa fie usor deviata.
Volan stinga dreapta pe aliniament arata unghiuri dereglate, poate rulmenti uzati, bielete uzate.... verifica toate articulatiile precum si acel cuplaj volan.
Uneori pot fi piulitele din capetele planetarelor slabite, dar asta se simte si la frinare, totusi verifica.
cosmo
- uleiul este iesit usor pe la volanta, este mai mult murdar, ulei in stare lichida care se vede clar este acolo unde se vede imbinat motorul cu CV in dreptul unui surub de legatura M-CV . la imbinare materiale este ud si vizibil cat ai pune varful degetului, numai daca masina este pornita........... intradevar este ceva pe la roata dreapta fata, atunci cand fac maxim stanga sa o iau pe alta banda de mers si se aude in zgomot ciudat de batere scurta si dura (de precizat ca la semeringul de acolo CV-roata dreapata este cam ud- cei de la service l-au dat jos mai demult ca sa schimbe burduful ca era crapat si naiba stie cum l-au montat sau ce au pus acolo ca e ud fata de stanga unde e uscat)

...... masina asta o sa ma inebuneasca cu problemele ei, pentru ca cei de la service nu prea isi dau silinta sa fie bine sau poate nu vor si astfel am ajuns sa citesc carti si foarte multe am invatat pe acest forum (care este un fel de inteligenta artificiala - se pune problema , se dau stari de functionare si se prezinta cauze si moduri de rezolvare care in mare parte diminueaza foarte mult cauzele si astfel se ajunge mai usor la o modalitate de rezolvare a problemei) ............

pana am sa vad ce fac in service, oare cat se poate circula fara a strica si alte piese pe acolo?
Gheorghedracu
Nu mi-ai raspuns la intrebare....
cosmo
cind trepideaza sus jos, se misca si volanul stinga-dreapta?


- cand trepideaza sus jos, pe la 75-80 sa fiu sincer nu am mai fost atent la volan, dar cred ca nu (cred!), si spun asta pentru ca volanul se misca numai daca iau mana de pe el, daca tin mana pe el nu imi smuceste, deoarece balanusul nu este asa mare si probabil il blochez cu mana sau eu nu il mai simt.
Gheorghedracu
Te-am intrebat pentru ca m-am gindit ca se poate sa fi umblat cineva la caseta de directie si nu i-a potrivit inaltimea bine. A verificat vreun service inaltimea casetei de directie? S-au facut modificari la suspensia masinii sau la directie, sau modificari care afecteaza acestea (schimbat roti pe patru prezoane sau altceva)?
cosmo

Nu s-a verificat la service inaltimea casetei de directie, dar cand am sa ma duc nu am sa uit chestia asta (tot ce este posibil ca de la lovitura care a fost - a intrat cineva in mine cu masina - sa se fi miscat ceva pe acolo, deoarece volanul este usor adus in jos-stanga, foarte putin). Modificari la suspensia masinii sau la directie nu s-au efectuat, am pus 2 cauciucuri noi matador pe spate, dar le-am echilibrat inainte.
Gheorghedracu
O idee. Poti sa cocoti fata pe capre solide cu rotile scoase si sa "mergi" sa vezi daca apare trepidatia? Si daca apare e mai usor sa vezi de unde, si la ce viteza. Ai inteles, pornesti motorul, bagi in viteza, "mergi" la turatia la care apare vibratia. Ai grija si nu-ti pune viata in pericol cu experimentul asta.
EUROPE_
QUOTE(Gheorghedracu @ 7 Oct 2006, 06:33)
Ai inteles, pornesti motorul, bagi in viteza, mergi la turatia la care apare vibratia. Ai grija si nu-ti pune viata in pericol cu experimentul asta.
*


Cu alte cuvinte, trebuie sa isi asigure masina bine, altfel... popa.gif
Gheorghedracu
Absolut! Caprele trebuie puse sub sasiu, nu sub suspensie, sau ceva care se misca in mers normal. Frina de mina trasa, daca ai ceva cu care sa o legi de dedesubt de pamint bine strins si mai bine.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.