Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: cu ABS sau fara
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
Pages: 1, 2
PanDa
Intrebarea vine din putina mea experienta in conducerea masinilor cu ABS in care am fost dezamagit de cum franeaza o masina cu o asemenea echipare. Cred ca depinde mult de stilul de condus si de experienta dar mi se pare ca poti frina si evita mai bine pericolele daca nu ai ABS si esti capabil sa controlezi masina.
Codrin
Cauta unul dintre topicurile despre ABS si functionarea lui ca sa te edifici.

Rol abs
GoGu
Merita din plin ABS-ul. Situatiile in care te ajuta sunt infinit mai multe de cat cele in care te dezavantajeaza. Punct.

PS. Am avut o tamponare, din fericire minora, singurul eveniment cu Loganul, pana acum (si sper sa ramana asa). Ei bine, daca aveam ABS sunt convins ca-l evitam pe cel din fata. Asa, degeaba am luat de volan ca tot inainte am mers cu rotile blocate. Cine se lauda ca da drumul la frana, ia volan si toate cele in cateva milisecunde ori e Superman ori nu stie ce vorbeste.
pastrama
Da, merita pe deplin!
AMW
Merita din toate punctele de vedere.

Nici nu inteleg de ce oamenii inca isi mai pun aceasta intrebare....mai degraba s-ar intreba daca am sau nu bani sa imi pun extraoptiunea de ABS....adica totusi...iarasi incepem cu daca merita sau nu ABS-ul?? Sau iar unii oameni cred ca le sunt bagate niste sisteme de siguranta in plus care nu sunt eficiente si sunt menite doar sa le scoata bani din buzunar?? jeeezz
driverx
Am avut accident. Am avut ABS. DAR.....

DACA NU aveam ABS, fiind infipt cu picioru in pedala de frana, si idiotul de mine a apasat si pedala de ambreiaj, tragand de volan dreapta masina NU ar mai fi raspuns (drum umed, putin murdar cu noroi de la tractoare..da...drum national 022.gif 022.gif 022.gif ), si as fi luat DIN PLIN (in lateral) puntea spate a unui IVECO DAILY. In acest caz, probabil v-as fi scris acum de pe patul spitalului ce naspa e ABS-ul.

Sper ca v-am lamurit o data pentru totdeauna. E penibil. Stam sa contestam ceva ce functioneaza deja de 30 ani (minim) pe masini. Dar cum o zic deja in mai fiecare topic, romanu intotdeauna e expert, intotdeauna el stie ceva (si normal.....e bine ce stie el). Penibil.
AMW
daca e sa o luam asa...eu era sa ma infig sub un camion din ala care uda prin oras...ca se trezise omu sa intoarca pe contrasens....fix in mijloc ii intram..unde era rezervoru de motorina...si datorita abs-ului am reusit sa virez pe prima strada la stanga la o distanta de max 3m de el...bine ca ce a urmat dupaia nu poate fi reprodus pe forum...concluzia este ca a ramas fara oglinda la camion.. biggrin.gif
driverx
AMW....tu ce crezi ca am patit? Eram in depasire regulamentara, si idiotul ala s-a gandit ca trebuie sa o ia la stanga. A semnalizat, dar too late, mai ales ca din viteza a virat brusc la stanga cu ditamai duba. Fix in fata mea. Fix cu puntea spate in dreptul botului meu. Am reusit in ultimul moment sa mut botul mai la dreapta, si am intrat sub el, imediat dupa punte. De eram cu berlina, dracu mai apuca si reusea sa faca ceva, chit ca am invatat eu cu ea sa fac eu pe ABS-ul, dar nu se compara cu ce poate un ABS ABS.
SiloS
Nu merita ABS . Deloc ! Lipsesc franele barbatesti cu ABS ! Nu-i bun ! radmasa.gif
AMW
am vazut ce ai patit tu driverx...super nasol...mai ales ca era si masina noua....

da gandeste-te ca ala a mai avut tupeul sa se coboare din camion cu o surubelnita in mana si sa inceapa sa ma injure de toate cele...cand eu nu stiam cum sa fac sa opresc masina mai repede si sa nu zgarii masinile parcate pe stanga si pe dreapta....m-a uimit cat tupu pot avea unii...dar ABS rulez...asa ca daca va permiteti nu ezitati sa il includeti pe lista de dotari.
Adrian_Solenza
Depinde... Asta am ales...
Eu conduc 2 masini! Pe cea fara ABS, Fiat Punto, pot spune ca nu i-am dus lipsa! Si am 20k cu ea!

Sincer, daca esti un sofer fara prea multa experienta, zic sa iei ABS! Daca esti destul de experimentat, mai bine i-ati niste niste jante si niste gume bune!
Ideal este sa le ai pe toate! smile.gif
Andrei87
Din ce am citit si prin alte parti, problema se pune destul de simplu:

- Daca esti un sofer foarte bun, cu sange rece si nervi de otel, simti bine masina si esti in stare sa o tii pe drumul pe care vrei tu sa se duca, sa franezi la limita, fara sa blochezi rotile, sa faci derapaje controlate s.a.m.d. abs-ul este o pierdere de bani si de distanta de franare... n-ai nevoie de el.

- Daca esti un sofer obisnuit, care este pus in fata unei situatii de urgenta, in care primul instinct este sa se suie cu toata forta pe pedala din mijloc si sa traga de volan, atunci abs-ul este indispensabil, pentru ca impiedica soferul panicat de la a bloca rotile.

Am citit si prin alte locuri raspunsuri istete gen "daca e asa bun abs-ul, de ce nu e folosit si la WRC, sau F1 (laugh.gif). Simplu... soferii aia nu au nevoie, si chiar i-ar incurca pentru ce au ei nevoie sa faca cu acele masini. Dar pentru soferul de rand, este mai mult decat necesar, ca nu suntem toti Schumacher sau mai stiu-io-cine...

Se subintelege ca am ales "DA"...
driverx
Andrei87

Tu ai dreptate maaare cu WRC-ul. Multi habarnisti arunca pe aici cu parerea. Auzi ... compara condusul pe drumuri publice cu WRC-ul Nu seamana deloc. Nu seamana nici macar din punct de vedere al pornirii de pe loc, ce sa mai zic de stil, de abordare a curbelor, etc, etc, etc. Unii aberati deja la un mod cat se poate de absurd.

Ce dracu e de inteles asa de greu ca in conditii similare sau exacte cum am patit eu, ABS pur si simplu te salveaza. Poti sa ai mama experientei, ca tot fara directie ramaneai pe un carosabil ud, efectiv inchis intre 2 dube, timp foarte putin, si sa gasesti punctul optim. Vorbiti fara sa stiti.

Alt destept....daca Fiatu lui cu 20 mii nu a facut accident rezulta ca nu ai nevoie de ABS.....de ABS o singura data poti avea nevoie in viata...si iti ajunge. Lasati-ma cu vrajelile astea cu experienta and shit.

Multi ziceti ca ABS creste distanta de franare.... TRUE...dar in anumite conditii. Nu intotdeauna. Da' vreau sa va vad eu cat de bine opriti VOI o masina fara ABS in cazurile alea in care ABS creste distanta de franare....ah....si sa mai am curajul (sau ce sa mai zic...tupeul) sa va cer sa faceti si manevre bruste intre timp? Ha? Va tine? Nu cred. Uitati-va la curse sa vedeti cum piloti PROFESIONISTI, nu smecheri/zmei profesionisti cum va credeti unii de pe aici, pierd masina si rateaza curba pentru ca O ROATA s-a blocat de tot. Da' voi sunteti mai buni.

vis-a-vis
Trebuie sa admiti faptul ca unii sunt mai buni soferi ca tine wink.gif
Asta s-a vazut pe pista biggrin.gif
driverx
Da, corect, dar asta nu ii face mai buni ca ABS-ul. Sau ei is mai zmei fara ABS.
einstein1984
ABS nu se foloseste in curse pentru ca e interzis de regulamente (pe asfalt ar vrea ei asa ceva). Sincer , discutia asta e la fel de inutila ca cea cu : " cu prezervativ sau fara la prima intalnire?". Cum se trezeste cate ub Schumacher mai zgarcit, zice sus si tare ce el nu are nevoie de ABS ca e "sofer!". Bleah!
AMW
da frate...si pe mine ma incurca...stai ca ma duc sa il demontez acum...si il sun pe schumi sa o punem de un sprint prin bucuresti..."brb"

tare as vrea sa ii vad eu pe cei care zic ca abs-ul incurca intr-o situatie limita...cand baga piciorul in frana si trag de volan...dar masina tot in directia initiala se duce...of of....va uitati prea mult la tv...pe bune...


auzi tu...aia la curse nu folosesc...ba chiar i-ar incurca radmasa.gif doamneee...in primul rand ca dupa cum a spus einstein1984 "ar vrea ei" si in al doilea rand...vreau sa aud si eu un termen ,MACAR unul, de comparatie intre WRC etc. si mersul cu o masina normala prin oras sau in afara lui...cu o viteza mult sub ceea cu care cei din cursele specificate abordeaza un viraj...inafara ca amandoua tipurile de masini au patru roti, un volan, un motor etc...hai ca intelegeti voi...macar unul da?

einstein1984
Ca sa nu mai adaugam si faptul ca pe un circuit de curse stii cand o sa franezi, nu-ti apar caini sau copii sau babe prin fata masinii.
Pentru cine nu ma crede, pe www.fia.com sunt regulamentele tehnice pentru diverse campionate , si in fiecare din ele se mentioneaz clar: ABS interzis.
Deshteptu
Eu am ABS si sper sa fac cel putin 1.000.000 de km fara sa fiu nevoit sa-l folosesc si tot nu o sa ma gindesc la faptul ca a fost o cheltuiala inutila.
driverx
Eu am ABS, am fost nevoit sa il folosesc, chiar daca am facut accident, tot m-a ajutat sa nu fie mai grav decat a fost. Asa ca ma bucur ca l-am avut. Cu asta cred ca am spus tot. Nu cred ca are rost sa mai consum bytes degeaba pe tot felul de destepti (si nu ma refer la tine @Deshteptu) care se cred ei mai zmei. Credeti cat vrei ca sunteti voi buni. E o tara (cica) libera. Pacat ca trebuie sa impart drumurile noastre nationale de cenzurat cu asemenea exemplare.... sad.gif
SiloS
Cum sa platesti pentru ceva la care exact atunci cand vre sa franezi mai tare iti arunca pedala de frana inapoi ? Doamneee , nu e bun de nimic ABS-ul . Este o cheltuiala inutila , la fel ca servodirectia si A/C-ul .
radioman
Nu mi-as mai cumpara vreodata masina fara ABS , fara geamuri, volan, scaunul soferului poate da, dar fara ABS..... wacko.gif
PanDa
Multumesc pentru raspunsuri, chiar daca unele au fost ..sa spunem foarte.. "destepte".
Intrebarea nu venea din lipsa celor 450E in plus pe care o sa-i platesc ci din imposibilitatea (dupa cate stiam la vremea respectiva) de a decupla acel sistem.
Conducand o NIVA aprox 40000km pe toate tipurile de teren sunt foarte multumit ca nu intra peste mine tot felul de sisteme - care pot face plimbarea mai sigura - dar in acelasi te pot impiedica sa faci exact ce vrei tu (si ce poti) cu masina.
O sa-mi pun ABS pentru ca acum sti ca poate fi dezactivat.
Inca o data multumesc.
vsebas
Si eu am ABS. Pana acum m-a ajutat de vreo 3 ori ( intr-un an ) culmea pe drum uscat, probail ca iarna conduc mai prudent. Merita toti banii ABS-ul.

@Panda sa inteleg ca tu iti montezi sistem ABS pe o masina ( LADA Niva ? ) pe care nu ai ? De dezactivat nu stiam ca se poate dezactiva, poate doar daca pacalesti cumva senzorii sau ECU ABS ca nu s-a blocat roata desi e blocata.
AMW
ia-ti ursulet frate daca nu vrei sisteme de siguranta...lasa niva...

fiecare cu parerile lui...
PanDa
Nu am si nici nu-mi pun pe NIVA
Vreau sa-mi iau un MCVeu si pentru asta am lansat sondajul.
Dezactivarea e simpla dar fiind vorba de dezactivarea unui sistem de siguranta actiune clar nerecomandata de producator am temeri in prezentarea publica a solutiei (care nu e definitiva).
Daca vroiam sa fac liniutze poate imi luam "ursulet". La ce fac cu niva ursuletu nu face 2 bani - sunt un pic alta "clasa"
Toate bune.

MODERATOR: NU MAI SCRIE CU TZ, SH. Se intelege ce vrei sa spui.
ydaniel
vreau una fara servo abs,a/c doar un sasiu cu 6 l,si 6 trepte de viteza si 4 roti:)
pastrama
Eventual si un volan. tongue.gif
SiloS
...si neagra cu gemuri fumurii !
AMW
acum sincer Panda...daca vrei sa il dezactivezi mai bine nu il lua ca optiune...te complici degaba...si intra-adevar sunt doua clase total diferite...dar ma refeream la sisteme de siguranta etc...
PanDa
atunci pot sa caut un volvo sau o alta masina sigura.... nu niva sau reno (aka logan) biggrin.gif
o sa-l testez cu si fara si vad cum ma acomodez mai bine. cred totusi ca abs-ul e mult mai sensibil la variatii gen starea cauciucului, presiune in roti , echilibrare...e un pic mai pretentios.
bulan
QUOTE(SiloS @ 6 Oct 2006, 15:27)
Cum sa platesti pentru ceva la care exact atunci cand vrei sa franezi mai tare iti arunca pedala de frana inapoi ?
*


Domnu SiloS?Ma rog frumos de unde stiti ca ABS arunca pedala de frana inapoi?
La o franare de urgenta sistemul ABS elibereaza o parte din presiunea acumulata in pompa centrala de frana si pedala de frana poate ajunge si la podea dand o falsa impresie ca ai ramas fara frane dar masina se opreste super eficient si dupa ce eliberezi frana cu masina oprita apasand din nou frana ai sa vezi ca pedala este beton caci pe loc ABS nu functioneaza!
OAMENI BUNI TREBUIE SA INTELEGETI CA DUPA CE VA URCATI INTR-O MASINA PE CARE NU ATI MAI CONDUS-O VA TREBUIE O PERIOADA DE ACOMODARE!!!
Cel putin frana trebuie verificata cum functioneaza in regim de urgenta pentre a sti la ce sa ne asteptam din partea ei!ATENTIE sa nu fie cineva in spate cand verificati franele in regim de urgenta!!!
MoneyTalks
QUOTE(PanDa @ 9 Oct 2006, 06:42)
atunci pot sa caut un volvo sau o alta masina sigura.... nu niva sau reno (aka logan) biggrin.gif
*


Pai Dumitru Tinu parca exact in Volvo a murit... intr-o masina sigura, nu intr-o "coaja" de Renault... tongue.gif
vijelie
Las' ca nea Tinu nu a avut probleme cu masina, ci cu ceva mult mai contondent...
michaelthefirst
ABS!

Presupunand ca cei care posteaza aici nu sunt piloti de curse, nu inteleg cum cineva poate spune ca nu ii trebuie un sistem de siguranta.

Treaba e simpla... cu ABS e mai sigur pentru sofer, pasageri si ceilalti participanti la trafic. Deci... ABS! excl.gif wub.gif
thunder
La sistemele ABS din ziua de azi nu se mai arunca pedala de frana inapoi. Se aude zgomotul de la roti si cam atat. Poate doar daca conduci descult mai simti o foarte usoara vibratie. Si pana la urma e o chestie de acomodare.

ABS-ul este ceva mai mult decat necesar, poate doar daca suntem piloti si putem sa controlam masina in orice situatie, dar totusi majoritatea suntem doar soferi cu mai multa sau mai putina experienta.

Cu ce ma poate deranja ABS-ul ?!
PanDa
pai te poate deranja daca nu il folosesti cum trebe
de ex: daca nu folosesti faptul ca poti sa eviti si te bazezi doar pe franare sunt situatii in care franezi mai prost (distanta mai mare) decat daca blochezi rotile. ar mai fi situatia in care nu ai unde sa ocolesti obstacolul.
Din cate stiu la Tinu problema a fost ca nu avea centura pusa si de aia nu au sarit airbagurile.
Oricum beliti ochii ca sa nu beliti...masina. excl.gif
C@talin
da la ford focus la un amic face masaj la pedala abs ,de ce? e mai vechi abs? ,e ford focus berlina din 2003 modelul
C a t a l i n
Ideea ca ABS-ul ar mari distanta de franare in anumite conditii este falsa...
Ceea ce face ABS-ul este sa mentina permanent roata in contact cu solul, fara sa alunece (sa se blocheze), adica mentine coeficientul de frecare intre roata si sol la valoarea maxima...
In momentul in care roata se blocheaza la o franare violenta fara ABS, coeficientul de frecare dintre aceasta si sol are o valoare mai mica decat atunci cand roata este in miscare (coeficient de frecare la alunecare vs coeficient de frecare static), deci la orice franare de urgenta fara ABS distanta de franare va fi mai mare decat cu ABS...
Daca mai punem cazul cand se franeaza cu rotile pe suprafete diferite (asfalt si zapada de exemplu) avantajele ABS sunt clare....
radian
PanDa, nu mi-o lua in nume de rau, dar ai condus vreodata o masina dotata cu ABS?

P.S. Pro ABS 100%.
mih95
Urmatoarea masina pe care o voi cumpara, va avea SIGUR, ABS !!!
PanDa
QUOTE(radian @ 13 Oct 2006, 22:36)
PanDa, nu mi-o lua in nume de rau, dar ai condus vreodata o masina dotata cu ABS?

P.S. Pro ABS 100%.
*


Nu ti-o iau in nume de rau si-ti multumesc de raspuns. dupa cum am spus am condus doar ocazional masini cu ABS. Asta daca nu vrei sa tii cont de primii 10k km (cand am invatat sa conduc dupa parerea mea) pe care i-am facut pe un OLTCIT CLUB RT (Romania Total = Rusinea tehnicii) care bloca rotile doar la a 3-a pedala (un fel de ABS made in roamnia). in rest DSN 30k si Lada Niva 40k ambele fara.
Urmeaza e sapt viitoare MCV cu ABS.
Inca odata multumesc de raspunsuri.
mitzaciobanu
Neaparat ABS!! Sa zicem ca in 99,9% din timpul pe care il petreci la volan nu ai nevoie de el. Dar daca macar odata ti-a salvat viata (sau macar te-a ajutat sa eviti un accident) atunci sigur investitia a meritat.

Mie mi-a folosit cu adevarat de 2 ori intr-un an si 3 luni. Dar si daca nu-l aveam...
Schatten
Trecand peste peste varianta struguri acrii, majoritatea opiniilor anti-abs vin de la persoane care au condus exclusiv sau in marea majoritate a timpului niste carute. Asta e adevaru, dubiile privind utilitatea sau necesitatea abs-ului apar datorita necunoasterii sau incapacitatii de adaptare la nou, sau de ce nu la evolutie. In loc sa scoatem capul cum trebuie in lumea civilizata si dezvoltata, ne comportam ca niste carutasi care stramba din nas si dau din umeri, mirati sau chiar ofuscati ca nu mai au cum sa traga puternic si barbateste de haturi/hamuri printre injuraturi si tre doar sa apese pe o pedala.
E frustrant intradevar ca o sa pierdem placutele clipe petrecute cu manecile suflecat, cu diverse chei in mana, plini de ulei si alte lichide, pe langa sau pe sub tovarasele noastre de viata pe 4 roti, sau minunatele sedinte de brainstorming pt atat de necesarele adaptari, modificari, a se citi carpeli atat de necesare superbelor masini romanesti pre-logan. In loc o sa fim nevoiti sa acceptam un stift de masina, o rabla plina de defecte gen servodirectie, A/C, ABS, care ne va umple de plictiseala intre vizitele la benzinarie si reviziile periodice.
Numai bine stimati concetateni si o evloutie cat mai rapida si placuta ! smile.gif
nik1965
ABS-ul mi-a salvat de doua ori vita in decurs de 1 an si 8 luni.
Nu mai departe de acum trei zile a trebuit sa frinez si sa fac manevre bruste de eschivare cind m-am intilnit cu un dobitoc care a intrat in depasire in virf de panta (distanta dintre mine si el nu era mai mare de 20-25m).
Daca nu aveam ABS nu puteam sa controlez masina si ori se blocau rotile si ma duceam "sanie" inainte, ori ma dam peste cap.
Asa cum a mai zis si driverx nu de multe ori ai nevoie de ABS, da si cind ai ...
rooster
ABS-ul in actiune franeaza roata catre maxim frana, o lasa sa se invarta daca s-a blocat si repeta ciclul pana la oprirea masinii - poate nu efectueaza o frana cat mai eficienta din punct de vedere al decelerarii masinii, dar iti permite sa ocolesti ostacolul si sa franezi in acelasi timp.
ABS-ul nu lasa urme mari de franare (de zic toti taranii la accidentele prezentate la TV: "avea viteza soferu' domnule politist si nu a franat, nu vedeti ca nu sunt urme de franare?").
ABS-ul iti protejeaza si anvelopele uzandu-le uniform la franarea puternica ... am avut odata o franare de urgenta intr-o Nova - apasam sa-mi iasa piciorul prin podea, volanul il rotisem complet stanga, timpul se scurgea asa de incet si deja imi trecea viata prin fata ochilor, dar masina se deplasa tot pe directia dinaintea rotirii volanului, si dupa ce s-a oprit am constatat ca anvelopele de pe fata M+S, noi, ajunsesera la cota de uzura maxima in zona de frecare din momentul blocarii. Anvelopele au ajuns apoi la o remorca, imi provocau vibratii in caroserie si zgomotul era deranjant - parca mergeam cu trenul.
AMW
@Schatten: foarte direct, mi-a placut, eu m-am ferit sa fiu chiar asa direct...cine stie cine se mai ataca degeaba...

@rooster: ma da-o in ma-sa si erau chiar noi MS-urile?? cam macane...sau daca e cum zici tu...trebuia sa te duci sa le dai cu cauciucurile in cap pentru ca nu este normal...oricat de puternica ar fi frana si oricat de lunga..dar totusi sper ca imi dai voie sa ma indoiesc de cele spuse de tine... tongue.gif
rooster
nu macane fiindca nu sunt ratoi mad.gif , erau 165/70r13 M+S Barum un model de acum 4-5 ani. Franarea a fost de circa 60-70m (Nova e rapida frate cool.gif ) si m-am mirat si eu ca s-au dus naibii anvelopele, Barum stiam ca e o firma OK, dar practica mi-a dovedit ca erau prea moi si s-au ros incredibil.
C a t a l i n
QUOTE(rooster @ 21 Oct 2006, 22:07)
...poate nu efectueaza o frana cat mai eficienta din punct de vedere al decelerarii masinii...
*



Ce om poate mentine presiunea in sistemul de franare mai buna decat un sistem electronic (ma refer la ABS) ca sa poata realiza o distanta de franare mai mica?
Sustin, cum am facut-o si mai sus, ca franarea cu ABS este cea mai eficienta franare si din dpdv al distantei de franare, si din cel al manevrabilitatii masinii in acelasi timp...
"Ceea ce face ABS-ul este sa mentina permanent roata in contact cu solul, fara sa alunece (sa se blocheze), adica mentine coeficientul de frecare intre roata si sol la valoarea maxima...
In momentul in care roata se blocheaza la o franare violenta fara ABS, coeficientul de frecare dintre aceasta si sol are o valoare mai mica decat atunci cand roata este in miscare (coeficient de frecare la alunecare vs coeficient de frecare static), deci la orice franare de urgenta fara ABS distanta de franare va fi mai mare decat cu ABS... "

Nici macar pilotii de raliuri sau F1 nu pot frana mereu foarte eficient, ca sa nu mai vorbim de "pilotii" de pe sosele, scolarizati in 30 de ore pe dacii cu motor diesel de golf... radmasa.gif
rotuning
uite fapt real: mergeam in paralel cu un Passat nou, care ma gandesc eu ca avea ABS; eu eram cu Alfa mea (fara ABS) prin oras, cu aproximativ aceeasi viteza. O tanti si-a gasit sa sara pe trecerea de pietoni. Am dat amandoi in frane aproximativ simultan. Eu am oprit la limita trecerii de pietoni, Passatul s-a dus sanie dincolo de ea. Nu sunt mare expert si de altfel am votat "cu ABS". Da' poate cineva sa-mi explice ce s-a intamplat cu ABS-ul omului?
PS: tanti a scapat smile.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.