Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: reglat joc roata libera (electromotor)
DaciaClub - Forum Dacia > Celelalte modele Dacia - 1100, Berlina, Papuc, Nova > Probleme tehnice - Dacia Clasic
beby1300
la pornire a inceput sa se auda un zgomot nasol de la electromotor, cred ca rotzile zimtzate nu calca bine si aluneca una pe alta.



stiu ca din piulitza care se afla in capatul starterului se regleaza distantza de liber a rotii care actioneaza motorul pentru pornire (roata libera). vreau sa mai ajustez distantza pentru ca roata libera sa intre mai adanc. problema este ca nu mai stiu care este sensul de rotire al piulitzei care apropie roata libera de volant iar sa iau prin incercare nu prea vreau pentru ca se manevreaza foarte greu din cauza sigurantei.
adumitrachy
Nu stiu exact daca este o distanta standard, dar, electricianul masinii mele a reglat distanta aeea din ochi de mai multe ori. :shock:
beby1300
acum nici nu mai conteaza!!!! s-a dus draq de tot!!!!



abia mai pleaca motorul si se aude un croncanit infernal. tot ce mai sper este ca virgula coroana sa fie intreaga si sa trebuiasca sa schimb doar bendixul, dar si asta e 800.000 mii lei :shock:
paulp
BEBYyyyyy, schimba bucsa de la capac si o sa mearga

nu da bani pe bendix degeaba
Dyda
Daca tot ajunge la demontat eu sunt de parere sa schimbe ambele bucsi una la capac si cealalta la "Nas"si tot in postura asta verificat si bendixul.
adumitrachy
Chiar daca sunt un pic off topic, eu am urmatoarea problema:



* de 2 ani in coace m-am saturat de arcurile alea care imping carbunii din electromotor. mi se flocheaza foarte des si m-am saturat sa tot ciocanesc in electromotor sa isi deaa drumul; sambata mi-am pus arculete noi, iar acuma, vad ca iar se blocheaza; care ar fi cauzaaaaaa :?: :?: :?:
beby1300
as vrea eu sa fie asa simplu....



am mai zis, a aparut o gramade de pilitura care trebuie sa fie de la bendix sau coroana. deci nu cred ca are legatura cu bucsa care oricum am schimbat-o cand am inlocuit rotorul. de fapt am schimbat ambele bucse plus opritor. din cate am intzeles am sanse ca virgula coroana sa fie intreaza fiind dintr-un material mai rezistent.



oricum treaba o fac singur, deci o sa fiu atent daca cumva bedixul este intreg sa nu dau banii de pomana.



o fi posibil ca axul sa se fi retras in spate si sa nu mai impinga destul bendixul in coroana?....
beby1300
paulp, ai avut dreptate!!!!!!!!



busa de la capac e sparta iesita din locas.
paulp
Acu, ca te-ai lamurit ce are, iti mai dau un pont. Vezi ca pe axul pe care culiseqaza bendixul este un sant, inspre capac. In acel sant ar trebui sa fie o siguranta care sa nu permita bendixului sa ajunga in capat si sa bata in bucsa de fiecare data. De obicei siguranta aia sare si nimeni nu observa asta. Fa o alta siguranta (eu am facut una din sirma otelita) si pune-o acolo. Asa vei proteja bucsa si nici bendixul nu se va mai duce prea mult pe coroana, riscind sa-l bulesti. :wink:

Dupa ce am spart 3 bucse in decurs de o luna, am gasit beleaua asta. De 4 luni nu mai am nici o problema cu electromotorul :twisted:
beby1300
vb de sigurantza care tzine opritorul, nu?

daca da, am verificat deja si este la locul ei.

merci mult si ne auzim la urmatorul defect!!!! smile.gif
freeman30
Ca sa nu mai deschid alt topic....Am si eu o problema cu electromotorul. Cred ca a cazut....Am inteles ca ar fi busele si carbuni dusi. Nu stiu sigur ce defect are dar de cateva ori nu a mai culplat ,(am impins cu surubelnita de bendix ,dupa care am dat iar la cheie si a pornit ) asta a facut de cateva ori. Si un alt defect ar fi ca de catva timp invarte ff greu (bateria e noua,deci nu e cazul si alternatorul incarca) ,si imi papa curent din cate am inteles. Poate fura curent electromotorul? Azi l-am desfacut si am cumparat carbuni dar mai mergeau si cei vechi ,ca erau la jumatate ,si bucsele.Dar e foarte murdar la interior ,mult praf,mizerie, daca il curat cu motorina are ceva?

Multumesc frumos
Laurentiuu
QUOTE
e foarte murdar la interior ,mult praf,mizerie, daca il curat cu motorina are ceva?


Nu e mai usor sa-l sufli cu aer comprimat si sa-i cureti spatiile dintre lamelele colectorului? Daca tot e demontat, rotorul il pui pe un strung si aduci la nivel colectorul cu un smirghel fin dupa care cureti spatiile intre lamele.
Bunicutzu
Pt. beby:





La un moment dat electromotorul a inceput sa-mi joace feste in ce fel, iata:

-dadeam la cheie si caraia ingrozitor, nu arunca ca lumea bendixul pe coroana

-iar uneori nu pornea deloc, trebuia sa ridic capota si sa cuplez bendixul cu manuta

-ultima oara am dat la cheie, n-a pornit; apas bendixul cu mana porneste dar ramane cuplat; am scos repede borna - de la capacul de ambreiaj.

Am dat jos electromotorul si l-am testat. Totul era in regula.

Stii care era buba? Contactul cu cheie. Lamela care facea contactul pt bendix pe pozitia D, era foarte arsa si facea sau nu facea contact. Cand facea semicontact, bendixul primind doar o tira de curent nu avea puterea sa arunce pinionul pana la capat.

Deci, aveti in vedere si contactul cu cheie, mai ales daca acesta are ceva vechime. Al meu avea 16 ani, era frantuzesc. Sa vad cat o tine asta romanesc.

TOATE CELE BUNE
inconturnabil
Toate circuitele si componentele electrice se curata cu alcool industrial
narcissb
Imi poate spune si mie cineva cam cat costa o coroana ,pentru ca a mea are cativa dinti uzati si de asta masina porneste mai greu.Este greu de inlocuit o coroana?
Dyda
QUOTE(narcissb @ 11 Jul 2005, 12:35)
Imi poate spune si mie cineva cam cat costa o coroana ,pentru ca a mea are cativa dinti uzati si de asta masina porneste mai greu.Este greu de inlocuit o coroana?
*



Cit costa nu stiu. Inlocuirea coroanei nu este asa de dificil, dupa ce ai achizitionat coroana corespunzatoare, si volanta este data jos ( acest lucru este cel mai dificil in sensul ca este un volum mai mare de munca si pricepere ), se pune volanta pe 2 bucati de lemn cu partea unde se pupa cu vilbrochenul si cu o surubelnita mecanica mai sanatoasa sau un dorn se bate circular in coroana pina iese.In timp ce faci aceasta operatie , coroana noua trebuie sa stea pe o suprafata incinsa ( plita, tabla, etc , ceva ce cuprinde toata circumferinta acesteia ptr a o incalzii uniforn , altfel se dilata neuniform ). Nu trebuie inrosita sau sa-si schimbe culoarea.Cu ajutorul 1sau 2 patenti se ia si se pune pe volanta ,eventual o ajuti cu usoare lovituri de ciocan daca nu intra lejer, respectind suprafetele de asezare- vizualizezi inainte de a o da pe cea veche ce,care, cum vin asezate.
In momentul cind montezi coroana noua intorci volanta.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.