Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: schimb ulei cutie viteze, lichid frana, directie
DaciaClub - Forum Dacia > Dacia Solenza > Piese auto - Dacia Solenza
Pages: 1, 2, 3
MihaiRTC
Salut. Am o dacie Solenza Clima de 3 ani si jumatate si aproape 30 000 km asa ca m-am hotarat sa schimb, cand fac revizia, uleiul din cutia de viteze, lichidul de frana si cel de directie asistata (pe langa ulei motor, filtru si bujii) insa nu stiu cati litri trebuie sa cumpar din fiecare. Ma ajutati?

Dacia recomanda:
- pentru cutie de viteza am vazut ca trebuie un ulei SAE 75W80W (?) API GL5.
- pentru lichid frana SAE J 1703 DOT4. Ce indicativ conteaza aici? Ca in Carrefour am vazut sa scrie doar DOT4 la ce era expus.
- pentru directia asistata Dextron II D

Voi ce tipuri si ce marci ati folosit?
IRONICK
Pentru cutia de viteza iti recomand Elf TRJ 75W80 API GL5. Este in jur de 20RON/litru.
guliver
Lichidul de frana este Dot 4, de origine, asta e cel recomandat, si iti ajunge 500ml, adica jumatate de litru si costa 150de mii. Eu am cumparat acum 2 zile de la un magazin de pise auto Dacia si urmeaza sa-l schimb cat mai curand.
i96nds
Mihai, eu stiu ca uleiul de la directia asistata nu se schimba ca nu i se deterioreaza calitatea in timp. Mai bine il lasi in pace.

Pentru cutia de viteze iti trebuie cam 3.5 litri. E posibil insa sa iti intre chiar 3.7. Deci sa pregatesti 4 litri.

Lichid de frana - trebuie 0.45 litri dar se mai pierde si la aerisire. Deci se da drumul la aerisitoare si in timpul acesta cineva da la pedala si completeaza in borcan.
Stefan_B
Ulei de cutie Elf sau Dacia Oil (Texaco) - ambele sunt f. bune.

Lichid de frana - iti recomand Mobil1 DOT4 - 190K /0.5L la Carrefour sau Selgros. E chiar bun. E bine sa cumperi 2 sticlute (din pacate ca sa inlocuiesti lichidul va trebui sa pierzi ceva sau sa golesti etrieri/cilindrii... eu zic ca e mai ieftin sa pierzi lichid.

MARE ATENTIE! Circuitul de SN/SLZ si LGN (mai ales la ABS) se aeriseste cu suprapresiune - NU CU PEDALA! - Intreaba inainte, si daca mecanicul zice ca sa faci pedala, mai bine mergi la altul... trebuie un dispozitiv special, de aia multi fac cu pedala (dupa ce ai facut pedala, iti cade pompa - de la garnituri - pana la sfarsitul iernii).

Bravo pt schimbatul lichidului de servo - ar fi bine sa-l golesti ca lumea, si sa speli vasul de lichid (il demontezi si il speli separat)... schimbarea lichidului prelungeste viata pompei si a casetei.
MihaiRTC
Multumesc pentru raspunsuri si sfaturi.
Concluzia:
- pt cutia de viteze: 4 litri ulei Elf TRJ 75W80 API GL5 sau Daciaoil (Texaco), dar prefer ELF (la motor am pus ELF si a fost f bine)
- 1 l lichid frana DOT4 Mobil, numai ca schimbul il fac intr-un service unde au echipament special
- pentru directia asistata Dextron II D, dar tot nu stiu cati litri si ce marca o sa pun (cred ca o sa intreb pe la vreun magazin Dacia).

Masina am de gand sa o tin pana face 6 ani si vreo 70 000 km si s-o marit dupa aia. Incerc s-o mentin in stare functionala cat mai buna pt ca am avut 2 probleme cu ea care m-au cam uscat de bani pe la 15 000 km (prima data s-a rupt cureaua care invartea alternatorul si a intrat la cureaua de distributie si a tb sa o schimb, iar a doua oara s-a spart soarele - cica ori reglat prost din fabrica ori calitate buna). Slava domnului ca de atunci am pus doar benzina in ea + reviziile
pastrama
Stefan, poti sa zici mai pe larg cum e treaba cu aerisitul franelor? Sa inteleg ca nu se poate face acasa, in fata garajului? Trebuie neaparat service?
i96nds
Eu nu am zis nimic de aerisire. Pentru aerisire cititi ce a scris Stefan_B. Eu am zis doar de inlocuirea lichidului de frana. Asta se face cam asa:

- Se ia o seringa mare si se scoate cea mai mare parte a lichidului din vas. Apoi se pune lichid nou pana se umple vasul. In acest fel nu va patrunde aer pe instalatie ! Deci nu e nevoie de aerisire.

Urmeaza a doua etapa in care se inlocuieste/elimina si lichidul ce era deja pe conducte. Adica se da drumul la aerisitorul de la o roata. Cineva apasa pe pedala. Evident va iesi lichid. Se repeta operatiunea de cateva ori. Apoi se strange aerisitorul si se completeaza iar nivelul din borcan.
Se repeta operatiunea asta si pentru celelalte 3 roti.

Deci nu uitati ca asta nu e aerisire ci doar inlocuire lichid.
Reed
Corect e cam asa... Se scoate cu o seringa mare cit se poate de mult lichid de frina din vas apoi acest lichid se pune intr-un borcanas transparent. Se umple la nivel rezervorul cu lichi de frina nou, se desface aerisirea de la o roata, se pune un tub de polietilena transparenta pe aerisire si se introduce celalalt capat in borcanasul in care ati pus lichidul vechi (ideal ar fi sa fie in borcanas tot lichid proaspat). Se apasa pedala de frina pina pe tub sau in borcan se sesizeaza ca vine lichid proaspat. Asisderea pt celelalte roti. Se completeaza nivelul, se face o proba si... drum bun.
Cealalta metoda -prin aspiratie- necesita un aparat care sa aboarba lichidul prin busonul de aerisire.
guliver
Cam cat la suta din lichid se schimba daca se scoate doar din vas cu seringa si se completeaza pe loc fara sa se mai umble la roti?
Se merita doar atat?
Stefan_B
QUOTE(Reed @ 9 Oct 2006, 18:13)
Corect e cam asa... [...] Se apasa pedala de frina pina pe tub sau in borcan se sesizeaza ca vine lichid proaspat.[...]


Tocmai, ca asta e metoda dupa care ziceam ca schimbi pompa - hai sa explic:

Cursa pedalei cand instalatia fuctioneaza e mica, sub 4-7 mm. Cand "faci pedala" cum ai zis, pistonul se duce pana in fund, iar mizeria/depunerile/marginea neuzata a cilindrului roade garniturile. Pe moment, nu simti nimic. Dar, dupa 100-200 de franari, pierderile (datorita eroziunii) devin suficient de mari, si schimbi pompa. Capisci? wink.gif

A doua metoda e corecta, dar mai complicata. Mai exista o a treia - faci suprapresiune in borcanul de lichid (am copiat o intalatie vazuta in state). Asta e mai simplu, si poti sa "umfli" borcanul cu pana la 0.5 bar.

Deci @Pastrama - daca-ti faci scula, poti s-o faci in fata garajului. Inca o data zic - cu frana nu e de joaca - sau faci o treaba, sau dai banul.
cristidb
QUOTE(Stefan_B @ 9 Oct 2006, 19:09)
Cursa pedalei cand instalatia fuctioneaza e mica, sub 4-7 mm. Cand "faci pedala" cum ai zis, pistonul se duce pana in fund, iar mizeria/depunerile/marginea neuzata a cilindrului roade garniturile. Pe moment, nu simti nimic. Dar, dupa 100-200 de franari, pierderile (datorita eroziunii) devin suficient de mari, si schimbi pompa. Capisci? wink.gif



Nu sunt convins ca de la asta se strica pompele. In primul rand ca am examinat atent pompa si nu am sesizat vreo margine sau vreo suprafata in interiorul ei care ar putea strica garniturile. Apoi daca din vreun motiv pedala tine mai jos se intampla aceeasi chestie cu garniturile. Mizeria din lichid strica oricum garniturile, chiar si la utilizare normala. Eu am aerisit cu pedala, dar cu ICP scos si nu am avut nici o problema.
Reed
La un moment dat , intr-un post despre garniturile de frina de tip Ferodo Tar, explicam ca la inlocuirea acestora, la cam 2 ani , am scos si cilindrii din etrier- surpriza... depuneri albicioase intre cilindri si pistoane care ingreunau cursa crescind astfel timpul de contact al placutelor cu discul. Astfel ca sfatul meu e ca din cind in cind sa scoateti pistoanele din cilindrii si sa curatati pe acolo. Din pacate va trebui sa resetati ICUul pt ca scaderea de presiune inerenta il va bloca.
david79
salut am o intrebare legata de revizia de 60 de k.
uleiul din cutie se schimba sau nu?
Unii spun pe forum ca al 2-lea lot de solenze au cutia lubrefiata pe viata, asemanator loganului. In caietul meu de service ( solenza aprilie 2004 ) nu scrie nimic de schimb ulei C.V. la 60.000 km.
Unii cu solenza de pe aici l-au schimbat. Acum 10.000 km l-am vazut la culoare cand am avut burduful de la planetara spart, si era gablen - maroniu deschis.
Sa il schim, ori ba ? nu de alta dar am ce face cu 1 mil de lei...

merci pt ajutor drunksinging.gif alcoholic.gif
i96nds
Eu personal l-am schimbat. De ce? Oricum nu e mare lucru un milion fata de costul reviziei. La mine avea deja 3 ani acolo.

Nu am simtit nici o diferenta. In CV nu sunt arderi si temperatura nu trece de 100 grade. Uzura uleiului este deci minora. Deci e un motiv pentru care zic cei de la Dacia ca nu mai e nevoie sa schimbi acest ulei.

Ar trebui sa intre cam 3.5 litri ulei de CV.
david79
merci stefan.
am dat pe aici o cautare aici pe forum si am dat de o postare a lui Klaus, care spune ca din 2003 Dacia spune ca uleiul din cutie nu mai trebuie schimbat.
Deocamdata il las asa, poate il schimb pe la 90.000 km, mai ales ca l-am vazut la culoare acum vre-o 2 luni.
marius80_eugen
Problema se punea la uleiul din cutie daca se schimba sau nu dupa perioada de rodaj ! Se stie ca elementele din cutie se rodeaza si in timp elibereaza parti mici de metal , un fel de span-uri ... iar in timp ... uleiul isi pierde si el proprietatile , indiferent cat de bun este initial . Ca nu poate avea aceleasi proprietati un ulei de 4-5 ani cu unul nou ( ma gandesc numai la cum se comporta iarna si tot este o diferenta ) Sa simtiti o cutie de Logan nou si apoi pe a voastra dimineata cand e bocna ! Concluzie : si eu , la peste 41.000 km am de gand sa-l schimb in primavara .
Reed
Uleiul de cutie de viteze, deoarece nu e supus unor conditii de lucru f. dure si nu are parte de acel condens care degradeaza uleiul de motor, practic nu se schimba ci doar se completeaza la nevoie.. Daca tineti mortis puteti sa il schimbati la 3-4 ani desi nu recomanda nimeni asta si practic nu are sens.
giovanotti
Cum se inlocuieste lichidul de la directia asistata ?

Pentru REED ce este si cum se reseteaza ICU ?
i96nds
Nu e resetarea ICU ci resetare ICP. Cauta pe sectiunea DSN cum se face asta - Parca trebuia o cheie de 21 ca sa desfaci acest contactor, aflat pe corpul pompei de servofrana.
Stefan_B
QUOTE(Reed @ 29 Dec 2006, 20:53)
Uleiul de cutie de viteze, deoarece nu e supus unor conditii de lucru f. dure si nu are parte de acel condens care degradeaza uleiul de motor, practic nu se schimba [...] nu recomanda nimeni asta si practic nu are sens.


Singurele 2 motive pt care nu se recomanda schimbarea sunt: 1. ecologic; 2. masina nu trebuie sa reziste mai mult de 8 ani (durata medie de utilizare din carte). Toate afirmatiile tale de mai sus sunt false, imi pare rau s-o spun.

Aditivii de Extrema Presiune, sunt, in conceptia ta, pusi de pomana, si cu durata indefinita de viata smile.gif
Reed
@ Stefan_B deci tu zici ca:
- uleiul din cutia de viteze este supus unor conditii dure de lucru- care sunt astea?? ( variatii mari de temperatura-NU, acumulare de produsi acizi din ardere sau externi -NU, acumulare de apa din condensul dat de pornirile din perioadele reci- NU, lucrul in zone cu piese aflate in frecare de alunecare sau presiune mare (came si tacheti) -NU ) de aici si folosirea unui ulei cu viscozitate crescuta (75(80)W-90). Conditiile mai deosebite la care e supus uleiul de transmisie sunt: -presiune (nu foarte mare ca atunci ar trebui aditivi ca pentru pompe-duza), necesitatea de a asigura aderenta de suprafete si.... timpul ce pentru uleiurile de slaba calitate e factorul predominant.
Stefan_B
QUOTE(Reed @ 10 Jan 2007, 20:44)
@ Stefan_B   deci tu zici ca:
- uleiul din cutia de viteze este supus unor conditii dure de lucru- care sunt astea?? [...] lucrul in zone cu piese aflate in frecare de alunecare sau presiune mare (came si tacheti) -NU )


Ba da! - Tocmai de asta unele uleiuri de cutie au EP in coada (de la extreme pressure). Teorie pe scurt - intreagul moment este transmist de o "linie" de contact de cca 15-25 mm latime si 0.01 mm grosime. De aici fortele... adauga la asta socuri si inertie si intelegi de ce gresesti.

Culmea e ca fortele cama/tachet sunt mai slabe decat cele din cutie. Cat despre temperaturi, in cutie se pot atinge 80-90C fara probleme in regim dur. De ce crezi ca are aripioare de racire?

De fapt e invers, aditivii din PD sunt inspirati de la uleuirile de cutie biggrin.gif - vezi oul si gaina... oricum, PD e un motor mai special... VW renunta la el, dar e alta poveste.

Cat despre aciditate, de aia uleurile de cutie sunt alcaline (chiar f. alcaline) pentru a o compensa in timp... tot datorita intervalului rar de schimb.

QUOTE
timpul ce pentru uleiurile de slaba calitate e factorul predominant.


Ai dreptate intr-o masura - pe cand un ulei motor e schimbat la 6-8 luni, unul de cutie tb sa reziste cam 4 ani... e ceva diferenta, nu?

Cat despre calitate, uleiul "Dacia" e un semisintetic - de buna calitate, as spune eu. E cam greu sa isi mentina viscozitatea in plaja atat de stransa in conditii de variatii de temp de peste 120C.

Ce te face sa spui ca e de proasta calitate?

De ce il schimb la 4 ani si recomand aceasta?
1. Cutia nu are filtru de ulei
2. Aditivul EP a scazut mult
3. Apar reactii chimice datorita vaporilor de apa.
4. Chestia cu "pe viatza" e de marketing. Multa lume nu vede stelutza (care spune ca viata nu e asa lunga radmasa.gif )

In concluzie, eu mentin ce-am zis. Tu?
david79
oka, eu am citi ce scrie p'acilea
eu la solnita schimb uleiul din cv ori ba? ca este un zvon ce zice ca nu trebuie. in cartea masinii nu scrie nimic de schim ulei cv.
masina are 2,5 ani si putin peste 60 mii km.
Reed
Uleiul de cutie de viteza de tip sintetic norma 4 sau 5 la un tip de utilizare al Solenzei ( deci fara turatii frecvente in zona rosie si sub sarcina si viteze pina in 140kmh) rezista cam 8 ani sau 120.000km (si peste) fara sa isi modifice sesizabil proprietatile -asta cu conditia sa nu aveti defecte la cutie.
In cutia de viteze nu intra vapori fierbinti si ACIZI cum e cazul motorului asa ca uleiul de cutie NU este supus unor agresiuni chimice semnificative.
wwilly
Intreb eu: Daca in magazin pe raft in bidon sigilat, uleiul de CV "expira" atunci in cutia de viteze, unde este expusa multor factori dece nu ar "expira"?
Eu la 50k km, am schimbat uleiul, ceea ce am scos din cutie nu arata deloc bine in sensul ca avea o culoare murdara , gri negricioasa,iar la vascozitate mie mi-a parut a fii prea fluid, curgea si facea spuma in galeata in care i-a dat drumul. Am pus ulei Dacia de origine, nu imi pare rau ca l-am schimbat.
minny
Oameni buni, nu ascultati porcariile Dacia. Schimbati uleiul din CV la 4 ani sau 60.000 de KM. Daca va tine si mai repede ... Eu am facut-o cand masina avea 3 ani si 30 de mii de km si va spun e o diferenta remarcabila. Intra mult mai usor in viteza. Iar mai ales primul ulei (cel cu care vine din fabrica) o sa va speriati ce rau arata cand il scoateti, e plin de span (logic, pana piesele se "aseaza" vor genera ceva murdarie nu ?). Acum dupa inca 6 luni a trebuit sa schimb burduful de la planetara stanga (proaste piese, am schimbat de 3 ori burdufe intr-un an !) si uleiul arat mult mai bine. Adica acum ma pot gandi sa ramana acolo mult si bine.
Reed
Cam ORICE produs consumabil pus in vinzare TREBUIE sa aiba un termen de garantie afisat ce in general NU depaseste 5 ani.
Uleiul din cutia de viteze e bine a-l schimba dupa perioada de rodaj (firesc), pe la 5-10000km iar dupa aceea... sa auzim de bine !
toto
la mine in carte (slz 2004) sunt apropae sigur ca scrie sa se schimbe la revizia de 60.000...!!!
o sa verific cu prima ocazie...
nh1980ro
1. Ulei pentru servodirectie Dextron II D trebuie 1 litru (cam 20 RONI). Atentie la afurisita de sticla, care se crapa si umpleti masina de ulei!
2. In carte zice ca se schimba toate lichidele de prin masina la 60k sau 4 ani (in afara de lichidul de spalat parbrizul care se completeaza:) ). la AC cred ca trebuie schimbate la 2 ani, deci si la 4 ani.
3.Daca faceti revizia la service autorizat Dacia, va rog sa puneti impresii, costuri...
korsarul_negru
Salutare. Avand in vedere discutiile de pe acest topic am decis sa schimb uleiul de la directia asistata (sau servo directie cum s-o numi) pt k a implinit 3 ani jumate. Acum stie cineva cum se face acest lucru, adik pe unde se scoate uleiul vechi, cum se aeriseste instalatia, etc. excl.gif
mikemaniack
eu mi-am schimbat anul trecut la cutia de viteza, dar intra foarte greu uleiul acolo ca este foarte vascos.si l-am pus cu o palnie cu un furtun, ca nu e ca la motor accesibil e mai jos.
ramsen
doh.gif doh.gif doh.gif salut
mai baieti va maninca undeva sa schimbati voi uleiul.masina mea are deja 4ani si ceva si nu am schimbat decit uleiul din motor si filtrele,bineinteles consumabilele.nu am schimbat uleiul de la servodirectie sau cel de la cutie sau lichidul de frina,leam lasat asa cum lea pus uzina ca sint mai bune decit ce gasim pe piata acum.parerea mea nu va mai luati dupa ce scrie in manual eu nici nu am tinut cont ca la 30000 fac ceva ,la 40000 fac altceva schimb uleiul din motor si la 2 ani antigelul asta fac la motor.nu ma bag la cel din cutie sau servo sau la lighidul de frina,acelea nu se uzeaza asa de repede ca cel de motor pe alea le poti tine si 15ani la locul lor.cunosc masini de 20-25 ani si nu a umblat la uleiul din cutie niciodata.deci nu va bagati la acele schimburi.ptr lighidul de frina se completeaza,la fel si cel de la cutie si servo,asta leam facut eu leamm completat.voi nu ati facut armata sa vedeti cum se completau???????bafta va urez si daca vreti sa ma ascultati si pe mine este bine daca nu vreti injuratima.va salut
mikemaniack
eu n-am vrut sa schimb uleiul de la cutia viteza, dar din greseala am schimbat uleiul.
cand am luat masina anul trecut am zis sa schimb uleiul si m-am dus cu un var de al meu si ala cand sa bagat sub masina sa dea drumul la buson in loc sa il dea pe ala de la motor la dat pe ala de la cutia de viteze.. si daca tot sa dus uleiul pe apa sambetei am pus unul nou. smile.gif cam penala faza dar asta este si m-am ales cu ambele schimburi de ulei si de motor si de cutie, bineinteles fiecare tip de ulei pus la locul lui biggrin.gif.
benkenobi
meserias varul tau. daca tot ai facut ingineria asta te-ai uitat si la calitatea lui? ai constatat impuritati sau nu? cati km avea masina? uleiul parea bun? ai facut macar un test de pata ulei?
on topic- si eu l-am schimbat odata pentru ca am inlocuit burduf planetara stanga (la vremea aia neavand scula cu care puteam inlocui burduful fara sa scot planetara din cutie). uleiul curat fara impuritati. rulaj mic pana in 30000 km.
marius80_eugen
QUOTE(mikemaniack @ 16 Sep 2008, 10:45)
eu mi-am schimbat anul trecut la cutia de viteza, dar intra foarte greu uleiul acolo ca este foarte vascos.si l-am pus cu o palnie cu un furtun, ca nu e ca la motor accesibil e mai jos.
*



Mai tata , dar tu ce ulei ai pus acolo ? Cel de la Dacia Gear Oil , Mobil , Elf , sunt vascoase ca si cel din motor , la prima vedere , bineanteles ca au indicativul corespunzator , dar in nici un caz nu se observa acea vascozitate ca fiind diferita , asa cum spui tu ca intra greu .
La service-ul se pune cu un fel de pompa / seringa mare de aprox 500 ml . Ultima data le-at dat baietilor o idee sa incerce cu o pompita de acvariu ( pt filtru de apa ) si erau f mutumiti de inventie . biggrin.gif

Ramsen - daca ai ocazia si banii sa stii ca nu strica sa schimbi acele consumabile . Ai fi uimit sa vezi ce usor se misca volanul dupa schimbarea lichidului de servo , apoi cutia de viteze cu o mai auzi urland atat de tare la turatii mari .
ramsen
cind se va intimpla asa ceva mariuse sa fi tu convins ca o sa le schimb.multumesc ptr informatie, dar cutia in nu urla ,servo merge bine volanul il misc cu un deget pe loc.ms totusi
korsarul_negru
Chestia e k la mine tocmai s-a intamplat. Deci ???
korsarul_negru
Am rezolvat-o. Am desfacut furtunul pt tur de la bidon am pus pompa pe el si am pompat pana s-a golit instalatia, apoi am pus lichidul nou, am aerisit instalatia si asta a fost

PS Uleiul vechi care a muncit timp de 3 ani jumate avea o culoare mult mai inchisa fatza de cel nou
ramsen
pai automat are o culoare mai inchisa ca doar a lucrat,nui asa.
sabinmq
Salut,
Uleiul de cutie se schimba dupa 60.000 km iar la unele masini este pe "viata". Expresia pe viata ma ingrijoreaza. Chiar daca in cutie nu este expus la uzuri mari, comparativ cu cel de la motor, totusi din fabrica are un termen de garantie pe care consider ca nu este bine sa-l depasesc. Noul ulei de cutie, pe care mi l-a pus in service Dacia, 3.5 litri, este Dacia Oil 75-80 facut la Lubrifin si este garantat 3 ani. Inainte am avut Halvoline 80-90 pus de un cunoscut si nici unul nu s-a uitat pe cutie...singura deosebire a fost ca vara intra un pic mai greu in a II-a si iarna nu intra de loc in a II-a, decat dupa aproximativ 300-500m. A fost schimbat rapid. Ca sfat: daca ati schimbat burdufe de planetara pe stanga, de mai multe ori, cum a fost cazul meu, atunci consider ca ar fi cazul sa schimbati si uleiul de cutie mai repede de implinirea celor 60000km, dupa caz. Fiecare cum considera. Dupa schimbarea uleiului am facut aproape 15000 km si sincer nu prea sunt incantat. La inceput a mers f. bine si acum parca agata. Trebuie sa ma uit sa vad si nivelul si apoi sa vad ce este de facut....Pana atunci numai bine.
ramsen
si eu am schimbat burduful pe stg si am completat ulei in cutie nu l-am schimbat.eu asa fac nu il schimb nici la 60000 ca este mai bun decit cele de pe piata
sabinmq
Regret ca nu am fost mai explicit.
Am schimbat 3 burdufuri de planetara dinspre cutie si 3 dinspre roata, stanga, toate cu scoaterea uleiului din cutie si repunerea lui inapoi. Dintre acestea o singura schimbare a foat facuta "curat" restul in service cu "recipientele" lor...."curate" asa cum le stiti...Scuze pentru neclaritate
ramsen
salut
sabinmq te rog imi spui si mie care sint alea trei burdufuri planetara pe o parte cum zici tu???eu stiu ca sint decit 2 burdufuri poate tu ai schimbat de 3 ori burdufurile pe o parte asa da.scuze daca te-am deranjat.si eu am schimbat pe stg linga cutia de viteza si am completat cu ulei.acum fiecare mecanic face cum stie el mai bine.succes si sa nu ai evenimente cu masina.bafta
solenzoi
L-am completat si eu o singura data de cand e masina , si acum am peste 107.000 km si nu are nimic. In plus cand am intrebat in service pe "meseriasii" de acolo daca trebuie schimbat uleiul din cutie si la cati km mi s-a raspuns ca la solenzele din 2003 se schimba complet dar la cele fabricate incepand din 2004 este pe viata. Merg pe ideea ca daca nu curge si nu imi face probleme vara sau iarna sa stea la locul lui cu nu il intreb nici io de sanatate.
sabinmq
Poate nu am fost foarte explicit...am schimbat trei burdufuri= am schimbat de trei ori cate una bucata burduf roata si tot la fel de la cutie.....deci in total am dat uleiul din cutie de 6 ori in conditiile de curatenie mentionate...daca nu a fost textul explicit imi cer scuze...mie mi se pare clar ce am scris.....De exemplu daca spun ca la un far am schimbat trei becuri cred ca se intelege ca am facut operatie de trei ori, nu?
Si mai nou trebuie sa schimb iar burduful dinspre roata stanga (adica burduful dinspre roata de la planetara de pe partea stanga), chestie constatata ieri cand am scris si post-ul despre simeringul de la cutia de directie (simering valva rotativa cod 60 01 542 543, cu pret de distribuire de 4.95 lei fara tva). Deci iar trebuie sa scot uleiul de cutie.....Cred ca este clar....
ramsen
10561582.gif 10561582.gif 10561582.gif dar multe ii mai faci tu la masina ta.scuze dar asa am inteles si eu dar te-am intrebat sa fiu mai convins ca asta este
sabinmq

Ma astept ca informatiile postate sa fie citite mintea nu cu ....... Informatiile se refereau la o perioada in care un automobil "face" aproximativ 60000 km. In acest interval de timp se pot intampla multe...pentru cine merge cu masina dar o si intretine... Asemenea raspunsuri ar trebui sa dea de gandit cui trebuie.
post-336-1110552475.gif
Parca posturile trebuiau sa fie la obiect si formulate pertinent si daca mi se permite si mai serioase..... Si deoarece observ ca se permite un ton hazliu si un pic mai neserios si o exprimare "prea personala" care ia in derizoriu..... Si daca se permit tot felul de "raspunsuri" completez: dl. ramsen= 10561582.gif10561582.gif10561582.gif ???? Atunci incantat de cunostinta.

vad ca nu se aplica
"Incepand cu data de 25 ianuarie 2008, orice OFF-TOPIC gasit la o sectiune tehnica se va sanctiona cu 10% warn si stergerea mesajelor respective. Nu se admit exceptii!
Singura sectiune unde se accepta discutii off-topic (in limita bunului simt) este sectiunea Cafenea.

La acumularea de warn-uri (incepand cu 30%) se vor acorda suspendari de pe forum (conform regulamentului)."
ursul_bipolar
Salut,

Ma astept ca aceasta informatie sa fie de folos celor ce cred ca uleiul din cutie nu se schimba. Vineri am fost in service sa-l schimb, pentru ca incepuse sa agate putin la schimbarea treptelor. Cand a inceput sa curga (uleiul vechi), masina are aproape 70 de mii de km era mai negru decat uleiul de motor, consistenta aproape ca nu mai era, deci uleiul original CLAR trebuie schimbat. Chestia pe viata mi se pare o gaselnita de-a lor! Am pus mobil 75W90 full sintetic si problema cu agatatul a disparut. Deci, sfatul meu e sa schimbati uleiul de transmisie intre 65-70 de mii de km daca vreti sa nu dea semne de oboseala cutia de viteze.

LE: Am uitat sa adaug, au intrat fix 3.9 litri in cutie.
Fancyman
Ati gasit 75W80 cu GL 5 ? Peste tot au cu GL4+, de care am si luat pina la urma. Am impresia ca e un pic mai slab decat cel original (parca se freaca mai mult pinioanele) . O fi doar o impresie ?
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.