QUOTE(argon @ 11 Oct 2006, 09:37)
Reglajul nu va fi niciodata fix, functie de incarcarea masinii le reglezi din masina de la rotita aia de pe bord. Daca nu reusesti cum trebuie asa, faci cu o cheie de 10 de la suruburile din spatele farurilor. Teoretic nu se regleaza la zid, scurta trebuie sa bata 30 metri si lunga 100 parca.
ca sa fie clar de la inceput: standardul ECE (dupa care sint construite farurile care echipeaza toate automobilele vindure in europa) specifica foarte clar: farurile ECE se POT regla VIZUAL (deci fara aparate, din ochi, "la zid") in limitele de toleranta prevazute de standard. si pe orizontala si pe verticala. evident ca reglajul optim se poate face doar pe banc. dar si acela nu-i perfect, un far teoretic perfect ar fi unul care ar reactiona instantaneu la incarcarea masinii si denivelarile drumului.
cf ECE, faza scurta trebuie sa bata la 2,5 grade sub orizontala, o panta de aproximativ 1 in 100. la o dacie (~70 cm inaltimea axei farului de faza scurta) asta inseamna iluminarea drumului pina la aproximativ 70 de metri in fata. iluminare inseamna ca aprinzi farul si apoi mergi inaintea masini pina nu mai vezi pamintul luminat, nu ma refer la pata pe care-o fac in fata masinii si care e inselatoare. faza lunga teoretic ar trebui sa bata paralel cu drumul si sa-ti lumineze obstacolele din fata si indicatoarele, marcajele. reglajul pe orizontala, ideal drept in fata, faza scurta mai in stinga rezulta o vizibilitate mai buna in fata cu o orbire mai mare a contrasensistilor, mai in dreapata iluminezi mai bine marginea drumului (biciclisti, betivi). tot teoretic, farurile se regleaza doar pe faza scurta, faza lunga ar trebui sa bata corect cind faza scurta bate corect.
practic, la perete n-o sa reglezi niciodata farurile perfect, eroarea e de pina la 10% (cf ECE, limita pe orizontala, 4% pe verticala), apoi iluminarea mai depinde si de incarcarea masinii, presiunea in roti, drumul trebuie sa fie perfect plan, etc. practic, cea mai buna reglare o obtii cind mergi cu inca un prieten cu o masina, cautati un drum neumblat, el se pune pe contrasens la vreo 25 de metri de tine, tu reglezi lumina de intilnire in asa fel incit sa nu-l orbesti, sa vezi drumul in fata si mai ales pe lateral. daca faza lunga nu bate bine sau se regleaza separat (rar, dacia cu 4 ochi), o reglezi pentru vizibilitate maxima in fata, nu trebuie sa-ti ilumineze asa mult drumul cit chestiile de pe el si indicatoarele.
nu mai trebuie sa spun ca sticla farurilor trebuie sa fie curata si becurile in stare buna (identice, 55/60W, etc).
uite aici iti explica (in engleza) cum le ajustezi la perete:
http://www.danielsternlighting.com/tech/aim/aim.html