Help - Search - Member List - Calendar
Full Version: Testare + Curatare injectoare benzina
DaciaClub - Forum Dacia > Alte discutii > Statistici
Stefan_B
Am construit un stand de testat + curatat injectoare. In momentul de fata, am 2 seturi de injectoare Siemens DEKA curatate cu el.

Se pot face urmatoarele teste:

1. Teste electrice bobina - scurt, rezistenta bobinaj, verificare strapungere

2. Test de etanseitate injector

3. Test de forma/calitate pulverizare amestec

4. Test (informativ) de debit - spun informativ pentru ca testez cu solutie de curatat/alcool. Asa ca dansitatea solutiei fiind putin diferita de cea a benzinei la 20C, pot aparea deviatii de cca 5-10% fata de debitul prescris

5. Test diferential debit in mod pulsat - e precis, si poate identifica variatii de 2% intre injectoare.

Procesul este:
Testare injectoare 1-3,5 inainte de curatare, pe banc.
Curatare - dureaza cca 30 minute
Testare injectoare 1-5 dupa curatare, pe banc


Avantajele fata de solutiile minune (cele de curatare cu injectoare pe masina) constau in:
- se poate verifica functionarea inainte si dupa a injectoarelor. Practic, se vede cat de bine merg inainte de a le pune pe masina.
- nu se schimba bujiile.

Rezultatele mele: inainte - diferente intre injectoare de cca 18%. Dupa curatare, diferenta sub 2% (practic 3 identice, unul cu cca 1-2% mai putin).

Am infiintat poll-ul, ca sa vad daca sunt doritori - caz in care ma gandesc sa ofer serviciul.


peticel
Curatarea este cu ultrasunete ?
Stefan_B
QUOTE(peticel @ 15 Jan 2007, 21:17)
Curatarea este cu ultrasunete ?
*



In optiune se poate cu ultrasunete. Curatarea chimica este cu un coctail de solventi aromatici si acizi organizi slabi - care nu ataca inoxul. Asta e marele avantaj al curatarii cu ele jos - solutia nu trebuie sa arda, si nici nu intra in contact cu aluminiu, fonta sau catalizator.

Fabrica nu recomanda curatarea cu ultrasunete - motivul e legat de riscul deteriorarii bobinei ce comanda injectorul. Defectarea poate sa nu apara imediat, ci in timp. Este legat de modul de constructie al injectorului. Sunt 2 tipuri de defecte - intrerupere si scaderea rezistentei bobinei... ambele se datoraza vibratiilor la care e supus injectorul in timpul curatarii.

In practica, se curata injectoare cu ultrasunete fara probleme; Probleme imediat dupa curatare apar destul de rar... decizia iti apartine.

Curatarea cu US are un avantaj ce o face raspandita - e rapida (in max 10 minute, curatarea e completa). Metoda chimica, mai putin riscanta, dureaza 30min -2h, functie de starea injectorului, si e mai laborioasa.
rratzoiusexos
mai exista treaba asta?
bobo77
Din ce localitate esti Stefan?
klaus
Ultima oara cand l-am vazut era in si din Bucuresti.
Dar cred ca intre timp i-a scazut interesul, are alte treburi.
freelancevoyager
Ce implică curățarea injectoarelor ?

Dupa demontarea de pe motor și marcarea acestora pașii care se fac într-o astfel de operație sunt:
Înaintea curățării în tancul ultrasonic 1. inspecția vizuală pentru a observa eventualale fisuri, urme de loviri, starea conectorului electric.
2. curățare și degresare externă.
3. testul de impedanta – verificarea rezistenței interne (la 70 grade celsius și la 25 grade celsius), și compararea cu valorile producătorului, descoperirea unui eventual defect la bobină.
Testele hidraulice se efectuează pe un echipament ce permite vizualizarea și măsurarea parametrilor injectorului (atomizare, tip flux, măsurări volumetrice, inchidere injector, reacție solenoid-dead time la deschidere si inchidere).
Injectoarele se montează pe rampa aparatului de testare unde sunt simulate condițiile de pe motor (700–9900 rpm, timpi diferiți de deschidere a injectorului).
Se verifica:
4. testul de închidere (etanseitate)– depistarea unor posibile scurgeri la presiunea de lucru +2 bari când injectorul nu este activat.
5. testul pentru vizualizarea modului de pulverizare (atomizare) în regim liber și pulsatoriu.
6. testul volumetric de curgere în regim liber și pulsatoriu.
7. testul de reacție solenoidală.
8. curățarea în tancul ultrasonic se bazează pe următorii 3 factori:
A. fenomenul de cavitație – care apare la propagarea ultrasunetelor în lichide.
B. utilizarea unui detergent special și într-o anumită concentrație în concordanță cu natura materialului ce trebuie înlăturat (detergent special pentru curatat injetoare –materiale feroase, asigura protectie la coroziune).
C. încălzirea lichidului din tancul ultrasonic și menținerea la o temperatură constantă pe întreg ciclul de curățare. Injectoarele pe durata unui ciclu de curățare sunt supuse unor secvențe de activare alternând deschiderea continuă cu deschiderea în regim de impulsuri la diferite frecvențe. 9. după curățarea cu ultrasunete injectorul este supus unui flux invers de lichid pentru eliminarea impurităților rămase în interiorul acestuia și eliminarea lichidului de curățare rămas în injector. Testele 4,5,6, se repetă după curățarea în tancul ultrasonic.

Datele obținute la testele după curățarea cu ultrasunete se compară cu parametrii originali de producție ai injectorului.

Baza de date cuprinde parametrii a peste 1800 tipuri de injectoare.

Diferențele între volumele pulverizate de către injectoarele curățate, măsurate în ambele regimuri de funcționare nu trebuie sa depășească 4% pentru motoarele obișnuite și 1% pentru motoarele de competiție.

Injectorul se echipează cu o-ringuri noi din NBR, FILTRE NOI, pintle-caps noi unde este cazul.
La finalizarea testelor se eliberează un raport tehnic în care sunt trecute înregistrările tuturor testelor.

Cu ultrasunete se pot curăța cu rezultate foarte bune jigloare de carburator indiferent de tipul carburatorului, bujii.

De asemenea dispunem de testere:
-pentru diagnoza profesionala dedicate pentru marcile: OPEL, SAAB, VW, AUDI, SKODA, SEAT si alte modele;
- pentru tesatarea sistemelor de aprindere clasice sau electronice in vederea depistarii deteriorarii izolatiei (asa-numita “punere la masa”, sau “furt de curent”) al fiselor si bobinelor.



Cei interesati dati PM pentru detalii. Sunt din Ploiesti.
Prefer contactarea pe mail pentru ca nu sunt disponibil permanent in tara, lucrez 3 cu 3 saptamani in strainatate, si doar asa putem programa curatarea in perioada optima.
tataiedaciotul
Cat dureaza operatiunea?si Trebuie deplasare in Ploiesti,obligatoriu?
freelancevoyager
Nu trebuie sa veniti in Ploiesti.
E de ajuns daca trimiteti prin curier injectoarele.
Le pot trimite inapoi in aceeasi zi, daca le primesc in timp util.
Operatiunea dureaza o ora si jumatate, 2 ore cel mult, cu schimbat garnituri si filtre.
Eu in tara revin dupa 3 decembrie.
Dati mail si vorbim.


16 Nov 2009, 23:21:
Cand trebuie sa te gandesti la curatarea injectoarelor pe benzina?[COLOR=red]

Injectoarele murdare sau blocate partial pot da multe probleme in mers:


- Indicatorul "Check Engine" sa se aprinda sau sa apara codul de eroare “ misfire” pe injectoarele cu problema;
- Relanti neregulat;
- Intarziere la accelerare sau efectul de “cursa moarta la pedala”;
- Detonatii cu implicatii asupra deteriorarii motorului;
- Intreruperi la viteze reduse sau asa zis “mers in suturi”;
- Cresterea inevitabila a emisiilor si implicit o deterioare rapida a catalizatorului datorita arderii incomplete data de o atomizare (mixare incompleta) deficitara aer/combustibil. Un injector partial colmatat nu va mai pulveriza fin benzina ci va improsca stropi in galerie (particule prea mari care nu mai ard complet).
- Scaderea performantei generale a motorului. Lipsa rezervei de putere mai ales in demaraje.
-Cresterea consumului datorita injectiei disproportionate intre injectoare.

Injectorele neetanse pot cauza:


- Porniri greoaie, mai ales la cald (scaparile de combustibil datorita neetaseitatii duc la o imbogatire a amestecului in galerie cat timp masina sta si se iese din raportul stioichiometric optim de aprindere –amestec imbogatit, benzina care se scruge pe pistoane , spaland uleiul de pe segmenti => uzura prematura.
- Relati meregulat;
- Depasiri ale noxelor;
- Cresterea consumului;
- Gaze de esapament puternic mirositoare.

Neetanseitati externe ale injectoarelor (oringuri deteriorate):

-Reprezinta un real pericol de incendiu, mai ales corelat cu un sistem de aprindere defectuos care pierde current (prezenta acelor micro scantei pe suprafetele fiselor si a bobinelor). Aceasta problema se rezolva prin inlocuirea setului de garnituri- operatiune care se efectueaza obligatoriu odata cu curatarea lor. De asemenea este verficat intreg sistemul de aprindere cu testere speciale pentru a descoperi eventualele pierderi de curent.

De ce trebuie sa-mi curat injectoarele pe benzina?


-Combustibilii moderni sunt un amestec de hidrocarburi si aditivi care se evapora la temperaturi diferite. De fiecare data cand oprim motorul (oprire umeda), o cantitate mica de combustibil ramane pe varful injectorului. Din moment ce temperatura motorului la oprire e peste 90ºC, compusii mai volatili din combustibil se evapora, si intre axul injectorului si scaunul de etansare se formeaza in timp depuneri solide. Dupa un anume timp, aceste depuneri cresc, si incep sa afecteze amprenta de injectie si distributia combustibilului.
-Motoarele turbo si cele supraalimentate pe benzina, solicita foarte mult injectoarele din cauza temperaturilor mai inalte pe admisie, iar la turbo in special din cauza uleiului care mai scapa pe la etansarile turbinei si se depune cu timpul pe varful injectoarelor.
-Motoarele cu grad de uzura mai avansat cu segmentii si supapele mai uzate care scapa ulei, contribuie desemenea la cresterea depunerilor, mai ales datorita cresterii scaparilor de compresie in carter, scapari care sunt reintroduse in admisie printr-un sistem de recirculare. Aceste gaze recirculate contin ulei si carburi arse in suspensie, care ajungand pe capetele injectoarelor, contribuie la cresterea depunerilor, iar la temperaturi ridicate, se solidifica ducand la blocarea partiala a lor.
-Neglijarea inlocuirii periodice a filtrului de benzina, prezenta apei in emulsie in rezervor, au efecte de colmatare a minifiltrelor din injectoare dar si de coroziune asupra suprafetelor metalice interne. De aceea in cadrul operatiei de curatare se inlocuiesc obligatoriu si filtrele din injectoare, restaurandu-se debitul intial al acestora.

Gasiti detaliile mele de contact pe topicul meu de pe bursa
vcosmin
Sal, tocmai am curatat injectoarele la el la un Audi S4. , Recomand, foarte cooperant, si rapid, si treaba f ok.
Mersi.
fenyx
pentru un golf 4 benzina 1,6 cand as putea veni si cat timp dureaza ca sunt la 200 Km departare
IRONICK
Aici nu este bursa!
freelancevoyager
QUOTE(fenyx @ 3 Jan 2010, 23:08)
pentru un golf 4 benzina 1,6 cand as putea veni si cat timp dureaza ca sunt la 200 Km departare
*




Ai fost la mine si ti/am curatat injectoarele.
Erau bune, in parametri.
Din pacate aveai pb cu aprinderea.
neghinita87
salut, doar injectoare pt motoare pe benzina verifici sau si diesel?
freelancevoyager
Deocamdata doar injectoare pe benzina, inclusiv diagnoze complete pentru Opel, Saab si VAG (VW, Seat, Audi, Skoda).
In cateva luni sper sa imi iau echipamentele pentru injectoare si pompe common rail si injectoare pompe-duza.

Cu stima!
ROLFY
Ssalutare.
Pe unde esti in Ploiesti?
Am o Dacie SN si cred ca am ceva probleme cu injectoarele. Cat costa curatatul si cum si cand dau de tine?

Multumesc.
Toate cele bune
freelancevoyager
Atelierul il am langa Ploiesti, in satul Goga, comuna Rafov, dar eu plec pe 18 august pentr 3 saptamani la serviciu.
Tev pot ajuta dupa 10 septembrie.

Sper ca e vorba de benzina, pentru ca pentru ca la diesel, mai dureaza: inca lucrez la amenajarea atelierului, echipamentele le am deja.
mihai230
QUOTE(freelancevoyager @ 17 Nov 2009, 00:18)
Nu trebuie sa veniti in Ploiesti.
E de ajuns daca trimiteti prin curier injectoarele.
Le pot trimite inapoi in aceeasi zi, daca le primesc in timp util.
Operatiunea dureaza o ora si jumatate, 2 ore cel mult, cu schimbat garnituri si filtre.
Eu in tara revin dupa 3 decembrie.
Dati mail si vorbim.
<span class='edit'>16 Nov 2009, 23:21:</span>
Cand trebuie sa te gandesti la curatarea injectoarelor pe benzina?[COLOR=red]

Injectoarele murdare sau blocate partial pot da multe probleme in mers:


- Indicatorul "Check Engine" sa se aprinda sau sa apara codul de eroare “ misfire” pe injectoarele cu problema;
- Relanti neregulat;
- Intarziere la accelerare sau efectul de “cursa moarta la pedala”;
- Detonatii cu implicatii asupra deteriorarii motorului;
- Intreruperi la viteze reduse sau asa zis “mers in suturi”;
- Cresterea inevitabila a emisiilor si implicit o deterioare rapida a catalizatorului datorita arderii incomplete data de o atomizare (mixare incompleta) deficitara aer/combustibil. Un injector partial colmatat nu va mai pulveriza fin benzina ci va improsca stropi in galerie (particule prea mari care nu mai ard complet).
- Scaderea performantei generale a motorului. Lipsa rezervei de putere mai ales in demaraje.
-Cresterea consumului datorita injectiei disproportionate  intre injectoare.

Injectorele neetanse pot cauza:


- Porniri greoaie, mai ales la cald (scaparile de combustibil datorita neetaseitatii duc la o imbogatire a amestecului in galerie cat timp masina sta si se iese din raportul stioichiometric optim de aprindere –amestec imbogatit, benzina care se scruge pe pistoane , spaland uleiul de pe segmenti => uzura prematura.
- Relati meregulat;
- Depasiri ale noxelor;
- Cresterea consumului;
- Gaze de esapament puternic mirositoare.

Neetanseitati externe ale injectoarelor (oringuri deteriorate):

-Reprezinta un real pericol de incendiu, mai ales corelat cu un sistem de aprindere defectuos care pierde current (prezenta acelor micro scantei pe suprafetele fiselor si a bobinelor). Aceasta problema se rezolva prin inlocuirea setului de garnituri- operatiune care se efectueaza obligatoriu odata cu curatarea lor. De asemenea este verficat intreg sistemul de aprindere cu testere speciale pentru a descoperi eventualele pierderi de curent.

De ce trebuie sa-mi curat injectoarele pe benzina?


-Combustibilii moderni sunt un amestec de hidrocarburi si aditivi care se evapora la temperaturi diferite. De fiecare data cand oprim motorul (oprire umeda), o cantitate mica de combustibil ramane pe varful injectorului. Din moment ce temperatura motorului la oprire e peste 90&ordm;C, compusii mai volatili din combustibil se evapora, si  intre axul injectorului si scaunul de etansare se formeaza in timp depuneri solide.  Dupa un anume timp, aceste depuneri cresc, si incep sa afecteze amprenta de injectie si distributia combustibilului.
-Motoarele turbo si cele supraalimentate pe benzina, solicita foarte mult injectoarele din cauza temperaturilor mai inalte pe admisie, iar la turbo in special din cauza uleiului care mai scapa pe la etansarile turbinei si se depune cu timpul pe varful injectoarelor.
-Motoarele cu grad de uzura mai avansat cu segmentii si supapele mai uzate care scapa ulei, contribuie desemenea la cresterea depunerilor, mai ales datorita cresterii scaparilor de compresie in carter, scapari care sunt reintroduse in admisie printr-un sistem de recirculare. Aceste gaze recirculate contin ulei si carburi arse in suspensie, care ajungand pe capetele injectoarelor, contribuie la cresterea depunerilor, iar la temperaturi ridicate, se solidifica ducand la blocarea partiala a lor.
-Neglijarea inlocuirii periodice a filtrului de benzina, prezenta apei in emulsie in rezervor, au efecte de colmatare a minifiltrelor din injectoare dar si de coroziune asupra suprafetelor metalice interne. De aceea in cadrul operatiei de curatare se inlocuiesc obligatoriu si filtrele din injectoare, restaurandu-se debitul intial al acestora.

Gasiti detaliile mele de contact pe topicul meu de pe bursa
*


Salut. As fi interesat sa curat injectoarele unei solenze de 1,4 Injectie. Crezi ca ma poti ajuta? Sunt din Bucuresti. Cat costa? MS.
freelancevoyager
Salut!

Se pot face injectoarele, complet.

Uite aici link cu injectoarele tale SIEMENS DEKA:

http://bit.ly/6ipYQk

Ai pe PM restul detaliilor.

Cu stima.
uscatu83
Am si eu o Dacie super nova, cat costa curatatul injectoarelor?
uscatu83
Si sa imi zici si cand pot veni la tine. Demontez eu injectoarele de pe masina.
MikeRG
Salut, am un carburator cu pasajul de relanti infundat. Se poate rezolva la tine si cat costa?
florinop2002
Salut.
Pentru un nissan primera p11 motor qg18de se poate face ceva? Mentionez ca pe tester nu apare nika, decit rareor eroare de knock sensor, dar consumul este exagerat, de la 15l/100 in sus. Multumesc anticipat. PS: care ar fi pretul pentru asemenea operatie?
Nissan_Murano_V6
Poze cu laboratorul respectiv exista?
Interesanta ideea ta.
freelancevoyager
Pot face orice injector benzina.
Intr-o luna o sa dau drumul si pe diesel common rail pe sistemele de injectie BOSCH, DELPHI, SIEMENS, DENSO: pompe si injectoare.
Repar si pompe duza pieso SIEMENS (cele care intra in scurt-doar partea electrica o repar - astea sunt pe motoarele de 2.0 TDI VW).
Acum sunt plecat din tara, dar cand revin dupa 18 februarie, o sa postez niste poze si cu atelierul nou.

Tel: 0745.767.363
Georgian
Ploiesti
freelancevoyager
QUOTE(freelancevoyager @ 29 Jan 2011, 19:20)
Pot face orice injector benzina.
Intr-o luna o sa dau drumul si pe diesel common rail pe sistemele de injectie BOSCH, DELPHI, SIEMENS, DENSO: pompe si injectoare.
Repar si pompe duza pieso SIEMENS (cele care intra in scurt-doar partea electrica o repar - astea sunt pe motoarele de 2.0 TDI VW).
Acum sunt plecat din tara, dar cand revin dupa 18 februarie, o sa postez niste poze si cu atelierul nou.

Tel: 0745.767.363
Georgian
Ploiesti
*


Am inceput sa reconditionez si injectoare cu solenoid si PIEZO, si pompe common rail BOSCH, DELPHI ,DENSO, SIEMENS.

Repar sistemele de injectie DACIA LOGAN, SANDERO, DUSTER, RENAULT, OPEL, BMW, FIAT, ALFA, VW, PEUJEOT, CITROEN, HYUNDAI, ETC...

Repar si POMPE DUZA SIEMENS care se defecteaza electric, montate pe VW (VAG), motoare BKP, BMR etc..

Repar si testez pompe rotative cu solenoid VE37, si electronice VP44 -am testere dedicate pentru fiecare tip.


Pun cateva poze cu atelierul si puteti vedea in reparatie o pompa BOSCH CP1S3, care a fost blocata.

sorin1983
frumos, se vede ca ai cu ce... dar de ce nu faci un anunt la bursa si cu niste preturi?
george_scala_2004
are
Eu Alex
Salutare! Lasa si tu niste date de contact te rog, ma intereseaza si pe mine o curatare pt injectoare de Supernova! In general joia vin la Ploiesti si ti le pot lasa pana imi termin eu treaba!
george_scala_2004
http://www.daciaclub.ro/index.php?act=Sear...ult_type=topics

Tel: 0745.767.363
Georgian
Ploiesti
freelancevoyager
Datele sunt cele de mai sus:

0745 767 363
mess id: reconditionareinjectoare
web: http://www.reconditionareinjectoare.ro

Diagnoza profesionala, orice tip de masina.

Reparatii pompe si injectoare common rail Dacia Logan, Sandero, Duster.

Reparatii pompe si injectoare common rail Renault orice model, sisteme de injectie DEPHI sau BOSCH.

Valve de retur EURO 5, care merg si pe orice injector DELPHI EURO 3 sau EURO 4.

Echipamente de reparatii si testare noi.
Eu Alex
Ramane pt miercurea viitoare ca nu stiu de ce traiam cu impresia ca e vb de Pitesti si nu de ploiesti!
cpg
salut

am o solenza cu probleme la injectoare
esti disponibil saptamana viitoare?

This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.