Mai fratilor, nu mai pot si eu credeti-ma!
Cand am luat masina asta, se auzea un zgomot nemernic la pornire de la demaror.
Am desfacut demarorul si am vazut cauza, bendix-ul fusese decapsat.
Cu "ocazia prilejului" ruperii furcii de ambreiaj, am schimbat coroana care era tocita uniform. Am schimbat atunci si ambreiajul deci, va dati seama ca totul a fost ok.
Aceste evenimente s-au inamplat acum 2 luni.
De zgomot nu am scapat desi se atenuase coroana fiind noua, iar bendixul era foarte bun, doar ca fusese decapsat si reparat, dar dantura era super ok.
Mai acum 3 zile am schimbat si eu bujiile, platinile, spalat carburatorul.
Cand am dat sa pornesc masina in probe, am auzit un zgomot urat tare de tot!
Clantanea tot motorul si se auzea cum freaca fier pe fier!
Mi-am zis: a picat bendixul meu de tot! Foarte bine, il vom schimba!
Am cumparat un bendix nou! Problema a fost ca nu am gasit piesa de origine, ci una facut prin Polonia. Cu cati am vorbit au spus ca sunt ok, dar o sa-mi scape in timp. E, asta este! La 350.000 Lei ce poti sa ceri?>
Am ajuns acasa si am desfacut demarorul vietii!!!
Inauntru groaza! Carbunii rupti, suportul lor facut praf, iar statorul (la tip nou cu magneti permanenti) avea magnetii rupti in bucati. Ma uit la bucse, avea un joc cea din spate de o luai razna!
Am cumparat: stator, carbuni cu tot cu sistem, bucsi! Am montat totul, inclusiv noul bendix.
Pun pe baterie, invartea lux si arunca bendixul cum nu se poate mai bine. Nimic zgomote straine, nimic deosebit! Demarorul functiona conform stasului de productie!
Il pun pe masina, zdrag, pleosc, crantz. Aceelasi zgomot! Dau demarorul jos. Al meu bendix prezenta zgarieturi de coroana pe el! Ma duc si iau la sfatul unui prieten un distantier de demaror. (cu toate ca nu avea nici un sens ce spunea el, dar hai sa o facem si pe asta, masina mea e cu carburatie si nu cu injectie deci nu are nevoie de distantier, demarorul e ca la o dacia normala montat).
Il desfac, surprizaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.. Carbunii rupti in bucati, la fel si magnetii statorului, bucsele nu mai prezentau uzuri.
Invart rotorul "a mano" in stator nu atingea nicaieri, pe baterie cum v-am spus nu atingea! Ce dracu se mai intampla?
Ma duc suparat la un prieten si iau un demaror model vechi, il repar (furca si carbunii) si-l montez pe nova. Aceeasi problema, numai ca la asta nu l-am mai desfacut sa vad ce mi-a mai farmat prin launtrul lui!
Coroane e noua fratilor, e super! Masina a mers asa cum v-am descris mai sus pe tot parcursul.
Am fost la service, si s-au uitat si aia la coroana mirati. Este integra, nu aluneca pe volanta si totusi daca te uiti atent vezi urme de span pe dintii coroanei!
Ideea ar fi urmatoarea: sa schimb coroana (as fi schimbat cu tot cu volanta, dar nu gasesc cu coroana pusa pe ea din fabrica asa ca nu se merita). Nu mai stiu ce sa ma fac!
Daca il schimb si face la fel?
A mai patit cineva asa ceva?
Eu am Nova 1.6 Coroana Fi 200, carburatie, stiti voi...
Ce poate sa mai fie?
Am aruncat deja 2.5 milioane si nu am rezolvat nimic!